Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: suspensia fata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Ovydiu
Am o problema:desi am schimbat(partea stanga si dreapta fata)tot,pivoti,bucsi mai putin telescoape si capetele de la directie cand dau intr-o groapa sau denivelare se aude in volan o bataie repetata si parca cad rotiile.Ceva pt mine de neexplicat cu aproape tot nou,originale.Nu stiu ce sa ii mai fac sad.gif
TheKing
mai sa stii ca si eu am fost in situatia asta ... nu stiu cat o sa te ajute dar uitate sub volan este un racord( scuze daca nu zic bine ) cu 2 bucse in el si 2 suruburi ... mie mi s-a desfacut unul dintre suruburi si mi se auzea exact in volan ... l`am strans si gata
vezi si tu nu se stie .., daca tot persista uitate la bielete si capete de bara .... sleep.gif
POWERbyDAciaVsWERo
daca nu e cum a zis king schimba mecanicul ... joaca si el un rol important in toata distractia asta ! wink.gif

28 Sep 2008, 07:20:
DACIA 1310 E 1995 - SB-86-LEX
Pilot pe d®acie! Brum Brum!
ATENTIE! Franez brusc, des si fara motiv!
ai frane ?? sa imi dai si mie te rog... k mie imi face probleme :
1) servo dus
2) spatele nu are legatura cu frana
3)pedala se duceeeeeeeeeee .... pana la fund biggrin.gif
4) frana de mana nu exista
5) curge lichid non-stop
dar am facut 30 de mii de km no problem smile.gif)))
nelu_1985
@ Ovidiu, daca bate tare cand dai in groapa, poate fi din cauza t-eului de la amortizoare, si eu m-am confruntat cu aceeasi problema ca si tine si ulterior am recurs la inlocuirea amortizoarelor.
Ucidero
bieletele antiroliu leai schimbat ????
ddh_73
Am si eu o problema asemanatoare, cand dau intr-o groapa se aude un zgomot metalic ascutit ca si cand s-ar lovi doua table intre ele. Banuiesc roata fata stanga, desi am schimbat totul in afara de teu amortizor.
Minel
QUOTE(ddh_73 @ 29 Sep 2008, 12:51)
Am si eu o problema asemanatoare, cand dau intr-o groapa se aude un zgomot metalic ascutit ca si cand s-ar lovi doua table intre . Banuiesc roata fata stanga, desi am schimbat totul ........
*




Reinviu si eu topicul acesta , iar problema mea este exact ca si cea descrisa de mai sus .... cand dau intr-o groapa se aude un zgomot metalic ascutit ca si cand s-ar lovi doua table intre ele .

Precizez ca totul este nou pe fata ....totul este verificat,scut , prinderi , piulite stranse , ..... dar ce este ciudat ca , nu se manifesta tot timpul , la unele gropi mai adanci , pe piatra cubica nu se manifesta mai deloc , foarte rar ..... dry.gif

Chiar am ramas fara idei ce sa mai verific ........ wacko.gif
ydaniel
caseta de directie-sa nu aibe vreo prindere rupta.
Minel
QUOTE(ydaniel @ 18 May 2009, 11:49)
caseta de directie-sa nu aibe vreo prindere rupta.
*




Nu are nici o prindere rupta , verificat treaba asta cand am dat-o jos de am gresat-o si schimbat bucsa de teflon , functioneaza , zici ca ai servo ... rolleyes.gif

Cand are vreo prindere rupta, nu are sunetul acela, produce un sunet gen bataie mai infundata , nu ca si cum se intampla acum la mine, se aude un zgomot metalic ascutit ca si cand s-ar lovi doua table intre ele . unsure.gif
argon
QUOTE(Minel @ 18 May 2009, 11:18)
functioneaza , zici ca ai servo ... rolleyes.gif
*



ridicata pe elevator ai uitat sa mentionezi, mai condu si tu cate o masina cu servo sa vezi diferenta.
Minel
QUOTE(argon @ 18 May 2009, 12:22)
ridicata pe elevator ai uitat sa mentionezi, mai condu si tu cate o masina cu servo sa vezi diferenta.
*



Ma refeream la faptul ca merge foarte usor directia, poti sa iei curba cu podu' palmei .... smile.gif

Numai fi si tu asa carcotas ..... sleep.gif
bomba_11980
Minel si eu am aceeasi problema : cand dau intr-o groapa se aude un zgomot metalic ascutit ca si cand s-ar lovi doua table intre ele doar pe partea stanga - dar nu tot timpul doar la anumite gropi.

Am intrebat mecanicul si a cam dat din umeri - l-am urcat in masina sa auda si el...dar culmea nu mai facea (cred ca nu am gasit groapa potrivita).

De la ce poate fi sunetul respectiv ?
Minel
Interesant ii ca , cu din habitaclu nu il aud daca am geamurile inchise ,cu geamu deschis se aude , .... gen 2 talere care se lovesc , sunet ascutit .... wacko.gif
vdaniel
poate cuplu volan?
Minel
QUOTE(vdaniel @ 18 May 2009, 12:49)
poate cuplu volan?
*



Daca ar fi cuplu volan , l-ai auzi din interior ,si in nici intr-un caz nu ar avea sunet ascutit ....

Ideea este ca , in cazul meu , sunetul asta "zgomot metalic ascutit ca si cand s-ar lovi doua table intre ele " este perceptil doar daca tin geamul deschis ...
argon
e macaraua din usa naughty1.gif
ionut.tanase
Verifica:
- tampoane motor;
- tampane CV;
- traversa CV;
- bucsa T-eu amortizor.
kindeeru56
uitate si la aparatorile de la discurile de frana daca le ma ai
CandyMan13
daca tot ai mai ramas sa schimbi amortizoarele si capetele de bara,eu zic sa schimbi capetele de bara(daca cuplajul de la volan e intreg) si chiar bieleta de directie(intre capatul de bara si caseta de directie)...aceleasi simptome le'am avut si eu si am schimbat doar capetele de bara(asta dupa ce am verificat mai mult sau mai putin celelalte componente).
ionut L.
am si eu o intrebare... de ce iau greu de volan? ce as putea sa-i fac sa mearga usor directia?
Minel
QUOTE(argon @ 18 May 2009, 13:07)
e macaraua din usa  naughty1.gif
*



Intr-adevar , cel mai pertinent raspuns , carcotasule ..... icon_mrgreen.gif
Am uitat sa specific,ca indiferent care geam ii deshis , chiar si amandoua ( pt a percepe mai bine zgomotul ) se aude sunetul ala .... mad.gif

Atunci d-le Argon ,sunt ambele macarale de vina ..... nedumerire.gif

QUOTE(ionut.tanase @ 18 May 2009, 13:16)
Verifica:
- tampoane motor;
- tampane CV;
- traversa CV;
- bucsa T-eu amortizor.
*



Tampoane motor verificate, in rest tot ce este enumerat mai jos este nou ( tampoane cutie, T-eu amotizor ,traversa nu ii rupta sau altceva, nu ar intra in viteza cum trebuie .... dry.gif ) si verificat de 2 ori !

QUOTE(kindeeru56 @ 18 May 2009, 13:26)
uitate si la aparatorile de la discurile de frana daca le ma ai
*



Aparatorile de la discurile frana sunt prezente la locul lor, nu ating in jante, sunt stranse , tocmai de aceea ziceam ca , chiar numai am idei .... unsure.gif
ionut.tanase
Sa ai presiune 2 sau 2.2 pe fata si cauciucuri corespunzatoare.
Asta ar fi prima chestie.
A doua ar fi sa ungi caseta de directie.
Minel
QUOTE
am si eu o intrebare... de ce iau greu de volan? ce as putea sa-i fac sa mearga usor directia?


Cand iei viraj , revine volanul ... ?


QUOTE(CandyMan13 @ 18 May 2009, 13:38)
daca tot ai mai ramas sa schimbi amortizoarele si capetele de bara,eu zic sa schimbi capetele de bara(daca cuplajul de la volan e intreg) si chiar bieleta de directie(intre capatul de bara si caseta de directie)...aceleasi simptome le'am avut si eu si am schimbat doar capetele de bara(asta dupa ce am verificat mai mult sau mai putin celelalte componente).
*




Amortizoarele ,arcurile ,capetele de bara si bieletele de directie sunt NOI ( de Topoloveni ) de fapt totul este nou pe fata ...... wacko.gif
CandyMan13
la placutele de frana mai ai acel "arc";lamela in forma de S?
Minel
QUOTE(CandyMan13 @ 18 May 2009, 14:53)
la placutele de frana mai ai acel "arc";lamela in forma de S?
*




Daca te referi la acel arc lamelar ( lamele "tip" arc , care tin placutele in suporturile lor , port-etrier ) bineinteles ca sunt acolo ,curatate ,tensionate si la locul lor !
failure60

Verifica si bucsile de la tirant.
Bafta.
Minel
QUOTE(failure60 @ 18 May 2009, 17:00)
Verifica si bucsile de la tirant.
Bafta.
*



Verificate, sunt noi , atat pe ele cat si strangerea piulitelor ...
PH-06-BOA
Gata, am gasit;tu verifici una, si te urci intr-alta?

Insista cu verificatul, mai ales la caseta, bucsi bieleta de directie, bieleta antiruliu sa nu atinga de bascula, tachet sau bucsa de teflon la caseta...

18 May 2009, 21:38:
Ca sa mearga directia usor, sa faci unghiurile de fuga mai mici, si caderea sa fie normala.
bc01tip
poate nu e strans volanul ca lumea? dar ai avea si joc la directie!
Minel
QUOTE(PH-06-BOA @ 18 May 2009, 21:46)
                    Insista cu verificatul, mai ales la caseta, bucsi bieleta de directie, bieleta antiruliu sa nu atinga de bascula, tachet sau bucsa de teflon la caseta...
*



Am precizat clar mai sus ca , caseta de directie ii ca si noua ( uzura maxim 10% a cremalierei si a pinionul de antrenare , ) bucsa de teflon NOUA , tachetul impingator ,arc , bieltele de directie , capetii de bara (topoloveni amandoua ), totul ii nou si functioneaza impecabil , foarte usor si fara nici o problema, pe langa asta , "bataia" de la caseta de directie este mai "infundata" si nu "ascutita" , ca si in descrierea de mai sus ...

Bieleta antiruliu daca ar atinge bascula inferioara , ar ramane urma "amprenta" pe bascula ( numai ce au fost sablate si vopsite saptamana trecuta .. rolleyes.gif ) , deci iese si asta din discutie ........


QUOTE
poate nu e strans volanul ca lumea? dar ai avea si joc la directie!


Asta o sa o iau drept gluma ..... happy.gif
PH-06-BOA
Ai gasit ceva, sau a ramas suspendata pe elevatorul ala din curte, sau din fata blocului? Ieri am gasit una, cu doua suruburi slabe la cuplajul de langa caseta. Ia uita-te si la tine. Urechile de tirantii inpingatoti sa nu fie fisurate. Nu renunta.
Minel
Daca as fi avut elevator in fata blocului , imi faceam service ... laugh.gif , cuplajul respectiv ii nou si strangerea suruburilor este facute in momentul cand am umblat la caseta de directie , urechile de la tiranti sunt okey, verificate cu ocazia coborarii garzii la sol , ( bucsile Fartec noi ) .....

Primind un sfat de la o persoana de nota 10 + ,coleg de pe forum si avand drum spre tara , ( drumul de tot rahatu , Resita-Oravita ... sad.gif )

Acel sunet de taler,( ii fantastic de deranjant si ce ii ciudat ca nu se aude tot timpul chiar daca iau la gropi ) disparea in momentul in care apasam un pic frana de serviciu in momentul cand treceam peste gropile alea minunate ... mad.gif , si asta m-a dus cu gandul la 2 lucruri :

-arcurile lamelare de la placutele de frana ( sunt la locul lor ,curatate, etc )
-penele de fixare etrier

Cand am timp saptamana asta, o sa ma apuc de ea ..... 053.gif
hathazy
e din cauza capetelor de bara...am patito si eu.....dar mai e o varianta pe care so faci prima data la bratul tirant....este un surub care de obicei are joc si joaca bratul tirant...face urat(surubul e care prinde bratul de suportul de la T-ul amortizorului)...bafta
Minel
QUOTE(hathazy @ 28 May 2009, 10:28)
e din cauza capetelor de bara...am patito si eu.....dar mai e o varianta pe care so faci prima data la bratul tirant....este un surub care de obicei are joc si joaca bratul tirant...face urat(surubul e care prinde bratul de suportul de la T-ul amortizorului)...bafta
*



Imi permit sa te contrazic , asta pt ca am avut bataie si la capetele de bara cat si la bratul tirant, acolo bataia ii mai infundata , nu ascutita gen talere ..

Ma repet, in cazul meu ,ABSOLUT TOT este NOU pe fata ( am scris in posturile de mai sus ) , iar bataia am remediat-o ieri , era de la placutele de frana ( arcul lamelar era slabit ) + penele de la etrieri ( aveau un pic de joc , remediat cu alte pene care le aveam , si sunt de fier , nu aluminiu )
fullhouse
Si eu am avut un zgomot metalic foarte deranjant pe care l-am depistat din pura intamplare. Era vorba de un surub slabit, mai exact surubul care fixeaza tirantul de fuga si rotula superioara de bratul superior. Era putin slabit dar destul ca sa produca o zdranganeala super enervanta.
bomba_11980
La mine sa rezolvat - am schimbat pivotii toti 4 (ca oricum peste 1 luna treb sa fac ITP-ul) -

E posibil sa fie de la ei - dar schimband pivotii am verificat si placutele de frana - tensionate si puse la locul lor.

Intrebare: este nevoie sa fac geometria la masina daca am schimbat doar pivotii - nu de alta dar am impresia ca o roata (dreapta) sta cam asa \ | (privita din fata- "\" nu chiar asa de tare - putin vizibil comparativ cu cealalta roata).

Nu am observat decat o singura data dar si masina era parcata putin in vale si e posibil din cauza asta sa fi stat asa.
sspoitoru
Si mie imi bate ceva dar doar cand merg pe drumuri pietruite sau dinalea cu dale de ciment erodate.Am schimbat tot pe fata amortizoare, pivoti, teuri, bielete, bielete antiruliu cuplaj volan si chiar bucsa de teflon.Ma gandesc sa nu fie din cauza jocului din caseta pe care cred ca il are dupa 22 de ani.Batea si inainte si dupa ce am schimbat mormanu de piese. wacko.gif
Minel
QUOTE(sspoitoru @ 1 Sep 2009, 16:15)
Si mie imi bate ceva dar doar cand merg pe drumuri pietruite sau dinalea cu dale de ciment erodate.Am schimbat tot pe fata amortizoare, pivoti, teuri, bielete, bielete antiruliu cuplaj volan si chiar bucsa de teflon.Ma gandesc sa nu fie din cauza jocului din caseta pe care cred ca il are dupa 22 de ani.Batea si inainte si dupa ce am schimbat mormanu de piese.  wacko.gif
*



Bataia respectiva unde "se simte " .... ?

Bucsa de teflon din capatul din dreapta al cremalierei, fixata de o siguranta elastica, rolul ei este "antizgomot". Totusi, socurile pe care le ia roata din dreapta sunt transmise prin bieleta de directie la capatul din dreapta al cremalierei. Iar tija interioara a cremalierei va bate direct in camasa metalica

Consecintele:
- zgomot (care, sa spunem, nu e asa de grav);
- uzura din cauza frecarii metal pe metal;
- joc transversal al capatului din dreapta al cremalierei.
adrian.petrov
Spre stiinta, mie imi juca "jugul " in care imi intra etrierul ( care se prinde cu doua suruburi de port fuzeta ) zdanganea urat de tot cand dadeam prin gropi - binenteles ca atunci cand franam se aseza si numai zdranganea; mi-a luat ceva timp sa-l depistez - l-am remediat cu doua suruburi noi .
Am patit si cu arcurile alea lamelare din lateralul placutelor de farna ( atentie Minel ) ca se decalesc din cauza franariilor multiple ( cand mergi la munte serpentine, viraje ... chestii) si apoi zornaie suparator, poti sa te astepti la revenirea zgomotului .
Salutare tuturor proprietarilor de DACII VECHI .
sspoitoru
[quote=Minel,1 Sep 2009, 15:39]
Bataia respectiva unde "se simte " .... ?
In volan de simte bataia ....inca nu am rezolvat-o.....ma dispera.M-am interesat cat e o caseta de directie la care imi trebuie si bielete modelul nou si am ajuns din primele calcule la vreo 500ron excl.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.