Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai porneste
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dragoselu
Am probleme cu masina. Azi am incercat sa o pornesc, dar fara succes. Am impins-o si

a pornit din mers. La indicatorul de la baterie imi arata ca nu incarca deloc, desi am

turat motorul eventual sa se incarce un pic. Cand i-am dat cheie din nou, se auzeau

niste clantanituri in dreptul demarorului ca si cum ar bate cineva la masina de scris.

O fi bateria de vina sau ceva pe la electromotor / bobina ?? Inca ceva: am dat drumul

la caldura si am apasat in mers butonul de la ventilatorul caldura / racoare; masina a

inceput sa piarda din demaraj si mergea usor in suturi. Cand am oprit ventilatorul,

mergea normal.

Ce Dumnezeu are ? sad.gif

D.
brigada_diverse
incearca sa vezi cu un voltmetru daca mai incarca....intre 13,8 si 14,4 sunt limitele...

clancu ala se auzea ori de la demaror, ori ca nu ave aputere bateria sa ii dea mai mult....

dragoselu
QUOTE(cristitranca @ 13 Sep 2008, 22:39)
incearca sa vezi cu un voltmetru daca mai incarca....intre 13,8 si 14,4 sunt limitele...

clancu ala se auzea ori de la demaror, ori ca nu ave aputere bateria sa ii dea mai mult....
*




Si daca nu incarca, ce poate sa aiba ?? blink.gif
Merced
Releu dus, diode alternator duse, in principiu...
bygy007
deci pornesti motorul , cum zicea colegul de mai sus iei un aparat de masura si pui pe bornele bateriei , si vezi ce tensiune ai pe baterie , o tii turata la 1500 - 2000 ture si masori pe baterie , daca creste tensiunea atunci incarca daca se mentine la 12V sau mai mica atunci nu incarca , ca sa vezi daca incarca mai poti scoate papucul de la releul de incarcare , daca dupa ce il scoti creste un pic turatia atunci incarca si ai bateria consumata
daca nu se intimpla nimic atunci ai releul sau alternatorul defect

mai poti masura tensiunea pe iesirea releului , borna DF la relanti ai 12-14V daca este 0 V atunci releul defect daca ai cei 12-14V iar la baterie ai 12 sau mai mica este alternatorul defect

in functionare normala tensiunea pe DF la turatie de 900 rpm fara consumatori 8-12V in functie de starea bateriei , poate scadea si mai mult cind tensiunea este de peste 14V
cu consumatori tot la 900 rpm tensiunea pe DF 12-14V tensiunea pe baterie posibil sa scada , aceeasi tensiune o gasim si pe DF dar mai mica cu 0,5-1V

la turatia de 2000 rpm fara consumatori tensiunea DF scade pina pe la 2-5V , tensiune pe baterie 14V daca este de peste 7-8 V atunci exista o problema la alternator

cu consumatori la 2000 tensunea DF este intre 5-10 V (in functie de consumatori) cu farurile aprinse 7-8V , tensiunea pe baterie 14V


tot ce nu se incadreaza intre aceste valori exista defectiuni la alternator sau la releu
tzepesch
si musai, carbunii, verifica-i.

la mine se tot rupea unul din ei si nu mai incarca.
pune releu IPEE de curtea de arges.
tre sa-ti stea indicatorul din bord in zona alba hasurata, sus sau joscu sau faa consumatori, in turatie sau relanti. mai sus supraincarca

carbunii verifica-i intai.

cat ai contactul pus, scoti furul ala de la carbulele cu papuc. daca nu face flama, e clar.

carbunii, diodele, releul.
dragoselu
e cumatra baterie de vina, ieri a fost frig si gata, s-a dus. Alta !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.