harbulet
24 Jan 2005, 14:56
salutare
am mai multe probleme cu harbuletu'meu
1 cand pronesc mai multi cosumatori moare motoru'
situatii
consumatori - pozitie, faza scurat - scada turatia
consumatori - pozitie, faza scurat, aerotema, frana (am bec suplimentar pe luneta) - mor toti caii
consumatori - semnalizare - variaza turatia
unde ar fi problemele
2 relanti neregulat
intreupe la intervale constante de aprox 3-4 sec la relanti
sfaturi- buijii proaste - am schimbat bujiile
- o fisa dusa -am schimbat fisele
- platina nereglata - curatat, reglat cu lera platina
- avans nereglat - am invartit avansul st-dr de 10 ori aseara si nimic
... si degeaba face la fel
ca ar mai fi?
1. ce inseamna ca-ti moare motorul, se opreste ?
oricum daca exista vre-o problema, atunci poate fi de la alternator perii/diode sau releu regulator de incarcare. Verifica cu un voltmetru tensiunea pe baterie cu consumatorii porniti, la ~2000 rpm.
2. capacul de delcou ai incercat sa-l schimbi?
harbulet
24 Jan 2005, 15:18
motorul se opreste si e nasol ca ma servofrana pe ea
pai in cazul in care se opreste, inseamna ca nu mai ramane curent pt aprindere => alternatorul nu incarca DELOC, si bonus bateria e pe moarte (probabil ca e mai veche problema). Du-te la un electrician cel mai bine si rezolva-o.
Cum spunam si mai devreme, cel mai probabil diode alternator sau releu regulator.
harbulet
24 Jan 2005, 15:47
de alternator nu imi este frica, il fac si eu, preoblema este de la regulator.
tensiunile care trb sa le dea alternatorul le stie cineva?
am dat search dupa alternator si am gasit doua variante
variantele din carte le stie cineva
la 2000 rpm fara consumatori ~15 V
cu consumatori intre 13-14V
asta scrie in cartea lui Mondiru
dorucioby
25 Jan 2005, 07:48
13.7 14.4 V ESTE PLAJA IN CARE VARIAZA TENSIUNEA DE INCARCARE. 15 V IN NICI UN CAZ
tatabobu
25 Jan 2005, 09:39
dorucioby, in primul rand nu tipa! In al doilea rand, vezi ca era vorba de tensiunea data de alternator, nu de cea de dupa releul regulator de tensiune.
harbulet
25 Jan 2005, 10:21
multumesc
sa inteleg ca dupa alternator trebuie sa am
la 2000 rpm fara consumatori ~15 V
cu consumatori intre 13-14V
si dupa regulator
13.7 14.4 V ESTE PLAJA IN CARE VARIAZA TENSIUNEA DE INCARCARE.
masor si vad ce nu lucreaza bine
si o intrebare cartea lui Mondiru de unde se poate lua (manual sau CD)
eu am o carte scanata dacia vol II printre care este si Mondiru ca autor dar are numai tampeni in ea, cum se amtifoneza, principiul de fc al motoarelor in 4 timpi niste scheme pt dacia fabricata pana in '73 etc.
as vrea o care mai noua am vazut pe forum o sectiune care vb de cartile de services pt dacia in format electronic dar nu le pot lua calc de la servici
as vrea daca le are cineva sa mi le transmita pe mail pe bucateledaca se poare
cartea umbla libera pe DC++, dar sunt o gramada de tampenii in ea !
harbulet
25 Jan 2005, 11:43
QUOTE(Ov @ 25 Jan 2005, 10:24)
cartea umbla libera pe DC++, dar sunt o gramada de tampenii in ea !
eu nu pot descaraca de pe DC++, Kazza etc. din cauza de administrator, nu da voie sa fac sharing pe calc -asta este-
pe mail ar fi o solutie
deconectat
25 Jan 2005, 13:40
Vezi ca tensiunea dupa alternator e posibil sa fie si ceva mai mare de 15V; asta nu e grav pt. ca oricum ai regulatorul...
In cazul tau ar putea fi 2 probleme:
1. Cum s-a mai zis, probleme cu alternatorul/regulatorul/bateria (de obicei astea apar cel putin cate 2 odata)
2. Un scurt pe undeva. Am patit eu faza asta la 1310: Cand calcam ambreiajul imi scadea tensiunea pe baterie. Nu am reusit sa gasesc explicatia la treaba asta...cred ca e din seria "asa face ele"...
Oricum ai sa te lamuresti tu ce are dupa ce masori tensiunile pe acolo si diodele.
QUOTE(valentin.dumitran @ 25 Jan 2005, 14:40)
Vezi ca tensiunea dupa alternator e posibil sa fie si ceva mai mare de 15V; asta nu e grav pt. ca oricum ai regulatorul...
De obicei e cam 18V, nicidecum 15 cum se vehiculeaza pe aici!
emircea
25 Jan 2005, 19:38
Baieti, lamuriti-ma si pe mine un pic...
Releul regulator nu-ti controleaza excitatia alternatorului? Iar in functie de aceasta (intensitatea cp. magnetic din rotor) alternatorul incarca bateria? Iar schema de conectare (multumesc lucian_vlaicu pentru amabilitate, am luat-o din arhivele puse pe net) este:
[attachmentid=4716]
Plajele tensiunii de incarcare sunt (releul 1411 este cel mecanic; sarcina mica a alternatorului=consumatori putini; sarcina mare=consumatori multi):
[attachmentid=4717]
Ce masuratori faceti voi 'inainte' si 'dupa' releul regulator?
Eu am avut surpriza ca, firele fiind destul de vechi, sa am diferente de tensiune intre minusul bateriei si punctele de masa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.