Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: viteza dacia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
roro82ro
Sunt incepator - Am si eu o dacie 1310 din 1996 si nu imi merge kilometrajul. Mi-a schimbat cineva cablul de kilometraj si tot nu merge. Nici macar nu am habar cu ce viteza merg, cu toate ca pentru un incepator e cam important. Cine imi poate explica cum e cu viteza in functie de treptele de viteza si de turatii (de ex. cu cat merg in a treia la 2000 rpm)?
ZTV
cu a 3-a la 2000 eu zic ca mergi undeva cu 50 km/h

Sa te duci la un service, poate ai ceasul bushit, ai bord CN? Este important sa sti cu ce viteza te deplasez mai ales cand esti incepator.

( la o turatie de 2000, aproximativ mergi asa : cu a 2-a cam 35 km/h, cu a 3-a cam 50-55 km/h, cu a 4-a cam 60-70 km/h, cu a 5-a undeva la 80-90 km /h )
yon
roro stai linistit ca nici eu nu stau mai bine ca tine nici al meu nu merge , la mine atunci cand am vrut sa schimb cablul sa rupt un capat din el in cutie si nu vrea sa iasa sub nici un chip, singura solutie ar fi sa dau capacul jos sad.gif ,in fine din experienta mea cred ca la 2000 de ture in treapata 4 ai cam 45-50.
cred ca asta e viteza care te intereseaza pt ca in afara localitatilor nu prea poti depasi viteza maxima cu dacia biggrin.gif
ZTV
serios, cand calc mai nervos ajung la 130 km/h...si deja am depasit cu cel putin 30 km/h
adrianne
tr 4 = 25 khm per 1000 rpm
tr 5 = 33 khm per 1000 rpm

adica:

tr 4 = 50 khm la 2000 rpm
tr 5 = 100 khm la 3000 rpm

citez tzuku: "( la o turatie de 2000, aproximativ mergi asa : cu a 2-a cam 35 km/h, cu a 3-a cam 50-55 km/h, cu a 4-a cam 60-70 km/h, cu a 5-a undeva la 80-90 km /h )".

adica ieri, la 4000 rpm in tr 5 aveam 160-180 khm?!? poate se referea la 3000 rpm...
argon
adica gresit, eu am 115 km/h la 3000, si e tot din '96. SI in a patra am aproape 60 la 2000.
roro82ro
acuma totusi dupa cine sa ma iau? la service mi-au zis ca ceasul e bun, cablul de kilometraj e pus bine, dar tot nu merge.....ce ar putea sa fie?
argon
Posibil sa fie ceasul bun, si cablul bun, si e defect angrenajul din cutie pe care probabil nu l-ai schimbat, in mers scoate cablul din ceas(se desurubeaza doar) si vezi daca se invarte miezul.
roro82ro
Apropo...la cate turatii se schimba viteza? .....cutie cu 5

8 Sep 2008, 06:50:
mersi argon...o sa incerc
Minel
QUOTE(roro82ro @ 8 Sep 2008, 07:49)
Apropo...la cate turatii se schimba viteza? .....cutie cu 5

*




Intrebare : ai luat cumva carnetul recent sau ??? huh.gif

Treptele de viteza se schimba in functie de conditiile de drum , ca doar intr-o panta nu schimbi la aceiasi turatie cu atunci cand te afli pe drum drept in regim de "croaziera" ! smile.gif
adrianne
Adica, off-topic, vorbim de viteza pe ceas sau pe GPS...
adica, eu am mers la 4300 rpm cu masina stock, adica am avut in tr 5 viteza cam mare... noroc ca nu merge vitezometrul la mine, iar GPS-ul era inchis, ca ameteam de emotie... o sa scot si turometrul, sa nu ametesc.
PH-06-BOA
Cablurile, au capetele patrate ( ca si unii din noi), si datorita faptului ca opritoarele din acele capete nu sunt puse la distanta optima, la montare, cablul ( interiorul) se plimba intre vitezometru si cutie, atat de mult, ca unele pot iesi din vitezometru, chiar de piulita e stransa la maxim. Ideea e ,sa se monteze niste adausuri ( seibi , chiar si grovare cu capetele aliniate).
Studiaza-l atent si -ti vei da seama ce trebuie facut.
Reductorul se scoate usor di cutie, pentru a-i scoate capatul rupt sau a-l inlocui.
Cui nu-i iese 25 km / 1000 rot in a patra si asa mai departe, nu-i indica corect vitezometrul, sau nu e adaptat marimii cauciucurilor ( dar aici eroarea e mica) si se poate regla:
se demonteaza vitezometrul din bord, se cupleaza la cablu, se ridica o roata pe cric si se asigura, se porneste motorul si se testeaza in una din viteze , pe care o cunosti mai sigur ( ex. a 4-a , cu 25/1000), iar din surubul de reglaj din apropierea axei vitezometrului, se apropie si se departeaza un intrefier ,pana indica corect. Se monteaza totul la loc , dar asta nu e valabila si pentru cauciucuri. pentru asta, intre doua borne pe drum, cu cronometrul, 60 de secunde intre doua borne, egal 60/h , reti ce ti-a indicat al tau ( sa zicem 65 ), repeti faza cu ridicatul pe cric, in aceeasi viteza care erai pe drum, turezi pana la 65, si din acel surub, reduci la 60 . Varf in varf cu Londra.

8 Sep 2008, 16:21:
Recomand ultima varianta, ca cutiile au rapoarte diferite .
Poky
QUOTE(Minel @ 8 Sep 2008, 07:21)
Intrebare : ai luat cumva carnetul recent sau ??? huh.gif

Treptele de viteza se schimba in functie de conditiile de drum , ca doar intr-o panta nu schimbi la aceiasi turatie cu atunci cand te afli  pe drum drept in regim de "croaziera" ! smile.gif
*


Cred ca s-a referit in general. Sa presupunem pe drum drept, vreme insorita, vant lateral 15 km/h smile.gif
Eu schimb la ~ 3000 rpm. La mai multe cand fac depasire sau plecare "cu scartait" (grabita, cand iti da voie unu'), mai putine cand merg incet in coloana.
TheKing
Am avut si eu aceeasi problema, nu imi indica in bord viteza. Am descoperit ca din anumite cauze(nush care o-r fi alea) pinionul in care intra cablul de kilometraj acolo la cutie s-a blocat, si fiind de plastic s-a mancat pe jumatate practic ramanand fara dinti pe o parte. Recomandat, fuga la un magazin ceri pinionul ( exista 2 feluri pt cutie cu 4 viteze si pt cutie cu 5 care e negru). Cumperi jucaria (pinionul si inca o chestie care mi`au dat-o cei de la magazin huh.gif ) si fuga la un service iar in 10 min o ai sus si garantez ca merge. Toata afacerea te costa maxim, maxim 40 lei. Succes!
P.S. Se poate schimba si singur dar daca ai ghinionul sa fie blocat rau acolo nu poti face nimic wink.gif
argon
la ala ma refeream si eu.
shaaitan
La fel si la mine...nu se invarte cablul din cutie...am mers cu un prieten in spate si in tr 4-a la 2000 aveam aprox 60-65 km/h.
Vis a vis de schimbat eu de ex. schimb la max 2500 pentru ca daca ajung la 3000 face urat de tot...depinde cum a fost obisnuita si masina.
djasu82
Cand va aud de obisnuinta rad biggrin.gif nu are treaba obisnuinta ! Masina e masina motorul e motor trage atat cat ai dai si cum e reglat nu cum il inveti.
dabrain
corect ... nu conteaza c-asa a fost invatata .. smile.gif)
am si eu problema cu viteza la" furia alba " cu a 5-a in 300 de ture imi arata vreo 130 140kmh ... in fine .. asa stiu si eu de la batrani .. sa nu te muste radaru .. a4-a in 2000rpm constant .. putin peste 50 kmh , putin de tot .. care are 60 sau ce mai citeam .. cred ca ar trebui verificat
bucatzel
mie mi s-au busit 2 vitezometre la rand, asa ca iar merg dupa ureche. (din cand in cand ma mai uit si la turometru).

De dimineata am trecut prin fata radarului cu ~2000 RPM intr-a IV-a. (am cutie in 4) Nu m-au oprit.

Iti recomand sa ai grija daca mergi cu a IV-a. Pentru ca daca iti uiti piciorul pe acceleratie sari imediat de 60 => fluier, politai, distractii.

Viteze de limita legala

~50 km/h III- 3000 rpm, IV - 2000 rpm
~70-80 km/h IV - 3000 rpm
~100 km/h IV - 3800 rpm

Cum zic ca esti incepator, mai mult de atat nu-ti recomand tongue.gif
danudeee
am si eu o intrebare...

nici mie nu mi functioneaza vitezometru ..si chiar as vrea sa stiu cam ce viteza e in tr5 cu 4300rtpm? smile.gif
baranga
QUOTE(argon @ 8 Sep 2008, 06:34)
adica gresit, eu am 115 km/h la 3000, si e tot din '96.  SI in a patra am aproape 60 la 2000.
*



si eu am exact la fel;dar cu a 4a la 2000 am fix 60 biggrin.gif
aetius1
a 4-tra ,2000 ture aproximativ 60 km
a 5, 3000 ture, 95km
Asta la un motor de 1300cmc.
dabrain
da .. si eu cu a4-a la 20 de ture .. vreo 70kmh, 1,4 cutie 5 trepte, 1991. ...dar .. e pe bune ? am trecut printr-un radar pus pe un stalp ..care afiseaza viteza cu care te prinde .. si .. imi arata undeva la 54 de km .. sau ceva de genul asta daca tin eu bine minte ..

deci .. care sunt vitezele reale ??? stiu ca la logan indica cu 7 km in plus .. ai 60 .. de fapt ai 53... cam asa
Sorin_18
dar daca ceasul merge indica viteza,dar cam tremura acul,care ar fi problema cablul sau ceasu?sau mai rau pinionul din cutie??astept parerile celor care au avut aceasta problema
dabrain
din cate stiu eu de pe la batrani .. e un arc d-ala spirala care e in ceasul vitezometru .. e slabit sau ceva .. si nu se tensioneaza calumea .. blink.gif nu stiu .. imi aduc aminte ca un vecin repara chestia asta in spatele blocului cand eram eu mai mic ... zicea ca de la aia ii tremura acu .. poate eram eu prea mic si n-am inteles.. oricum .. si mie imi tremura .. smile.gif)
Freelancer
Daca tremura acul e ori ceasul ori cablul smile.gif . Poti mai intai sa schimbi cablul pentru ca e mai usor si costa vreo 20 ron si daca nu sesizezi nici o imbunatatire atunci trebuie desfacut si ceasul si eventual curatat dar asta e mai complicat. Prin urmare sfatul meu este sa schimbi cablul.
brigada_diverse
eu la 3200 de ture in vit a 4-a am 100-105 k/h
cutie in 4
dabrain
ei ... zboara daciile astea nu gluma =)) ai impresia ca mergi intr-un monopost F1 cand apuci 80kmh .. cel putin asa simt eu ... ;)
mnea .. SENZATII TARI LA VITEZE MICI.
Cipiotul
QUOTE(dabrain @ 13 Sep 2008, 11:34)
SENZATII TARI LA VITEZE MICI.
*


adica stai cu morcov sa nu-ti sara ceva din/de la masina ... nu ? smile.gif)
bygy007
QUOTE(cristitranca @ 13 Sep 2008, 12:26)
eu la 3200 de ture in vit a 4-a am 100-105 k/h
cutie in 4
*


si ai masurat cu ceva?
la mine nu este linar la 100 Km/h in treapta V am 3200 - 3300 pe GPS si pe ceas 120 blush.gif iar la 2000 in a IV a am 60 pe ceas si 55 pe GPS
Sorin_18
QUOTE(dabrain @ 12 Sep 2008, 12:51)
din cate stiu eu de pe la batrani .. e un arc d-ala spirala care e in ceasul vitezometru .. e slabit sau ceva .. si nu se tensioneaza calumea ..  blink.gif  nu stiu .. imi aduc aminte ca un vecin repara chestia asta in spatele blocului cand eram eu mai mic ... zicea ca de la aia ii tremura acu .. poate eram eu prea mic si n-am inteles.. oricum .. si mie imi tremura .. smile.gif)
*


dar poate da eroare de viteza acest tremurat??daca nu ``laso bre ca merge asa`` tongue.gif
POWERbyDAciaVsWERo
am dacie in 4 trepte motor 1300 ... la 130 la ora ... nu numai k vibreaza tabla dar langa un fiat regata... si ala din 84 smile.gif) .. lam sunat k il cunosteam avea 110 .. :| .... in bucuresti la un radar kre iti arata cat te prinde... la 60 in bord ... arata 50 :| am trecut pe langa un radar . ( nu l`am vazut cu 70 ) nu mi`a dat reteta sa ma duc la medicul de la taxe si impozite... ii dau foc sau o tin asha k merge bre smile.gif) =)))
Sorin_18
QUOTE(POWERbyDAciaVsWERo @ 14 Sep 2008, 04:39)
am dacie in 4 trepte motor 1300 ... la 130 la ora ... nu numai k vibreaza tabla dar langa un fiat regata... si ala din 84 smile.gif) .. lam sunat k il cunosteam avea 110 .. :| ....  in bucuresti la un radar kre iti arata cat te prinde... la 60 in bord ... arata 50 :| am trecut pe langa un radar . ( nu l`am vazut cu 70 ) nu mi`a dat reteta sa ma duc la medicul de la taxe si impozite...          ii dau foc sau o tin asha k merge bre smile.gif) =)))
*


nu as vrea sa fiu rautacios,dar incearca sa scri si tu fara prescurtari,nu o sa intelegem nimic,o sa transformam forumul intrun mirc
diaconuliviu
QUOTE(tzuku @ 7 Sep 2008, 14:41)
cu a 3-a la 2000 eu zic ca mergi undeva cu 50 km/h
[...]
( la o turatie de 2000, aproximativ mergi asa : cu a 2-a cam 35 km/h, cu a 3-a cam 50-55 km/h, cu a 4-a cam 60-70 km/h, cu a 5-a undeva la 80-90 km /h )


Niciodata cu dacia carburata cu cutia ei.

QUOTE(bygy007 @ 13 Sep 2008, 21:33)
si ai masurat cu ceva?
la mine nu este  linar la 100 Km/h in treapta V am 3200 - 3300 pe GPS si pe ceas 120 blush.gif iar la 2000 in a IV a am 60 pe ceas si 55 pe GPS

Exact...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.