Buna !
Am o dacie 1310 din '86 si s-a cam dus ambreiajul . Se tureaza in gol desi este in viteza . Intrebarea mea este cam la ce pret sa ma astept pt piese + manopera . Multumesc anticipat !
Sorin_18
14 Sep 2008, 17:46
sa spunem 300 ron,depinde si ce mecanici preferi sa il schimbe,de fapt cum ii nimeresti
POWERbyDAciaVsWERo
14 Sep 2008, 17:55
nu cred ca ar fii asa greu sa dai banii pe ferodourile de la ambreiaj si il schimbi cu inca un prieten .. oare trebuie neaparat mecanic .. asta in cazul in care mai stii ceva despre masini si cu ce se mananca !
CriSTI68
14 Sep 2008, 17:57
4 - 5 milioane, depinde de modelul ambreiajului si de pretul la manopera
ydaniel
14 Sep 2008, 17:57
ia de ''uzina'':) cam 500lei piese+manopera;)
Pai as putea sa schimb si eu , da problema e ca n-am nici groapa si nici macara sa scot motorul + n-am rabdare , daca nu reusesc sa desfac ceva ma enervez si dau cu ciocanu .
Mi se pare cam scump 500 de ron , in sensu ca am si alte probleme la ea , arcurile sunt varza , bate o planetara , am niste probleme la tablarie , si cutia de viteze are problemele ei...nu stiu daca ar merita sa bag banii astia in ea.
Sorin_18
14 Sep 2008, 18:16
daca spui ca nu merita 500 atunci vb colegului,cumpara ferodouri si scapi mai ieftin
Ai putea sa imi explici putin mai detaliat ce sunt alea si cu ce se ocupa ?
ydaniel
14 Sep 2008, 18:25
pai ferodourile sunt suprafetele de frecare dupa discul de ambreiaj.aici e cam 15lei o bucata.
Sorin_18
14 Sep 2008, 18:48
ti-a explicat colegu,dar ca sa cumperi doar ferodouri trebui sa ai ok celalalte componente ale ambreajului
CriSTI68
14 Sep 2008, 18:54
QUOTE(ydaniel @ 14 Sep 2008, 17:57)
ia de ''uzina'':) cam 500lei piese+manopera;)
5 de uzina ma dus pe mine de injectata + 2 mil manopera + 20 lei flansa la electromotor
Freelancer
15 Sep 2008, 12:56
Placa presiune+disc ambreiaj+rulment presiune duce la vreo 300 RON (de uzina).
Manopera e de 200 RON pentru ca trebuie data cutia de viteze jos.
Nu cred ca se merita puse ferodouri pe disc si personal la cat costa manopera mai bine le schimbi pe toate 3 decat sa mai desfaci peste 6 luni inca odata ca s-a dus placa sau rulmentul.
Eu le-am schimbat la vreo 30000 km sau 3-4 ani.
Dar oare e o treaba dificila ? Ca parca de 200 de ron mai bine ma bag eu sub ea
P.S: Ghinioanele se tin lant: un bloc de lumini oare la ce pretz gasesc?
Cred ca m-a blestemat cineva
ydaniel
15 Sep 2008, 13:09
bloc de srl/turcesc 40lei de Iame:minim 72lei:)
aha . deci nu-i sfarsitu lumii. Dar oare nu se poate schimba , ca mai am o dacie in curte care e cam in paragina , nu o folosesc . Doar ca e model mai nou , a mea e deaia mai veche fara turometru si cealalta e cu
bloc de lumini pt dacia me ( 1998 ) am luat cu 79 ron de uzina, dar sunt si cu 45 ron de turcia srl
20-25 ron bloc de lumini unguresc cred.
QUOTE(argon @ 15 Sep 2008, 13:24)
20-25 ron bloc de lumini unguresc cred.
Sa le evitam alea...
argon, am auzit de blocul de lumini unguresc, ca sunt f ieftine, sunt bune de ceva? Aici in Tm nu am gasit doar turcesc si cele de uzina ( pe care am pus pe masina )
Sunt bune, doar ca nu tin prea mult daca nu ai relee pe faze.
da hai sa va intreb , ca asta cu blocu de lumini tatu`mio mi-a zis-o :
deci , pornesc faza scurta si se aprinde pozitia , dau doua palme , un picior si 3 pumni sub volan si se porneste si faza scurta . Daca se stinge iar , aceeasi poveste de 2-3 ori si pana la urma nu se mai stinge . Voi ce ziceti ? Am patit odata ca mergeam pe faza lunga si inainte de o curba stransa am vazut ca vine ceva , am schimbat pe scurta dar ...pozitia
HIV asa am patit si eu in ultimele 10 luni, am desfacut de vreo 10 ori, am mai reparat, am mai legat ceva....cand dadeam faza scurta se aprindea pozitia, dadeam 2-3 pumni in bord revenea, sau porneam masina, dadeam faza scurta evident se aprindea pozitia, apoi schimbam cateva ori pozitia cu faza scurta, se mai revenea, dar am mers un drum lund si a murit, am fost nevoit sa merg vreo 70 de km cu faza lunga ( cred ca am umplut 10 frigidre cu carne ), si am pus punct , m-am dus in magazin si am luat un bloc de lumini de uzina.
La tine cred ca da semn ca ari fi bine sa schimbi blocul, inainte sa ai carne in frigider pt tot anu.
aha . In cazu asta cred ca o sa si merg azi sa o fac . Degeaba , daca nu iti bagi degetele la "meshtereala" , nu simti ca e masina ta
ydaniel
16 Sep 2008, 07:14
bloc de uzina e cel de Sc iame sa sfantu gheorghe.
nah si totusi nu a fost blocu , era doar o mufa labartata .
Adrian_Boy
16 Sep 2008, 10:43
La blocul de lumini am vazut ca sunt cateva fire cositorite, sau cel putin asa e la mine, sa nu fie si de acolo.
am cumparat disc , placa de presiune si rulment...200 de ron . Sambata face printzesa albastra o vizita la doctor pt un transplant
Sa va mai intreb ceva , asa de curios ca oricum se rezolva sambata : de cand am masina , motorul nu a mers niciodata uniform la relanti , se intrerupe putin odata la 3-4 secunde . Am incercat cam tot ce se putea dar nimic . Voi ce parere aveti ? In plus , face scanteie la prima bujie dinspre radiator , dar totul e ok , bujie buna , fisha buna , nu sunt zgarieturi , crepaturi etc .
ydaniel
17 Sep 2008, 18:37
ce inseamna face scantee la prima bujie de langa radiator?>?
Adica ies scantei la cea mai apropiata bujie de radiator . Comprede?
scuze ca scriu aici,dar nu avea rost sa deschid alt topic:
se poate da jos cutia si fara sa dai jos motorul dupa masina?(eu de cate ori am schimbat ambreiajul am dat motorul jos ca trebuia umblat pe la el si acum tata are probleme la cutie si nu as vrea sa dau jos motorul).
scuze de off topic.
valioglu
18 Sep 2008, 19:23
Da, chiar mie mi se pare mai simplu, desfaci aceleasi suruburi dintre motor si cutie, electromotor, jugul de la cutie si planetarele (aici e un pic naspa), cablul de kilometraj si selectorul si gata. Se mai intampla sa nu iasa cutia de traversa bateriei si pui un cric sub motor in partea din fata si ridici un pic. Daca nu ai groapa sau elevator e dificil.
Mr_Devil83
18 Sep 2008, 23:31
Eu tot asa o dau jos, ridic partea din fata pe 14 caramizi, desfac suruburile si apoi trag frumos de cutie pana pica jos.
La montat tot cam asa ceva, o bag sub masina, o scandura pe sub cutie pe care o tin 2 persoane, una intr-o parte si una in cealalta a masinii, o ridica in sus in timp ce eu de dedesubt o ghidez unde sa intre.
E cam chinuita pozitia dar merge si asa.
Hai sa va mai intreb ceva
Imi intra apa in usile din fatza intr-o veselie si mi se tot strica boxele din cauza asta . Cum as putea rezolva aceasta problema ? ca ma pregatesc sa cumpar o pereche noua de boxe si n-as vrea sa se duca si astea la prima ploaie .
nelu_1985
19 Sep 2008, 16:07
schimba cauciucul ala care e prins pe usa in cleme...ui o poza
si oare gasesc cauciuc deala la magazin sau trebuie sa fac o vizita la remat ?
nelu_1985
19 Sep 2008, 16:29
gasesti e 5 lei, mi le-am schimbat eu de 1 an si ceva toate, inclusiv culisele (alea de pe rama usii)
Nah bun ! Multumesc !
Lateredit : Tocmai m-am intors de la mecanic , am schimbat ambreiajul si ceva tija de la cutie . Merge ca unsa
ydaniel
21 Sep 2008, 17:22
aia se numeste stergator exterior:)
nelu_1985
22 Sep 2008, 20:59
in fine, se descurca omu' ca i-am atasat o poza...gata cu astea ca suntem off de cateva posturi
Adrian_Boy
23 Sep 2008, 07:54
Super postul asta, se porneste de la motor si se ajunge la esapament.
Am si eu o intrebare, chederul pe care urca geamul de la usa, acela mai pufos pe la ce pret mai este, nu de alta dar vine frigul si poate se simte o etansare mai buna
am si eu o intrebare:cum se montaza discul cu partea prelungita a butucului(locul prin care trece priza de la cutie)inspre cutie sau spre volant?ca l-am dat jos la masina lu tata,dar nu mai stiu pozitia in care trebuie pus.
restromania
13 Jan 2009, 10:21
Buna ziua colegi forumisti...
am si eu 2 nelamuriri : prima daca imi intra mai greu in viteze cu motorul pornit, dar f usor cu motorul oprit, ce trebuie sa i fac(odata intrata in viteza merge bine)?
si a doua cum se schimba chederul de la usi..pt ca si la mine intra aer rece si e cam neplacut acum iarna. va multumesc
daca vrea cineva sa mi dea id ul lui sa vb mai multe pe mess multumesc...asta pt a evita discutiile off topic(id ul meu este chelloo_parazit)
Mr_Devil83
13 Jan 2009, 10:25
@adrian chestia aia de cauciuc cu puf se numeste culisa geam si e cam 6 7 lei, depinde de magazin.
@restromania: trebuie sa dai geamul jos si ai sa vezi ca "stergatorul exterior" e fixat cu vreo 5 6 cleme. Le desfaci si pui altul iar culisa de geam tot cand ai dat geamul jos se schimba.
Recomand pentru a lucra mai usor sa dai jos si macaraua
Si dupa ce dai jos macaraua, geamul iese usor ??
nu poti da jos geamul fara sa dai macaraua, macar sa o desfaci din suruburi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.