Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din ciclul ctittoriile lui Ceausescu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4
bygy007
Incepem cu o prezentare generala a metroului Bucurestean
Propun ca aici sa dezbatem diverse aspecte ale acestei construcii "grandioase" blush.gif ale metroului din Bucuresti
pentru cei care doresc sa cunoasca amanuntit diverse aspecte recomand citeva forumuri dedicate transportului : Tramclub , Transira , Ro Trans
Deci aici daca doriti amanunte , in limita cunostiintelor mele o sa incerc sa raspund intrebarilor puse de voi
liviu2004
Amanunte plicticoase. Baga ceva cu accidente, chestii, gen OTV.

Si poate ne lamuresti de ce vin asa de rar "metroaiele".

Au frana recuperativa?
marksman
Ce-i ala "sistem ATP"?
bygy007
QUOTE(liviu2004 @ 28 Sep 2008, 00:23)
Amanunte plicticoase. Baga ceva cu accidente, chestii, gen OTV.

Si poate ne lamuresti de ce vin asa de rar "metroaiele".

Au frana recuperativa?
*


vin rar din simplul motiv ca sint putine , cel putin pe M3 (22 trenuri) iar in funcie de orarul de revizie pot circula si 18 trenuri ar mai trebui cel putin 5-6 trenuri pentru ca traficul sa se prezinte cu o frecventa decenta, sistemele de semnalizare nu sint compatibile intre cele 2 modele trenuri (la nivelul softului si a principiului de localizare al unui tren in tunel) si de aceea se prefera trenurile noi

Trenurile noi tip Bombardier au frina recuperativa (motoare asincrone trifazate comandate de un ivertor CC-CA 750V - 3X400VCa)
Trenurile vechi IVA au frina reostatica (motoare de curent continu cu excitatie serie )
liviu2004
Inteleg. Oricum o legatura catre aeroportul Otopeni e ceva obligatoriu pentru o capitala cu pretentii.

Ce transport in comun e dinspre aeroport? Un autobuz obosit? Am ajuns de rasul lumii.
bolidu
Ce inseamna frana recuperativa ? Adica trenul este infranat de motor care poate face si rolul unui alternator (dinam) si astfel infraneaza rotile ? Intreb si eu ... lucrez si eu pe ceva asemanator adica pe o LE (locomotiva electrica) cu toate ca la a mea franele sunt pneumatice. wink.gif
bygy007
QUOTE(Illusi0n @ 28 Sep 2008, 00:29)
Ce-i ala "sistem ATP"?
*


Sistemul ATP (automatic train protection) tradus sitem automat de peotectie al trenului

<span class='edit'>28 Sep 2008, 01:02:</span>
QUOTE(bolidu @ 28 Sep 2008, 00:51)
Ce inseamna frana recuperativa ? Adica trenul este infranat de motor care poate face si rolul unui alternator (dinam) si astfel infraneaza rotile ? Intreb si eu ... lucrez si eu pe ceva asemanator adica pe o LE (locomotiva electrica) cu toate ca la a mea franele sunt pneumatice. wink.gif
*



Nu face confuzie intre dinam si alternator constructiv sint diferite
Frina recuperativa este sistemul care la frinarea trenului energia electrica produsa la frinare este livrata inapoi retelei de alimenatare

Din cunostiintele mele in calificarea de electromecanic locomotive , locomotivele electrice au ambele sisteme de frinare (pneumatic si electric) din cite stiu eu frinarea electrica se foloseste in general la coborirea unor pante , etc pentru ca daca s-ar folosi frina pneumatica s-ar incinge sabotii si nu ar fi eficienta , compar-o cu frina de motor de la masina

28 Sep 2008, 01:07:
QUOTE(liviu2004 @ 28 Sep 2008, 00:49)
Inteleg. Oricum o legatura catre aeroportul Otopeni e ceva obligatoriu pentru o capitala cu pretentii.

Ce transport in comun e dinspre aeroport? Un autobuz obosit? Am ajuns de rasul lumii.
*


poate in 20 de ani gun3.gif nu vezi ca se chinuie de 18 ani sa faca 8 statii si nu au reusit nici pina astazi , in 89 tunelurile si structura de rezistenta a statiilor erau gata
bolidu
In zilele noastre frana electrica de care zici tu se foloseste din ce in ce mai des si pe teren plat pentru ca vagoanele de azi (mai ales cele de marfa) sunt jumate fara saboti ca le ataca magnetii si frana pauza... de multe ori e nevoie sa folosesti si frana pneumatica de la electrica ca altfel nu opresti trenul la timp... Noroc ca marea majoritate a trenurilor au si impingatoare si rupe ala bandajul la roata cand pune frana ca sa nu faca balans... Merci de explicatie !

St
QUOTE
De la Nicolae Grigorescu, o linie secundară (prelungirea Magistralei 3 Industriilor-Eroilor) este în construcție spre est până la Linia de Centură, care va fi inaugurată pe 1 noiembrie 2008, cu următoarele stații:

    * 1 Decembrie 1918
    * Policolor
    * Linia de Centură


1 noiembrie e peste o luna...se aude ceva de inaugurarea asta?
FLP
Salut...

In ultima vreme mi se pare mie sau merge f incet metroul?

Adica de la timpuri noi la eroilor cu Bombardier din ala mis e pare ca merge mai incet decat intre statiile dintre eroilor - pacii
bygy007
QUOTE(St @ 28 Sep 2008, 01:18)
1 noiembrie e peste o luna...se aude ceva de inaugurarea asta?
*


deocamdata mai dureaza cit nu stiu ei asa ar vrea sa dea drumul 1 dar ramine de vazut nu au facut inca probele cu material rulant (tren) inca din momentul probelor in citeva zile o sa-i dea drumul

<span class='edit'>28 Sep 2008, 11:37:</span>
QUOTE(FLP @ 28 Sep 2008, 08:14)
Salut...

In ultima vreme mi se pare mie sau merge f incet metroul?

Adica de la timpuri noi la eroilor cu Bombardier din ala mis e pare ca merge mai incet decat intre statiile dintre eroilor - pacii
*


din cite stiu eu BM (bombardier) nu circula intre Eroilor si Pacii , intre Republica si Eroilor , daca nu mai departe este dat in functie si se circula pe sistemul ATO (automatic train operation) adica trenul merge singur , daar sub supravegherea mecanicului el actionind doar usile
Merced
Cred ca e singurul mijloc de transport in comun din capitala acceptabil, la modul ca parcurgi distante considerabile intr-un timp destul de scurt. Din nefericire de ani de zile se lucreaza la prelungirea aia de la 1 Mai spre Laromet, desi din cate stiu eu infrastructura exista oricum dinainte de revolutie.
Nu stiu daca e adevarat, poate confirma bygy, dar din cate am inteles a durat ANI DE ZILE sa scoata apa din tunel, pentru ca din motive de mine necunostute, acesta era inundat...
Oricum se misca foarte greu, si asta e pacat. Nu vad cum se lauda ei ca pot face

QUOTE
Linia 5 (M5)

    * Magistrala 5 va cuprinde tronsonul Drumul Taberei – Universitate în etapa I de execuție și Universitate – Pantelimon, în etapa II.
    * Conform estimărilor Metrorex, tronsonul de metrou Drumul Taberei – Universitate va avea o lungime de 9,06 Km și 13 stații de metrou. În stația Eroilor se va realiza legătura cu Magistrala 1 de metrou, iar în stația Universitate se va realiza legătura cu Magistrala 2.[3]
    * Cele 13 stații de pe tronsonul Drumul Taberei – Universitate vor fi: Ghencea, Râul Doamnei, Brâncuși, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Hașdeu, Cișmigiu, Universitate 2.
    * Prin punerea în funcțiune a acestui tronson al Magistralei 5 și dotarea cu trenuri noi de metrou (cu interval de circulație de 3 minute) locuitorii cartierului vor ajunge în zona centrală a orașului în 15 minute, iar în 30 minute în 80% din zonele capitalei.
    * Lucrările efective vor începe odată cu obținerea surselor de finanțare. În acest sens operatorul de transport Metrorex este în discuții avansate cu Banca Europeană de Investiții pentru semnarea unui Acord de Finanțare pentru acest obiectiv. Este posibil ca, în prima jumătate a anului 2007, acest Acord să fie semnat.
    * Se estimează că lucrările vor demara în 2009-2010, iar finalizarea execuției Magistralei 5 tronson Drumul Taberei – Universitate, va avea loc până la sfârșitul anului 2014.
    * Tronsonul Universitate – Pantelimon va avea 8 km de cale dublă și 13 stații, cu stație de corespondență cu magistrala 3 în stația Iancului.
    * Magistrala va urmări traseul B-dul Carol I, B-dul Pache Protopopescu, șos.Iancului – șos. Pantelimon.


din 2009 sa zicem, pana in 2014, cand ei n-au fost in stare sa deschida trei-patru statii la care lucrarile erau trei sferturi efectuate...

In plus am impresia ca cel putin statiile astea anuntate de ei pentru Drumul Taberei - Universitate sunt cam dese. De ce ar fi nevoie de trei statii si la Favorit, si la Orizont sau si mai stupid, la Cismigiu si Universitate 2. De la Cismigiu pana la Universitate si intr-un picior cred ca faci 10 minute maxim. Nu m-ar durea picioarele sa merg pe jos.
StefanT
Eu am o curiozitate, daca peronul e pe stanga, dintr-o eroare a mecanicului se pot deschide usile pe dreapta? Sau sunt comandate in functie de cum e peronul, automat?
Mai aveam o chestie care imi statea pe creier, incerc sa imi aduc aminte smile.gif

Fain topicul wub.gif
C a t a l i n
Care este viteza maximă cu care poate circula? Care este viteza maximă cu care circulă acum? Dar cea medie? smile.gif

Merci.
giany911
Eu va zic sincer, inca de mic imi era frica sa circul cu metroul. Mi-e frica din cauza ca nu stiu cum reactioneaza tunelul la un eventual, Doamne fereste!, cutremur. Cand circul nu o fac cu inima impacata, circul de nevoie, ca traficul de la suprafata e infernal.
StefanT
QUOTE(MAERSK @ 28 Sep 2008, 13:13)
Care este viteza maximă cu care poate circula? Care este viteza maximă cu care circulă acum? Dar cea medie? smile.gif

Merci.
*




Parca cea maxima era undeva la 80 kmph
C a t a l i n
Care din ele?
StefanT
Cea cu care se poate circula smile.gif
C a t a l i n
A trenului sau cea suportată de infrastructură? smile.gif
bz_26_zzz
Imi poti spune daca stii, de ce in statia Izvor, cand vii dinspre Unirii spre Eroilor trenul stationeaza de fiecare data 2-3-4 minute?? Cand ma intorc de la Eroilor spre Unirii, trenul nu mai stationeaza alea 2-3-4 minute.

De curand, "soferul" sau cel care conduce Trenul, merge incet dinspre Unirii spre Izvor ca sa nu mai stea in statie alea cateva minute. De ce?? blush.gif
StefanT
MAERSK, tind ca cred ca cea a trenului tongue.gif

Alte intrebari? biggrin.gif

Oricum cred ca mai informat e domnul Bygy si ne lamureste si pe noi mellow.gif
bygy007
tunelurile au fost inundate pentru conservare , este singura metoda
adrloc
ia mai interesati-va cu locomotivele electrice si verificati ce schma de modernizare au
C a t a l i n
Că dacă nu, ce?

Schimbă tonul de adresare, meștere...
bygy007
QUOTE(StefanT @ 28 Sep 2008, 12:06)
Eu am o curiozitate, daca peronul e pe stanga, dintr-o eroare a mecanicului se pot deschide usile pe dreapta? Sau sunt comandate in functie de cum e peronul, automat?
Mai aveam o chestie care imi statea pe creier, incerc sa imi aduc aminte smile.gif

Fain topicul  wub.gif
*


este foate greu daca nu imposibil sa greseasaca exista un buton central care selecteaza partea de deschidere apoi mai este pe fiecare parte , stinga sau dreapta pe pupitrele laterale cite un push buton , pentru deschiderea usilor de exemplu pe stinga se pune butonul central pe partea stinga apoi se apasa butonul de pe laterala respectiva , pentru inchidere se acioneaza butonul central pe pozitie neutra , comanda de deschidere mai este trecuta printr-un sistem care nu permite deschiderea usilor daca viteza este mai mare de 2Km /h

<span class='edit'>28 Sep 2008, 12:43:</span>
QUOTE(MAERSK @ 28 Sep 2008, 12:13)
Care este viteza maximă cu care poate circula? Care este viteza maximă cu care circulă acum? Dar cea medie? smile.gif

Merci.
*


viteza maxima constructiva este undeva la 90-100Km/h dar din motive de securitate este limitata la 75-80 daca se depaseste 80 se frineaza niteza cu care se ciecula este intre 60-70Km/h Viteza medie cam 35Km/h una din cele mai mari dintre mijloacele de transpot

28 Sep 2008, 12:48:
QUOTE(bz_26_zzz @ 28 Sep 2008, 12:31)
Imi poti spune daca stii, de ce in statia Izvor, cand vii dinspre Unirii spre Eroilor trenul stationeaza de fiecare data 2-3-4 minute?? Cand ma intorc de la Eroilor spre Unirii, trenul nu mai stationeaza alea 2-3-4 minute.

De curand, "soferul" sau cel care conduce Trenul, merge incet dinspre Unirii spre Izvor ca sa nu mai stea in statie alea cateva minute. De ce??  blush.gif
*


cred ca din cauza ca se face rebrusarea (trecerea de pe o linie pe alta) a trenurilor care merg spre Industriilor
ydaniel
intre republica si pantelimon de ce este numai o linie?si poze din depouri aveti:)?
StefanT
Poze de la Depou mi-ar fi placut si mie.
Am cautat pe YouTube tot ce am gasit despre metrou in general in lume, cel mai vechi cred ca e cel din New York, si in acelasi timp cel mai impresionant ca intindere. Iar cel mai frumos cred ca ar fi in Moscova, e ca un muzeu.


Bygy, merci de raspuns. Inca o curiozitate, cam la cat timp intra un Bombardier in revizie? Ma gandesc doar prin prisma franarilor care cred ca intr-un interval de 14-17 ore cat ruleaza un tren, se ridica undeva la o cifra de 180-240 . ..
Merced
Cel mai vechi la New York? Glumesti nu? Londra are cel mai vechi metrou, urmata surprinzator de .... (suna tobele)... Budapesta(de asta din urma am aflat acum cateva secunde). Ambele inainte de anul 1900. Detalii pe Wikipedia.
Executron
De ce nu se mai vopsesc trenurile vechi si se lasa picturile alea oribile ale "artistilor cu spray-ul". De ce nu se supravegheaza mai bine trenurile. Mi se pare aberant intr-o capitala europeana sa vezi trenuri care sunt parca dintr-un viitor potrivit pt filmul MadMax. Bine macar ca sterg geamurile...

P.S. As face infractiune mazgalirea cladirilor sau altor structuri cu spray-ul pentru ca toti ratatii sa-si scrie numele sau "sa faca arta". Penibil. Vezi cladiri vechi pline de grafitti...
ydaniel
mie nu-mi plac deloc trenurile tip bombardier ,sunt intru-n scartait continuu,si sunt urate,anoste asa.cat cele facute la IVA sunt tare frumoase pacat ca nu se sterg desenele dupa ele.
Arhimede
bygy007 ce poti sa-mi spui si mie despre ventilatia in statiile de metrou?

Nu sunt claustrofob dar aeru e foarte inchis in metrou.Nu cred ca asa e normal.

Cel putin la unirii respiri ca in punga.
Rover
Cam care sunt motivele de la unirea (spre tineretului), imediat ce intra in tunel se pune cate o frana de ajung toti calatorii in primele vagoane? biggrin.gif 90% din cazurile de frana brusca si brutala le-am intalnit la plecarea din statia asta...
Si cam care sunt motivele de frana brusca, in general.
tarzy
QUOTE(ydaniel @ 28 Sep 2008, 23:14)
intre republica si pantelimon de ce este numai o linie?si poze din depouri aveti:)?
*




probabil ca ptr economie

din cate stiu eu depourile sunt "clasificate" nu este permis accesul oricui si este interzis sa publici poze de pe acolo.

Referitor la dezvoltarea metroului - pe mine ma distreaza foarte tare modul in care este facut ..... STRICT birocratic .... in loc sa se investeasca in linii noi in functie de cererea reala ..... se prefera continuarea proiectelor vechi .... de pe vremea lui ceasca ..... care conecteaza platforme industriale falimentate sau transformate in proiecte imobiliare in dauna legaturilor cu adevata necesare (legatura cu Aeroportul, Dr. Taberei, etc) - doar ptr ca nu sunt dispusii sa faca noi studii de fezabilitate si proiecte

pe M4 .... daca nu ma insel treburile circula la interval de 1/2 h si atunci sunt ocupate mai putin de 10% ...... asa o sa fie (daca nu mai rau) si pe tronsonul N Grigorescu - Linia de Centura ...... in schimb .... nefericitii din Dr. Taberei o sa se calareasca in continaure in 41 sau in autobuze la Razoare
Cocojambo
Ce studii trebuie sa ai ca sa ajungi "sofer/mecanic" smile.gif pe trenurile astea?
disaster
Hai sa ma bag si eu in discutie ca mai stiu cate ceva si am facut si practica pe la ei. Din pacate, intr-adevar fotografiatul este interzis in depouri, deci o sa postez cateva poze mai neconcludente. Metrourile IVA sunt asa de viu colorate pentru ca raman "parcate" in unele statii unde (nu se stie cum) au acces si grafittistii.
In prima poza, cam neclara, e un motor de garnitura IVA, in a doua poza e pupitrul de comanda ar unei garnituri de tip IVA, in a treia poza e pupitrul de comanda al unei garnituri de tip Bombardier.
Depourile sunt intr-adevar impresionante, iar centrul de comanda ........ jos palaria.
bygy007
QUOTE(ydaniel @ 29 Sep 2008, 00:14)
intre republica si pantelimon de ce este numai o linie?si poze din depouri aveti:)?
*


Din informatiile pe care le am (neoficiale) se pare ca a doua linie , cel putin tunelul ar fi facut dar astupat deoarece tunelul ar trebui sa treca printr-o remiza
Eu personal nu am poze dar in primul post am indicat citeva forumuri dedicate unde sint destule poze ,

<span class='edit'>29 Sep 2008, 22:17:</span>
QUOTE(StefanT @ 29 Sep 2008, 01:06)
.Bygy, merci de raspuns. Inca o curiozitate, cam la cat timp intra un Bombardier in revizie? Ma gandesc doar prin prisma franarilor care cred ca intr-un interval de 14-17 ore cat ruleaza un tren, se ridica undeva la o cifra de 180-240 . ..
*


Sint 2 tipuri de revizii Km si perioada la Km cea mai mica este 4 000 iar la perioada de 7 zile , sabotii de frina sint foarte rezistenti la vagoanele care nu au motoare si frineaza tot timpul se schimba intre 150 000 - 175 000 Km la cele motoare au peste 200 000 Km si nu s-au schimbat inca si sint aproape noi

<span class='edit'>29 Sep 2008, 22:22:</span>
QUOTE(Executron @ 29 Sep 2008, 02:09)
De ce nu se mai vopsesc trenurile vechi si se lasa picturile alea oribile ale "artistilor cu spray-ul". De ce nu se supravegheaza mai bine trenurile. Mi se pare aberant intr-o capitala europeana sa vezi trenuri care sunt parca dintr-un viitor potrivit pt filmul MadMax. Bine macar ca sterg geamurile...

P.S. As face infractiune mazgalirea cladirilor sau altor structuri cu spray-ul pentru ca toti ratatii sa-si scrie numele sau "sa faca arta". Penibil. Vezi cladiri vechi pline de grafitti...
*


asta depinde de Metrorex daca ei dispun , a fost revopsit un tren si dupa o luna era la fel este posibil sa se mai cumpere trenuri de la Bombardier (nu stiu am o presimtire blush.gif )

<span class='edit'>29 Sep 2008, 22:29:</span>
QUOTE(Arhimede @ 29 Sep 2008, 18:07)
bygy007 ce poti sa-mi spui si mie despre ventilatia in statiile de metrou?

Nu sunt claustrofob dar aeru e foarte inchis in metrou.Nu cred ca asa e normal.

Cel putin la unirii respiri ca in punga.
*


Din cite stiu instalatiile de ventilatie din statii ar trebui sa functioneze cam 6 ore pe zi , si din auzite am inteles ca in viitor se vor moderniza , de obicei se recurge la ventilatia naturala (circulatia trenurilor)

<span class='edit'>29 Sep 2008, 22:35:</span>
QUOTE(Rover @ 29 Sep 2008, 18:16)
Cam care sunt motivele de la unirea (spre tineretului), imediat ce intra in tunel se pune cate o frana de ajung toti calatorii in primele vagoane? biggrin.gif 90% din cazurile de frana brusca si brutala le-am intalnit la plecarea din statia asta...
Si cam care sunt motivele de frana brusca, in general.
*


din pacate nu stiu ce se intimpla pe M2 dar banuiesc ca : semnal de alarma , instalatiile ATO si ATP probleme , sau asa trebuie sa mearga , zona (o portiune unde nu exista alimentare), in tumel alimentarea se afla pe patrea dreapta

<span class='edit'>29 Sep 2008, 22:42:</span>
QUOTE(Cocojambo @ 29 Sep 2008, 20:46)
Ce studii trebuie sa ai ca sa ajungi "sofer/mecanic"  smile.gif pe trenurile astea?
*


liceu , sa lucrezi in cadrul metroului , apoi se face un curs de 6-8 saptamini + practica , dupa care devii mecanic ajutor , dupa ceva timp (citiva ani) daca doresti te poti inscrie la scoala de mecanici , asta daca sint locuri disponibile de mecanici in teren

<span class='edit'>29 Sep 2008, 22:48:</span>
QUOTE(disaster @ 29 Sep 2008, 22:08)
Hai sa ma bag si eu in discutie ca mai stiu cate ceva si am facut si practica pe la ei. Din pacate, intr-adevar fotografiatul este interzis in depouri, deci o sa postez cateva poze mai neconcludente. Metrourile IVA sunt asa de viu colorate pentru ca raman "parcate" in unele statii unde (nu se stie cum) au acces si grafittistii.
In prima poza, cam neclara, e un motor de garnitura IVA, in a doua poza e pupitrul de comanda ar unei garnituri de tip IVA, in a treia poza e pupitrul de comanda al unei garnituri de tip Bombardier.
Depourile sunt intr-adevar impresionante, iar centrul de comanda ........ jos palaria.
*


in prima poza este un motor de IVA intr-adevar dar are si reductoarele cu trenurile de roti primele 2 poze sint facute la depoul Pantelimon iar cea de-a treia la IMGB nono.gif
ydaniel
trenurile tip bombardier emana f multa caldura,asta se simte cand urci in ele.eu am fost o singura data in depoul pantelimon(ca doar e peste garla de mine) cand eram mai mic,cu un vecin care lucra acolo;am ramas impresionat de jucariile de acolo:)
ar fi interesant sa mai povestesti asa de curiozitati:)
a...sa nu uit:am vazut ca multe statii au la intrare-pe linie,usi metalice?pt ce sunt?sa se inchida statiile in caz de razboi?

29 Sep 2008, 23:03:
trenurile tip bombardier emana f multa caldura,asta se simte cand urci in ele.eu am fost o singura data in depoul pantelimon(ca doar e peste garla de mine) cand eram mai mic,cu un vecin care lucra acolo;am ramas impresionat de jucariile de acolo:)
ar fi interesant sa mai povestesti asa de curiozitati:)
a...sa nu uit:am vazut ca multe statii au la intrare-pe linie,usi metalice?pt ce sunt?sa se inchida statiile in caz de razboi?
bygy007
QUOTE(ydaniel @ 30 Sep 2008, 00:03)
trenurile tip bombardier emana f multa caldura,asta se simte cand urci in ele?
*


in acea zona sub podea se gasesc rezistentele de frinare sint racite natural (prin circulatia trenului si convectie termica , au deflctoare (table) de caldura in asa fel incit aerul cald sa iasa prin lateral este valavil doar la cele 4 vagoane de mijloc capetele nu au

<span class='edit'>30 Sep 2008, 00:57:</span>
QUOTE(ydaniel @ 30 Sep 2008, 00:03)
a...sa nu uit:am vazut ca multe statii au la intrare-pe linie,usi metalice?pt ce sunt?sa se inchida statiile in caz de razboi?

*


de obicei statiile de metrou pot fi folosute ca adaposturi antiaeriene sau antiatomice acele usi se pot inchide (daca o mai functiona) in cazul unui astfel de incident

<span class='edit'>30 Sep 2008, 01:02:</span>
QUOTE(ydaniel @ 30 Sep 2008, 00:03)
.eu am fost o singura data in depoul pantelimon(ca doar e peste garla de mine) cand eram mai mic,cu un vecin care lucra acolo;am ramas impresionat de jucariile de acolo:)
ar fi interesant sa mai povestesti asa de curiozitati:)
?
*


pe care parte a lacului blush.gif ce se vede de la tine geamuri sau pamint rolleyes.gif

30 Sep 2008, 01:10:
QUOTE(giany911 @ 28 Sep 2008, 12:20)
Eu va zic sincer, inca de mic imi era frica sa circul cu metroul. Mi-e frica din cauza ca nu stiu cum reactioneaza tunelul la un eventual, Doamne fereste!, cutremur. Cand circul nu o fac cu inima impacata, circul de nevoie, ca traficul de la suprafata e infernal.
*


daca esti in vagon iar vagonul in tunel nici sa nu-ti faci probleme est ca si pe cimp inelele tunelului au cam 40 cm de beton armat foarte tare iar armatura foarte groasa , si in plus nu prea se simpe avind suspensiile pneumatice (perne) nici nu prea se simte , este mai nasol cind te prinde printr-o statie si exista posibilitatea sa cada ceva geamuri 04.gif
einstein1984
QUOTE(ydaniel @ 30 Sep 2008, 00:03)
trenurile tip bombardier emana f multa caldura,asta se simte cand urci in ele.eu a...sa nu uit:am vazut ca multe statii au la intrare-pe linie,usi metalice?pt ce sunt?sa se inchida statiile in caz de razboi?

*


In afara de adapostul antiatomic, usile alea izoleaza o portiune din tunel in caz de inundatie, ca sa nu intre apa in statii sau sa afecteze o bucata mai mare.
bygy007
acum citiva ani buni s-a spart o conducta de canalizare de mari dimensiuni pe la Piata Unirii (cind se circula cu autobuze o bucata de drum de la Timpuri Noi sau Mihai Bravu pina la Eroilor parca) si tot s-a strins apa care pe peron Unirii avea 1 metru , oricum acele usi au citiva cm peste sina , ma refer la cele din tunel pe unde sint
ydaniel
QUOTE(bygy007 @ 29 Sep 2008, 23:52)


pe care parte a lacului  blush.gif  ce se vede de la tine geamuri sau pamint rolleyes.gif


geamuri icon_mrgreen.gif da se vede mai bine dupa casa laugh.gif
minny
Ce ar trebui facut ca pasager in cazul in care o rama ramane blocata in mijlocul tunelului, eventual ia si foc. Ce responsabilitati are mecanicul ? Eu circul toata ziua cu metroul si mi s-a intamplat cam de 2-3 sa raman in tren ... trenu in mijlocul tunelului. Nasol. Lumini de avarii si stai sa astepti. Era pana de curent. Aici imediat mecanicul anunta totul ca sa linisteasca pasagerii. Dar senzatia e de naspa. Ma intrebam ce dreac sa fac daca se beleste ceva si ia foc. Sa cobor e cam naspa ca alimentarea e jos ... Sa stau in tren mor ...
costi
Faci ce-ti spune mecanicul. Exista instructiuni pt asemenea cazuri. Practic va deschide usile, monta niste scarite, ghida pasagerii sa coboare si indica directia in care sa mearga. De taiat tensiunea se ocupa altii.
skija
alimentarea se intrerupe in caz de nevoie, iar sub scaune exista niste scari de urgenta. Te dai jos din tren si o iei usor pe langa, pana in statie.



Cum e cu alimentarea? o sina e masa parca, nu asa?


Trenurile vopsite, sunt cele care stau in depou la pantelimon.. si noaptea paznici dorm, iar baietii fac tablouri mobile... wink.gif
bygy007
QUOTE(minny @ 1 Oct 2008, 15:53)
Ce ar trebui facut ca pasager in cazul in care o rama ramane blocata in mijlocul tunelului, eventual ia si foc. Ce responsabilitati are mecanicul ? Eu circul toata ziua cu metroul si mi s-a intamplat cam de 2-3 sa raman in tren ... trenu in mijlocul tunelului. Nasol. Lumini de avarii si stai sa astepti. Era pana de curent. Aici imediat mecanicul anunta totul ca sa linisteasca pasagerii. Dar senzatia e de naspa. Ma intrebam ce dreac  sa fac daca se beleste ceva si ia foc. Sa cobor e cam naspa ca alimentarea e jos ... Sa stau in tren mor ...
*


Cum zicea si Cotsi astepti instructiunile mecanicului intr-o stare cit mai calma eventual spargi un geam asta daca este mult fum si nu poti respira (dar este cu dus si intors spargerea geamului poate accelera degajarea sau intrarea unei cantitati mai mare de fum , asta daca nimeresti intr-unul de model vechi la cele noi este mai usor te refugiezi in capatul opus focului daca nu respecti instructiunile mecanicului este foarte periculos deoarece exista posibilitatea ca daca nu cobori pe partea care trebuie (dreapta pe sensul de mers) te poti electrocuta mortal daca exista inca tensiune in linia de alimentare (nu este oblgatoriu sa se deconectese daca curentul este mai mic de 2500A) asta daca mecanicul nu cere scoaterea tensiunii la dispecerul energetic iar asesta nu confirma ca nu mai este tensiune

<span class='edit'>2 Oct 2008, 00:14:</span>
QUOTE(skija @ 1 Oct 2008, 16:10)
Cum e cu alimentarea? o sina e masa parca, nu asa?
*


trenurile sint alimentate cu niste dispozitive numite captatori[attachmentid=1627474486] care face contact de acea bara laterala care se numeste sina a-III-a fiind plusul iar minusul fiind sina pe care circula tensiunea poate fi cuprinsa in intervalul 600-900 V curent continu contactul intre captatori si sina a-III-a se face in partea inferioara [attachmentid=1627474488] cea superioara fiind izolata de un capac de plastic

2 Oct 2008, 00:18:
QUOTE(skija @ 1 Oct 2008, 16:10)
iar baietii fac tablouri mobile... wink.gif
*


nu inteleg aceasta remarca intrebare.gif
sorin1983
aia care fac grafitti pe ele... de arata ca din jungla harlem-ului...
bygy007
din pacate "desenele" nu se fac la Pantelimon stiu din sursa sigura se fac prin alte parti
einstein1984
Credeam ca sina a 3-a e numai in statii si in tunel sunt retele suspendate. IVA aveau pantografe pe fiecare rama,
alex
bygy007, capacul de plastic de pe sina a 3-a, cat de bine izoleaza? Poti atinge capacul de izolare cu mana si sa nu patesti nimic?

Intreb ca am vazut la un moment dat o scena in piata victoriei care si azi imi da fiori. Doi aurolaci s-au luat la cearta, unul a fugit pe pasarela de peste linii iar al doilea a traversat pe partea cealalta trecand peste linii. Cel din urma a avut o dexteritate de invidiat sarind pe ambele sine de alimentare ca pe niste banale pietre. Bine, l-a dus capul sa sara in asa fel incat sa fie intotdeauna "conectat" cu corpul doar pe capacul rosu. Adica nu a stat cu un picior pe capac si unul pe pamant.
adilehanceanu
QUOTE(einstein1984 @ 2 Oct 2008, 08:46)
Credeam ca sina a 3-a e numai in statii si in tunel sunt retele suspendate. IVA aveau pantografe pe fiecare rama,
*


Din cîte știu eu, pantograful se folosește la manevre în depou, unde este linie de contact aeriană.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.