Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema cutie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
HIV
Hai ca imi permit sa va mai aglomerez cu o chestie smile.gif

Nu intra in I-a nici de-a dracu daca se misca putin masina . Treaba asta nu m-ar supara asa tare daca n-as sti ca se apropie sezonul rece si ma sacaie sa tot merg cu a 2`a de pe loc cu motoru rece .

E o chestie remediabila ?
ATM
Nu am inteles exact problema. daca nu iti intra in tr I cand masina are vreo 10 km/h, nu-i belea, cam toate fac asa, sincron prost gandit, uzat etc etc. va refuza sa intre in viteza I sau o sa caraie.
Daca in schimb nu intra deloc in tr. 1 cand stai pe loc, aici e totusi o problema. ce-i drept nici mie nu intra uneori din prima, se blocheza undeva la jumatate, dar introduc in a IIa, si dupa aia imediat in a Ia si intra intotdeauna.daca nu merge nici asa, problema poate fi generata de : frig puternic+ulei cutie prea gros (se rezolva stand vreo 30 de secunde cu motorul pornit, ambreiajul lasat in pace si levierul la punct mort, forfecandu-se un pic uleiul). Dar n-au fost friguri asa de grave in Romania zilele astea, sa cred ca asta ar fi cauza. Sau: comanda de timonerie (tija, tampoane, levier cu joc etc) manetei uzata rau. Se rezolva mergand in service si schimband piesa problematica, nu se da cutia jos, nu nimic. Sau, poate, sincron dus (dar daca nu ma insel eu sincronul de tr I e comun si pentru tr II, si daca sincronul e dus nu mai intra nici in tr a IIa). Sau poate pinioane barbierite. Astea ultime 2 cauze se lasa nasol, cu demontare de cutie si o galagie de bani.
Poti incepe cu o schimbare de ulei in cutie, si vezi cum se comporta. Si da mai multe detalii, sa ne putem da cu parerea "la modul profesionist".
Cipiotul
daca nu ma insel ... din ce-am auzit de la "batrani" ... cutiile de Dacie au fost gandite sa nu intre in treapta 1 daca masina e in miscare ...
bomba_11980
Sa ma fi auzit ce injuram ca nu intra nici la mine in treapta I (masina fiind in miscare) - mai ales pe la zonele de trecere de cale ferata - ca trebuia sa o opresc si apoi sa bag in treapta I -

Dar asta a fost la inceput cand eram incepator - in timp i-am gasit rezolvarea (cu sfatul mecanicului meu) cum sa bag in treapta I (masina fiind in miscare).

Mecanic: " Niciodata cand vrei sa bagi in treapta I nu schimbi repede - scoti din treapta superioara cu ambriajul calcat - lasi putin si apoi incerci usor sa o bagi in treapta I (la mine merge de fiecare data). "

Sau cum spunea ATM - bagi in treapta a II-a si apoi I - si metoda asta merge (dar din comoditate las putin schimbatorul pe liber apoi bag in treapta I).

Vezi care din aceste metode iti convin si bineinteles iti merge.

Daca nici de pe loc nu iti intra in treapta I - aici e mai nasol - sa lasam cei pasionati tare de mecanica sa vorbeasca.
HIV
De pe loc intra , dar asta inseamna ca masina nu se misca deloc , cu frana apasata . Am incercat toate metodele , pur si simplu nu vrea , acuma vara nu m-a deranjat , dar iarna trecuta tin minte ca pana se incalzea motorul era coma , ajungeam la stop chiar dupa ce se facea verde si trebuia aproape de pe loc sa merg cu a 2`a , cu motorul rece , va dati seama cum facea masina , ambreiaj acceleratie , iar putin ambreiaj si mai multa acceleratie smile.gif E chiar enervant cateodata + ca stiu ca se uzeaza mai tare ambreiajul in acest mod si acuma l-am schimbat . Ma gandesc sa iau de pe batranica lui mama cutia , doar ca aia e in 5 trepte , a mea fiind in 4 , pe motor de 1286 cmc . Se poate face letzeul asta ? biggrin.gif
POWERbyDAciaVsWERo
ia incearca cand vrei sa bagi I sa ii dai putina acceleratie .. un spritz... eu ii dau a Ia ... si la 30 la ora ;;) dak vretzi demonstratie va filmez smile.gif
TheKing
pe mine la scoala de soferi m`a invatat ca atata timp cat rotile se invart nu intra in viteza 1, si in fond si la urma urmei vit 1 doar pt pornirea de pe loc
Incearca un mic spritz inainte sa fortezi sa intre in viteza sa vezi ce frumos intra, eu asa fac, da daca nu ii dau spritz nu intra nici in ruptu` capului wacko.gif
ArtVandelay
la mine intra fara probleme, am bagat si la 40 kmh din greseala, mi-am dat seama si nu am apucat sa ridic complet ambreiajul, incepuse sa vajaie ca nebuna tongue.gif
mai am o dacie si la aia intra dar caraie de o ia dracii..
diaconuliviu
De regula nu intra tr 1 din mers, asa sint daciile si nu din cauza conceptiei cit a calitatii.
Constituie un avantaj iarna, pe zapada sau gheata.
Un amic cu un Citroen a reusit din mers sa introduca tr1 (cica sa aiba frina de motor mai eficienta), si asta pe o portiune cu polei/gheata.
rezultatul a fost blocarea rotilor din cauza raportului treptei 1, ruperea aderentei si o "pirueta" tripla.
Asa ca....
HIV
Am reusit , metoda cu spritzu smile.gif E drept ca am mancat ieri la carne prin oras pana a inceput sa-mi iasa manevra , da las` ca n-am ramas dator biggrin.gif Inca nu imi iese de fiecare data dar important e ca a inceput sa colaboreze biggrin.gif
BeciAcustic
ar mai fi o smecherie mecanica la faza asta asa cum mi-a facut mecanicul meu: mi-a lucrat ceva la soare(de la ambreaj) si intra si vit I de la orice viteza... dar bineinteles cu conditia sa nu bagi de la 80km/h in vit I..... Eu folosesc din a 3-a sa bag in 1-a usor iarna in frana de motor si opresc foarte bine si eficient. smile.gif
Sorin_18
este foarte normal,mai toate fac asa,un mecanic mai batran mi-a spus ca asa este gandita cutia de dacie pt a nu se face frana de motor in treapta 1,eu bag a 2 apoi 1 si merge
PH-06-BOA
Astia-s mecanici parati. Imi pare rau ca va informeaza prost.
Sincronul de a I-a e cel mai des solicitat, si datorita uzurii el nu mai are posibilitateade a frana pinionul si a-l aduce la aceeasi viteza cu baladorul, pentru a permite cuplarea. Aluneca pe pinion. Suprafata de frecare a pinionului e conica la exterior, iar a sincronului e la interior. Sincronul, datorita uzurii, isi mareste diametrul interior, si ajunge sa loveasca de latura danturata, fara a mai frana. La cei care nu si-au permis sa cumpere sincroane, am luat un span de cateva zecimi din laterala lui, si e ca nou, cu conditia ca degajarea pentru craboti sa nu fie mutilata ( cam putine scapa tefere).
Cutia ESTE facuta sa intre din mers in orice viteza, cu recomandarea ca treapta sa fie corespunzatoare vitezei de deplasare. Ce sa cauti in a I-a , daca ai 80/h ? Dai din a 4-a in a I-a, dar cand ajungi la 20/h. Daca nu primeste, faci un sprit (scoti din viteza, eliberezi ambreiajul, turezi brusc la vreo 3000 de ture, rapid apesi ambreiajul si bagi ia viteza) si sigur va intra. E valabil pentru orice treapta inferioara, care primeste greu. Turand brusc, se ridica turatia axului balador, deasupra turatiei pinionului ( la noi a I-a ) si in coborare (a turatiei), cand ajunge la aceeasi turatie cu pinionul, primeste cuplarea. Hai ca nici la scoala nu se explica asa.
Pe motorul de 1300 ( si Dacie 13xx) care cutie in 4 , merge excelent cutie in 5, cu precizarea ca trebuie planetare scurte. Merg si alea lungi daca masina e veche (marita distanta intre roti cu cel putin 10 mm)
Nu strange cablul, in asa fel ca rulmentul sa fie nevoit sa mearga tot timpul. Lasa-i putin joc.

27 Sep 2008, 12:58:
RECTIFIC
Pinionul se aduce la turatia baladorului ( baladorul are turatia in functie de vit. masinii, indiferent de treapta ), prin sprit, pentru a permite cuplarea .
baranga
QUOTE(PH-06-BOA @ 26 Sep 2008, 20:32)
      Sincronul de a I-a e cel mai des solicitat, si datorita uzurii el nu mai are posibilitateade a frana pinionul.....
*




sincronul franeaza pinionul???? blush.gif
diaconuliviu
DA! si NU!, functie de turatiile celor doi arbori.
Practic el forteaza acel pinion sa capete turatia arboreclui secundar pentru ca dantura butucului sa poata aluneca fara "ciriit" spre dantura pinionului.
PH-06-BOA
Si aia nu-i franare?
diaconuliviu
NU!
Frinare e atunci cind stai pe loc, apesi ambreiajul, turatia arborelui primar e >0 pt o perioada, a celui secundar =0 (stai pe loc).. caz in care acel inel sincron frineaza pinionul. Daca turatiile sint inverse (cazul in mers, schimbare "in jos"), pinionul va fi "ACCELERAT" de sincron, pentru ca arborele secundar se invirteste mai rapid decit cel primar.

Acuma e mai limpede?
HIV
Eu va sfatuiesc sa va luati o camera biggrin.gif
PH-06-BOA
Asa e , dar cum poti sa numesti faza in care sincronul preia pinionul , si-l duce la turatia arborelui balador (ii ridica turatia) ? Impanarea sincronului pe pinion, indiferent ca urca sau coboara in turatie, nu-i franare? Eu nu stiu sa-i spun altfel.
diaconuliviu
SINCRONIZARE? Ca asta e de fapt actiunea.. indiferent ca e "frinare" sau "accelerare"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.