Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Explozie capac culbutori
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
baniiro
Buna Ziua,

Am avut recent o experienta ciudata si neplacuta in acelasi timp:
-La prima cheie a pornit motorul (fara soc tras-afara erau cam 10 grade), a mers in relanty cam 10 sec si s-a oprit.
-La a doua cheie a "explodat" pur si simplu ceva sub capota si a iesit abur foarte dens (alb)-nu cred ca era fum ca nu mirosea a nimic....
-La deschiderea capotei am constatat ca garnitura de sub capacul culbutorilor era iesita pe o portiune de 7-8 cm, si joja era sarita din locas....prin ambele "deschizaturi" iesea aburul/fumul.

Remedii:
Desfacut capacul si pus garnitura la loc.
Verificat uleiul (se pare ca nu are benzina sau apa in el)-am pus pe galeria incinsa 2-3 picaturi si nu s-a aprins
Verificat nivelul de benzina in camera de nivel constant (carburator)-ok
Uleiul a fost schimbat acum 2 sapt (3-400 kilometrii)

Intrebari:
Ce s-a intimplat, de ce, si ce trebuie sa fac/verific pentru a nu mai avea asemenea experienta....???
Multumesc, Adrian F.
argon
QUOTE(baniiro @ 22 Sep 2008, 14:17)
am pus pe galeria incinsa 2-3 picaturi si nu s-a aprins
*



Dar ai pus benzina goala si a luat foc? ma indoiesc...
emilperijoc
cati km are motorul ?, banuiesc ca iti scapa compresie pe la segmenti .... iar rezolvarea ar fi sa ii scoti un furtun de la T-ul care intra in carburator sub masina ..... las colegii de forum sa ma corecteze daca sunt pe aratura.
renotgo
Motor foarte uzat sau benzina in ulei ...sau...ai avut furtunul de la circuitul de reaspirare (cel dintre capac chiulasa si admisie carburator ) infundat .

22 Sep 2008, 14:54:
In general sare joja ...nu-i exclus sa ai probleme la pompa de benzina (membrana sparta) sau probleme pe la carburator (benzina din camera de nivel o pierzi in galerie ).
baniiro
QUOTE(emilperijoc @ 22 Sep 2008, 13:31)
cati km are motorul ?, banuiesc ca iti scapa compresie pe la segmenti .... iar rezolvarea ar fi sa ii scoti un furtun de la T-ul care intra in carburator sub masina ..... las colegii de forum sa ma corecteze daca sunt pe aratura.
*



Motor ...105000km...
Buyaka
Masina e pe GPL?
Daca da, fenomenul se datoreaza uzurii motorului, la functionarea pe benzina se poate intampla fenomenul doar daca ai benzina in ulei.

Rezolvare ai 2 variante, de fapt 3:
1. incerci un reglaj al supapelor (se deterioreaza mai repede de la GPL)
2. montezi asa cum s-a spus mai sus un furtun din "T"
3. segmentare sau RK motor, dupa caz

Numai bine!
brigada_diverse
da foc la uleiu de pe joja direct.....nu pe galerii

totusi...nu are cum sa scape compresie asa multa sa miste capacul de la culbutori...
baniiro
QUOTE(Buyaka @ 22 Sep 2008, 14:25)
Masina e pe GPL?
Daca da, fenomenul se datoreaza uzurii motorului, la functionarea pe benzina se poate intampla fenomenul doar daca ai benzina in ulei.

Rezolvare ai 2 variante, de fapt 3:
1. incerci un reglaj al supapelor (se deterioreaza mai repede de la GPL)
2. montezi asa cum s-a spus mai sus un furtun din "T"
3. segmentare sau RK motor, dupa caz

Numai bine!
*



Masina e pe benzina.
Posibil sa fie benzina in ulei (am verificat nivelul de ulei si este de cam un cm (pe joja) in plus....In acest caz ce e de facut (trebuie schimbat din nou uleiul?)
Multumesc, A.
bucatzel
Daca ai gpl... daca nu, ignora-ma.

Ti-o murit motorul, dar instalatia de gpl e tampa in cazul asta, si ajungi sa ai surplus de gaz pe instalatie., iar cand ai iar scanteie (de cand ai dat iar cheie), presiunea la ulei a fost foarte mare, motiv pentru care ti-a aruncat joja afara, si ti-a scos in afara garnitura de la capacul de culbutori.

Pune capacul frumos la loc, porneste masina pe benzina, ca asa se pornesc astea pe gpl in mod normal, trecerea pe gaz facandu-se la cald.

Si eu am patit asta, cu o masina imprumutata de la un prieten. din cate am aflat, ceva reglaj la instalatia de gpl a rezolvat problema. Si masina aia era in stare buna.
N-aveam benzina in ulei, ca n-avea cand sa ajunga benzina acolo... de obicei mergeam dimineata pana in colt pe benzina, restul zilei pe gpl. pana s-o facut toamna, nici nu porneam pe benzina (dar nici nu murea motorul tongue.gif ).
brigada_diverse
daca e in plus...oare de unde e?

da-i foc, dar departeaza-te cu joja de masina cand incerci asta.

daca este benzina in ulei, atunci se schimba membrana de la pompa de benzina, apoi se schimba uleiul si filtrul
renotgo
QUOTE(baniiro @ 22 Sep 2008, 16:17)
Masina e pe benzina.
Posibil sa fie benzina in ulei (am verificat nivelul de ulei si este de cam un cm (pe joja) in plus....In acest caz ce e de facut (trebuie schimbat din nou uleiul?)
Multumesc, A.
*


Daca ai benzina in ulei ...schimba uleiul ...i s-a cam dus proprietatile de ungere ...etc ...
BH 59 FIF
Exact acelasi lucru mi s-a intamplat si mie acum cativa ani, pe timp de iarna. Motorul s-a oprit din senin, "explozie", sarit joja de ulei (noroc ca in momentul respectiv, aveam capota ridicata), iesit garnitura afara. Cauza: Benzina in ulei. Am schimbat si pompa de benzina cu aceasta ocazie. In cazul meu, se pare ca problema a fost cauzata de folosirea excesiva a socului. Am schimbat uleiul in aceeasi zi. Mirosea a benzina, iar facand testul cu joja si bricheta, s-a aprins.
didosdoru
Fenomenul se intampla atunci cand aprinderea nu este reglata cum trebuie, se produce o explozie in carburator urmata de cea din motor.Regleaza si aprinderea - avansul, platina, dupa ce schimbi uleiul daca constati ca nivelul a crescut (prezenta de benzina).
bygy007
aprindere nereglata corespunzator sau pompa de benzina defecta , defapt membrana care se poate schimba usor , eu cind am devenit GPL-ist am avut mari probleme din cauza aprinderii (pinionul de la delco de nou a fost defect , avea joc mare delcoul acea fanta din pinion era prea lata iar delcoul intra in ambele pozitii) la benzina nu prea facea probleme dar cum am bagat GPL au aparut de mai multe ori acest fenomen , am schimbat pinionul cu altul nou si de atunci nu mai am probleme
baniiro
Gata....identificat si remediat problema....
Benzina in ulei (membrana de la pompa era harcea - parcea + returul infundat)
Schimbat membrana, desfundat retur, schimbat ulei + filtru (abia le schimbasem sad.gif )
Multumesc tuturor ptr ajutor.
Succese!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.