Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Praguri 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sorindimulescu
Imi poate spune cineva cum se inlocuiesc pragurile la o Dacie 1310 din 1984. Va multumesc.
scania
Salut, in primul rand bine ai venit pe aici...si acums arevenim la problema, cam naspa din cate stiu eu trebui autogen , eu zic sa incerci un tinichigiu sa faca el treaba e mult de munca si nu cred ca o safaci treaba prea buna fara anumite unelte...
Spor la lucru
sorindimulescu
Bine v-am gasit!

As incerca sa fac sudura cu tatal meu, e sudor de cativa zeci de ani, as zice profesionist. Si d-aia va intreb care sunt pasii catre trebuie urmati pentru a faca inlocuirea pragurilor eu impreuna cu el.

Merci.
TheKing
Din cate stiu eu e de taiat si sudat nou .. insa cu argon(?) si trebe aparat special. Cel mai indicat e un tinichigiu si vorba aia : treaba-i treaba blush.gif
brigada_diverse
autogen sau argon, nu electric(am incercat...si s-a topit tabla)
BZN
Nu trebuie neglijat nici aspectul legat de pastrarea "liniei" si mai ales a unghiurilor, deci trebuie evitata orice deformare care ar putea avea loc cu prilejul demontarii - montarii pragului ...
tmkrf
deci prima oara te duci in piata sa iti cumperi pragurile si apoi vezi de unde trebe taiat pragul cu flexu .... si dupa te ai apucat cu tatal tau de sudat pragu .... am mai multi prieteni la care tatal lor a mai facut chesti dinastea .... nu e chear asa greu daca zici ca tatal tau e profesionist ...
mitu2002
pragul este facut din 2 parti
prag partea vizibila curbata+partea de sus de care vine prins stilpul central in general partea superioara nu prea se schimba pt ca apa nu ajunge acolo dar si pt ca e f dificil de schimbat
contra pragul cea de a doua parte dar care este f putin vizibila sau partial vizibila de sub masina este prins de partea din fata (cea curbata prin sudura in puncte din 10 in 10 cm (max) pt a lasa spatii pe unde eventuala apa sa se scurga
pt schimbarea pragului se va demonta aripa din partea de jos si se va taia cu polidiscul din partea curbata pe toata lungimea lasind o margine de aprox 0.5-1cm in partea de sus
in prtea de jos unde pragul si contra pragul sint prinse se rup punctele de sudura cu o dalta
se inspecteaza contra pragul iar daca este afectat de rugina se inlocuieste (operatie de inlocuire este f laborioasa de aceia se prefera inlocuiri punctuale)ATENTIE LA INTERIOR MOCHETA CABLURI CARE POT LUA FOC
in final se pozitioneaza patrea curbata (pragul )in asa fel incit partea de jos sa depaseasca cu 1-2mm contrapragul
diaconuliviu
QUOTE(cristitranca @ 8 Sep 2008, 20:31)
autogen sau argon, nu electric(am incercat...si s-a topit tabla)

E mai vechi postu' dar am o nelamurire: in argon se sudeaza cu energie solara? sau cu lentila? Eu stiam ca si in argon e tot electric dar asta era demult, cind invatam de astea.

A, te refereai la sudura electrica = cu transformator? Si acolo se alege diametrul electrodului si "amperajul" functie de grosimea tablei.
slaiciprian
prag, 80ron.
contraprag 50ron,
manopera 150ron.
a iesit treaba meseriasa, dar stiu ca tinichigiul e pro.
se poate suda la nevoie electric, daca merge aparatul cu electrozi de 2.
CriSTI68
mai nou pragul se schimba cu holsuruburi chit si scoci (stiu cativa meseriasi)

ciprian la ce praguri te referi ? conex sau pitesti ? manopera este undeva la 250 - 300 ron depinde de la masina la masina

acum unde gasesc si eu niste protectii pentru praguri ? cele de plastic de 1310 smile.gif
nelu_1985
wacko.gif vrei sorcova?, praguri feštite in colorea caroseriei frate....nu avioane
slaiciprian
stii de ce am schimbat pragurile? ca fostul proprietar avea aparatori din alea negre si "sport" la praguri!
am pus connex, a mers perfect. e singura piesa connex pe care am luat-o.
am dat manopera 1.5 milioane, schimbat prag si contraprag + reparatii in zonele adiacente afectate (pedalier, usa spate). a iesit treaba meserie. ca e meseriasul bun. in partea cealalta trebuie sa schimb doar pragul, manopera o sa fie un milion.

pai cum depinde manopera de la masina la masina? vorbim de dacii, nu de dacie vs. mercedes. poate difera de la meserias la meserias...
badboy_marius
pui doze de bere in loc de prag, dai cu chit, vopsea, si valea in targ:)
asa se face pe la noi pe aici.
slaiciprian
ce sa faci in targ? ca iei bani tot de un bax de bere.
badboy_marius
radmasa.gif macar incearca
CriSTI68
QUOTE(nelu_1985 @ 26 Nov 2008, 00:28)
wacko.gif vrei sorcova?, praguri feštite in colorea caroseriei frate....nu avioane
*



atunci sa mulez unele simple pe praguri din fibra ??
PH-06-BOA
Referitor la sudura:
La trasformatorul de sudura (se poate pune si o punte de diode cu un C de vreo 200 de microfarazi la o tensiune mai mare ) se poate pune o rezistenta inseriata cu primarul, de cativa ohmi ( vreo 10) din cantal, nichelina, de 1,5 mm in diametru, iar pe firul de masa, 10 - 15 spire di n sarma de 3 sau 4 , bobinate in aer, pe un diametru de 30 mm. Se pot da si mai multe spire , cu prize (facute carlig pentru a-l agata de piesa), si se poate suda cu electrozi de 1,5 si nu va mai gauri tabla, nici pe cea de 0,8 dar, presupune un pic de indamanare la sudat electric.
Pentru sudura autogena, am experimentat ( si s-ar putea sa fiu singurul poate din tara) sudura cu gaz di butelia de aragaz. Nu taierea, ca asta se foloseste de mult, ci sudura . De 5 ani folosesc numai gaz de butelie, cu o butelie se poate consuma si 10 tuburi de oxigen, cu acelasi bec se sudeaza de la tabla de 0,3 la 3mm , nu trazneste sa ramana stropi pe geamuri, nu onduleaza tabla ca acetilena, dar presupune un stil putin diferit de a suda. O butelie o poate oricine inprumuta, chiar si un tub de oxigen, si porniti la treaba.
Praguri ar fi mai bine sa vi le faceti singuri daca aveti posibilitatea de a indoi tabla, pentru ca daca luati o tabla de 1,5 se pot face ori 4 praguri, ori doua si doua contrapraguri si mai ramane si de petice(la pod), si vor tine 5 ani daca nu le vopsiti. O foaie de tabla e 100 lei.
slaiciprian
inainte de a incepe sudura, propun anuntarea pe forum, macar membrii dacia club sa scape...
vreau sa vad si eu praguri facute de cineva acasa. macar are tupeul sa le arate cricul?
motanpaul
@ PH-06-BOA: Am citi pe forum ca esti mester in masini.Am si eu o intrebare pentru tine, daca vrei sa imi raspunzi e bine,daca nu tot bine.
Am schimbat arucurile fata deoarece imi statea lasata de partea dreapta fata lasata in jos fata de stanga cu 3 cm.
Si am pus un set de arcuri perechi, si cand am pus masina pe roti era perfecta nu stramba.Am iesit cu ea in probe cand ajung acasa iara sa lasat cu 3cm de partea drepata fata, exact cum a fost.
Ce poate fi defect?
Multumesc si stima sad.gif
PH-06-BOA
Vrei poze cu toate pragurile facute de mine, Toma? Nu mi-ar ajunge tot forumul.

28 Nov 2008, 20:42:
Motanpaul, ti-am raspuns.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.