Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor ramane pornit
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Marius97fer
Astazi, dupa mult timp, am decis sa pornesc aeroterma pentru a dezaburi putin parbrizul. Dupa cateva minute de asteptare am recurs la servetelele din dotare caci iubita de aeroterma nu scotea nici un zgomot, cu atat mai putin aer cald...

Nu mica mi-a fost mirarea, cand, in momentul in care am ajuns acasa, am scos cheile din contact si motorul nu s-a oprit iar de sub bord am auzit sunetul ragusit al aerotermei... huh.gif

Nu stiu cum se explica chestia asta. Cert e ca acu vreo luna am dat bordul jos si e posibil ca in momentul in care am pus totul la loc sa fi incurcat cate ceva, dar totusi...

LE. Motorul se opreste in momentul in care opresc si aeroterma... sleep.gif
Minel
QUOTE(Marius97fer @ 17 Sep 2008, 14:49)
LE. Motorul se opreste in momentul in care opresc si aeroterma...  sleep.gif
*




Pai ti-ai raspuns singur , motorul aerotermei nu mai este alimentat pe "+" contact ci pe "+" permanent .
Marius97fer
ok. si motorul???
roland
Da, dar asta nu raspunde la intrebarea de ce se opreste motorul cand se opreste aeroterma.
Sugestia e sa apelezi la un electrician. E mai sigur.
argon
ramane bobina alimentata, cand opresti aeroterma se taie si alimentarea, legaturi aiurea sub bord, probabil se ating 2 fire neizolate bine, bucura-te ca nu ai luat foc.
Marius97fer
ok. urmeaza operatiunea "electricianul" biggrin.gif
vi_escu
Mai mult ca sigur ti-a alimentat aeroterma in paralel cu "contactul" de pe cheie, singura explicatie a fenomenelor descrise.
Cauta la bornele aerotermei si vezi ce gasesti: un + permanent (prin intrerupatorul aerotermei) si un + prin cheie?!!! Daca este asa cum banuiesc eu, izoleaza firul cu + permanent si in locul sau adu o masa pe aerotema.


Chiar sunt curios.
bygy007
mai degraba minusul aerotermei este la + permanent iar plusul normal la contact asa incit cind iei contactul bobina isi ia + prin aeroterma (+ cheie care devine minus dupa luarea contactului prin consumatori , aeroterma , +permanent)

problema este undeva la cele 2 reglete din partea stinga deasupra releului de semnalizare
vi_escu
Pai nu-i tot aia? intrebare.gif

In fine. Motorul aerotemei se leaga astfel: un + trecut prin cheie direct la motor (firul gri) ; un fir trecut prin intrerupatorul de actionare (cu doua viteze) la masa (firul negru). Masa este luata din zona brichetei, comuna cu bricheta si lumina din cutia de acte.
ArtVandelay
e de la contact, si eu am avut unul la care puteam scoate cheia cu motorul pornit (dar cheia lasata pe M)
neajiji
Eu inainte sa-mi schimb instalatia electrica si mergeam o vreme cu farurile aprinse ramanea la fel motorul pornit cand scoteam cheia din contact. Solutia era sa sting farurile =))
mitu2002
neajiji si cum ai facut legaturile ...... pt ca e cea mai buna solutie la uitatul farurilor aprinse(adica stingi farurile si opresti si motorul ... ca nu esti cazut in cap sa pleci si sa lasi motorul; mergind)
pcostica
QUOTE(vi_escu @ 17 Sep 2008, 18:16)
Pai nu-i tot aia?  intrebare.gif

In fine. Motorul aerotemei se leaga astfel: un + trecut prin cheie direct la motor (firul gri) ; un fir trecut prin intrerupatorul de actionare (cu doua viteze) la masa (firul negru). Masa este luata din zona brichetei, comuna cu bricheta si lumina din cutia de acte.
*



corect!vezi si schema
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627461760
neajiji
Mitu, eu nu am facut nicio legatura la fire, defectiunea a fost inclusa in optionalele masinii smile.gif)
pcostica
sa nu spui ca asa ai luat masina de noua? blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.