Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
viktor177
Am si eu o problema cu berlina mea. Am cumparat o baterie noua deoarece ce-a veche si-a dat obstescul sfarsit. Acum insa amo problema de 2 ori pana acum am ramas fara apa distilata. Care ar putea fi problema? completez cu apa distilata si in cam in 2 saptamani scade.
argon
ori e fisurata carcasa ori incarca prea mult, pune voltmetrul pe ea.
scania
salut, vezi ca incarca prea mult alternatorul....ce fel de releu ai mecanic sau electronic??
Daca e mecanic incearca sa il relgei sa nu scoata mai mult de 14,4V fara consumatori, si 13,7 cu , consumatori
viktor177
carcasa nu e fisurata, m-am uitat. cred ca o sa merg la un electrician auto sa vad cum rezolv problema. tensiunea la borne cu motorul pornit am verificato era cam 14,8 v, cu motorul la ralanti, cam la 900 rpm.
Minel
QUOTE(viktor177 @ 10 Sep 2008, 09:47)
carcasa nu e fisurata, m-am uitat. cred ca o sa merg la un electrician auto sa vad cum rezolv problema. tensiunea la borne cu motorul pornit am verificato era cam 14,8 v, cu motorul la ralanti, cam la 900 rpm.
*



Si turata ,fara consumatori ?? huh.gif
G I M
Alternatorul incarca prea mult,acidul si cu apa fierb,iar apa se evapora...remediaza problema cu alternatorul cat mai repede ca strici bateria
Minel
QUOTE(Neagu Ionut @ 10 Sep 2008, 10:26)
Alternatorul incarca prea mult,acidul si cu apa fierb,iar apa se evapora...remediaza problema cu alternatorul cat mai repede ca strici bateria
*



Ce treaba are alternatorul cu CAT incarca ??? wacko.gif eventual daca nu ar incarca ,dar asta ii cu totul alta problema ...

Verifica si schimba dupa caz releul regulator de tensiune ,
argon
Incarcarea nu trebuie sa depaseasca in nici un caz 14,4, dar sunt de parere ca si aia e mare, 14-14,2 V e o tensiune ideeala.
Freelancer
Cand ti-au vandut bateria nu au masurat incarcarea? Eu stiu ca daca nu iese bine nu iti dau garantia. Normal verifica incarcarea inainte de a te intoarce acolo ori la un electrician ori singur.
mitu2002
pai la relanti ar trebuii sa fiie pe undeva pe la 13,5 iar in ture ... 3000 sa nu treaca de 14,5 cu sau fara consumatori daca nu te incadrezi intre aceste valori schimba mai intii regulatorul de tensiune si daca nu se modifica nimic poti sa incepi sa suspectezi alternatorul adica :punte de diode perii ,inel colector , infasurari; incearca si o cautare ca sint vro 15 topicuri in care se dezbate aceasta problema
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...62&hl=incarcare
unul dintre cele mai stufoase topicuri pe aceasta tema
baranga
problema mea e urmatoarea:bateria invarte de rupe,invartea si inainte,dar azi asa de control,am verificat nivelul in baterie si SURPRIZA,am bagat 2 litrii de apa distilata;toti pe care i-am intrebat au zis ca trebuie sa bag apa distilata ,nu electrolit,asa ca am bagat;mai e buna de ceva bateria acum;ea invarte totusi f.bine ;ma gandesc ca la iarna la primul ger o sa crape la cata apa i-am pus;ica o data :a mai patit cineva treaba asta???
renotgo
Daca bateria functioneaza nu-ti fa probleme ...ai inlocuit apa care s-a consumat in urma reactiilor chimice din baterie ...sigur n-o sa-ti crape la iarna .Ar cam trebui sa verifici incarcarea (alternator -releu) sa n-ai vreo surpriza neplacuta ...sa nu incarce mai mult de 14,5 -14,7 v.Asta ar fi cea mai sigura cauza a disparitiei apei din baterie .
jews
la mine incarca 14,6 e vre-o problema asa mare? Cand am facut controlul pt garantia bateriei mi-a zis ca nu e o problema decat daca fac zilnic drumuri mai mari de 100 km.
renotgo
Nu-ti fa griji ,iti incarca foarte bine .
$$ilvviu
Am avut un BMW la care incarca 13.8 si ma tineau bateriile cate 5-6 ani.
Un 14.2 ar fi dupa mine tensiunea maxima de incarcare.
bygy007
QUOTE(baranga @ 19 Sep 2008, 18:33)
problema mea e urmatoarea:bateria invarte de rupe,invartea si inainte,dar azi asa de control,am verificat nivelul in baterie si SURPRIZA,am bagat 2 litrii de apa distilata;toti pe care i-am intrebat au zis ca trebuie sa bag apa distilata ,nu electrolit,asa ca am bagat;mai e buna de ceva bateria acum;ea invarte totusi f.bine ;ma gandesc ca la iarna la primul ger o sa crape la cata apa i-am pus;ica o data :a mai patit cineva treaba asta???
*


Daca incarcarea depaseste 14,4V , recomandat 14 - 14,2V apa se evapora prin procesul chimic care se produce la incarcare ( defapt hidrogen ) practic in baterie este electrolit apa cu acid sulfuric apa este singura care se consuma
Acumulatorul cu plumb este o pila cu electrolit lichid realizat pentru prima oara, in anul 1859, de inginerul francez Gaston Planté.

Electrodul negativ este format dintr-un gratar de plumb cu ochiurile umplute cu plumb spongios, iar electrodul pozitiv este construit tot dintr-un gratar de plumb cu ochiurile umplute cu dioxid de plumb. Electrolitul este acid sulfuric de concentratie 38% (p = 1,29 g/cm 3 ) pentru acumulatorul incarcat.

In timpul functionarii acumulatorului, când acesta debiteaza curent electric, la cei doi electrozi au loc procesele care pot fi reprezentate prin ecuatiile:

Reactia totala presupune transformarea Pb si a Pb0 2 in PbSO 4 prin consumarea acidului sulfuric.

La ambii electrozi se formeaza PbSO 4 insolubil, care adera la placi, se sulfateaza. Granulele fine de PbSO 4 formate initial se maresc in timpul functionarii, astfel incat randamentul acumulatorului scade.

Se poate constata daca un acumulator este incarcat sau nu prin masurarea concentratiei acidului sulfuric, mai precis prin determinarea densitatii solutiei.

Acumulatorul poate fi reincarcat prin conectarea acestuia la o sursa de curent continuu astfel, incât curentul debitat de sursa sa aibä sens opus celui debitat de acumulator; la electrozi se produc astfel reactiile inverse celor indicate.

F.e.m. a unei cebule este de aproximativ 2V. Frecvent se utilizeaza baterii formate din trei sau sase celule legate in serie pentru a produce 6 V sau 12 V.
victorescu
La mine tensiunea de incarcare (cu releu electronic din ala cu divizor de rezistente) este de 14,28 V si bateria (CARANDA 55 Ah) pe care o am acum pe 6 octombrie face 8 ani de cand am cumparat-o. Da ati citit bine 8 ani. biggrin.gif
yon
subscriu si eu am avut pe una din masini o baterie caranda tot 8 ani si mentionez ca am donato unui prieten care a mai mers un an cu ea, dar de ce sa nu recunoc ca in perioadele de ger cand nu mergeam cu masina de cele mai multe ori luam bateria in casa la caldura si cate o data o mai puneam si pe redresor
ps: cu acea baterie nu am impins masina nici macar o data smile.gif
scania
Salut, eu nu inteleg un lucru... si anume la masina lui taicameo incarcarea este la valori normale cu lumini, muzica, gmv pornite.... este o tensiune de 13,2 la relantiu si urca pana la 13,8 in ture, problema este cand se porneste climatizarea ventilatorul ala scade si la 11 volti la relantiu si si 12 si ceva in ture.... Ce sa aiba???
Alternatorul este de 36A si releu electronic de ipee
nelu_1985
fix asa se intampla si la mine cu acelasi tip de alternator si releu electronic model mai vechi de EP cred.
P.S cu 2 alternatoare face la fel si deasemenea 2 relee...urmeaza sa inlocuiesc alternatorul, de data sper cu unul bun...., celelalte 2 le-am avut acasa....se incalzesc foarte tare oricum.
Apropo, cat costa un alternator nou de 50 A, de EP?
adrianne
QUOTE(scania @ 20 Sep 2008, 16:45)
Salut, eu nu inteleg un lucru... si anume la masina lui taicameo incarcarea este la valori normale cu lumini, muzica, gmv pornite.... este o tensiune de 13,2 la relantiu si urca pana la 13,8 in ture, problema este cand se porneste climatizarea ventilatorul ala scade si la 11 volti la relantiu si si 12 si ceva in ture.... Ce sa aiba???
Alternatorul este de 36A si releu electronic de ipee
*



ce e anormal?
bygy007
anormal este ca avind alternatorul putere mica nu asigura un curent suficient la conectarea tuturor consumatorilor tragind din baterie si consumind-o
nelu_1985
deci e alternatorul de putere mica.....pai de ce sa montat atunci alternator de 36 A, sa nu pot merge cu faza scurta si cu ventilatorul pornit fara so tin in 3000 de ture.....oricum il schimb sa vad.
adrianne
QUOTE(bygy007 @ 21 Sep 2008, 09:29)
anormal este ca avind alternatorul putere mica nu asigura un curent suficient la conectarea tuturor consumatorilor tragind din baterie si consumind-o
*



corect, iar la un alternator mic (36A) nu e anormal sa scada la 11V in conditiile alea; solutii: alt alternator sau fulie mai mica
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.