Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema baterie sau alternator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
petrysorr2006
sal. am o preoblema dar nu stiu exact de unde vine. am cumparat acum 4 luni o baterie caranda fara intretinere de 70Ah. dimineata cand dau sa pornesc, cu toate ca apas si ambreiajul imi invarte greu de tot. dupa ce pornesc, se ridica pana la jumate acul, dar daca o las la relantiu fara consumatori mai scade pana la zona hasurata. cu consumatori nici nu mai zic. daca dau drumu la fara scurta in scurt timp acul se duce inapoi aprope de tot(pe rosu) si am in loc de faruri de masina 2 lanterne. daca mai dau drumu si la muzica si aeroterma e gata, nu se mai vede nici lumina din bord. am releu electronic de 2 luni(inainte aveam mecanic era aceeasi problema). am acasa 2 alternatoare. pe unul(cel de pe masina) scrie 36 A, iar cel din casa a avut carcasa din spate schimbata, cred ca e tot de 36A. acelasi lucru cu ambele alternatoare si cu ambele releuri, exceptand cel mecanic doar sa-l fixez sa-mi dea vreo 15 v. am incarcat intr-o seara bateria la un redresor, am tinut-o vreo 10 ore. dimineata a pornit la sfert, nu mai scadea deloc acul chiar si cu consumatori, dar a doua zi tot asa scadea. acum ce poate fi de vina? bateria? sau un alternator mai mare? nici nu stiu ce alternatoare se potrivesc pe dacie. ma gandesc ca daca ma duc la aia la garantie o sa zica ca e alternatorul de vina
argon
problema alternator/releu de incarcare. Ce tensiune iti da fara consumatori? Bateria nu va trage mai mult de 70-100 W pentru incarcare niciodata, deci ar trebui sa ai pe baterie cu motorul mergand 14-14,4V indiferent daca bateria e incarcata sau nu.
petrysorr2006
la relantiu fara consumatori 14.7/max 14.8 iar in sarcina 14.6/14.7 asta cu releu electronic.
tzepesch
ia-ti releu electronic IPEE, curtea de arges.

banuiesc ca ai mecanic. asa am fiert eu o baterie, totu, pe neasteptate, cu mecanic E/P. am ramas in vf muntelu cu bateria bleaga.

acu a ajuns la centru de colectare.

in mod normal, acul, in relanti, sarcina, tre sa stea in zona hasurata.
petrysorr2006
am releu electronic de metaplast. cu cel mecanic tot asa facea

16 Sep 2008, 17:19:
la relanti cu faza scurta am 12.7/12.8 si in sarcina cu faza scurta 13.2
tzepesch
nu metaplast. metaplastu face la fel.

IPEE.


si eu am zis ca nu renunt la cel mecanic, si scadea rau la indicare cand bagam consumatori sau la relanti.
DEMOnick
In mod normal trebuie sa ai o tensiune recomandata de producatorul bateriei de 14V+/-0.4V. La mine cu un alternator de 36A la relanti sau in sarcina acul indicator tinde spre gri iar fara consumatori sta aproape pe centru. Tin sa specific ca am releu electronic facut de mine dupa o revista Tehnium de care sunt foarte multumit, dar, a trebuit sa fac o modificare la masina astfel ca + de alimentare al releului l-am trecut printr-un releu deoarece cablurile fiind vechi si de proasta calitate aveam pierderi pe circuit si releul nu reusea sa compenseze tensiunea de excitatie a alternatorului pt. a compensa la randul lui tensiune folosita (adica nu o tinea fixa si scadea cand puneam consumatorii). Ca o concluzie poti verifica urmatoarele:
1 - Carbunii de la alternator
2 - Tensiunea pe baterie si pe firul de "excitatie" al alternatorului care daca ai consumatori (faruri, aeroterna, etc) chiar si la relanti ar trebui sa fie aproape egale (daca nu sunt de regula inseamna ca ai fie pierderi de tensiune pe circuitul de alimentare al alternatorului (releu), fie vre-o dioda arsa din alternator).
Sa stii ca pt. Dacie mai exista si releuri de 50A cu care acul sta la mine aproape de jumatate chiar si la relanti cu putini consumatori.
Daca nu exagerezi cu multi consumatori (aeroterma, faruri, MP3 pornite simultan) si incarcarea este buna nu ar trebui sa ai probleme cu pornirea dupa cateva zile chiar si cu alternatorul de 36A.
Ca un final iti mai precizez ca si eu am avut o problema asemanatoare cu tine cand am avut probleme cu releul (se dezlipise o piesa si atingea doar din trepidatii) si nu mai alimenta bine alternatorul ajungand ca dupa un timp sa nu mai pot porni masina nici macar a doua zi crezand ca s-a dus bateria. Am efectuat masuratorile pe care le-am spus mai sus mi-am dat seama ca releul este de vina. Dupa remedierea releului o ia masina la "cheie" chiar si dupa o saptamana si am halogenuri si MP3 de 50W care seara merg simultan.
petrysorr2006
am pus celalalt alternator care-l aveam in casa(banuiesc ca e tot de 36 a, e cel original). la el am verificat diodele, sunt bune, carbuni noi, rulmenti noi, am intins bine cureaua de aproape nu mai se paote apasa decat f putin. nu mai scade la relanti f consumatori, dar cu consumatori tot scade.. o sa verific si cablurile care duc la releu. am gandeam sa pun un alternator mai puternic dar nush c alternator ar merge pus pe dacie fara modificari. unul de renault 19 nu ar fi mai puternic si sa aiba si acelasi sistem de prindere?
bygy007
daca nu folosesti un aparat de masura nu rezolvi minic poste te ajuta acest post http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 sau acesta http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1528186
SPOR LA TREABA
DEMOnick
Cauta la dezmembrari ca unele Dacii au de 50A (asa a avut si a a mea) dar l-am dat jos sa verific rulmentii si am pus unul de 36A (il tineam de rezerva) si dupa cum am mai spus la mine face fata cu brio acum (ramane de vazut la iarna) chiar daca acum indicator tinde spre 0 cateodata cu consumatori la relanti. Din cate am auzit e bine ca la relanti sa nu ai prea multi consumatori ca altermatorul nu incarca decat de la 1000rot/min. Eu cand stau mai mult timp la relanti noaptea las decat pozitiile ca sa nu fie probleme. Si ca sa iti explic cum sta treaba si ca nu se pot face prea multe in aceasta privinta decat buna veificare a instalatiei citeste urmatoarele:
Ca un alternator sa produca curent trebuie sa indeplinesca urmatoarele conditii:
a - sa fie in stare buna de functionare;
b - sa i se aplice un curent de "excitatie" pe rotor pt. ca acesta sa produca un camp magnetic (acesta este proportional cu tensiune aplicata pe rotot de la releul de incarcare);
c - rotorul sa se invarta pt. a crea un camp electric alternativ (acesta este proportional cu viteza rotorului);
Logica ar fi urmatoarea: Tensiune la iesirea alternatorului = tensiunea la intrarea alternatorului * rotatia rotorului.
Daca se considera tensiunea ideala pe baterie ca fiind 14V si rotatia rotorului mica ca sa compenseze releul aplica o tensiune rotorului mai mare dar fiindca maxima este 14V atunci el nu mai poate compensa si incepe sa scada tensiunea la iesirea alternatorului care la randul ei se aplica statorului (de aceea cand alternatorul este la saturatie incepe sa scada incarcarea). - Precizez ca, curentul aplicat roturului este de aprox. 3A care este direct proportionala cu tensiunea dupa formula I=U/R (I = intensitatea pe bobina rotorului; U = tensiunea aplicata rotorului; R = rezistenta bobinei rotorului), concluzia este ca intr-un fel releul are o protectie pt. a impiedica arderea rotorului.

Ca sa reduci cat mai mult acest efect trebuie sa verifici carbunii si pierderea pe circuitul releului.
1 - Cu un voltmetru verifici diferenta de tensiune intre iesirea + a alternatorului si borna + a bateriei (trebuie sa aprox. 0,5V);
2 - Verifici diferenta de tensiune intre borna + a bateriei si iesirea alternatorului (firul care duce in alternator) - cu consumatori trebuie sa tinda spre 0.
Daca astea sunt OK atunci ori sunt carbunii, ori alternatorul (dar spui ca l-ai verificat), sau poate ai un scurt pe instalatie (se verifica cel mai simplu cu un bec de far pus intre borna plus a bateriei si colierul bateriei plus si acesta nu ar trebui sa se aprinda).

Mai mult ca sigur ca vei gasi aceste pierderi care iti afecteaza incarcarea (am gasit la mai multe dacii).

Nu am vrut sa plictisesc cu acesta postare lunga dar inainte de a se afla cauza trebuie sa se stie si mecanismul asta daca vrem sa ne reparam singuri masinile fara sa "bajbaim" in cautarea cauzei.

Verifica toate astea si daca nu-i dai de cap mai revin-o cu detalii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.