Dupa ce m-am impacat cu gandul ca suieratul vine si la mine din rulmentul de presiune(inlocuit de 2 ori cu rulment nou), care fluiera in draci cand calc ambreiajul, a inceput sa faca si alt zgomot de data asta face ca un concasor
. Asta nu se intampla numai dimineata cand este rece motorul & cv. Se manifesta astfel: cu cutia de viteze pe liber (scoasa din viteze), dar fara ambreiaj calcat, deci aici croncane, daca calc ambreiajul nu mai face deloc, apoi, din nou incepe sa faca daca introduc in viteza si plec de pe loc fara sa schimb viteza (deci mers intr-antaia) si apoi calc iarasi ambreiajul, la fel croncane; dupa plecarea definitiva de pe loc si dupa ce incep sa schimb vitezele, 2,3,4,5, nu mai face deloc cel putin dupa ce se incalzeste, pana atunci mai face putin doar daca merg intr-antaia si calc ambreiajul.
Acum io astept sfaturi si pareri, eu personal ma gandesc ca de data asta ii tot rulmentul de presiune, dar ma gandesc ca poate fi si rulmentul cu ace, dar dupa cate vad asta nu ar fi decat in cazul "bataii de priza", cu care eu n-am treaba, cutia nu a fost montata pe ambreiaj de 200 niciodata si oricum nu face nici un zgomot dupa ce se incalzeste. Piesele care trebuiesc inlocuite la cutie ar fi sincroanele cel de 1-2 si cel de 3-4, la reducerea din a 3-a in a 2-a, caraie rau, iar la reducere din 4 in 3 intra mai greu dupa ce se incalzeste doar, din 2 in 3 intra foarte frumos, dar la rece, la cald din nou merge mai greu. Is curios daca mai trebuie schimbat si ceva rulmenti avand in vedere faptul ca intra mai greu in a 4-a.
Mai am o cutie de viteze tot cu 5 trepte, luata de pe o dacia din '97, are raport de a 5-a 0,76, a mea are 0,86, dar asta nu stiu in ce stare e mai ales ca a fost pusa pe ambreiaj de 200, si cred ca are si o fisura in carcasa, ca are poxipol pe carcasa, asta intra fosrte usor in toate vitezele la proba pe masa, in schimb nustiu pe masina cum se manifesta, si pur si simplu mi-e urat sa mai dau jos cutie de viteze, dar cred ca nu scapa fara o proba.