danudeee
7 Sep 2008, 13:45
[B]buna , in primul rand sunt nou pe acest forum ..
am o mare problema ...am o dacie 1310 berlina din `98 si acum 2 zile incercand sa ajung acasa dinspre pascani spre iasi ...a ramas blocata in viteza a5a fiind nevoit sa merg asa cu ea...
pur si simplu nu stiu ce are nu mai iese din a5a viteza.daca ma puteti ajuta cu ceva sfaturi astept cu cea mai mare placere..
ArtVandelay
7 Sep 2008, 14:52
nu se mai misca levierul? sau se misca, dar ea ramane blocata ? a 2-a varianta am patit-o si eu, tot intra 5-a. culmea ca parea sa intre in toate vitezele, dar nu pleca de pe loc, am venit cu mecanic sa o repare si ala s-a jucat putin cu levierul si a rezolvat-o
baga-te sub ea si misca de timonerie, poate o scoti cumva..
danudeee
7 Sep 2008, 15:33
pai nu ....a ramas blocata in a 5a....adica..o pot scoate pe liber ...dar cand sa o bag in viteza doar in a 5a intra..ca si cum e intepenita acolo ..
brigada_diverse
7 Sep 2008, 16:13
sa fie de la cautatorul de viteze din cutie? levier?
din ce oras esti?
baranga
7 Sep 2008, 18:19
QUOTE(danudeee @ 7 Sep 2008, 15:33)
pai nu ....a ramas blocata in a 5a....adica..o pot scoate pe liber ...dar cand sa o bag in viteza doar in a 5a intra..ca si cum e intepenita acolo ..
exact asa am patit si eu;vezi ca mai greu da intra si marsarierul
bagi in marsarier ;turezi motorul si dai drumul brusc la ambreiaj(vezi sa nu ai pe vreunul in spate sa faci alte traznai) si o sa iasa de unde e blocata,o sa inceapa sa balbaie maneta si o sa sara putin;dupa aceasta faza am mers cel putin 15000km si nu a mai avut probleme cutia;daca nu vrea sa sara mai incerci vitezele mai bagi marsarier si iar faci treaba asta;eu o stiu de la un mecanic batran;prima data am crezut ca face misto de mine si ca vrea sa lovesc pe vreunul;am pandit vreo 3 zile pana nu am mai avut pe nimeni in spate si am zis sa incerc ca nu mai aveam nimic de facut inafara sa dau cutia jos...si minune..s-a deblocat.
daca ai mers cum zici cu a5a cred ca ai uzat mult tare discul de ambreiaj;adr asta depinde si de cat de mult ai mers si bineinteles de noroc
off-topic: exact cu problema asta am pus primul post pe daciaclub
;eram speriat ca toti ziceau pe aici de sincroane bubuite,furci indoite,etc
danudeee
7 Sep 2008, 19:02
sunt din iasi ...nu am incercat pana acum sa bag in marche arriere dar o sa incerc imediat ce ies pe afara...probabil in seara asta...
chestia e ca ..nu i problema daca e din prostia aia din plastic..
imi e sa nu fie din cutie..am sa incerc sa vad ce rezolv si va anunt..
7 Sep 2008, 19:05:
cer scuze daca e offtopic...sunt nou pe aici ...
nu am mers mult cam 10 km cu a5a dar...era drum liber si i am dat frumos nu a fost problema..
danudeee
11 Sep 2008, 10:32
pana la urma e cautatorul si sincroanele 1-2, 4-5 am dus o astazi dimineata in service ca nu i dadeam de capat...
cred ca nu te-ai zgarcit sa schimbi si inelu sincron 3,nu?
kindeeru56
11 Sep 2008, 18:25
salut am si eu aproape aceiasi problema dar la mine a ramas blocata in a-3-a
si nu mai vrea sa iasa de acolo parca este sudata cutie este in 4 trepte acum o luna am schimbat kitu de ambreaj si sincronu de 3-4 de atunci nu a mai avut probleme pana astazi care ar fi solutia ?????
danudeee
15 Sep 2008, 14:14
ba da am schimbat toate sincroanele dar 3 era in perfecta stare..
Cam ce operatiuni necesita o schimbare de semering de la cutia de viteze. Specific faptul ca am cutie in 4 trepte cu planetare egale (parca) pe o dacie 1310 din 91.
Si unde pot gasi o rampa pe care o pot folosi in liniste?
dacia_gpg
8 Nov 2008, 18:03
Ai trei tipuri de simering:
-simering priza cv-cutia jos
-simering planetar
-simering cautator timonerie,ultimele 2 tipuri de simering fara sa dai cutia afara.
Daca te referi la ultimul acesta se schimba relativ usor in functie de cat de usor i-ti iese stiftul afara.
SSilent
8 Nov 2008, 19:13
ma vin si io aici cu o problema veche de-a mea (dateaza de asta iarna cand aveam inca masina intreaga
) deci pt. inceput nu eram io la volan: deci mergea cu tr. I si a schimbat (fortat nu imi dau seama cum a reusit) in AR dupa care (ca nu era de ajuns paguba facuta) a si dat drumu la ambreeaj si a accelerat, dupa care i-am tras frana de mana+oprit motor dar surpriza, a ramas blocata in AR, iar dupa o lupta crancena cu levierul am reusit s-o scot pe liber dupa care mergea OK, dar din cand in cand imi mai face figura (mai ales cand schimb mai repede) cand incerc sa bag a II-a imi intra in AR si se blocheaza, si dupa cateva reprize de wresling cu levieru iese, dar acolo ceva s-a mancat/strambat(furci selectoare)... ceva e acolo.... inca o chestie se blocheaza in AR de fiecare data cand incerc sa bag a II-a prin dubla debreiere (fara sa calc ambreeaju)...
daca s-a confruntat cineva vreodata cu asa ceva sau daca a auzit de asa ceva va rog frumos sa ma informati se pe mine... la motor ma bag singur sa-l fac dar cutia... ei bine cutia ma cam depaseste (prea multe roti dintate pt. neuronu meu
)
eu unu' merg pe furci selectoare strambe... dar nu am certitudinea asta...
Am uitat sa specifc, e semeringul de la planetara, mai exact cea din dreapta.
Mr_Devil83
9 Nov 2008, 16:36
QUOTE(Muratu @ 8 Nov 2008, 23:50)
Am uitat sa specifc, e semeringul de la planetara, mai exact cea din dreapta.
Pai din cate stiu eu planetarele indiferent ca sunt luni sau scurte sunt egale. Diferenta e ca la cele lungi simeringul etanseaza pe planetara, iar la cele scurte pe ax-ul ce iese din cutia de viteze pe planetara.
Oricum o iei nu scapi fara dat cutia jos. Preturi nu cunosc penntru operatia asta, sorry.
dacia_gpg
9 Nov 2008, 18:07
Pentru simering planetar nu dai cutia afara.
Si cum se procedeaza, am nevoie de vre-o unealta speciala sau pur si simplu dau planetara jos schimb semeringul si apoi montez planetara la loc?
P.S. O rampa prin bucuresti unde pot lucra linistit pe unde gasesc, ca pana acum am fost la romexpo in curte pe o rampa dar acum a cam ruginit si e indoita rau si imi e cam firca sa ma bag sub ea?
mitu2002
10 Nov 2008, 09:46
chestia cu intratu in m.a in loc de a doua o pateam si eu destul de des cam de 2 ori pe luna
sa remediat odata cu inlocuirea unei piese de plastic 'limitator' care nu lasa schimbatorul sa cupleze in m.a. decit daca e apasat in jos
dacia_gpg
10 Nov 2008, 11:27
m.a.="marche arrier"
Pentru simering:depresat pivot superior, bieleta directie, ranga ptr scos portfuzeta de pe pivot, chei 13,17,19,24 .
SSilent
10 Nov 2008, 15:40
aha, deci cu AR-ul nu e chiar asa de grav? ma gandeam sa nu se fi futizat ceva prin cutie, o sa ma uit la limitatorul ala... poate scap usor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.