Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum ridicat de ulei; Fum alb-albastrui
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tutike2000
Salut!

Am primit recent dacia parintilor cadou (si-au luat un opel), si am inceput sa observ fel de fel de probleme la ea.

- Cand pornesc motorul rece, pe langa faptul ca porneste numai la a 3-4-5-a incercare, mai scoate si foarte mult fum alb-albastrui.

- Cand turez motorul, si mai ales cand urc o patna si apas acceleratia pana in capat, dacia scoate foarte mult fum (destul incat sa nu mai pot vedea bine in spate)

Consuma cam 3L ulei / 1000km; 16L benzina / 100km in oras.

Un prieten zice ca ar trebui sa-i segmentez motorul; Cam cat costa asa ceva? O valoare aproximativa: un milion? cateva milioane? mai mult de 5 mil?



Alte probleme "unrelated":
- Cand e bagata in mars-arrier trage foarte slab. Mult mai slab decat in a 1-a. Restul vitezelor nu au probleme

- Am patit o singura data cand era bagata in mars-arrier sa-mi sara afara din viteza. Mergeam pe o panta in sus si cand am apasat brusc acceleratia a iesit din viteza.

Multumesc anticipat
Ov
fumul albastru nu poate avea decat o singura sursa si anume ulei ars. Uleiul poate patrunde in camera de ardere prin 2 locuri: 1 supape (in general scoate fum DOAR la pornire, nu si in mers) 2 segmenti (scoate la acceleratii in sarcina). Cel mai probabil tu pici pe a 2-a problema.

poate reusesti sa scapi cu o segmentare, cel mai bine du-te la un mecanic sa-ti desfaca motorul si in functie de uzuri iti spune daca trebuie segmentare sau set complet.

O segmentare ar trebui sa nu depaseasca 2 mil. Un set cred ca depaseste 5, cost total
brigada_diverse
ce o insemna la tine cost total?
Ov
piese + manopera?
daca am luat-o pe aratura te rog corecteaza-ma nu ma intreba "ce-o insemna la mine" ...
Paca
peste 10 mil sa-l faci ca la carte cu mana de lucru ieftina(la limita de a se respinge cele doua)
diaconuliviu
QUOTE(tutike2000 @ 9 Sep 2008, 13:07)
[...]
- Cand e bagata in mars-arrier trage foarte slab. Mult mai slab decat in a 1-a. Restul vitezelor nu au probleme
[...]

E drept ca raportul MI este ceva intre tr1 si tr 2, dar faptul ca trage foarte greu in marsarier poate arata ca ai un sabot care frineaza aiurea, generat de regula de ruperea sau sarirea arcului de mentinere a sabotilor (intre saboti is doua arcuri: unul mare sus si unul mai mititel jos; la cel mititel ma refeream). Poate fi si la locul sau dar ceva mai intins, caz in care se schimba sau se indoaie "ochetul" de fixare.
tutike2000
Multumesc de raspunsuri, dar din pacate au aparut probleme mai mari smile.gif

A inceput schimbatorul sa se miste cum vrea el (intr-o directie cand accelerez, si in cealalta cand las acceleratia). In a 2-a si in mars-arrier nu prea mai nimeresc. Acuma am dus-o la un "mester" care zicea ca s-ar putea sa fie ?tamponul de la cutie?

Daca se descurca tipul o sa-i zic sa-mi faca si o segmentare mai tarziu.
Minel
QUOTE(tutike2000 @ 12 Sep 2008, 11:11)
Multumesc de raspunsuri, dar din pacate au aparut probleme mai mari smile.gif

care zicea ca s-ar putea sa fie ?tamponul de la cutie?


*




TAMPOANELE ,sunt 2 !
brigada_diverse
QUOTE(tutike2000 @ 12 Sep 2008, 10:11)
Multumesc de raspunsuri, dar din pacate au aparut probleme mai mari smile.gif

A inceput schimbatorul sa se miste cum vrea el (intr-o directie cand accelerez, si in cealalta cand las acceleratia). In a 2-a si in mars-arrier nu prea mai nimeresc. Acuma am dus-o la un "mester" care zicea ca s-ar putea sa fie ?tamponul de la cutie?

Daca se descurca tipul o sa-i zic sa-mi faca si o segmentare mai tarziu.
*


mesterul trebe sa stie sigur ce are.....nu sa banuiasca..daca nu are rampa.....e cam urat...traversa la cutie se schimba usor

segmentarea o faci daca mai permite, si daca mesterul nu se pricepe se evalueze motorul cat de uzat de(dupa ce desface chiuloasa)...vai si amar de tine dac asegmentezi si e prea uzat...o sa consume si mai mult ulei

il pui sa iti faca si chiuloasa(rectificare scaun supape...se face manual, juma de ora ia..pasta abraziva si un furtun de gaz....daca vrei detalii spui si iti spun, aici p forum...si sa schimbe simeringurile la supape daca are.....nu am fost atent din ce an e masina, posibil sa nu ai simeringuri la supape...dar se pot pune daca permit ghidurile)
motor cu tot cu manopera fara rectificat vilbrochen te ajunge la 10 mil(cu ulei romanesc, the best pt rodaj, filtru, antigelul il foloseste pe cel existent) si 12 cu rectificare....speri ca se mai poate la cota 0(ST)..daca nu la R1 si se pun cuzineti pt cota R1...
tutike2000
Dacia e din 1979. Mesterul are groapa, dar e ocupat pana joi cu alte treburi.

M-am uitat eu sub masina, si aproximativ sub cutie e un fel de bara care acuma atarna in jos (de parca s-ar fi rupt intr-o parte).
Cred totusi ca se descurca mesterul, am mai intrebat niste cunostinte care spun ca e ok tipul
brigada_diverse
traversa de la cutie, care e dintr-o bucata, e rupta....deci de acolo e vina
vallyyy
Consuma cam 3L ulei / 1000km[QUOTE]
Ca sa scapi de fum fa-i un schimb de ulei si pune si un aditiv .........sincer sa fiu unii lauda si altii se plang de aditivi .......sunt mirat si eu de aditiv sincer sa fiu am luat unul ieftin si am pus la schimbul asta de ulei are si el un rol se pare .......am scapat de fum cel putin si papa mai putin biggrin.gif ...bafta
brigada_diverse
ce aditiv ai luat ? 2+2? motor honey? hai, spune biggrin.gif
vallyyy
sincer sa fiu nu stiu cum ii zice concret nu e 2+2 pentru ca ala are teflon si am zis sa incerc de inceput unul fara teflon ..........o sa ma uit maine la numele produsului ........e un aditiv ieftin 8 lei ..........ce am observat dupa ce l-am pus este ca am nivelul la ulei destul de bun adica nu mai scade asa repede si fumul este redus simtitor .......cel putin pe autostrada in 3000 de ture nu scoate ........in 4000 de ture a inceput sa scoata insa nu ca inainte cand faceam lasam un nor in urma mea ......eu zic ca nu mint multi in legatura cu aditivii la un motor cu segmentii cam praf ca al meu e bine venit un aditiv
tutike2000
Am luat-o de la mester. Era un tampon rupt.
L-am intrebat cat costa segmentarea si mi-a spus ca nu se poate, doar set motor, care vine la 7 mil in total (mi-a zis pe fata ca mai bine imi cumpar alta masina).
Am facut un calcul si cred ca-mi pot cumpara vreo 60L de ulei pe banii aia. Tinand cont ca fac maxim 20km pe zi cu dacia, ar trebui sa ma tina vreo 3 ani 60L de ulei biggrin.gif

Acum e un pic cam ciudat schimbatul vitezei, nu merge tocmai "finutz" cum era inainte, mai nimeresc mars-arrier-ul in loc de a 2-a, fara sa-l apas in jos. Dar e suportabil.

Multam tuturor pentru ajutor
vallyyy
Sunt de acord nu prea renteaza sa-ti mai faci motorul sunt si eu in cazul asta da nu mai tin masina mult .............dar ca sa nu mai poluezi gen"nori de fum" schimba-l la 1000 de km si mai baga si un aditiv
valioglu
Se regleaza problema cu nimeritul marsarierului din patina de sub schimbator, dureaza 5 minute.
In ceea ce priveste reparatia motorului, poate mai ai varianta de a lua un prieten sa te ajute, niste beri, si doua zile de munca. Daca uzura e foarte avansata vei avea probleme si cu depunerile de calamina pe bujii, infundarea sistemului de recirculare a gazelor nearse din carter la carburator, revizia tehnica (ITP), consum sporit, performante reduse si poluare fara sens, plus ca un motor dat pe ulei face foarte multe depuneri inauntru care ruineaza si mai mult componentele in miscare si le defecteaza pe cele neuzate. Ar mai fi faptul ca este sporit semnificativ riscul unor defectiuni de genul: gripari datorita lipsei de ulei, fisurarea unei camasi prea uzate, pistoane sparte sau cu fuste rupte, segmenti rupti, etc.
Mai poti lua unul (motor) de la dezmembrari, in stare foarte buna, de pe o masina accidentata, etc..
vallyyy
Eu unul am motorul luat de la dezmembrari ...............nu-ti recomand imi papa ulei da la ce sa ma astept de la dezmembrari .............daca ai ocazia sa cumperi de la cineva cunoscut un motor e bine ............daca nu tine-l pe asta dai ulei si schimba-i cam pe la 1000 de kilometrii filtrul ,mai bagai si un aditiv..........motorul meu papa ulei mult ........dar eu nu cred ca am setul dus ci doar segmentii ,pentru ca nu-mi scoate nici gaze si nici muci din carter si cu metoda asta mi-l stapanesc din poluare .........sincer sa fiu deocamdata nu pot spune ca nu are putere .....inca mai are pentru cat imi trebuie mie biggrin.gif .......bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.