Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ajutor in leg cu orpririle motorului la franari
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ramses86
Buna. Va rog ajutatima ca deja ii dau foc de nervi. Mai nou am prins boala de la vecinu si la franeri mi se opreste motorul. Relantiul e deja pe la 1300rot/min...deci de acolo nu e. Reglatul carburatorului...e ok, motorul trage la peste 2000 foarte bine! la sub 2000 parca avansul ar mai trebui putin reglat ca mai tremura...dar nu e de acolo...cel putin nu cred. Am verificat conductele si garniturile de la frana respectiv servo si nimic. Totusi cand apas frana mai brusc scade turatia si moare motorul. (va imaginati ce inseamna asta in trafic in oras). Inca o problema ar fi ca mai nou nu reusesc dimineata sa pornesc motorul cu socul tras, desi dimineata ear cam frig, cum am tras socul motorul s-a inecat.
Care ar putea fi problemele? Multumesc anticipat

ps: da, am dat search...dar dupa vreo 100 de topicuri in care ar fi putut fi....era mai simplu asa wink.gif
bomba_11980
Poate nu sunt in masura sa iti raspund dar din cate stiu daca tie iti moare motorul cand franezi brusc e de la servo frana -
Ov
cel mai probabil ai o problema la servo-frana. La relanti (850rpm) daca apesi frana ce se intampla ?
ramses86
deci daca stau pe loc pot apasa frana cat vreau ca turometrul nu se misca...in schimb daca ma pun inmiscare atunci is probleme sad.gif(
Ov
nivel FOARTE mic in CNC?
la o acceleratie F puternica nu se gatuie?

ramses86
nu sad.gif accelereaza f bine...pana acuma pot sa zic ca acuma trage cel mai bine...in schimb dimineata cand trag socul se ineaca
bikeru
si eu am avut problema asta.. trimite-mi idu tau shi iti zic pe mess care o fost baiul la mine
djasu82
Plutitorul e bine reglat ? fiindca daca e prost reglat nivelul benzini va fi foarte mare si asa se ineaca motorul . Daca distanta intre plutitor si ganitura e mai mica decat 7mm aici poate fi o buba sau sa nu mai inchida cum trebuie cuiul poantou.
Eu la dacia mea am facut pe cablul de soc un distantier sa inchida clapeta pana la jumatate cand trag de soc.
ramses86
nivelul e reg;lat la 7 resp 13 mm...iar cuiul pontou acuma l-am schimbat...si nimic sad.gif
Minel
QUOTE(bikeru @ 9 Sep 2008, 19:57)
si eu am avut problema asta.. trimite-mi idu tau shi iti zic pe mess care o fost baiul la mine
*




Si daca ne zici aici ii vreo problema ,sau .... dry.gif
Mr_Devil83
Daca sta la relanti nu mai stiu, daca nu statea la relanti ziceam furtunul cu duza.
ramses86
sta la relanti...acuma fluctueaza vreo 50 ture in sus si in jos...dar e totul ok....de fapt nimic nu e ok sad.gif
Hacker
Problema asta o am si eu
bikeru
mie nu imi dadea scanteie cand trebuia , cand se intorcea pistonu inapai atunci dadea scanteie... mi l-o reglat un mecanic sa dea scanteie cand trebe ,acuma nu misca acu la relanti si nu se mai opreste cand pun frana... nush daca ati inteles da nu ma prea am io cu astea. sper ca v-am fost de ajutor..
Mr_Devil83
Deci daca pe loc sta la relanti si cand apasati frana nu moare ramane problema alimentarii motorului sau aer fals.

Eu la faza cu 1300 de ture sunt convins ca motorul absoarbe prea mult aer deci implicit un amestec sarac.

Apropo si servofrana mea are unele gauri, cand apas pedala de frana se aude un pss si tot nu moare motorul la relanti-ul ala de vreo 700 de ture.

Ramane explicatia unui motor incredibil de copt, a unei "buzi" cu 4 roti care a trecut de itp cu spaga la un service. Asta vine ca si concluzie a topicurilor care le citesc pe daciaservice cu probleme de genul: masina e intretinuta da-i pica roata.
ramses86
stai calm motorul nu e copt...in 9 luni nu mi-a mancat mai mult de 0,2 l ulei asta cu aproape 6000km.....intradevar i-am si pus ulei klumea....aer fals...unde draq sa mai traga ca am verificat peste tot..
....si mai zice lumea ca is masini reusite....degeaba...in ce o bagat romanu mana ii dus pe apa sambetei...
v_razvan_c
QUOTE(Hacker @ 10 Sep 2008, 11:29)
Problema asta o am si eu
*




Pai tu parca nu aveai servo`... huh.gif
Mr_Devil83
ramses86 nu faceam aluzie la masina ta, pur si simplu daca te uiti pe acest forum, sunt unii care ba au o problema, ba peste 2 saptamani le crapa o planetara, ba le mananca dupa aia ulei, etc.

Cand mi-am permis sa atac un user automat toata ceata s-a aruncat pe mine si din motive de etica am preferat sa ma abtin de la a mai da vreun sfat cuiva.

Haide sa vedem de ce iti moare tie motorul la franari, fa un mic test, scoate furtunul de pe galeria de admisie, ala de merge la servofrana si trage aer prin el. Vezi cat poti sa tragi, apoi o cunostinta sa apese pedala cat de tare poate iar cand pedala este jos tu fa aceeasi operatiune. In mod normal ar trebui sa tragi o cantitate de aer iar apoi sa simti ca nu mai poti. Daca simti cu pedala apasata ca poti sa absorbi aer din servo inseamna ca e gata.

Ar mai fi garnitura de la chiulasa la galerii, dar aia cred ca pica foarte greu si mult mai rar. Oricum e vreo 7 lei, schimbo si pe aia, cumpara si niste vaselina grafitata si unge-o inainte sa o montezi.

totusi daca zici ca la relanti sta motorul bine nu ar trebui sa ajungi sa verifici la galerii, carburator, nivel de benzina in cnc.

eu zic sa lasi relanti-ul jos de tot, undeva pe la 700 - 750 de ture/min si vezi daca masina il tine. Daca nu il tine e clar problema de aer fals.
ramses86
merci de sfat...o sa fac testul...dar la sub 1000rot/min de pun apoia murit la rpima apasare a pedalei...mai verific..daca ma enervez dau jos servo si fac din nou standard (ca sincer diferenta nuamvazut)

era sa uit...faza cu inecatul motorului dimineata cand trag socul de la ce paote fi?
baranga
cel mai simplu de probat daca e servofrana de vina: scoti furtunul din duza de le servofrana;bagi o bujie ca sa etansezi furtunul si o iei la test:ATENTIE ca pedala(sau pedaua radmasa.gif ) de frana o sa fie tare;pt cei neinvatati fara servo li se va parea ca nu frane;in realitate au dar trebuie apasata sustinut frana;

chiar daca nu o sa se mai opreasca la franare NU inseamna neaparat ca e defecta servofrana;sa va zic si de ce: problema asta am avut-o si eu si pana nu am refacut amestecul pana in faza in care calc frana si CRESTE sau nu oscileaza turatia nu am scapat de problema(inainte cand calcam frana imi scadea turatia in ralanti si in mers dar nu mereu mi se oprea motorul;asta pe benzina;si pe gaz aceeasi problema ;am schimbat filtrul de aer si SURPRIZA cand calcam frana scadea turatia,dar urat de tot ;trepida... bineinteles ca dupa ce a reglat instalatia GPL nu mai facea asa;asa ca dupa judecata mea problema se pare sa fie din amestec)

multe succesuri radmasa.gif
ramses86
atata am incercat sa reglam amestecul...ca deja am gaura in deget de la surub...azi am facut rost de o bujie la care facea reclama un coleg de pe site pentru reglat amestecul optim...si fara sa ma ating de reglaje culaorea era optima...deci nu mai stiu...sad.gif trec la frana mecanica...sau montez o parasuta...sau o ancora...sau frane aerodinamice dupa cum spunea cineva la imbunatatiri radmasa.gif smile.gif) radmasa.gif =)) (...multi au sarit gardul...)
maine demontez servo si pun una de la un vecin sa vad ce se intampla... I'll be back
Mr_Devil83
Deci la relanti sub 1000 de ture cand apesi pedala ITI MOARE DIN PRIMA MOTORUL?

No fuga la magazin si ia servofrana noua sau macar garnitura aia mica pentru ca e clar de unde e problema.

aaa, atentie si la furtunul ala al servofranei pentru ca la mine s-a rupt dupa 2 zile, cumparat nou din magazin.
ramses86
poi made in raomania ce vrei...sa te tina 3 zile?tongue.gif

ps:la care garnitura te referi? ca sa o verific?
Mr_Devil83
da jos pompa de frana si din tulumba ai sa observi ca iese un ax care impinge pistoanele pompei, acesta este etansat de un rahat de garnitura de cauciuc presata cu o porcarie de saiba mai speciala. Eu sunt convins ca de acolo ai probleme 90%. Oricum schimba si supapa de pe furtun si garnitura ei. Nu costa mult cauciucaraiele si plasticele astea, problema insa este ca sunt foarte proaste sad.gif
ramses86
made in Romania...stiu... azi am schimbat suapap aia ce intra in sevofrana si am etansat garnitura cu silicon...maine fac un tes..daca nu se rezolva at iau cheile si demontez pompa...
POWERbyDAciaVsWERo
am avut si eu problema asta... e putin si din amestec...dar schimba furtunul si duza.....
duza la mn a functionat deloc.. si am pus una veche furata de la remat smile.gif) .. furtunul insa e bun ! ... ! bafta !!!!!!! app servo dak nu mergea sau era spart.. aveai pedala ( sau pedaua ) de frana tare ! ;;)
restromania
am si eu o problema si functia de cautare a forumului nu m-a ajutat deloc. vreau sa schimb furtunul de la servo frana dar nu stiu la ce trebuie sa fiu atent sau mai stiu eu daca e vreun truc la punere lui. nu pot da mesaje private nimanui asa ca va rog sa ma ajutati.
multumesc anticipat
ATM
Te referi banuiesc la furtunul care pleaca din chiulasa si intra in servo. Nu e mare scofala de schimbat. In primul rand iei un furtun nou, de o calitate mai buna (intrebi si tu la magazin de Fartec, Rolast sau care or fi mai rasariti...c-au iesit tot felul de neica-nimeni pe piata cu cauciucaraie facuta in beci, iar furtunul de servo, daca nu-i solid, risca sa se "suga" din cauza de vacuum). Apoi, demontezi furtunul vechi. La chiulasa, desfaci colierul de prindere al furtunului, apoi tragi in sus, iar furtunul va iesi de pe stut (stut=un fel de tevusca ce se infileteaza in chiulasa). Stutul trebuie sa ramana bineinteles in chiulasa. Foarte rar, stutul se poate rupe/crapa, caz in care cumperi stut nou, desfiletezi stutul vechi si infiletezi stutul nou. Apoi, te duci la servofrana - furtunul se termina printr-o supapa unisens, care la prima vedere pare un fel de capac, de obicei de culoare alba, ce face unghi cam de 90 grade cu corpul furtunului (supapa intra in interiorul furtunului iar prinderea se face, iar, prin colier - de partea cealalta, supapa e infipta in corpul metalic al servofranei). Tragi cu simtul raspunderii de supapa, care va iesi cu tot cu furtun din servo. Desfaci colierul furtun-supapa pentru a desparti cele 2 elemente. Optional, poti monta supapa noua, ca-i vreo 5 lei. Bagi in furtunul nou supapa (veche sau noua, la alegere), strangi colierul, infigi supapa in servofrana( supapa are niste zimti circulari, care pica intr-o garnitura a servofranei, astfel facandu-se etansarea). Apoi, infigi celalat capat al furtunului in stutul chiulasei, strangi colierul bine - si cam asta e tot. Nu-i mare branza si in mod normal nu ar trebui sa apara nici o problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.