Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bobina inductie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
POWERbyDAciaVsWERo
am o problem la bobina de inductie.. cand accelerez brusc .. da scanteie intre bornele bobinei si fisa centrala.. ce trebuie sa schimb.. si mai se vad lumini si la bujii ! ms anticipat biggrin.gif
Bulldog
Pentru inceput schimba fisele, daca zici ca "scapa scantei" pe la bujii. Daca nu se remediaza problema, schimbi bobina.
POWERbyDAciaVsWERo
fisele de la bujii .. fie sanatoase.. dar de ce fura scanteie intre fisa de la bobina si firele cele 2 de la bobina :-??
tzepesch
1 data mi=a furat si mie o scanteie si pa-pa bobina. pe aparat indica bine, pe masina insa era degeaba.

pregateste 50lei pt o bobina Deduco.
brigada_diverse
fura curent pe la bobina ori ca e fisa proasta, ori ca are bobina crapata ebonita aia din cap..sau plastic sau ce naiba o mai fi
ydaniel
cumpara un set de fise noi.fie de urziceni/tesla blatna.
POWERbyDAciaVsWERo
am pus fise romanesti .. scumpe ale naibii ... .. si am mai montat o aprindere tranzistoriala de tg. mures cca 30 ron .. nam mai prins noapte sa ma uit dar o sa prin imediat biggrin.gif
djasu82
Daca bujiile nu sunt toate claibrate la aceleasi dimensiuni 0.7mm sigur iti v-a arunca scanteie aiurea . Asa patea un amic si toti ne intrebam de ce , fise noi bobina prinsa perfect platina buna condensatorul bun si tot da scanteie de la isirea de inalta spre caroserie.
Am desfacut bujiile si stupoare bujia la cilindrii 4si3 aveau distantele la eletrozi diferiti prima 2mm si a doua 2,5mm aiurea biggrin.gif pot spune am reglat dupa aceea si nu a mai dat rateuri si scantei . Totusi nu funciona cum trebuie fiindca bujia 3 se afuma , am refacut reglajul culbutoriilor fiindca dupa ce am loat pe fiecare in parte am observat ca erau dereglati si cel mai mult era la cilindru nr.3 . Dupa reglaj motorul si-a revenit si functiona cum trebuie fara rateuri si aruncari de scanteii.
POWERbyDAciaVsWERo
de ce s`ar modifica distanta dintre electroloti? oricum nu au mult bujiile !!!!! si nici benzina nu suge ca nebuna sa zic ca le uda le omoara le inebuneste.. porneste la cheie ...dupa ce am luat alt electromotor... reglaj .. zic ca e bun odata ce a scos 7,2% consum mixt !
fara talpa ca nu merge talpa ... nu baga debit bun pompa de benzina ... cine stie ce sa schimb sa bage debit mai mare ?? fiinda e o puturoasa pentru mine care las de obicei cativa metrii de cauciucuri in treapta 1 si mai zice ceva pirelli si in treapta a 2`a biggrin.gif

28 Sep 2008, 16:36:
de ce s`ar modifica distanta dintre electrozi** scuze sunt dupa somn biggrin.gif
brigada_diverse
de bune ce sunt bujiile.....
am luat bosch reglate la 0,7mm....dupa 100 km una din bujii avea 1,5 mm.....
POWERbyDAciaVsWERo
bun! am verificat bujiile erau identice cum le`am montat ..sunt sinterom.. recomandate de mecanic .. si stie ce vorbeste mecanicul... avansul ..este la jumatate ..daca il dau mai mare imi da rateuri .. daca il dau mai mic.. nu merge bn ..si am mai observat o problema pe la carburator... l`am cumparat nou anul trecut... cand dau "sprit" ciocul de pinguin papagal cum ii zice... nu imi pulverizeaza benzina daca ii dau sprit usor... o picura sa nu zic ... p..a.... ce sa schimb la el .. ?? am scos toate piesele din el si le`am verificat si suflat ca erau foarte curate spre uimirea mea ...!!!!!!
tzepesch
schimba jiglerul pompei de sprit. cel vertical din cnc, cu bila. si noi carfil sunt f proaste. patita. si mai verifica si jiglerul care prinde ajutajul. vezi daca lucreaza cum trebuie bila aia din el. s-ar putea sa nu deschida, sa ramana intepenita in jos.
djasu82
Power cauta pe forum despre carburatoare fiindca si eu am facut cateva modificari nu din cauza ca nu ar fi mers bine dar am vrut sa reduc si mai mult consumul . Apropo schimba ciocul de papagal daca nu " pise " in jos benzina si drept inseamna ca e prost . Iei o siringa o incarci cu apa si te duci si cumperi un nou cioc de papagal si il incercipe loc cu siringa. Il ti cu ciocul normal in jos la fel cum e la carburator montat si injectezi apa vezi cum da jetul , el trebuie sa fie drept si continu.
Eu as fi vrut sa mai fac o mica modificare la carburator dar masina nu mai e la mine si anume sa pilesc putin din carburator adica de langa zona unde se planteaza ciocul de papagal si sa-l dau spre marginea din stanga . In acest fel la cea mai mica deschidere a clapetei de acceleratie jetul sa curga in jos direct nu sa mai loveasca cum loveste de fel in clapeta de acceleratie.
baranga
ca sa nu mai deschid alt topic;oricum tot legat de bobina de inductie;
eu am bobina de inductie de oltcit;cu rezistenta aditionala;intrebarea mea e daca merge pus condensator de oltcit;eu banuiec ca ar merge dar ma intereseaza daca nu afecteaza din modestele performante care le am acum. blush.gif
POWERbyDAciaVsWERo
oky ms ! .. asa o sa fac maine de dimineata la piese auto set jiglere. .si o sa le montez noi !!!!!!!!!!! !!!
djasu82
B nu afecteaza de loc performantele oricum nu vad de ce l-ai schimba cl de dacie e la fel de bun.
POWERbyDAciaVsWERo
biggrin.gif am pus .. si lafel... ! e.. las k mere asha !!!!!!

4 Oct 2008, 00:24:
e la fel cat m`am dus acasa ..acum am mai dat cateva ture de oras in stilul schumi .. si pana urca putin un turatie .. nu stiu exact ca nu am turometru merge in suturi ... pun inapoi ciocul de papagal cel original .. care l`a avut carburatorul cand l`am luat nou ... tot ce este in carburator am scos .. am verificat functioneaza toate .. sunt curate .. ca noi .. sa fie sanatos.. eu unu nu mai umblu la el ca se pune frigul .. abia i`am dat de cap sa o mai pacalesc o iarna smile.gif))
app cat antigel trebuie ..pun in ea cati litrii ?? si scot pe alta parte apa ?? :-??

4 Oct 2008, 00:28:
dj asu .. .la o dacie in 4 trepte motor 1300 .. si cauciucuri late ..de iarca chiar .. consumul 7.2 mixt nu e bun ?? .. as fii rrom daca as incerca sa il mai micsorez ca si asa abia merge ca am servo spart sau garniturile duse .. ca trage aer.. si nu mai merge la parametrii normali pistonul 2.
stdarhpva
scoate 1L de amestec din instalatie si baga un 1L antigel concentrat. apoi daca ai "inghetometru" d-ala vezi la cat indica...
POWERbyDAciaVsWERo
stdarhpva eu am umplut borcanul de antigel concentrat si iam dat drumu la o mica aerisire ... adica a tras cam jumatate din borcan ..dar in masina nu am amestec . am apa direct !!!!!
Adrian_Boy
QUOTE(POWERbyDAciaVsWERo @ 4 Oct 2008, 02:00)
stdarhpva eu am umplut borcanul de antigel concentrat si iam dat drumu la o mica aerisire ... adica a tras cam jumatate din borcan ..dar in masina nu am amestec . am apa direct !!!!!
*



Nu se face asa, daca vrei sa ai un amestec bun, ca motorul nu e mixer sa ti le amestece imediat, asta se intampla in timp ... nu pe loc wink.gif

post-336-1110552475.gif tzepesch - bine ai revenit, se pare ca scapa-si de anumite probleme biggrin.gif
djasu - multumim ca mai scrii, cu toate ca ai o straineza, ti-a ramas in suflet motorul de dacie blush.gif
stdarhpva
OFF: DAP, NUSH CE NAIBA are netu mru de nu m mai pot conecta pe useru original...

4 Oct 2008, 07:49:
in cazul asta, scoti 3L apa, banuiesc ca distilata, nu? si bagi 3 antigel... de ce oi merge numa cu apa nu pricep, ca sa busesti pompa?
djasu82
QUOTE(POWERbyDAciaVsWERo @ 3 Oct 2008, 18:05)
biggrin.gif am pus .. si lafel... ! e.. las k mere asha !!!!!!

<span class='edit'>4 Oct 2008, 00:24:</span>
e la fel cat m`am dus acasa ..acum am mai dat cateva ture de oras in stilul schumi .. si pana urca putin un turatie .. nu stiu exact ca nu am turometru merge in suturi ... pun inapoi ciocul de papagal cel original .. care l`a avut carburatorul cand l`am luat nou ...  tot ce este in carburator am scos .. am verificat functioneaza toate .. sunt curate .. ca noi .. sa fie sanatos.. eu unu nu mai umblu la el ca se pune frigul .. abia i`am dat de cap sa o mai pacalesc o iarna smile.gif))
app cat antigel trebuie ..pun in ea cati litrii ?? si scot pe alta parte apa ?? :-??

<span class='edit'>4 Oct 2008, 00:28:</span>
dj asu .. .la o dacie in 4 trepte motor 1300 .. si cauciucuri late ..de iarca chiar .. consumul 7.2 mixt nu e bun ?? .. as fii rrom daca as incerca sa il mai micsorez ca si asa abia merge ca am servo spart sau garniturile duse .. ca trage aer.. si nu mai merge la parametrii normali pistonul 2.
*


Pai atunci cum dracu sa-ti merga bine motorul daca ai servo spart ? eu cred ca ai consumul mult mai mare decat specifici tu fiindca la relantii esti obligat sa-i dozezi benzina mai multa .
Ce imi place mie de uni se planga ba ca nu merge motorul ca umblu la carburator si in final spune ca mai are si alte bube biggrin.gif
Da adi mai spun si eu cate ceva chiar daca nu mai conduct o dacie 1310.
Minel
Revin cu o intrebare , ce anume poate sa cauzeze tensiuni mai mari de 14 V pe "+"
bobinei de inductie ?? in cazul meu 14.2-14.3 huh.gif
Am releu de tensiune cu fir de referinta , incarca undeva la 14.3 turata indiferent de consumatori ..daca ar avea vreo relevanta ... dry.gif
POWERbyDAciaVsWERo
asule .. servo ala nu e chiar cu gaura cat toata.. are o mica scapare si simte foarte putin in mersul motorului .. asta sper sa intelegi !
Lunaticul
Salutare! Am urmatoarea problema: la ralanti, la interval de cateva secunde scade turatia cu circa 100 rpm o fractiune de secunda (mici intreruperi). E deranjant pentru ca tremura toata masina. In sarcina merge bine. Asta se manifesta si pe GPL si pe benzina deci nu e de la alimentare. Fisele sunt noi, platina noua si reglata, avans reglat, bujiile verificate cu transformatorul ridicator de tensiune si dau scanteie buna. Suspectez acum bobina, dar nu as vrea sa dau banii pe ea si sa ma trezesc ca nu am rezolvat problema. Poate mi-a scapat mie ceva si va cer ajutorul. Multumesc anticipat!
daniM
Am pe bobina un drac rosu cu un led verde.Ce e ala?Cand dau cheie palpaie si se stabilizeaza cand o ia motorul...
djasu82
si ce te deranjeaza ? ai aprindere eletronica gotronic montata pe bobina de inductie. Palapaie cand da scanteie si nu mai vezi tu ca plapaie in continoare fiindca e frecventa prea mare si ochiul uman nu mai observa dupa ce motorul a pornit tongue.gif
daniM
Nu ma deranjeaza,nu stiam ce e pentru ca am Dacia de doua zile si acum o descopar si eu.Thanks!
Minel
QUOTE(daniM @ 16 Dec 2008, 20:22)
Nu ma deranjeaza,nu stiam ce e pentru ca am Dacia de doua zile si acum o descopar si eu.Thanks!
*



Asa eram si eu cand mi-am cumparat-o radmasa.gif dar m-am invatat imediat ce si cum (adevarul ii , si recunosc ca m-am inbolnavit cu acest sindrom , numit DACIA blush.gif )
djasu82
iar straini cu sindrumul cati mai multi cp ca sa intre repede intr-un stalp biggrin.gif
raul93
am si eu o nelamurire: ieri m-a lasat bobina de inductie si am schimbato cu o bobina de olcit. da scantee buna(aprox 2 cm) merge ok da stamotorul mai turat la relati fara sa modific nimic la surubu ala de la carburator. e ceva in neregula?
krapcarasu
ce aprindere ai? daca ai rez aditionala pe bobina e bine, mai reduci din oblic daca-i prea mare turatia de rel
brigada_diverse
ce nu pricep eu...cand apas frana se tureaza si hasaie..fashaie...cum vreti sa ii spuneti
cu frana neapasata, daca strangulez furtunu nu se intampla nimic(deci nu e sparta servo cand nu e apasata frana).
supapa nu e sparta...
dar totusi, poate fi din cauza ei? in mod normal, cand intra in functiune servo, trage aer de afara ?
daca se tureaza cand calc frana(si ramane turata), inseamna ca nu e reglata bine la ralanti? sau ca e servo spart sau nu merge supapa?)
pcostica
QUOTE(cristitranca @ 21 Mar 2009, 14:20)
ce nu pricep eu...cand apas frana se tureaza si hasaie..fashaie...cum vreti sa ii spuneti
cu frana neapasata, daca strangulez furtunu nu se intampla nimic(deci nu e sparta servo cand nu e apasata frana).
supapa nu e sparta...
dar totusi, poate fi din cauza ei? in mod normal, cand intra in functiune servo, trage aer de afara ?
daca se tureaza cand calc frana(si ramane turata), inseamna ca nu e reglata bine la ralanti? sau ca e servo spart sau nu merge supapa?)
*



se pare ca membrana e sparta.Si da ai amestec bogat, din aceasta cauza se tureaza motorul cand trage aer fals.
Bafta!
ydaniel
e spart simmeringul de la ax:)
raul93
am incercat sa reduc relantiul din surubu ala de la carburator da nu se micsoreaza deloc. surubu e slabit la maxim.
krapcarasu am aprindere normala de dacia 1300

e vreo problema daca nu are rezistenta aia de zici tu de ea
krapcarasu
pe clasic fara rez se suprasolicita platinile si bobina
raul93
se poate gasi rezistenta aia ca sa o montez ca n-as vre sa schimb bobina iar
krapcarasu
ar trebui sa fie la mag de piese olcit[attachmentid=1627509934] eu am una model vechi . tre sa fie de cam 1 ohm si sa reziste la max 7A
cibi25
Salut am si eu o problema cu bobina de inductie de la un timp a inceput sa fie fierbinte am schimbato cu alta noua si tot asa face am pus fise ,platina, bujii noi am scos aprinderea electronica sa vad daca e din cauza ei punand condesator duduco, bobina tot se infierbanta.Am luat o bobina de pe masina unui prieten si asta se inferbanta la fel.Dau la automat motorul nu porneste decat daca imping masina sau porneste cand sa racit bobina ce poate fi in neregula?
krapcarasu
tablita de la platina mobila atinge la masa sau plasticul unde vine cond e topit sau crapat si ai puneri la masa
cibi25
Am fost fost si la un electrician cica ar fi din cauza axului cu came din delcou.Se poate gasi separat acel ax?
Mr_Devil83
axul il gasesti dar uzura e pe bucsele din carcasa delcoului, pe ax insesizabil...
deceneu32
QUOTE(cibi25 @ 3 Jul 2009, 14:10)
Am fost fost si la un electrician cica ar fi din cauza axului cu came din delcou.Se poate gasi separat acel ax?
*


Nu ti se incinge bobina de la axul cu came cat ar fi el de uzat.Iti fura curent pe undeva.
Axul se gaseste separat,e vreo 35 de lei,din cate imi amintesc.
mstaniloiu
QUOTE(deceneu32 @ 3 Jul 2009, 23:17)
Nu ti se incinge bobina de la axul cu came cat ar fi el de uzat.Iti fura curent pe undeva.
Axul se gaseste separat,e vreo 35 de lei,din cate imi amintesc.
*




Intrebare: daca bobina se incinge, inseamna ca fura curent? Ce inseamna mai explicit ca "fura curent" ? Am auzit de nenumarate ori expresia asta , dar nimeni nu stie sa explice exact.

Legat de bobina, e ok ca o bobina de Dacia cu aprindere clasica sa fie incinsa dupa ce s-a mers cu masina (sa zicem 75 de km -drum lung, la regim cvasi constant) ?
deceneu32
QUOTE(mstaniloiu @ 4 Jul 2009, 22:34)
Intrebare: daca bobina se incinge, inseamna ca fura curent?  Ce inseamna mai explicit ca "fura curent" ? Am auzit de nenumarate ori expresia asta , dar nimeni nu stie sa explice exact.
*


Pai nu ''fura'' bobina curent ca n-are pe unde,e etansa.Fenomenul se refera la alte repere care intra in componenta sistemului de aprindere:platina,condensator etc.
Ce inseamna ca ''fura'' curent?Unul dintre reperele de mai sus intra in contact cu masa automobilului,care este incarcata cu energie negativa de la borna minus a bateriei.
In cazul tau suspectez platina mobila care ''fura'' curent.Atinge cumva corpul delcoului.Sau mai fura pe la nitul ce o tine pe textolit.
mstaniloiu
Multumesc frumos, o sa verific, la platina s-a umblat cam cu 2 luni in urma cand am inlocuit-o. M-am uitat saptamana asta, dar nu mi-a "sarit in ochi" nimic evident.

Masina merge OK , numai ca pe caldurile astea nu imi place sa se incinga bobina asa de tare. Pe langa asta am observat ca se cam si incinge motorul.

Iau in considerare si posibilitatea de a schimba bobina, singura chestie esta ca sunt complet confuz, ultima data am schimbat vreo 3 bobine la magazin(nu stiu unde erau facute, oricum am dat 45 RON pe buc. eram in trecere prin Pitesti), pana sa gasesc una care functioneaza ok.

NU stiu sincer ce bobina sa imi iau, am inteles de aici de pe forum ca cele de Oltcit sunt foarte recomandate - mai bine iau direct de Oltcit, Ce ziceti,cum merg la sigur?


Iti mai dau si alte exemple cand mecanicii zic ca "fura curent" big_wheel.gif :

- la demaror (electromotor) uneori cand unele infasurari nu sunt bine izolate, practic sunt scurgeri de curent la masa, demarorul invarte mai incet, si iti termina si bateria repejor;
deceneu32
QUOTE(mstaniloiu @ 5 Jul 2009, 08:37)
Multumesc frumos, o sa verific, la platina s-a umblat cam cu 2 luni in urma cand am inlocuit-o. M-am uitat saptamana asta, dar nu mi-a "sarit in ochi" nimic
*


Nici n-ai ce sa vezi evident!Sa nu atinga contactul mobil la masa!Acum depinde ce-ai pus!Sper ca n-ai pus pocnitori de-alea de 3 lei produse de METAPLAST? mad.gif
Sau de alte sereleuri? mad.gif Trei lei dai,de trei lei te tine!Astea se impusca repede si fura curent pe la nitul ce le tin fixate pe textolit.
Pune platina de ELECTROPRECIZIA-Sacele,e vreo 17-18 lei,insa e greu de gasit,comerciantii nu aduc ca nu e prea scumpa.Stii,cum e romanu':''E Dacie,da-o- n p...a,mea nu dau eu atatia bani pe-o platina.Aia de trei lei,ce-are?''
Pune si platina de import,Germania:DODUCO.Foarte buna,de-asta am eu pe Oltcit.

5 Jul 2009, 10:42:
QUOTE(mstaniloiu @ 5 Jul 2009, 08:37)
Pe langa asta am observat  ca se cam si incinge motorul.
*


In general,motorul se incinge de la componentele care alcatuiesc sistemul de racire.Se poate incinge si de la aprindere,daca avansul e dereglat,prea mic,mi se pare!

5 Jul 2009, 11:01:
QUOTE(mstaniloiu @ 5 Jul 2009, 08:37)
Iau in considerare si posibilitatea de a schimba bobina, singura chestie esta ca sunt complet confuz, ultima data am schimbat vreo 3 bobine la magazin(nu stiu unde erau facute, oricum am dat 45 RON pe buc. eram in trecere prin Pitesti), pana sa gasesc una care functioneaza ok.
*


Ma,nu mai dati banii pe toate prostiile.Cum sa coste o bobina numai 45 de lei?Si din trei merge una? icon_evil.gif Si nici nu are imprimat,lipit,numele producatorului?Astea sunt porcarii de-alea chinezesti si turcesti.Niste producatori anonimi.Marii producatori,consacrati,isi pun numele pe produse:DUCELLIER,BOSCH,JAEGER,etc.
Cninezii nu pot,ca n-a auzit nimeni de ei,produsele lor sunt niste copii ordinare,de o calitate execrabila.Si daca or fi facute pe vapor....Vezi ca unele chinezarii sunt aduse cu vaporul si ambalate la Iasi sub denumirea ASAM.Fereste-te si de astia ca de dracu'!
Dacia a fost echipata la inceput cu bobina frantuzeasca DUCELLIER,capsulata,nedemontabila.Aceasta a fost produsa si la noi in tzara,sub licenta,de ELECTROPRECIZIA-Sacele.In paralel,la I.A.E.A.Sfantu Gheorghe,s-au produs alte bobine,demontabile.Pe batranele Dacii 1300,numai de-astea s-au pus si au fost foarte bune.Eu am pe Oltcit,din 1986,bobina de Sfantu Gheorghe.Au facut si romanii nostri lucruri foarte bune.
Deci,pune numai aceste doua tipuri de bobine.Problema este ca s-ar putea sa nu se mai produca.Gasesti tu!Iar pretul la o bobina buna este cam un milion.Cel putin,atat am vazut eu ca e cea de Oltcit.Daca nu mai gasesti romanesti,ia straineze dar sunt cam scumpe:DODUCO,BOSCH etc.
mstaniloiu
Salutare,

Platina este Doduco, am dat ceva in jur de 15 lei pe ea, acum 2 luni cand am schimbat si condensatorul (preventiv).

Ai dreptate cu Bobina, dar vanzatorul s-a jurat si pe mama si pe tata lui ca bobinele sunt romanesti si ca sunt super smile.gif , ceea ce nu s-a dovedit.

Eu zic ca sunt confuz pt. ca acum cativa ani am cumparat o data Bosch , si se incingea ca naiba, a trebuit sa o schimb cu alta (pe care am dat alti bani pt ca aia de unde am luat Bosch-ul nu au mai vrut sa mi-o schimbe).
Aia m-a tinut vreo 3 ani (adica pana acum cateva luni, cand am luat bobina anonima asta de care am zis mai sus), pana cand am lasat masina la un prieten care a lasat contactul pus vreo 20 de min sad.gif .

Numai bine,
radu_
de fisele de bujii nu zice nimeni nimic? de ce recomanda toti fise de rofep? dinalea de ferita, care din cate tin minte au 10-11 kilo-ohmi, nu is mai bune cele de cupru care au 0,8 ohmi?
pe pagina de net bosch nu au decat cupru si silicon, nici urma de ferita
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.