Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: suierat ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristiansen38
Am schimbat un motor de 1400 pe o cutie de 1300 si acum cind calc ambreiajul se aude un suierat si nu imi dau seama ce ar putea fi.Placa de presiune e de 200 fata de la celalat motor care era de 180.Sa fie diferenta intre rulmentii de presiune ca marime Da ti mi un sfat ce ar putea fi ? sad.gif
diaconuliviu
Ambreiaj calcat cu suierat = rulment de presiune uzat.
nelu_1985
da, dar care o fi explicatia la mine ca suiera de-l ia mama dracului, si prima data l-am schimbat doar pe el, si apoi am schimbat tot mecanismul ambreiaj, la rece nu suiera... wacko.gif
v_razvan_c
Uite sa stii ca si eu cand am schimbat rulmentul de presiune cu unul nou, placa de presiune si discul de ambreiaj, tot se auzea un fasait, cu toate ca la mine s-au inlocuit piesele cu dimensiunile precedente... Concluziile le trageti singuri, eu cred ca-i de la rulment. smile.gif
pojarel18
si eu zic ca e rulmentu de presiune....(si la mine face asa blush.gif ........zici ca am BOV tongue.gif )
brigada_diverse
rulmentu 80%...20%...un fluier pe acolo smile.gif)
george_gusteritan
Hai sa ma bag si eu in seama .... Mie cand stau la relanti mi se aude un ... huruit ...nu tare ....iar cand debraiez DISPARE complet.In mers totul ok.Sa fie tot rulmentul acela? Cam de 5000 km il aud ...da destul de incet.
POWERbyDAciaVsWERo
un rulment... + o cutie data jos Vs o placa de presiune + un disc de ambreiaj .. o zii tavalit sub masina si scapati de toate smile.gif ! poate gresesc dar nu cred biggrin.gif;;) bafta all
v_razvan_c
george_gusteritan, mai degraba ceva uzat prin cutie... Daca ai mers fara, sau cu putin ulei...
diaconuliviu
QUOTE(george_gusteritan @ 8 Oct 2008, 16:58)
[...]Mie cand stau la relanti mi se aude un ... huruit ...nu tare ....iar cand debraiez DISPARE complet.[...]

Se cheama "bataie de priza". Se manifesta 99% la cutiile 5tr de pe masini cu ambreiaj de 200 mm. Da o cautare dupa asta si dupa mine, o sa gasesti.
nelu_1985
Dupa ce m-am impacat cu gandul ca suieratul vine si la mine din rulmentul de presiune(inlocuit de 2 ori cu rulment nou), care fluiera in draci cand calc ambreiajul, a inceput sa faca si alt zgomot de data asta face ca un concasor wacko.gif . Asta nu se intampla numai dimineata cand este rece motorul & cv. Se manifesta astfel: cu cutia de viteze pe liber (scoasa din viteze), dar fara ambreiaj calcat, deci aici croncane, daca calc ambreiajul nu mai face deloc, apoi, din nou incepe sa faca daca introduc in viteza si plec de pe loc fara sa schimb viteza (deci mers intr-antaia) si apoi calc iarasi ambreiajul, la fel croncane; dupa plecarea definitiva de pe loc si dupa ce incep sa schimb vitezele, 2,3,4,5, nu mai face deloc cel putin dupa ce se incalzeste, pana atunci mai face putin doar daca merg intr-antaia si calc ambreiajul.
Acum io astept sfaturi si pareri, eu personal ma gandesc ca de data asta ii tot rulmentul de presiune, dar ma gandesc ca poate fi si rulmentul cu ace, dar dupa cate vad asta nu ar fi decat in cazul "bataii de priza", cu care eu n-am treaba, cutia nu a fost montata pe ambreiaj de 200 niciodata si oricum nu face nici un zgomot dupa ce se incalzeste. Piesele care trebuiesc inlocuite la cutie ar fi sincroanele cel de 1-2 si cel de 3-4, la reducerea din a 3-a in a 2-a, caraie rau, iar la reducere din 4 in 3 intra mai greu dupa ce se incalzeste doar, din 2 in 3 intra foarte frumos, dar la rece, la cald din nou merge mai greu. Is curios daca mai trebuie schimbat si ceva rulmenti avand in vedere faptul ca intra mai greu in a 4-a.
Mai am o cutie de viteze tot cu 5 trepte, luata de pe o dacia din '97, are raport de a 5-a 0,76, a mea are 0,86, dar asta nu stiu in ce stare e mai ales ca a fost pusa pe ambreiaj de 200, si cred ca are si o fisura in carcasa, ca are poxipol pe carcasa, asta intra fosrte usor in toate vitezele la proba pe masa, in schimb nustiu pe masina cum se manifesta, si pur si simplu mi-e urat sa mai dau jos cutie de viteze, dar cred ca nu scapa fara o proba.
cristiansen38
da. am aflat de la meserias de la service ,rulmentul de presiune difera de la dimensiunea placii,deci rulmentul de placa de 180e mai mic ca cel de placa de 200mm.sper sa intelegeti ce am vrut sa zic.
diaconuliviu
QUOTE(nelu_1985 @ 9 Oct 2008, 10:53)
[...]Se manifesta astfel: cu cutia de viteze pe liber (scoasa din viteze), dar fara ambreiaj calcat, deci aici croncane, daca calc ambreiajul nu mai face deloc,
[...]dar ma gandesc ca poate fi si rulmentul cu ace, dar dupa cate vad asta nu ar fi decat in cazul "bataii de priza", cu care eu n-am treaba, cutia nu a fost montata pe ambreiaj de 200 niciodata [...]


Am spus ca bataia de priza apare 99% la CV5/ABRJ200, dar asta nu inseamna ca nu apare si la ABRJ180.
La tine e cel putin acel rulment "role ac" uzat tare. Se lasa cu demontat cutia.
nelu_1985
oricum o desfac pentru sincroane si pinioanele de a 5-a
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.