Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: amortizoare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
adtz_0808
stie cineva cat costa un amortizor fata pentru solniza ? se aud batai , parca fiar pe fier cand intru pe drum denivelat,mai ales pe partea dreapta si ma gandeam sa schimb si amortizoarele odata cu bucsi si ce o mai zice doctorul..... Multumesc. sleep.gif
ramsen
doh.gif doctorul
salut daca asculti dupa el te face sa schimbi tot pe fata.un telescop fata cam 150lei pe ulei,dar mai inainte schimba bascula cu tot cu bucsi si pivot pe ea,si la mine la fel faceau in special pe drt si am schimbat bascula stg-drt si un pic se mai aude dar cum zice un doctor poate fi si bieletele de directie duse,masina are servodirectie,si din cauza servo nu se simte jocul in bieleta.deci asta este parerea mea schimba bascula stg-drt si dupa vezi ce mai troncane si daca mai ai scolco"))) schimba si telescoapele.bafta
benkenobi
sari cam repede la amortizoare. pana atunci cauta la bucsi bara stabilizatoare , pivoti etc. vezi ca ramsen ti-a dat un sfat bun.
marius80_eugen
Un amortizor este intre 110 - 135 ron depinzand de marca , bucati cumparate si negociere ( Monroe sau Bilstein ) ;
Bucsile de la bara stabilizatoare cam 12 ron toate 4 ;
Cap pivot 35-45 ron ;

La amortizoare NU are ce sa se auda fier pe fier nici daca au curs si in cel mai rau caz ele nu mai amortizeaza si e masina barca , dar zgomotele si trozniturile vin din alte parti !

Ramsen - jocul in bieletele de directie il poti verifica daca salti masina si desfaci capetele de bara .
ramsen
corect mariuse dar momentan nu are rost sa le verific ca totusi nu am jocul acela mare.sau ma insel eu cu joc in bieletele de directie.ms
marius80_eugen
Ideea este ca , daca le verifici din timp si le rectifici cand ai joc mic ies bine si te mai tin inca jumatate din viata masinii , dar daca le lasi pana ai joc mare , nu prea mai ai ce sa le faci , decat sa le schimbi cu totul .
adtz_0808
multam fain baieti, incredibil forumul asta,nu cred ca este ceva la care sa nu gasim rezolvare pe forum. inca o data multumesc!!! tongue.gif
metrix4you
salutare , o intrebare legata de amortizoare
Imi troncane ceva pe spate , partea dreapta si cand am fost la service la revizia de 60k , i-am pus sa verifice si au zis ca nu are ce , decat bucsa de la amortizor , unde se prinde de punte , dar ca nu se poate face nimik , decat sa schimb tot amortizorul pentru ca nu se gasesc bucsi.
Le-am zis ca am citit eu ceva pe aici cu bucsi de Dacie si niste saibe , dar cica nu e buna metoda.
Voi ce ma sfatuiti? este foasrte enervanta acea bataie , mai ales cand merg pe drumuri cu denivelari
razvan solenza
QUOTE(metrix4you @ 20 Sep 2008, 12:32)
salutare , o intrebare legata de amortizoare
Imi troncane ceva pe spate , partea dreapta si cand am fost la service la revizia de 60k , i-am pus sa verifice si au zis ca nu are ce , decat bucsa de la amortizor , unde se prinde de punte , dar ca nu se poate face nimik , decat sa schimb tot amortizorul pentru ca nu se gasesc bucsi.
Le-am zis ca am citit eu ceva pe aici cu bucsi de Dacie si niste saibe , dar cica nu e buna metoda.
Voi ce ma sfatuiti? este foasrte enervanta acea bataie , mai ales cand merg pe drumuri cu denivelari
*



auzi faci ce vrei dar eu te-as sfatui sa pui 2 bucsi de dacie si 2 saibi daca stii cat de cat mecanica poti face tu acasa e foarte simplu dar eu zic ca merita eu la mine am pus acus 30000 mii km si nu se mai aude acea bataie
ramsen
salut
daaaa pune 2 bucsi cum zice colegu si nu o sa mai ai probleme.telescoapele mele au fost bucsate si au mers bine dar cind am luat eu masina sau dus telescoapele si le-am schimbat.deci baga 2 bucsi.bafta
daniel8810
Matrix4you.....pune duoa bucsi de bascula berlina si saibe...eu am asa de un an si ceva ...si nu a mai aparut acea bataie(troncaneala) intradevar e tare enervanta...mare filosofie nu trebuie...eu le-am schimbat in fata blocului...am dat drumu la amortizor de sus masina fiind pe cric...apoi am desfacut amortizorul...am schimbat bucsa am pus amortizorul inapoi..apoi am lasat masina de pe cric..pana a ajuns butucul pe ciment astfel incat sa put ridica tija amortizorului pana sus sa o pot prinde inapoi...cam intr-o ora daca nu ai probleme cu surubul de la amortizor cel de jos (se cam gripeaza cel mai bine ar fi sa-ti iei un spray antideblocare)...rezolvi problema
razvan solenza
inainte de a baga suruburile de jos ungele bine cu vaselina pt ca la urmatoarea desfacere sa nu te chinui si sigur nu se vor gripa
Cannabiz
Salut. am si eu o problema...scartie ceva in fatza...o fi de la directie(cand invart de volan, scartie) sau de la amortizoare. Cand am fost sa-mi schimb placutzele de frana, mecanicul, mi-a zis ca am scurgeri de lichid la amortizor. ma ajuta cnv . Va multumesc!!!

8 Mar 2009, 16:56:
Si inca ceva, as vrea sa-mi schimb amortizoarele dp spate, deoarece am jentile intorse, pt stabilitate si arata f bine, si sunt putin iesite in afara iar cand pun greutate pe spate, roata atinge aripa si roade cauciucul. cat m-am costa un set de amortizoare mai rigide. va multumesc, incaodata
ramsen
cauta topicul deschis de mine la probleme tehnice si vezi ce am facut eu sa nu imi mai atinga jantele de aripa...OK
sau vorbim pe mess
nissan_nav74
andri1940
Un set de amortizoare Bilstein F6-BN8-0026 pe ulei pentru spate- 180 lei.

Dupa ce le-am schimbat impreuna cu tecile la arcuri e cu totul alta viata, am scapat de troncaneli si fasaitul enervant de amortizor distrus smile.gif
marius80_eugen
QUOTE(Cannabiz @ 8 Mar 2009, 16:51)
Salut. am si eu o problema...scartie ceva in fatza...o fi de la directie(cand invart de volan, scartie) sau de la amortizoare. Cand am fost sa-mi schimb placutzele de frana, mecanicul, mi-a zis ca am scurgeri de lichid la amortizor. ma ajuta cnv .  Va multumesc!!!
*



Ca s-a dus vre-un amortizor si a curs e o treaba si va trebui sa-l schimbi ( sau pe set ... asa cum ar spune si altii ) , dar acea scartaiala pe fata eu cred ca e de la flansa amortizorului , adica acel rulment care este asezat in capatul de sus al amortizorului . Nu are nici o treaba amortizorul curs cu invartitul de volan , pt ca amortizorul nu lucreaza cand misti de volan .
Mai verifica si bieletele de directie si bucsele . Ar fi o idee sa pui ( daca nu ai ) putin ulei in capatul amortizoarelor . Si eu initial eram contra , dar dupa cateva ploi am vazut ca numai asa iti poti mentine fata masinii in liniste . Cauta si niste capace de plastic pentru a masca piulitele amortizoarelor si uleiul si gata .
metrix4you
un amortizor spate stie cineva cat costa ? m-am hotarat sa le schimb , pentru ca este cam barcutza.Am verificat si alte masini si nu se leagana asa rau , dar la mine daca ma apas pe ea si ii dau drumul se mai misca de 2-3 ori sus jos smile.gif si cred ca mai am si bucsile din capul lor dus.
Stie cineva cum se schimba ? se face greu ?
Mihai San
metrix4you un amortizor spate origine DACIA este 135 lei
ramsen
si se schimba mai usor decit la berlina

19 Apr 2009, 22:38:
eu...sa nu mai fie barcuta am pus pe spate amortizoare pe gaz...bine am si o problema pe spate din cauza jantelor mai late cu 3 cm decit originalele
Reckno
amortizoarele blistein pe gaz de spate de dsn/solenta sunt 75 ron, mi le-am schimbat asta toamna si merg perfect, ai grija cand cumperi amortizoarele sa apesi pe ele si sa mearga greu si la apasare si la tragere, si cand le apesi acestea trebuie sa se ridice singure usor
metrix4you
am cumparat amortizoare spate originale la pretul de 140 lei bucata.Am apasat si am tras de ele dar nu merg prea greu.Cica sunt pe gaz.Altceva nu am gasit.Au garantie 1 an

21 Apr 2009, 16:12:
am terminat problema cu amortizoarele.tocmai am venit de la service.Inlocuirea lor a costat 50 de lei lu' nea mecanicu' ( nu mi-a zis niciun pret , asa am considerat eu ).
Problema rezolvate prin inlocuirea lor:
-nu mai este barca pe spate
- am scapat de troncanitul ala ingrozitor la cea mai mica denivelare
La "autopsia" vechilor amortizoare am descoperit ca unul din ele pirdea presiune , deci era inutil acolo iar celalalt avea bucsa de jos dusa si era destul de moale
Credeam ca cele originale sunt pe lichid , dar am vazut ca defapt erau pe gaz.
Probleme constatate pentru viitor ... inceput de uzura rulment dreapta spate , sabotii de frana mi-a zis sa-l vizitez dupa 90-100.000km
Reckno
poti sa pui si tu o poza cu amortizoarele originale care le-ai luat tu pe gaz
metrix4you
cam greu sa mai pun poza pentru ca sunt montate, dar erau un cutii albastre de dacia , aveau si codul ala din 10 cifre sau cate sunt.Ele sunt negre , daca te ajuta culoarea smile.gif.
M-a uimit cat de repede le-a schimbat.Sus are o bucsa de cauciuc in portbagaj si una sub tabla de prindere si jos surubul ala lung.
O sa fac cateva poze , sa vad daca reusesc sa pozez ce scrie pe ele , pentru ca are niste linii ca niste gradatii
ramsen
eu cred colegule ca tu ai cumparat amortizoare pe ulei bilstein...la pretul asta de 140 lei/buc sint pe la mine decit cele pe ulei ... cele pe gaz sint mai ieftine

21 Apr 2009, 22:29:
vreau poze neaparat si iti spun daca ai luat teapa cu pretul...si tu nu stiai sa schimbi 2 amortizoare spate in parcareeee???
andri1940
Ramsen eu am luat cu 90 lei bucata Bilstein in urma cu putin timp, dar noi stam in Pitesti, e normal sa fie mai ieftine...

In ceea ce priveste schimbatul, intr-adevar e foarte usor. Dar poate omul nu are timp, cum nu am avut nici eu si se duce la service eventual in timpul serviciului sa le schimbe biggrin.gif
metrix4you
cele Blistein erau 95 lei.O sa fac tot posibilul sa gasesc cutia de la ele , dar atata timp cat erau sigilate si si cutia era albastra de Dacia , abtibildul ala de siguranta si garantia de la dacia .... nu stiu ce sa zic.
Partea cu schimbatul ... stiam teoretic , dar practic nu aveam nicio scula smile.gif

22 Apr 2009, 21:56:
Sper sa te lamureasca pozele astea.Imi pare rau ca nu mai am si cutia.Poze cu amortizorul nu fac pentru ca nu ma tavalesc pe sub masina , dar este negru smile.gif
romanvs
Sunt de calitate amortizoarele Bilstein produse la Sibiu?
Am gasit in comert amortizoare Auto Speed cica facute in Polonia.Ce parere aveti sunt mai bune decat Bistein-urile romanesti?
Oare se mai gasesc amortizoare de spate Monroe,pt ca eu nu am mai gasit?

PS:Sunt interesat doar de amortizoare pe gaz.

Va multumesc anticipat.
i96nds
Mie mi se par groaznice amortizoarele astea originale DACIA pentru spate.... Nu stiu exact cine e adevaratul producator al lor. Ziceti voi ca astea DACIA sunt pe gaz ? Cert e ca dupa 2 ani si 20.000 km..... au eficienta 25% !!!!
Si credeti-ma ca nu merg pe drumuri proaste, doar de cateva ori pe E85.... ca de cand am copil mic nu prea mai bat eu tara in lung si in lat !

Asadar sunt interesat de alte amortizoare pe spate care sa fie oricum ALTFEL decat cele DACIA.... Monroe erau de obicei pe ulei ?
vladut88
dacia solenza este echipata fata spate cu monroe pe ulei
wind
QUOTE(i96nds @ 15 Aug 2009, 20:51)
Mie mi se par groaznice amortizoarele astea originale DACIA pentru spate.... Nu stiu exact cine e adevaratul producator al lor. Ziceti voi ca astea DACIA sunt pe gaz ? Cert e ca dupa 2 ani si 20.000 km..... au eficienta 25% !!!!
Si credeti-ma ca nu merg pe drumuri proaste, doar de cateva ori pe E85.... ca de cand am copil mic nu prea mai bat eu tara in lung si in lat !

Asadar sunt interesat de alte amortizoare pe spate care sa fie oricum ALTFEL decat cele DACIA.... Monroe erau de obicei pe ulei ?
*



i96nds , daca ai aflat eficienta de 25 % la camionul celor de la unix eu nu m-as baza 100 % pe rezultat. Am trecut si eu de curiozitate pe acolo si ghici cat mi-a iesit pe spate : 8 % stg si 13 % dr . In urma cu 2 sapt am facut si un test la autocobalcescu , rezultat : 73 % stg si 78 % dr.
cum explici diferentele asa mari ?

i96nds
Buna Iulian,

Da, asa e, am facut testul gratuit la camionul UNIX....

Si eu i-am "suspectat" ...
Dar am fost cu un coleg cu Ford Mondeo. Exact cu masina lui am fost eu sa ii fac ITP-ul la un service OK.
Si i-au iesit amortizoarele de pe spate aproape de limita - adica cam pe la 52%. Asta la ITP. Cand am mers la UNIX... cam la fel, tot pe acolo valorile.
Asta imi sugereaza mie ca valorile lor nu pot fi prea departe de realitate?? Cam ciudat ca in doua locuri au iesit valori apropiate.
La mine intr-adevar nu am facut si in alta parte testul.

Cat despre Cobalcescu.... eu i-as suspecta pe ei mai degraba - ca acolo vin multe masini la garantie. Asa ca le pune pe stand si le zice oamenilor - FUGI nene ca nu are nimica masina !!!
Cam asa si cu mesterii de la frane, eu nu ii cred deloc..... Ca dupa ce umbla ei la placute si saboti, nu refac testul cum trebuie ca sa nu cumva sa ii pui sa munceasca inca o data !
E doar o parere.....

Pe la ce preturi mai ajunge un amortizor ? Tot cam 110 lei bucata de origine si un pic sub 100 Bilstein?
romanvs
Luai eu azi 2 buc Bilstein pe gaz --85 ron/buc.
Nu am mai gasit Auto Speed si trebuie sa pregatesc masina.
Amortizoarele de pe masina par tot de acelasi fel cu cele cumparate si au dus 62000km.Maine am sa le inlocuiesc.
wind
QUOTE(i96nds @ 17 Aug 2009, 11:32)
Buna Iulian,

Da, asa e, am facut testul gratuit la camionul UNIX....

Si eu i-am "suspectat" ...
Dar am fost cu un coleg cu Ford Mondeo. Exact cu masina lui am fost eu sa ii fac ITP-ul la un service OK.
Si i-au iesit amortizoarele de pe spate aproape de limita - adica cam pe la 52%.  Asta la ITP. Cand am mers la UNIX... cam la fel, tot pe acolo valorile.
Asta imi sugereaza mie ca valorile lor nu pot fi prea departe de realitate?? Cam ciudat ca in doua locuri au iesit valori apropiate.
La mine intr-adevar nu am facut si in alta parte testul.

Cat despre Cobalcescu.... eu i-as suspecta pe ei mai degraba - ca acolo vin multe masini la garantie. Asa ca le pune pe stand si le zice oamenilor - FUGI nene ca nu are nimica masina !!!
Cam asa si cu mesterii de la frane, eu nu ii cred deloc..... Ca dupa ce umbla ei la placute si saboti, nu refac testul cum trebuie ca sa nu cumva sa ii pui sa munceasca inca o data !
E doar o parere.....

Pe la ce preturi mai ajunge un amortizor ? Tot cam 110 lei bucata de origine si un pic sub 100 Bilstein?
*




tipul de la unix a spus ca ar putea fi decalibrata instalatia , poate a lor zic eu ca umbla cu ea in spinare.

asa putem sa o luam si invers : vii cu masina la cobalcescu , iese prost testul si te pune la cheltuiala.

la fel e doar o parere.



alex_20
stiu ca sa rediscutat si discutat asta dar...:care amortizoare is mai eficiente pe gaz sau ulei?
ramsen
de obicei la drumurile noastre cele pe ulei sint super bune...dar tinind cont ca eu am jantele mai late cu 3cm mie imi sint super cele pe gaz...acum tu stii care ti se par mai bune...
romanvs
Amortizoare pe pe ulei:mai confortabile decat cele pe gaz,cica duc mai mult decat cele pe gaz ,sunt bune la viteze moderate.
Amortizoare pe gaz:zdruncina pe drumuri proaste,sunt mai rigide si sunt mai bune la viteze mari,la schimbari de directie au ruliu redus.
Cam acestea ar fi calitatile acestor amortizoare,eu folosesc pe gaz pt ca conduc putin cam sportiv si imi place sa ma "asculte" masina.
Fancyman
La viteze peste 70 am un tremurat la pedalier. E posibil sa fie de la amortizoare? Restul pieselor sint verificate iar in volan nu simt nimic. Am schimbat si bieleta antirasturnare dar fara rezultat.
abc
salut , cat costa pana la urma ? ca daca am facut accidentu acum ,tot o sa itnre in service si sa stiu cam ce si cum ...eu vreau sa le schimb fata/spate
ingRotaru
Salut.
Inainte de schimbarea amortizoarelor, faceti un test la ele, la o statie ITP care permite acest lucru. Acolo iti da un buletin si iti dau valorile reale. Numai folositi metoda invechita cu apasatul pe portbagaj sau capota, am evoluat.
Bafta
ramsen
dupa cum am scris si mai sus am schimbat amortizoarele cu unele bilstein pe gaz...toate bune si la locul lor pina mai ieri cind a inceput unul pe spate dreapta sa imi bata rau...am schimbat acel amortizor cu unul dat jos de pe alta tot pe gaz si culmea nu mai troncane pe dreapta...ce sa le facem la amotizoare astea sint
AdyTirla
Am inteles ca la SLZ se potrivesc amortizoarele si arcurile de la Renault 9/11, Stice cineva ce coduri Renault au amotizoarele si arcurile de SLZ?
johnny73
Vreau si eu sa schimb amortizoarele pe spate. Am intrebat la magazin si mi-au spus ca nu se mai gasesc amortizoare cu ulei pentru Solenza.Stie cineva daca amortizoarele Bilstein F6-BN8-0026 sunt pe ulei sau pe gaz? Cum pot sa le verific daca sunt pe gaz sau ulei, pentru ca pe ambalaj nu scrie nimic?
ramsen
QUOTE(johnny73 @ 18 Sep 2009, 12:37)
Vreau si eu sa schimb amortizoarele pe spate. Am intrebat la magazin si mi-au spus ca nu se mai gasesc amortizoare cu ulei pentru Solenza.Stie cineva daca amortizoarele Bilstein F6-BN8-0026 sunt pe ulei sau pe gaz? Cum pot sa le verific daca sunt pe gaz sau ulei, pentru ca pe ambalaj nu scrie nimic?
*


te apesi pe tija lor si daca nu mai revine la loc in sus inseamna ca sint pe ulei...daca revine sint pe gaz...asa le am eu pe spate
johnny73
Multumesc. Stie cineva codurile telescoapelor pe ulei?
johnny73
Am gasit in comert amortizoare Auto Speed cica facute in Polonia.Ce parere aveti sunt mai bune decat Bilstein-urile romanesti?
ingRotaru
Salut.Am facut ieri testul la amortizoare in afumati, a costat 30 ron.
Mi-ai iesit umatoarele valori :
fata stg 38% fata dr 45 %
spate stg 65% spate dr 71 %

Inspectorul de acolo mi-a zis ca sentimentul de barca apare la amortizoare in 2 cazuri :
1. diferenta de eficacitate intre amortizoarele aceleiasi punti este mai mare de 20 %
2. eficienta unui amortizor scade sub 40 %

Deci in concluzie amortizoarele se schimba pereche ca daca ai unul nou si unul uzat dif intre ele este mai mare de 20% si tot nu elimini sentimentul de barca.
Am fost sfatuit sa achizitionez amortizoare Bilstein din Vitan, sunt produse la Sibiu, si au urmatorul cod : F6-VN8-0025 pt fata si F6-VN8-0026 pt spate.

Aceste amortizoare sunt pe ulei. Sunt mai bune decat cele pe gaz dat fiind drumurile pe care circulam. Daca aveam drumuri europene atunci sigur luam pe gaz dat fiind durata mai lunga de viata.

Bafta.
ingRotaru
salut.
am cumparat din vitan amortizoare de solenza bilstein pt fata la 100 ron bucata. dar scrie pe ele nova. le-am comparat cu un amortizor monroe si are aceiasi inaltime, diametru la oala, semana perfect mai putin distanta unde este amplasata oala, este o dif de 1 cm.
Azi le montez.
ramsen
parerea mea este ca pe fata trebuia sa pui unele Monroe...sint mult mai bune decit astea Bilstein...
djasu82
si se duc cel mai repede fiindca sunt pe gaz , iar daca s-a dus gazul pa , pe ulei te mai tine ...
Bilstein e facut de nemti + romani iar monroe sunt copie dupa bilstein si sunt facute de turci.
ramsen
ai dreptate djasu82...dar parca mie totusi mi se pare ca cele Monroe sint mai bune decit cele Bilstein...pe fatza bineinteles...asta este parerea mea...nu te contrazic ca nu are nici un rost
de unde deduc eu asta este ca la berlina care am avut-o inaintea slz am schimbat amortizoarele fatza cu unele Bilstein... bineinteles toata mecanica pe fatza si tot se auzea un troncanit...in schimb cele Monroe pe o slz se comportau beton...
asta este fiecare cu experientza lui...bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.