Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: segmentare motor 1397cmc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
radu_ionescu
Salut tuturor forumistilor sunt mai nou pe aici si nu am mai postat pana acum dar cred ca a venit timpul sa rup tacerea .... Iata cum sta treaba : posed una bucata dacia 1310 tlx din 1987 si as vrea sa-i fac o segmentare ;masina a fost refacuta la tinichigerie cap coada anul trecut in decembrie cu aceasta ocazie schimbandu-i si motorul original cu unul de 1300 frantuzesc si asta deoarece la demontarea masinii am constatat ca sub galerie aveam urme de poxipol huh.gif , pe blocul motor si am zis ca e fisurat desi nu aveam nici un simptom caracteristic, ma rog l-am pus pe acesta din urma ca o solutie temporara dar acum trebuie sa-i fac itp-ul si nu pot cu acest motor de 1300; pentru ca am constatat ca motorul original nu are probleme cu blocul si daca tot il am jos ar fi bine sa-i fac o inspectie generala si sa-i bag un set de segmenti noi , nu de alta dar cel de la care am luat masina nu a putut sa-mi spuna si la ce cota de rep este mot. doar ca are set mahle.. ramane de vazut.intrebarea si rugaminte mea este sa-mi spuneti de ce ar trebui sa tin cont in aceasta operatiune,(nu sunt afon in mecanica si tinichigerie ,dar un sfat in plus nu strica). Va multumesc si astept raspunsurile voastre
pcostica
daca vrei doar segmentare trebuie sa verifici uzura camasilor adica existenta unui prag in partea de sus, cota de reparatie este scrisa pe cuzineti:st -standard;R1-cota 1;R2- cota 2,diferenta intre cote este de 0,25 mm precizia de rectificare +/_ 0,01 mm iar ovalitatea 0.005 mm.Ar mai fi: planare chiuloasa,rectificare tacheti,rectificare supape,rectificare scaun supape,verificare pompa de ulei.
Bafta!
renotgo
Segmentarea este in general o mare "frectie la un picior de lemn"...Sa zicem ca faci segmentare unui motor la care cilindrii sint in stare perfecta ,altfel ...pui segmenti noi pe cilindri uzati si iese un "terci" ...

22 Sep 2008, 18:16:
Bine-ar fi daca cilindrii s-ar uza uniform ,ehe ...bine-ar fi ...! Pune-i set nou ,daca tot umblii in motor ...Parerea mea ...! smile.gif
ZTV
asa zic si eu, mai bine pune un set nou decat segmentare
TheKing
si eu zic la fel .. daca tot umbli pe acolo pune-i direct set motor si stii o treaba biggrin.gif
radu_ionescu
Stiu ca un set nou e set nou dar daca cilindrii si pistoanele actuale se incadreaza in cote e mai bine o segmentare urmata de un set nou ; pana atunci i-mi pun deoparte piesele pt un set nou ...
arborele l-am verificat-este la r1 si e in cote , la fel si bielele,bolturile sun ok, singura problema pe care am descoperit-o la demontare este cucuzinetii de palier care prezinta pe ei niste mici santuri dar pe arbore nu sunt, ca si cand nu ar fi lucrat impreuna blink.gif ,a si sa nu uit de chiuloasa care din 8 supape nu tineau decat 2 la testul cu benzina ...Acum daca e sa schimb ceva pe la chiuloasa se pot monta ghiduri de supape cu semering in locul celor vechi care nu au semering?iar cuzinetii sa-i schimb pe toti sau sa-i las tot pe cei vechi ? eu tind spre prima optiune cu schimbatul smile.gif
renotgo
Fa ce vrei dar...vezi ce faci...oricum ,daca nu batea motorul lasa cuzinetii ,schimba supapele ,pune-i niste segmenti si mergi asa ,n-o sa se intample nimic ...o sa-i "omori" pe cei din spatele tau in trafic ...dar motorul va functiona ,iti garantez . smile.gif
radu_ionescu
ieri am desfacut chiulasa si am constatat ca ghidurile sunt ok raman de aranjat doar supapele si scaunele , si voi schimba si cuzinetii palier si manetoane (daca tot am umblat acolo...). ce cuzineti si segmenti ma sfatuiti sa cumpar(marca)?
cony
Cuzineti de Romlag Brasov.
Cat despre santurile din cuzineti, materialul de la suprafata cuzinetilor este mai moale decat arborele, asa ca nu e nici o problema. Bine ca nu sunt santuri pe arbore.
SGM.MYKE
Santurile din cuzineti sunt facute special sa ajunga uleiul pe arbore, iar ca marca ia Kolbenschmidt, sunt intr-o cutie albastra si am avut surpriza sa fie mai ieftini decat cei de Romlag la magazinul de piese de Dacia. Eu am luat de la piese de import la acelasi pret cu cei romanesti.
Si inca o chestie, daca tot ii schimbi nu ar fi rau sa rectifici si vibrochenul pentru ca nu le faci prea bine la cuzineti sa ii pui pe vibrochenul uzat.
Ca segmenti poti pune Mahle, Goetze, Dana(Perfect circle)~70 RON.
Spor la treaba.
radu_ionescu
SGM de santurile de ungere stiu nu era vb de ele ci de altele facute de ceva corpuri straine in ulei pe suprafata de contact a cuzinetului de capac vibrochen pe acesta sper ca m-am facut inteles; doar nu o sa caut acum bube aiurea daca nu are nimic ,sau nu o sa cumpar ceva daca nu are nevoie doar de dragul de a schimba ceva... am zis la inceputul topicului ca acest motor nu mi-a placut cum mergea de cand am luat masina dar acum ca il am jos si l-am desfacut am descoperit cauzele neplacerilor mele sper sa le si remediez prin operatiunile care le voi face ; un motor bun se vede de cand il pornesti nu trebuie sa faci km cu el sa-ti dai seama de ce nu poate... proprietarul dinaintea mea nu mi-a dat nici cel mai mic amanunt de service-ul masinii iar eu am fost nevoit sa descopar ca si la tinichigerie problemele ei asta e are 20 de ani fata mare nu are cum sa fie ... toata treaba consta in ce va fi de aici inainte ca pana acum am vazut .oricum multumesc de sfaturi si mai astept in continuare idei de la voi
SGM.MYKE
OK
Un sfat pe care pot sa ti-l mai dau ar fi sa nu bagi un ulei ordinar pentru rodaj, chiar daca mecanicul te pune sa iei ulei cu 12 lei 3l ia totusi unul mai bun. Eu am pus Mol la inceput si dupa, Aral. si inca ceva ia filtru de ulei mai bun, pentru rodaj cred ca merge de Buzau dar dupa trebuie ceva mai bun, adica Mann sau Mahle.
Spor la treaba.
radu_ionescu
mecanicul sunt eu iar ca ulei voi folosi castrol slx profesional 5w30 filtru ulei mann
Merced
5W30? radmasa.gif Eu zic sa nu te intinzi la asa ceva, baga si tu un 10W40 bun, mai mult n-ai nevoie pe Dacie. E mult prea subtire 5W30. Si in rodaj chiar ar fi pacat sa bagi ulei de 30 de lei litru, ia si tu ceva decent, un 15W40 pe la 12-13 lei litrul macar. Eu am BP in Dacie de trei schimburi si-s foarte multumit de cum se comporta.
argon
Ce e asa amuzant? Manualul de fabrica pentru Dacia 1396 cc spune ca 5w30 merge fara probleme unsure.gif
radu_ionescu
ideea e ca am uleiul acesta si de aia il bag daca nu aveam ma reorientam... apropo cati km sa-i fac rodajul?
argon
baga alt ulei, nu cel mai ieftin, dar nici scump, oricum nu treci de 3000 rpm, si 1000 km, deci nu se simte, si dupa rodaj bagi 5w30, ca vine frigul numai bine, si il ti 5000+ km, nu 1000, sa-si merite calitatea wink.gif
Merced
Chiar sunt curios cum se comporta cu asemenea ulei, n-am mai auzit sa puna nimeni in Dacie 13xx asa ceva.
argon
vara nu merge ca nu prea ai presiune la ralanti pe canicula (dar daca e motorul nou poate ai, nu am incercat), dar iarna e bun.
Merced
Raman la parerea ca tot un 10W40 e mai indicat, pentru orice anotimp.
ydaniel
eu recomand 5w40,caci una e motor reconditionat de la zero si alta e unu la care se schimba numai piesele cu uzura majora.
Merced
Da' spune si cat costa un litru de ulei d-asta... wink.gif
baranga
off topic :ulei 0w10 scrie pe el BMW si costa 130 ron litrul;ce-o face unu care ii trebuie 8 litrii la BMW?????? radmasa.gif
radu_ionescu
o alta intrebare vis-a-vis de segmenti - cum pozitionez segmentul de ungere adica cele 2 inele ale lui ca la cele vechi aveau un arc asta e goetze si e cu expansor?
Ford_V6
QUOTE
off topic :ulei 0w10 scrie pe el BMW si costa 130 ron litrul;ce-o face unu care ii trebuie 8 litrii la BMW??????


Unii mai au si prostul obicei sa plateasca .. am auzit asa la nivel de zvon.....

QUOTE
  o alta intrebare vis-a-vis de segmenti - cum pozitionez segmentul de ungere adica cele 2 inele ale lui ca la cele vechi aveau un arc asta e goetze si e cu expansor?


Nu i-ti arata pe plicu ala in care vin segmentii ? Daca nu .... cu fanta la 180 de grade unul de celalalt...
baranga
eu stiam ca fantele segmentilor se impart la 120 de grade;cu fanta segmentului de ungere la 90 de grade de axul pistonului
Ford_V6
Corect ... dar aici era vorba de inelele segmentului de ungere.... Eu la toate motoarele care au segmenti de ungere din 3 bucati am pus inelele cu fantele la 180 de grade una de alta si nu a cedat niciunu pana acum biggrin.gif
baranga
corect;important este ca sa nu fie aliniate fantele segmentilor wink.gif
radu_ionescu
salutare ,iata ca am terminat motorul de reconditionat;am scimbat cuzinetii(palier si biele),am rectificat scaune supape si supape,am bagat segmenti noi si l-am montat pe masina; am mai aranjat si rampa culbutorilor si i-am bagat uleiul de care va spuneam reglajele la culbutori le-am facut cu 0.15 si 0.20 , in sfarsit am pornit motorul care dupa aproximativ doua rotatii a luat-o fara sa o balbaie si merge uns - concluzii:operatiunea reusita , am facut si itp-ul pe bune asta asa ca sa ma conving ca gazele sunt cele reale ba mai mult tipul de la itp a zis ca am gaze de euro 2 ,ma rog nu asta era important dar mie i-mi place cum merge motorul, nu mai ezita in accelelerari ,se infige , iar dimineata porneste si fara soc daca vreau. dar ... am ramas cu 2 problemute care nu prea stiu exact unde sa le caut: cand e motorul pornit cu ea pe liber se aude o fisiiala de la cutie , calc ambreiajul dispare (rulment nou de presiune desfacut si gresat preventiv);asta una iar in trafic cand accelerez se aude o duduiala ca sa zic asa , un zgomot infundat de undeva dinspre motor dar nu din el , creste in turatie odata cu motorul dar nu la aceiasi cu el , o percep tot spre cutie iar in decelerari nu se mai aude acest zgomot l-am avut si inainte de a ma apuca de el si culmea si cu celalalt motor care l-am avut pe ea dar nu atat de accentuat de la ce ar putea fi? am cutie in 5 trepte sa fie din cutie ?

28 Oct 2008, 13:45:
uleiul castrol 5w30 slx este f bun dar... e putin cam subtire chiar si pe frigu asta presiunea la rece este 6 iar cand mot ajunge la temp de lucru in sarcina 3 - 4 la relanti este 2 cu mot cald asta la mine acum o sa fac asa zisul rodaj de 500 km il schimb cu unul mai gros inca nu m-am hotarat de care si o sa strang chiulasa la cuplu
Minel
QUOTE(radu_ionescu @ 28 Oct 2008, 13:39)
salutare ,iata ca am terminat motorul de reconditionat;am scimbat cuzinetii(palier si biele),am rectificat scaune supape si supape,am bagat segmenti noi si l-am montat pe masina;
*




Cam la ce pret te-a ajuns piesele si ce piese ai pus , huh.gif si manopera ???


Multumesc anticipat pt. raspuns !! smile.gif
radu_ionescu
cam 300 ron fara ulei cuzineti romlag, segmenti goetze si cam atat ca firme ca restul sunt garnituri(garnitura de chiulasa fermit) si manopera eu tre sa ma cinstesc tongue.gif nu am schimbat pompa de ulei ca era buna si oricum inainte sa desfac mot aveam presiune de ulei si am zis sa nu o schimb degeaba,arborele nu a trebuit rectificat ca era in cote ... am investit mai mult intr-un dispozitiv de ridicat motorul adica macara de 2 tone pe lant si un cadru pentru ea ca sa nu ma mai chinui cu motorul la montaj asa ca toata operatiunea am facut-o singur
badboy_marius
eu am schimbat direct morotul. am dat pe el 130 de lei de la un coleg de munca, si nu a ros ulei deloc in ~ 800 km cat am facut pana acum cu el.
setu ma costa undeva in jurul lui 500 de lei cu tot cu mana de lucru.
asa am dat 130 pe motor, 55 pe discul de ambreaj, si 76 pe ulei si filtru, pe care eu mi le-am montate si uite asa am ajuns la 261 lei, plus 15 lei berea pe care am baut-o, 276 lei, si sunt si fericit si nici nu am stat cu motoru dat jos 1 saptamana pana sa fie gata de reparat.

wink.gif
radu_ionescu
da dar nu corespunde la serii si vei avea probleme la itp sau doamne fereste la vreo razie a militiei +rar si ce mi-e 276 ce mi-e 300ron ca bani ,iar cu statul fara motor o saptamana depinde si de cat muncesti la el ca in mod normal la un service asta e operatiune de 1 zi in conditiile ca ce fac fac de ochii soacrei si nu curata fiecare surub in parte ,nu vopsesc capacul la culb si baia si multe altele eu am stat mai mult pt ca am vrut sa iasa asa cum a iesit pe poarta fabricii si a iesit depinde de fiecare de ce-si doreste de la masina lui eu unu mor cand le vad jegoase, hartanite si zdranganind pe sosele si cu toate astea unii mai au si pretentii sa mearga motorul bine , sa urce rapid in ture si la viteze de 140 km /h si sa nu-i lase in camp ,sincer asa ceva nu se intamppla niciodata, cele care le vedem pe marginea santului cu capota ridicata sunt alea facute de ciobani-mecanici sau alea folosite in scopuri agricole la care nu conteaza daca are prafu de 2 degete in ea si nu stiu cei care le folosesc decat sa bage matrafoxuri in ele si sa le birjareasca astia nu sunt soferi sunt carutasi si dupa mine unu nici nu le-as da voie sa puna mana pe vreo masina vreodata mad.gif gun3.gif
Minel
Vrem si pozeee cu motorul smile.gif
badboy_marius
radu_ionescu, tu cand pleci la drum cu masina, ce acte iti iei la tine? permisul, talonul, polita de asigurare, buletinul.
bun. ma opreste politia si rar-ul, imi cer actele masinii. pe talon, buletin, permis, sau polita de asigurare, nu scrie nicaieri seria motorului. doar in cartea masinii , care la randul ei nu este obligatoriu sa o iei cu tine.
rar-ul iti verifica seria de pe sasiu, nu cea de pe motor, pentru ca seria de pe sasiu este trecuta in talon.
Mr_Devil83
QUOTE(badboy_marius @ 29 Oct 2008, 22:41)
radu_ionescu, tu cand pleci la drum cu masina, ce acte iti iei la tine? permisul,  talonul, polita de asigurare, buletinul.
bun. ma opreste politia si rar-ul, imi cer actele masinii. pe talon, buletin, permis, sau polita de asigurare, nu scrie nicaieri seria motorului. doar in cartea masinii , care la randul ei nu este obligatoriu sa o iei cu tine.
rar-ul iti verifica seria de pe sasiu, nu cea de pe motor, pentru ca seria de pe sasiu este trecuta in talon.
*



Pe bune, tu circuli fara masca fata?

In primul rand vreau sa iti comunic faptul ca atat RAR-ul cat si orice statie autorizata RAR unde mergi sa iti faci inspectia tehnica verifica si seria de pe caroserie si seria de pe motor. Faptul ca daca te duci la RAr pentru autentificare a autoturismului si nu mai stau ei sa te ia la puricat cu seria motorului...e alta mancare de peste ca se grabesc dar iti spun clar sa te programezi pentru poansonare a seriei din talon.

Iar in legatura cu statiile ITP se uita la seria motorului, ba se uita a dracului de atent si daca masina arata cam coaja iti zic eu sigur ca nu risca nimeni sa iti puna stampila pe talon sa aiba apoi probleme pentru faptul ca esti tu zgarcit si iti plac doar carpelile. Apropo, vezi ca la itp iti cere si cartea de identitate.

Am fost eu la itp acum 2 sau 3 saptamani cu tupeu nesimtit, dacie 1300, cu numere provizorii, modificari la cablaj/sistemul de franare si un 102-13 in loc de 810-99 aruncat pe caroserie fara nici o serie, nimic. Logic ca prima data au vrut sa ma trimita la RAr sa-mi poansoneze seria dar am avut noroc cu un prieten care a lucrat pe acolo si mi-au dat baietii cartonasul galben.
diaconuliviu
NU la itp se referea ci la control RAR pe traseu ("vei avea probleme la itp sau doamne fereste la vreo razie a militiei +rar " - am citat din expresiile tale).
La acea razie niciunde nu scrie seria motor in actele pe care le porti asupra ta.
In rest, inainte de itp mergi la rar pt trecere serie noua motor in CI, ceea ce nu obliga la schimbare de certificat (nu e seria motor pe el).
radu_ionescu
da e adevarat ca nu scrie dar se poate verifica si mai ales atunci cand nu corespunde tipul motorului ;oricum nu era o referire la el stricta ci asa in general cu schimbarile aste de motoare si mai stiu eu ce alte tuninguri
badboy_marius
adevarat, la verificarile de pe traseu ale rar ma refeream. la ITP deja e alta treaba.
pai sa-ti zic, motorul e acelasi model, tot de 1,3, tot de dacie...crede-ma ca daca or sa ma opreasca vreodata or sa aiba altele pe cap...nu seria de pe motor.

nu circul fara masca , e o fotografie foarte veche, unei dacii care era in stadiul de reconditionare.
a mea e la fel, numai ca are masca si clanxonul este montat pe suportul de la alternator.
tongue.gif:)
Mr_Devil83
A, ok, ma temeam ca mai e unu nebum ca mine biggrin.gif
badboy_marius
stai linistit, ca am umblat ceva vreme asa. pana cand mi-au cerut autorizatia de reparatie....
radu_ionescu
asa cum v-am promis si pozele cu motorul si masina in starea de acum cea din semnatura esta asa cum am cumparat masina
[attachmentid=1627480668][attachmentid=1627480669][attachmentid=1627480670][atta
chmentid=1627480671]
ydaniel
ma bucur ca ai grija de ea:)
cristi87
Gorgeous :X
diaconuliviu
QUOTE(radu_ionescu @ 30 Oct 2008, 18:18)
da e adevarat ca nu scrie dar se poate verifica si mai ales atunci cand nu corespunde tipul motorului ;[...]

Si? "L-am schimbat acum 3 zile, in 30 o sa merg la RAR pt modificarea cartii".
razvan32
salut sunt Razvan din Ploiesti si arata bine masina ta. Am o intrebare. Poti sa ma ajuti la reglarea culbutorilor pentru ca se aude cum bat.

badboy_marius
si la mine se aude de park e diesel, dar trage si consuma ok, chiar foarte ok.
nu intodeauna culbutorii sunt cauza batailor.
radu_ionescu
cred ca te pot ajuta de unde esti din ploiesti da-mi nr de tel si te sun eu sapt asta sa vedem cum facem
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.