Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimb cutie de viteze 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
eliadib
Salutare!

Ieri am demontat o dacie 1310 din '92... am salvat o gramada de piese printre care si o cutie de viteze cu 5+1, cutie care m-ar interesa sa o pun la "vinuta" mea - tot o dacie 1310 din 1991 cu motor de 1400 cm2 dar care din fabrica a iesit cu o cutie in 4 trepte... dar am intampinat o mica problema in toata aceasta operatiune... am intrebat pe cineva daca aceata trecere de la 4 la 5 trepte necesita ceva modificari sau dc difera ceva... am inteles ca ar fi o problema la disc si placa.... cica sunt diferite de la 4 la 5 trepte dar nu stie ce si cum... MA POATE AJUTA CINEVA IN ACEASTA PRIVINTA? Poate sa imi explice mai exact ce tre sa schimb... ce placa de presiune si ce disc tre sa pun. Mentionez: capacitatea motorului este aceiasi la ambele masini... si la cea pe care am demontat-o si la "viuta" (asa o cheama pe daciuta mea). Am mai observat o chestie si jugul de prindere difera de la 4 la 5 trepte... asta pe care l-am scos de pe cea veche e un pic cam stramb... asa o fi forma lui oare?

As mai vrea sa mai schimb ceva la "vinuta"... pinionul de la delcou... ce implica asta... exista vre-o regula de montaj a acestuia sau efectiv ii dau drumul si intra el pe axul cu came? exista o anumita pozitie in care se baga la locul lui... are o chestie de ghidaj?

Ajutati-ma va rog!

Va multumesc!
nelu_1985
toate problemele tale sunt discutate si prezentate in topicuri specializate cu lux de amanunte, foloseste functia search ca face minuni...
si ca sa nu fiu asa al dracului, ambreiajul este la fel adica de 180, daca zici ca si tu ai motor de 1400, deci nu ai treaba cu el, iei de la cutia cu 5 trepte toata timoneria si prinderea, si o montezi pe a ta, avand in vedere ca e model mai nou, nu impune nici o modificare, iar la pinionul delco, exista o regula de montaj pe care o sa o cauti daca vrei.
ZTV
dar cred ca o sa ia o problema cu planetarele
didosdoru
Daciile fabricate dupa 1986 sunt cu planetare scurte toate, nu o sa fie nici o problema cu planetarele. Daca ai demotat de pe masina din 1992 tot ceia ce era legat de cutie (timonerie, jug) nu o sa fie nici o problema montarea pe masina ta.
Spor la treaba. wink.gif
nelu_1985
corect
mitu2002
daca masina donatoare (dacia din 92 )are acelasi disc probabil de 180 atunci nu cred ca o sa trebuiasca modificat nimic
din cite stiu io seria 1310 cu 4 sau 5 viteze aveau toate amberiaj de 180 inclusiv vechea mea dacie din 88 avea cv in 4 trepte si disc de 180
modificarile care trebuie facute sint la capitolul tampoane cv (cea in 4 tr are unul in partea din spate dintr-o singura bucata iar cele in 5 tr au 2 tampoane
o alta modificare ar fi la timonerie adica axul care face legatura intre schimbator si cv iar o a treia modificare ar fii pe baza de ciocan adica trebuie prelungit canalul in care intra cv pe burta masini parca cu vro 10 sau 12 cm ;spor la 053.gif
Iar la faza cu planetarele nu e o regula masini cu planetare lungi s-ar parea ca au iesit pe poarta fabricii pina prin 90-91 iar cu planetare scurte si 4 tr au inceput sa apara de prin 85( baba mea avea cv in 4 tr si planerate scurte) deci nu e o regula
nu inteleg ce vrei sa schimbi delcoul sau pinionul
yon
salut! acum 2 luni am schimbat si eu o cutie in 4 trepte cu una in 5 la o masina din "79 , am avut ceva probleme la montare deoarece atingea caroseria si scotea un zgomot de nu puteai merge cu ea. recomand sa iei o data cu acea cutie si jugul , traversa si toata timoniera ( bieleta si maneta) cea in patru trepte nu prea se pupa cu cutia in 5 trepte. pe dacia mea am ambreiaj de 170 si merge cutia in 5 trepte fara probleme , nu cred ca e nevoie de nici o modificare la mabreiaj , eu unul in afara de schimbat disc 170 cu disc 170 nou nu am modificat nimic. era sa uit am indoit tabla pt a incapea cutia dar la cele de dupa 85 cu planetare scurte din cate stiu eu nu mai e nevoie smile.gif spor la treaba cheers.gif
nelu_1985
mitu2002, induci omu in eroare, i-am explicat eu mai sus exact si mai zic odata sa fie clar pentru toata lumea:
- incepand cu 1985 sa schimbat tipul de caroserie fiind introdusa caroseria de 1310, intr-adevar au mai fost modele fabricate pana in '86 si cu caroserie de tip vechi tip 1300, dar foarte putine...lichidare de stoc, deci de aici rezulta ca nu mai e necesara modificarea pedalierului ca in cazul caroseriei de 1300, a lui fiind de productie 1991
- tot incepand cu 1985 s-a trecut de la planetarele lungi la planetarele scurte, totodata introducandu-se si noua cutie de viteze in 4 trepte cu modul pentru treapta a 4-a marit
- ambreiajul de 180 a fost introdus tot de pe vremea aia, fiind montat pentru inceput pe daciile sport, apoi din 1987 intra in serie pe motoarele de capacitate cilindrica de 1400 cu blocuri cu palier marit si cutie de viteze cu 5 trepte, urmand ca ulterior acelasi ambreiaj sa se monteze si pe motorul de 1300
in concluzie, avand in vedere ca masina lui e din '91 si a specificat clar ca are motor de 1400, repet, are ambreiaj de 180, are planetare scurte SIGUR (asta impune noua cutie cu 4 trepte montata in '85) si bineinteles pedalierul asupra caruia nu va fi necesara nici o interventie...vezi explicatia cu caroseriile. Ce e necesar e inlocuirea timoneriei de la cutia cu 5 trepte care consta intr-o bieleta mai scurta si dintr-o bucata, schimbatorul de viteze model nou (nu neaparat), iar la sistemul de prindere exista 2 tipuri de tampoane: cu prindere laterala din ambele parti idem papuc, si modelul care il are el la cutia cu 4 trepte unde necesita strict inlocuirea traversei.
eliadib
QUOTE(mitu2002 @ 5 Oct 2008, 17:17)

nu inteleg ce vrei sa schimbi delcoul sau pinionul
*


in primul rand multumesc tuturor pentru lamuririle aduse, multumesc mult... m-ati lamurit si astfel sambata dimineata ma voi apuca de treaba... si sper ca pan ape la 2 -3 sa o termin si sa ii fac o proba.

in al doilea tand legat de pinionul de la delcou... am trepidatii la relanti... si mi se pare ca are un pic de joc... asta ar fi motivul pt care as vrea sa il schimb... dar intre timp am ajuns la o alta concluzie... trepidatiile s-ar putea sa provina de la un surub cu care se prinde placa de presiune pe volanta, unul din cele 6, surub care s-a rupt ultima data cand am schimbat ambreiajul... si cred ca produce o miscare descentrata a pacii de presiune... de aici provenind pp si trepidatiile.. ce ziceti oare am dreptate sau sa fie de la delcou... daca o sa spuneti de reglafe carburator... aprindere... platina... si altele... jigloare... si alte alea.. le-am incercat pe toate.. poate mai aveti si voi o alta opinie.

multumesc mult inca odat pt rasp la cutia de viteze... si poate ma mai ajuta cineva si in privinta trepidatiilor... mentionez ca acestea apar la motorul in relanti
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.