Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curiozitate Ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bomba_11980
Am cautat pe tot forumul dar tot nu m-am lamurit.

Unii zic:

1. Schimbarea kitului de ambreiaj se face doar atunci cand iti patineaza. huh.gif
2. Schimbarea kitului de ambreiaj se face cand iti moare de tot (citez: iese fum si miroase a ars -) blink.gif
3. Schimbarea kitului de ambreiaj se face cand nu iti intra in viteza (caraie etc.) mellow.gif
4. Schimbarea kitului de ambreiaj se face o data la xxx KM. icon_mrgreen.gif

si tot asa mai departe.

La mine nu patineaza (ex. treapta 4 - 2200 rot/min (aproximativ) = 60 KM) tongue.gif , nu iese fum si nici nu miroase a ars - nu imi caraie cutia de viteza (am schimbat uleiul din cutie si nu mai am probleme in treapta a 3-a ph34r.gif ), iar ca numar de KM masina are 82.000 biggrin.gif (am luat-o la 60.000 - nu stiu daca a fost schimbat sau nu kitul de ambreiaj)

Acum curiozitatea: Cand apas pe pedala de ambreiaj apare un sunet (un fel de vuie subtire) - daca mai strang cablu de ambreiaj sunetul dispare pentru vreo cateva zile (saptamani chiar) apoi apare din nou si slabesc putin cablul de ambreiaj ca sunetul sa dispara - si tot asa - il strang/il slabesc ca sa dispara sunetul icon_mrgreen.gif -

De la ce poate fi ? wacko.gif -

Am acasa disc de ambreiaj, rulment, placa de presiune dar sunt de 180 (cadou de la cineva) (m-am uitat la a mea si e de 200 cred - dupa indicatiile voastra de pe forum e din aluminiu)

Inca nu am ajuns la mecanic ca am planuri cu nunta cool.gif si chiar nu am timp - dar astept pareri/idei de la voi.
HIV
n-are rost sa-l schimbi daca nu patineaza , eu asa zic . Am mers cu ambreiaju varza vreo 5000 de km si mai puteam merge doar ca deja devenea suparator . Despre sunet...nu stiu ce sa zic , poate e si de la cablu . Oricum eu zic sa nu te alarmezi .

P.S. Casa de chiatra ! smile.gif
Buyaka
Zgomotul provine de la rulmentul de presiune, nu mai umbla la reglaj, lasa-l cum zice la carte, mergi asa pana cand ai timp sa-l schimbi insa nu amana foarte mult, daca se gripeaza (putin probabil) risti sa distrugi placa de presiune.
De asemenea evita folosirea ambreiajului pe cat posibil (mersul cu piciorul pe pedala, tinut din ambreiaj, etc).
Cand il vei schimba, inlocuieste si cablul, nu prea e normal sa se modifice reglajul.

Numai bine!

...si CASA DE PIATRA! smile.gif
Hacker
In acceasi situatie sunt si eu. Nu mai ca eu am si alta problema. la plecarea de pe loc dardaie. Sacadeaza, apoi merge ok. La relantiu se aud zglomote ciudate la cutie, daca calc umpic pe ambreiaj dispar.
Ucidero
probleme pot fii:patinajul se datoreaza unor scurgeri de ulei pe discul de ambreiaj iar huruitul atunci cand vrei sa ii dai un pik de demaraj se datoreaza ferodourilor dupa discul de ambreiaj care pot fii slabite din nituri !!!
mitu2002
masina fiind din 99 adica sora cu a mea s-ar parea ca avem(a mea am remediat-o)aceiasi problema: nu e rulmentul ,nu e discul nu .e placa de fapt nu prea are nimic de a face cui ambreiaju
la mine era bataie de priza si se manifesta numai cu pedala de ambreiaj calcat si e vina ........proiectantilor care au inlocuit o pisesa buna si durabila respectiv rulmentul prizei din cutie cu un rulment cu ace daca nu ma insel ,care permite jocuri radiale ceva mai mari si dacolo apare la inceput un rontait iar mai apoi un vijiit al cutiei iar schimbarea ambreiajului se face .... cind este nevoie io am 50k si inca nu l-am schimbat chiar daca am dat cutia jos pt inlocuire bucsa priza pt simplul fapt ca inca este ok

G I M
Parerea mea este ca de la rulmentul de presiune vine acel sunet.Daca spui ca nu ai probleme cu ambreiajul ,nu-ti face prea mari griji.
Toate cele bune si casa de piatra!
bomba_11980
Aha....sa inteleg ca nu trebuie sa ma sperii biggrin.gif

Dar cred ca tot am sa ma duc la mecanic dar asta dupa nunta....


icon_mrgreen.gif Mersi de urari
ZTV
eu am trocanit de vreo 25 k de km cand nu apas pedala, cand apas sunetul dispare. La mine acre e buba?
ATM
Cel mai probabil priza de cutie, sau jocuri aiurea prin lagare, cum explica un coleg mai jos de rulmentul cu ace. Si la mine face la fel...cand am ambreiajul calcat, motorul se aude frumos si rotund, manca-l-ar mama. Cand dau drumul la ambreiaj, zici am toaca de la manastire in motor. Traiasca inginerii romani, vedea-i-as mai repede iesiti la pensie...
ZTV
si ce remediu este pt problema?



domnu ATM vez ca si eu sunt inginer roman ! radmasa.gif
ydaniel
strange bani de ambreiaj:) si schimba-l cat mai curand:)
mitu2002
si eu tot inginer sint dar chiar nu ma supar .... in alta ordine de idei eu sint curios daca acel rulment conic cu role cilindrice (o sa caut si codul)de la cutia in 4 trepte trebuia inlocuit ?
oare francezii care au proiectat cutia erau prosti?
solutia t-am dat-o in primul post dat jos cutia si inlocuit acea bucsa de bronz .... alama ... ceo fii care costa 5 lei parca iar manopera in servis e aproape de 200 radmasa.gif deci ramine la latitudine fiecaruia daca se merita sau nu
la vechea mea masina patina in asa hal ambreiaju ca nu puteam merge decit max cu a3-a la schimbare sa constatat ca era placa de presiune fisurata iar discu era ok
ZTV
daca eu schimb ambreajul, problema mea dispare?
brigada_diverse
QUOTE(Hacker @ 25 Sep 2008, 12:24)
In acceasi situatie sunt si eu. Nu mai ca eu am si alta problema. la plecarea de pe loc dardaie. Sacadeaza, apoi merge ok. La relantiu se aud zglomote ciudate la cutie, daca calc umpic pe ambreiaj dispar.
*



a me adardaia asa si era din cauza exfolierii ferodoului d pe discul de ambreiaj..ceva de genu..
bygy007
de obicei cind este uzat discul apare urmatorul fenomen : cind demarezi si dai complet drumul ambreiajului si accelerezi brusc , se tureaza motorul, urmind daca acceleratia este apasata sa creasca lent viteza si in acelasi timp sa scada turatia motorului ( spun ca m-am intilnit cu fenomenul asta)
POWERbyDAciaVsWERo
sunetul dispare daca calci pe ambreiaj ?? ... rulmentu ..
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
strangi calbul si dispare ?? .. ciudat..
am scos odata fum din ambreiaj de am zis ca o luat masina foc (mare bucurie ca scapam de ea dar... no fost asa) dar am joc in cablul de la ambreiaj adica aproape jumatate din pedala e cursa libera si la motor unde e suportul acela se ridica cativa cm ... asha la reglat nenea mecanic si asa merg cu el chiar daca am luat masina si aveam permis de 5 minute :| ... !
PH-06-BOA
Plecarea cu tremurat se datoreaza discului (nu e uzat) ci, suportul pe care se prinde ferodoul, ar trebui sa fie putin torsionat intre cele doua placi de ferodo, formand un arc intre cele doua placi ,tinandu-le putin departate, iar cand se cupleaza ambreiajul, la inceput e o presare elastica asupra discului, mentinand patinarea fina, fara smucituri,si atunci cand se cupleaza total, suportul va fi paralel cu placile, si deja discul e antrenat, evitandu-se trepidatiile. Daca discul a fost patinat si s-a incalzit suportul indreptandu-se( mai putin posibil) sau cand s-au montat ferodouri noi i s-au indreptat acele lame -suport , devine rigid, si se formeaza acele trepidatii. Daca turezi mai tare la plecare, se mai diminuiaza , pana la eliminare totala.
Adrian_Boy
Revin si eu cu problema la masina mea, care se datoreaza tot din ambreiaj 99%.

Am anumite smucituri la treptele inferioare, a 1-a si a 2 ua si-a 3 a, ... adica:
- la ridicarea piciorului de pe pedala de ambreiaj masina smuceste, in timp ce merge, chit ca o accelerez sau nu, la fel face sad.gif
- la treptele 4-5 nu mai face.
- piciorul il ridic in cel mai fin mod, fara sa o aceelerez dupa viteza a 1 a.
- la fel face si cand cobor din a 3-a in a doua, smuceste mellow.gif

Ce credeti ca poate sa aiba, sa fie dereglat ceva ?
nelu_1985
discul de ambreiaj, asa facea si a mea, eu am avut kit de ambreiaj valeo..., acum am unu de "uzina"
Adrian_Boy
nelu, ai schimbat doar discul de ambreiaj si gata, sau ai mai schimbat si altceva ?
bomba_11980
Uite 7 luni am mai mers cu el asa si saptamana trecuta au cedat:

- placa de presiune - intra in viteze foarte foarte greu (era sparta)-
- discul de ambreiaj- nu putea pleca de pe loc decat foarte foarte turata (foarte subtire)
- si rulmentul cu suieratul lui (dar asta era problema veche)

Toate bune si frumoase - am inlocuit tot kitul (eu + mecanic) dar:

mitu2002 - am acea croncaneala in dreptul cutiei/motorului care dispare cand apas ambreiaju - nu se aude tare dar l-am sesizat acum ca nu mai suera din cauza rulmentului.

Dar cum ziceai tu e din cauza bucsei de bronz - care o schimbam mama ei...dar nu stiam de ea -

Intrebare: cat de tare dauneaza croncaneala aia ? - ca daca iar dau jos cutia innebunesc

Cineva pe un alt topic zice ca e o problema intalnita la 99% din cutiile cu 5 viteze ABJ de 200 si reapare chiar daca schimb bucsa respectiva - acum nu stiu ce sa zic...
argon
si cati km are masina, 90 000? cam putin te-a tinut, conduci 'sportiv'?
bomba_11980
Da argon - are exact 90.000 km (apropo trebuie sa ii fac si un schimb de ulei (si-a facut norma de 5.000) icon_mrgreen.gif )

De ce zici ca a tinut putin - ambreiajul era original din fabrica (ce am mai injurat sa desfac suruburile cu tot cu tablitele lui) -

Eu zic ca e rezonabil 90.000 de km - iar de condus sportiv nu pot zice ca imi place sa plec chiar ultimul. cool.gif
argon
nici eu nu plec chiar ultimul, dar de multe ori plec de pe loc cu 1100- 1200 rpm, asa m-am invatat, dupa ce am ridicat complet pedala accelerez, vad ca e mai bine pentru ambreiaj, ca am trecut de muuult de 90.000 km cu cel original.
Mr_Devil83
mda...ambreajul devilului are peste 200k km la bord si e beton inca. Si devlilul de vreo 40k km conduce destul de agresiv cand e nervos ferrari-ul. Si am un mare sentiment ca ambreajul e de 170mm pentru ca volanta e destul de groasa.
Adrian_Boy
QUOTE(bomba_11980 @ 14 May 2009, 14:04)


Dar cum ziceai tu e din cauza bucsei de bronz - care o schimbam mama ei...dar nu stiam de ea -

Intrebare: cat de tare dauneaza croncaneala aia ? - ca daca iar dau jos cutia innebunesc

Cineva pe un alt topic zice ca e o problema intalnita la 99% din cutiile cu 5 viteze ABJ de 200 si reapare chiar daca schimb bucsa respectiva - acum nu stiu ce sa zic...
*



Croncaneala aia o am si eu, acuma nu stiu ce sa suspectez, pentru ca si eu am kit-ul nou si nu am mai schimbat si bucsa aia de pe axul de la ambreiaj, de fapt care este pe arbore.

Iar la mine sa vazut schimbarea, pentru ca am avut o cutie cu 4, care era super silentioasa, mai ales la relanty wub.gif
br17rfg
QUOTE(Adrian_Boy @ 15 May 2009, 17:44)
Croncaneala aia o am si eu, acuma nu stiu ce sa suspectez, pentru ca si eu am kit-ul nou si nu am mai schimbat si bucsa aia de pe axul de la ambreiaj, de fapt care este pe arbore.

Iar la mine sa vazut schimbarea, pentru ca am avut o cutie cu 4, care era super silentioasa, mai ales la relanty  wub.gif
*


Posibil bătaie la priză....
bomba_11980
Nu mai pot - trebuie sa intreb...

Respectiva caraiala/croncaneala in dreptul ambreiajului devine suparatoare (doar la relanti - fara sa am calcat ambreiajul). Am fost la mecanicul si la fel a zis ca e bataia la priza si nu am de ce sa ma sperii - acum intrebarea:

Cu toate ca imi vine sa o desfac iar dar - cat de tare dauneaza abreiajului/cutiei de viteze etc respectiva caraiala/croncaneala?

Tin sa precizez ca din exteriorul masinii abia se sesizeaza sunetul (trebuie sa fii foarte atent la zgomotul respectiv - si cu urechile in dreptul volantei), doar in masina se aude mai tare.

Apropo - este vreo dacie care nu isi schimba sunetul de ambreiaj?
Ambreiajul calcat = un anumit sunet
Fara ambreiaj calcat = alt sunet
ionut_TL
eu zic sa nu te ingrijorezi.problema asta eu o am de cand am adus masina din fabrica la vreo 10mi de km a inceput.acum si eu tot 90 mii am si nu e nici o probleme.am mers cu ea cand era in garantie la pitesti ca de acolo am luat-o si mi-a zis ca o sa fac km multi si tot nu o sa aiba nika.asa ca nu te speria si dai bataie inaite.nu pateste nimik.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.