Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la ralanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
craciun.mihai
Buna ziua !

Am si eu o probleme care credeam ca este cauzata de aprinderea (platinile) defectuasa. Am schimbat platinile si problema inca e.
Am o dacie din 1998 berlina si morotul nu merge constant, variaza de la 1400/min pana la oprit motorul.

Mai nou am montat si un dispozitiv "gotronic", care imbunatateste aprinderea si se pare ca nu schiba nimic in mersul (ciudat) al motorului.
Mentionez ca toata vara nu mi-a facut nici o problema.

Daca puteti sa imi spuneti ce ar avea si sa imi dati niste sfaturi ar fi bine venite.
Multumesc !
CandyMan13
am avut si eu o astfel de problema(aici ma axez pe oscilatia de turatie)...eram cu surubul de la relanti strans la maxim si mai sus de 1500 nu trecea...am luat toate la rand(aprinderea)...si cauza era carburatorul...deci daca zici ca la tine aprinderea e OK...incearca cu un alt carb...
brigada_diverse
regleaza avansul si curata carbul
riciu007
Salut! sub clapeta de aceleratie pe interiorul corpului de la carburator sunt 3 mici gaurele. de regula se mai infunda sau oxideaza asta ar fi o cauza a variatilor de turatie, icearca sa cureti cele 3 gaurele cu ajutorul unei sarmulite dintr-o perie de sarma. Bafta!
craciun.mihai
Da, am observat si ca e cam imbacsit carburatorul de ulei (nu toate ca nu pierde compresie pe la pistoane).
O sa incerc faza cu carburatorul.

Edit: daca turez tare motorul nu se poate desfunda carburatorul ?
riciu007
se poate desfunda si prin turare si astuparea admisiei de aer cu mana si in acelasi timp tinuta acceleratia apasata la maxim (asa numitele "ventuze"). insa e bine totusi sa si cureti carburatorul cred ca e mai sanatos asa.
brigada_diverse
poti face si cu turarea motorului....turat, pui pana pe admisie si il obligi sa traga benzina in forta si desfunda jiglerele....dar vezi sa dai drumu la mana la timp...sa nu inneci motorul..sa nu tii prea mult mana pe el...1-2 sec.....
motanpaul
Si la mine imi trepideaza la relantiu dar nu stiu de ce pentru ca am cumparat:
-platina BERU
-lulea noua
-condensator BOSCH
-capac delcou BOSCH
Carburatoru e BOURGET de 1400 luat din piata nou dar are un consum mic. Bagam benzina de la petrom si aveam probleme, bine am mai pus si de la un ba de la altu si mi se infunda si mergea in suturi si de atunci covata mea merge numa cu Rompetrol Efix dar tot imi trepideaza la relantiu, avansu e reglat, amestecu la fel.O las asa, eventual ii iau o aprindere electronica
brigada_diverse
platina e bine reglata?
voi nu vreti sa intelegeti? degeaba pui aprindere electronica daca nu merge bine nici pe clasic......
trepideaza ralantiul...la cat il ai? pune-l la 800....si sa spui daca dardaie cu ambr calcat.

platina poate sa fie daia la 3 ron(a avut masina asta 5 ani si inca mai mergea), cond de cand e ea, si tot nu are probleme pe clasic....
motanpaul
sincer nu stiu la cat e relantiu ca nu am turometru, dar o sa ma mai uit la platina, poate nu am puso bine.Am auzit ca se regleaza cu un carton de la pachetu de tigari.
Mai am acasa o chestie faina, e neagra si scrie "tester bujii auto" iasa din el vreo 4 lame ce pot face cu chestia aia.Pacat ca nu pot face o poza
craciun.mihai
Da !
Deci maine de dimineaza, iau carcuratorul in casa si bujiile si le curat, vad ce reusesc si va tin la curent. smile.gif
brigada_diverse
platina se regleaza cu lera. nu cu cartonul
ia o lera......e 8 ron..cat 2 pachete de tigari

bujiile cum vrei sa le cureti?
regleaza-le la 0,7

vezi sa nu le strici daca vrei sa le incalzesti la aragaz....

si carbul sa il pui bine inapoi, sa nu traga aer fals.

platina la 0,4, nu la carton
Mr_Devil83
QUOTE(riciu007 @ 7 Oct 2008, 16:26)
Salut! sub clapeta de aceleratie pe interiorul corpului de la carburator sunt 3 mici gaurele. de regula se mai infunda sau oxideaza asta ar fi o cauza a variatilor de turatie, icearca sa cureti cele 3 gaurele cu ajutorul unei sarmulite dintr-o perie de sarma. Bafta!
*



Tu macar te-ai uitat ce rol au alea 3 gaurele? Iti zic eu sigur ca nu au nici o legatura cu relantiul.


Vezi daca bujiile alea mai sunt bune. In loc de lera si eu foloseam metoda cu un carton indoit in 2 bucati dar merge mult mai usor si sigur cu lerele cand vrei sa reglezi platina.

Verifica si duza aia de pe furtunul care iese din galerie.
craciun.mihai
Te asigur ca am umblat si am reglat tot ce puteam regla la delcou, iar bujiile chiar nu stiu dupa ce ma prind ca nu mai sunt bune.
Le-am scos, si m-am uitat la ele si erau rosii (adica bine). Insa, era ciudat ca aveau un lichid negru pe ele (banuiesc ca ulei). Am desfacut si carburatorul si e cam imbacsit, dar nu credeam ca e infundat. Acum sunt sigur. smile.gif

<span class='edit'>8 Oct 2008, 12:38:</span>
Buna ziua!

Azi dimineatam-am dus jos la masina, am desfacut carburatorul, l-am curatat cat am putut cu o periuta de dinti, l-am montat si acum masina sta bine la ralanti.
Insa atunci cand merg cu ea da sa se inece, in special atunci cand ma "infig" in acceleratie.
Avansul e bine reglat.
Stiti de la ce ar putea fi ?
Multumesc!
djasu82
mergi turata mai mult timp prin treapta a 3-4 .Cu siguranta ai circuitul de progresiune infundat plus ciocul de papagal cel care descarca benzina in galerie cand acclerezi.
craciun.mihai
Daca te referi la "ciocul" ala de la sprit, nu e infundat.
O sa merg cu masina si o sa vad poate isi da drumul.
Sorin_18
mie la fel imi face nu trepideaza foarte mult dar trepideaza,carburatorul spalat si suflat,bujii curatate,reglate,platina si avans si nimic are draci pe ea,imi vibreaza volanul asta este cel mai enervant relantiul il am la 800
Mr_Devil83
La faza cu datul in nas la accelerari bruste, fa cum zice djasu82, exact la fel se manifesta si la mine, trebuia sa o accelerez lent ca daca ma infingeam brusc in pedala dadea sa moara si trebuia sa o las si sa o mai accelerez o data, cred ca nu venea destula benzina. Concluzia mea a fost ca trage prea putina benzina si trebuie sa ii dai vreo 2 3 socuri la pompa de sprit ca sa se normalizeze regimul de functionare al motorului. AIci cred ca trebuie sa se desfunde fix alea 3 gaurele de sub deasupra clapetei de acceleratie pentru ca alea impreuna cu ciocul pompei de sprit au rolul de a imbogati amestecul brusc la o apasare violenta a pedalei de acceleratie, ele mai scuipa putina benzina cand apesi pedala iar cand mergi constant nu mai au nici un rol, toata benzina curgand prin difuzorul ala, ma rog, chestia aia din mijlocul carburatorului.


djasu82
ideal curge numai prin difuzor dar la 2000 de ture clapeta de acceleratie e la 40 de grade aproximativ deschisa si deci tot trage si pe progresiune . oricum intervin mai multe necunoscute dar pentru moment carburatorul trebuie spalat curatat si suflat sub presiune la un compresor.
Dupa aceea faceti rost de un filtru separator de ulei de la oltcit , cumparati toti cei care mai aveti daci ! Cu acest filtru nu mai se murdareste carburatorul fiindca uleiul sau vapori de ulei (mucoasa de ulei) care intra pe la T-ul care e plasat pe carburator si care vine de la motor se imbiba cu particule de praf din admisie ...asa apar dopurile de mizerie prin carburator.
Eu de cand am montat acel filtru separator de ulei de la oltcit nu am mai avut probleme sa dau jos carburatorul sa-l desfac sa-l curat.
Mr_Devil83
Djasu82 aici ai dreptate, singura problema e ca trebuie sa iti citesc de 2 ori fraza si cu atentie ca sa inteleg ce vrei sa zici tongue.gif

O singura chestie: eu, studiind cartea aia cu descrierea carfilului inteleg ca alea 3 gauri de deasupra clapetei de acceleratie sunt conectate printr-un canal impreuna cu ciocul ala de papagal la pompa de sprit. Eu am ramas la ideea ca scuipa benzina pe ele numai cand apesi pe acceleratie, mai exact benzina de la membrana de sprit, dupa ce aia so gatat acceleratia ramane doar pe traseul ala de la difuzor. Nu bag mana in foc insa ca no mai trage si 2 3 mg de benzina si pe acolo.
POWERbyDAciaVsWERo
asule ... decat sa mai cumpere filtru dinala .. mai bn sa il scoata teul si sa puna dop biggrin.gif oricum daca le da gaze nu le merge bine masina ...!!!!!
nelu_1985
puscaria te mananca cu furtun scos... radmasa.gif
Mr_Devil83
Pune tu dop in capacul culbutorilor si o sa intelegi de ce noi preferam sa lasam furtunul ala pe carfil.
craciun.mihai
Nu imi baga prea multe gaze in carburator de la T`ul ala, dar acum ceva vreme mi s-au spart niste segmenti si masina a aruncat ceva ulei in carburator. Se pare ca nu a fost curatat atunci cand s-au inlocuit segmentii si era inca imbacsit. Problema mea cred ca era doar jiglerul de ralanti infundat iar eu am scot tot carburatorul si "l-am curatat". Se pare ca mai degraba l-am infundat.

Multumesc pt. informatii, am mers cu masina si merge ca dracu. Cred ca maine o sa ma duc la un service sa intreb daca pot sa-l "sufle". smile.gif
ydaniel
QUOTE(motanpaul @ 7 Oct 2008, 17:39)

Carburatoru e BOURGET de 1400 luat din piata nou.
*


foarte prost.facut prin turcia probabil...mai bine cautai vreun carfil,poate mai gaseai pe la un magazin...
motanpaul
Am cautat dar sunt scumpe, peste 2 mil.Asa ca lam luat pe bourget sincer masina merge bine, consumu e foarte bun inca mai mic decat carfilu ce lam avut.Acum cat o merge nu stiu.
Cine stie ce este o chestie neagra si scrie "TESTER BUJII AUTO" si iasa din ea vreo 4 lamele?Ce pot sa fac cu chestia aia ?
djasu82
vezi cat te mai tin bujiile adica cat km mai poti parcurge cu ele daca nu modifici eletrodul lateral sa-l ai mai mereu la 0.7mm. Cu timpul distanta intre eletrozi se mareste din cauza ca se toceste eletrodul lateral si cl central iar testerul te ajuta sa-ti spuna cati km mai tine bujia.
Minel
Fiind vorba de ralanti vin si eu cu o nelamurire huh.gif care consta in

M-am apucat sa curat traseul de alimentare filtru decantor , pompa benzina , conducte (carburatorul nici nu l-am atins ), toate bune si frumoase cu ralanti stabil 850 ture ,dupa curatare ..

Preventiv a doua zi , am schimbat si membrana de la pompa de benzina si facut o tura prin oras ,vreo 15 in total , si mirarea mea a fost ca nu mai aveam ralantiul la 850 il aveam la 950 de ture ... huh.gif ,

Eu unul nu imi explic ... unsure.gif
Sorin_18
cam asa se intapla si la mine,nu cumva o fi din cauza temperaturi,care urca ?
diaconuliviu
QUOTE(motanpaul @ 9 Oct 2008, 09:48)
[...]
Cine stie ce este o chestie neagra si scrie "TESTER BUJII AUTO" si iasa din ea vreo 4 lamele?Ce pot sa fac cu chestia aia ?



Doua sint rectangulare de grosimi diferite: 0,4 parca si 0,7 (erau in comert pe vremea dinainte de '89). Alta e oarecum triunghi pierdut cu virf rotunjit, e pt curatare calamina si alta cu o parte mai lata si doua crestaturi - aia e pt indoit electrod de masa, deci reglaj distanta bujii. Si daca e cum cred eu, pe o latura mica a cutiutei ai o lamela din alama, cica pe aia o apropii de una din fise si vezi pe un "neon" daca bujia functioneaza, dupa mine e cam "fake"
Minel
QUOTE(Sorin_18 @ 9 Oct 2008, 23:42)
cam asa se intapla si la mine,nu cumva o fi din cauza temperaturi,care urca ?
*




Dar si pana atunci a urcat apa , si la 80-90 depinde de vreme si aglomeratie , dar tot imi ramanea ralantiul la 850 ,motorul functiona impecabil
Si acum la fel ,nu rateu ,nu nimic , toarce de-a dreptul motorul ,doar ca turatia ii pe la 950 huh.gif

djasu82
la 950 torc toate frumos daca s-au tras cat de cat... sub 750 daca toarce motorul atunci pot spune ca e perfect si ca toti cilindi sunt alimentati corect cu amestec de combustibil.
baranga
QUOTE(djasu82 @ 10 Oct 2008, 14:30)
la 950 torc toate frumos daca s-au tras cat de cat... sub 750 daca toarce motorul atunci pot spune ca e perfect si ca toti cilindi sunt alimentati corect cu amestec de combustibil.
*



mie imi sta stabil la 600 rpm( la pornire) biggrin.gif iar cand se incalzeste apa sta la 1000rpm;il tin asa ca am incarcarea mai buna wink.gif
djasu82
Incarcarea nu se face in relantii ci in turatie mult mai bine , poate vroiai sa spui ca nu ai fluctuati de tensiune daca menti turatia la 1000 de ture . Oricum pe gaz sau pe benzina 1000 de ture haleste benzina sau gpl.
craciun.mihai
Si totusi, daca am oscilatii mici de turatie, e de la carburator ?
Sorin_18
mai de graba avansul este marit
craciun.mihai
Indiferent de cum as regla avansul.
Si tot vorbind de avans, ce puteti sa-mi spuneti despre avansul centrifugal?
Este ok sa ai un arc mai "liber" ?
Mi s-a parut putin dubios arcul ala si d-aia intreb.
Mr_Devil83
Da, unul din arcuri are spirele alea in care vine prins "libere" indiferent de delcou.
djasu82
acel arc doar la turatie mare intra in functiune. Mihai daca avansul nu are treaba atunci te opresti asupra carburatorului si mai deschizi surubul de amestec cel orizontal de pe carburator.
craciun.mihai
Da, m-am prins ca la turatie mare ar trebui sa mearga, dar am crezut ca e o problema daca unul din arcuri nu strange asa bine.
Referitor la surub, o sa incerc.

Multumesc pt. informatii inca odata.
SSilent
salut shadow smile.gif

1. carburatoru' degeaba il cureti cu periuta de dinti daca nu il sufli bine prin toate orificiile (de preferat cu aer comprimat)
2. faza cu "datu in nas"... nivelul CNC e reglat? pompa de sprit sa inteleg ca functioneaza, dar arunca bine? unde trebuie? pompa de benzina cum e?
djasu82
ssilent asa faceau si cei din armata biggrin.gif cu periuta faceau ghetele sau spalau wc.. . Pentru un sprint mai bun se poate modifica tija care actioneaza pompa de sprit tongue.gif si adica inconvoind-o putin nu sa fie dreapta asa cum e acuma. Timpi de repriza mult mai buni si reduce efectul de dare in nas.
Apoi daca clapeta de accleratie e sub ultimul orificiu de progresiune genereaza acelasi efect de dat in nas , remediu parghia de la pompa de sprit modificata .
Si inca ceva cum am spus pompa de sprit se schimba la 5000 de km , eu cand am schimbat pompa dacia a prins viata ... parghia o aveam modificata de la un mecanic batran fost pilot de raliu.
craciun.mihai
QUOTE(SSilent @ 12 Oct 2008, 17:04)
salut shadow  smile.gif

Salut si tie
QUOTE(SSilent @ 12 Oct 2008, 17:04)
1. carburatoru' degeaba il cureti cu periuta de dinti daca nu il sufli bine prin toate orificiile (de preferat cu aer comprimat)
2. faza cu "datu in nas"... nivelul CNC e reglat? pompa de sprit sa inteleg ca functioneaza, dar arunca bine? unde trebuie? pompa de benzina cum e?
*


Pai, s-au mai desfundat gaurelele ale si nu prea mai se ineaca

QUOTE(djasu82 @ 12 Oct 2008, 17:15)
Si inca ceva cum am spus pompa de sprit se schimba la 5000 de km
*


De ce? mie imi merge perfect si o am de cand am masina (aprox. 25000km)
djasu82
si eu am tinuto 50.000 km tot la fel cum spune romanul lasa ba ca merge biggrin.gif si dupa aceea cand am schimbat pompa am observat diferenta dintre cea originala si cea veche. Totul tine de elasticitatea cauciucului si a arcului care e presat de un tub alb. Acel tub e apasat de tija care e legata de clapeta de acceleratie. Iar pompa fiind piesa de uzura se schimba la 5000-10000 km.
craciun.mihai
Am mers cu masina, acum sta la ralanti la 900 fara oscilatii(sau insesizabile), in schimb in sarcina cam da in nas.
Am mers cu ea turata destul timp si nimic.
Cred ca o sa ma duc cu ea la un mecanic.
kindeeru56
salut a aparut si la mine oproblema cu relantiu daca scot furtunu de la pompa de servo relntiul urca de la 700 la 900RPM sau cel de avansu vacumatic face la fel. de unde o fi? ce ziceti ?
mishujkl
Amestec bogat. Cand scoti furtunul de la vacuum trage aer fals si se optimizeaza amestecul---creste relantiul.
kindeeru56
si cum rezolv problema?

13 Oct 2008, 22:08:
si mai este o chestiwe daca dau jos filtru de aer nu se modifica nimic doar furtunele de la servo si vacum
Minel
QUOTE(kindeeru56 @ 13 Oct 2008, 19:39)
salut a aparut si la mine oproblema cu relantiu daca scot furtunu de la pompa de servo relntiul urca de la 700 la 900RPM sau cel de avansu vacumatic face la fel. de unde o fi? ce ziceti ?
*



- Daca crestea turatia cand scoti furtunasul de la delcou se prea poate sa fi avut reglajul prea bogat la ralanti. Adaugand aer prin furtunasul scos se corecta amestecul si crestea turatia..

Exista un jiclor aer relanti si unul benzina relanti, care dau un amestec prestabilit. Acuma, motorul se alimenteaza la relanti prin acel stut prin care surubul de amestec dozeaza emulsia plus interstitiul dintre clapeta si corp (functie de deschiderea clapetei cu surubul de relanti) plus duza de 2 mm. Prin acea variatie a surubului de amestec se face un reglaj [SI] al dozajului.
(Amestec relanti= Aer duza+Aer surub + benzina surub; aer duza=ct, variind doar aer surub si benzina surub, ceea ce face ca dozajul sa se modifice). Pentru un reglaj mai sarac, se face ca mai sus, cu surubul la limita.
Evident, conteaza si nivelul in cnc, diferenta dintre nivelul fizic al benzinei in carburator si nivelul jiclorului de relanti dintr-o depresiune de amorsare a lui. La un nivel mai mare, diferenta scade, depresiunea necesara de asemenea, rezultind un debit mai mare.

La ralanti, cantitatea de amestec (realizat cum am spus mai sus) este dozata prin intermediul surubului de amestec ralanti (cel cu varful conic). In regimul de tranzitie (pana la amorsarea circuitului principal, prin centrator/difuzor mic), pe langa aceasta cantitate se mai adauga (progresiv) si cea livrata prin gaurile de progresiune
mishujkl
QUOTE(kindeeru56 @ 13 Oct 2008, 22:06)
si cum rezolv problema?
*


Verifici nivelul in cnc; strangi surubul de amestec.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.