Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: franele
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
motanpaul
Am cautat la search dar nu am gasit un topic sa ma lamureasca, deci daca mai exista unu ca asta imi cer scuze.

Pe roata fata dreapta am etrieru cu aerisitoru rupt, si ca sa nu ma chinui, am luat de la o dacie un etrier bun cu aerisitor bun doar ca trebuie sa schimb garnitura.
Problema consta ca nu iasa pistonasu de pe etrier sa ii pun garnitura .
Ca vreau sa ii pun etrieru sus si sa o aerisesc ca vine frigu si nu mai pot repara la masina.
Cine vrea sa imi explice cum sa scot pistonasu si pun garnitura la loc? Mam chinuit dar mi se pare o misiune imposibila
Va multumesc si respekt.gif
SGM.MYKE
Il montezi pe masina si pui pe cineva sa iti apese pe pedala de frana pana iese pistonasul dupa care blochezi pedala de frana in pozitia apasat ca sa nu pierzi lichidul de frana, cureti etrierul la interior schimbi inelul de cauciuc, cureti pistonasul cu smirghel foarte fin ( eu am folosit de 1500, merge si de 1000) fara sa insisti intr-un loc, il ungi cu lichid de frana, slabesti aerisitorul si bagi pistonasul la loc cu grija sa nu rupi inelul. Dupa aceea dai cu putina vaselina pe pistonas intre inel si burduful de praf si ii pui burduful, din nou cu grija sa nu il rupi. Faci aerisirea si drum bun. 053.gif
Adrian_Boy
E cam chinuiala, iata cum am facut eu.

I-am pus ulei de motor dala foarte fin, ca sa unga bine, pe urma pui o carpa o bordura, si dai cu el, nu foarte tare, dar cu bun simt, usor usor o sa iasa wink.gif

Garnitura va sta bine in locasul ei, numai dupa ce ai curat foarte bine locasul ei !!!

Mare atentie cand il pui la loc, ca initial se pune cu o presa ca altfel poti ciupi garnitura, pentru ca nu apesi cu aceeasi putere pe toata suprafata lui.
SGM.MYKE
Unde e chinuiala, ca oricum trebuie montat si nici nu risca sa strice etrierul. Partea cu presa e corecta, eu o am facuta dintr-o bucata de platbanda de 5 cu o gaura de 8 si piulita sudata de ea, surubul il pun sa impinga intr-o cheie sau ceva ce gasesc prin trusa. Nu am folosit niciodata metoda cu doua chei sau doua leviere.
motanpaul
Mersi mult baieti, o sa ma pun sa schimb si o sa zic cum va merge frana, desi am o presimtire ca voi avea cam ca abs-ul biggrin.gif
vallyyy
Este o treaba de 5 minute .....bagi frumos furtunul de la pompa de umflat roti pe etrier ,dai de 5 ori la pompa si gata a iesit pistonasul .......dai cu putin lichid de frana cureti bine acolo schimbi garniturile ,pui pistonasul la loc (folosind un levier si o cheie mai mare il impingi in locas ) si apoi il pui la masina....bafta
Adrian_Boy
Pe urma sa citesti topicuri despre aerisire sistem franare, ca sigur o sa te plangi biggrin.gif

Sa verifici dupa montare (mai putin roata) daca ti se invarte "roata" , astfel probezi sa fie puse cum trebuie acele pene.
Mr_Devil83
Daca trebuie putin curatat sa o faci folosind o bucatica de scandura din lemn de brad, nu smirghel.
motanpaul
Am inteles, sigur ma descurc. Multumesc mult
ydaniel
un lemn de esenta moale ar fi prefabil.poate mai gasesti garnituri de ROLAST pitesti.smile.gif
Ford_V6
Tind cont ca e vorba de frane nu era mai simplu sa cumperi un etrier nou ... e cateva sute de mii ...
Adrian_Boy
Omul are probleme cu garniturile etrierului care sunt 2 lei, pe cand unul cu totul sare de 50 de lei.
ydaniel
icon_mrgreen.gif ford_v6 are dreptate rolleyes.gif
invatati si voi de la el happy.gif altii asa au facut tongue.gif
motanpaul
Ieri nu am mai avut timp, dar maine ma apuc.Sincer nu merita un etrier nou pe acesta lam luat gratis si e bun, cu aerisitor bun si este de pe o dacie care a fost a unui mos. Garnituri am gasit ceva de Baia Mare de firma "GIVT" sper sa fie bune deoarece firma are autorizatie RAR.
Mai bine cu bani ce ii dadeam pe etrier, iau un aditiv sa curat motoru ca e dezastru in el numa depuneri si urca greu uleiul in rampa.
Am gasit in piata din timisoara etrier nou 45 lei da cred ca nu era de uzina deci tot chestia aia e pentru ca ii pun la asta garnitura si e mai bun decat turcismele din piata.La piese de uzina ma astept undeva la vreo 70-80 lei sa fie un etrier.
Chiar cat costa un aditiv sa spal motoru?Am auzit ca se numeste motor flush?
SGM.MYKE
Din cate stiu eu motor flush e pentru circuitul de racire (poate gresesc), iar la etrier poti sa iei linistit Pulsor Scornicesti, e foarte bun; dar nu Pulsor Mot astia sunt din Pitesti si prea am incredere in ei.
Mr_Devil83
Cum adica sa speli motorul? Daca vrei sa-l speli il dai jos, iei ceva benzina, carpe si stergi la el de-ti vine rau.
Daca vrei sa scoti sedimentele din interior eu as zice sa faci cateva schimburi de ulei mai dese.

si da, ar fi mai bine sa cumperi un etrier nou, chiar amandoua pentru ca mai mult ca sigur cu unu nou si unu vechi nu va frana identic masina. Stan patitu aici si nu e placut cand intri intr-un giratoriu pe prima banda si franezi de la 60km/h sa vezi cum ti-o ia masina in stanga aproape sa-l lovesti pe cel de pe banda 2.
motanpaul
Am auzit de la cineva ca este o solutie ce se pune in ulei inainte sa ii faci schimbu de ulei, pornesti masina si o lasi in relantiu 15 minute si iti curata din depuneri.
Acum am in masina o petarda de ulei Prista20w40 si as fi vrut sa ii pun ceva mai bun.Motoru e bun, nu papa ulei dar e imbacsit de depuneri, motoru il am de 4 luni deoarece cel vechi a cedat si am laut o dacie pentru motor si sincer nu as mai da motoru jos inca o data.Depunerile se vad la culbutori deoarece deabia mai vezi acele gauri pe unde circula uleiul, urca uleiul dar greu.
O sa caut in Timisoara o solutie de spalat motoru, daca nu se va curata asa il voi lasa.Solutia se numeste MOTOR FLUSH, asa am auzit si eu.
Etrieru e bun asta, fiindca masina de pe care lam luat era o masina buna,nu circulata.Am frana si acum dar nu pot aerisi roata fata dreapta si o sa pun etrieru cu aerisitor bun si o aerisesc si o sa am frana buna.Normal ca era bine un etrier nou dar bani astia nu ii am tot timpu.Deci sa nu credeti ca am luat acea solutie de spalat renuntand la etrier nou. Acea solutie o iau mai inclo. Acum sa vad cum va merge franele dupa reparatie.

10 Oct 2008, 19:59:
scuzati ca am mai scris cu greseli dar eram in graba cool.gif
Mr_Devil83
Noi ne dam cu parerea si tu decizi ce faci, oricum franele sunt esentiale.

Daca solutia aia da rezultate posteaza aici, eu auzisem de la "mecanicii" mai batrani sa speli motorul cu motorina, sa golesti uleiul din el, apoi sa bagi 3 litri de motorina si sa il lasi putin sa mearga la relanti. Nu stiu cat de buna e aceasta solutie, eu am decis sa fac mai multe schimburi de ulei prost, m20w40, de ala de 14lei, 3 litri pe care il schimb pe la 200 km si filtre de buzau, am primit de la cineva o gramada asa ca...

Eu am dat jos chiulasa prima data si cu ocazia asta am curatat si rampa culbutorilor sau cum ii zice la tija aia si toate depunerile de nisip de pe acolo, cu o perie de dinti si benzina, diluant iar in final un ulei fin.
POWERbyDAciaVsWERo
frate este vre-o problema daca bag pistonasul prins de un patent prin rotire ?? intra in 2 secunde.. treaba este ca trebuie curatat bine locul garniturii de la etrier... sai bine cu lichid de frana si pe pistonas si pe garnitura .. pui pistonasul si rotesti usor de el pana incepe sa fie mai greu de rotit .. te uiti pe urma sa fie perfect pus pe gaura.. si cum dai sa invarti si sa impingi intra instantaneu ... ce prese ce leviere .... mana sa fie buna si sa mearga mintea :smile.gif dar daca ai aerisitorul rupt este ca nu dai tot aerul afara pe la conducta ?? ... la mine nici unul nu mai este acolo ..doar suruburi si pe alea nu ma risc sa le desfac... ! biggrin.gif ! bafta all
Mr_Devil83
Eh, poti sa aerisesti calumea si cu aerisitoarele rupte, dai etrierul jos de pe fuzeta si il tii cu furtunasul in sus, dar e plictisitor, dureaza mult si cel mai disperant e cand tra sa pui la loc sigurantele alea 2 la etrier, prima o bagi usor dar ultima te chinui de te ia naiba.
Adrian_Boy
QUOTE(POWERbyDAciaVsWERo @ 10 Oct 2008, 20:10)
frate este vre-o problema daca bag pistonasul prins de un patent prin rotire ?? intra in 2 secunde..
*



nono.gif nu prea e buna aceasta metoda, poti ciupii garnitura, poate ca nu o sa curga chair a in ziua urmatoare, dar foarte probabil nu va avea viata lunga dry.gif

Etrierul daca sta bine in locasul lui, nu are rost sa-l schimbi, dar sa-l lasi pe lista pana la urmatoarele finante rolleyes.gif

E bun si acel motor flush, unii il folosesc la fiecare schimb de ulei, dar mai poti sa scoti rampa sa o cureti cu mana ta, cu mare atentie, iar la sfarsit cu un reglaj bun la culbutori wink.gif
baranga
QUOTE(POWERbyDAciaVsWERo @ 10 Oct 2008, 20:10)
frate este vre-o problema daca bag pistonasul prins de un patent prin rotire ?? intra in 2 secunde.. treaba este ca trebuie curatat bine locul garniturii de la etrier... sai bine cu lichid de frana si pe pistonas si pe garnitura .. pui pistonasul si rotesti usor de el pana incepe sa fie mai greu de rotit .. te uiti pe urma sa fie perfect pus pe gaura.. si cum dai sa invarti si sa impingi intra instantaneu ... ce prese ce leviere .... mana sa fie buna si sa mearga mintea :smile.gif  dar daca ai aerisitorul rupt este ca nu dai tot aerul afara pe la conducta ?? ... la mine nici unul nu mai este acolo ..doar suruburi si pe alea nu ma risc sa le desfac... ! biggrin.gif ! bafta all
*



daca intra asa usor nu e in regula pt ca o sa incline pistonasul si o sa ramana blocat;cea mai sigura metoda de bagat pistonasul in etrier e sa il ungi bine cu lichid de frana si il bagi acolo "in buze",cat intra el apoi bati cu etrierul in pamant si el intra singur;chiar si cu presa mai poti ciupi garnitura wink.gif
motanpaul
Salutare, noutati in proiectu frane pentru dacia.
Sambata am pus garnitura pe etrier si am mers bine, mi se pare ca e buna, nu am nimerit una cu defecte.
Numa ca nu mam incumetat sa ii schimb etrieru sambata deoarece daca nu era buna garnitura, sambata dupamiaza nu mai aveam de unde sa iau alta si duminica imi trebuia masina.
Am plecat duminica la drum, un drum de 110 km dus si intors si cand ajung acasa miroase a ars.Am pus mana pe geanta stanga spate si ardea.Cred ca pistonasu nu mai revine la loc si imi freaca ferodourile.Acu daca tot am treaba cu franele, o sa ma uit la pistonas.Cred ca pistonasu e pentru ca cablu de la frana de mana e scos, nu mai functioneaza, voi ce ziceti?
baranga
nu are treaba lipsa cablului de la frana de mana;iti ramane pistonasul blocat;schimba garniturlie cu unele noi si eventual pistonsul daca are uzura sau rugina a patruns adanc.
mult succes cool.gif
Mr_Devil83
Io zic sa ridici roata aia pe cric, fara a trage frana de mana (oricum nu ai) si sa invarti de roata. Ar trebui sa se invarta oarecum infranat dar sa se miste.
apoi sa o ridici si pe dreapta si sa vezi cum se misca. Daca roata dreapta se misca usor inseamna ca ai o problema si iti rcomand sa schimbi rulmentii pe stanga si cilindrul cu totul dupa care sa aerisiesti franele.

Recomandarea mea ari fi sa cumperi ferodouri noi si sa e bati. Dar din moment ce postezi pe aici cu probleme de genul asta nu cred ca ai mana prea dibace, asa ca ti-as recomanda sa iei si saboti noi de frana si cilindri, sa-i montezi si sa vezi cum se comporta masina. Cu saboti noi, roata stanga, spate, din pozitia soferului, se va misca ceva mai greu, cred ca va trebui sa bati cu ciocanul tamburul, iar in mers, dupa vreo 30 - 40 de franari, va trebui sa se comporte identic. chestia asta am observat-o pe 2 punti spate.
motanpaul
Salutare, azi miam montat etrieru. Pe roata stanga fata am furtunu de frana crapat si sa fiu eu sigur, il schimb deoarece mai am 2 acasa noi.
Mam chinuit azi sa il desfiletez de pe conducta ce vine de la pompa de fana dar nu a mers. Am pus niste lichid de frana deoarece este drgripant.
Cum sa fac? Daca cineva sa mai lovit de problema asta, sau poate exista anumite amanunte cum as putea desface furtunu de conducta il rog sa posteze aici.
Dupa ce termin cu rotile din fata, ma uit la pistoansu din spate, deoarece am postat mai sus ca imi e infranata.
baranga- ai dreptate pistonasu e devina, am mai vb cu tacamiu si a spus si el ca nu ma revine de tot, daca nu ma e de folosit pun altu.
Cine stie niste trucuri cum as putea desface conducta de pe furtun? are un pic de rugina acolo, dar trebuie sa mearga 1zhelp00.gif
vallyyy
Am avut odata capatul de la o conducta tocit ....nu mai avea capat incat sa-l strang cu cheia de 10 ........drept urmare am folosit un cleste din ala pentru tevi cum au instalatorii sanitari..............deci ala e cel mai al dracu in cazurile de genul asta (sau pentru busonul blocat la cutia de viteze)ce prinzi cu el ori se desface ori se rupe ,niciodata nu aluneca .....faci rost de un din ala apuci de capatul conductei ,tii strans si cu o cheie( de 17 parca) apuci de furtunas si incerci sa desfiletezi ..........ti-am zis ori se rupe ,ori se desface biggrin.gif ........daca se rupe sau nu merge desfacut nici asa schimba conducta e vreo 10 lei una ......bafta
motanpaul
mersi, sper sa mearga, maine e sarbatoare, deabia de miercuri ma pot apuca de ea. dry.gif

14 Oct 2008, 00:47:
Ce sa fac intreb si eu.Mana dibace nu am inca.Am doar 19 ani si permis de 3 luni si in astea 3 luni masina a fost reparata de tacamiu.
De un timp repar eu la ea cu ajutoru lu tacamiu, si voua.
Am timp sa invat, oricum sunt multumit de dacie, daca nu as fi avuto muream de plictiseala dar asa ba strang un surub, ba nu merge aia, schimba garnituri, etc
Eu am terminat liceu anu asta si acu sunt in somaj, pana gasesc un loc de munca si toata ziua acasa ma plictiseam dar am ocupatie cu dacia.
vallyyy
Las ca si eu tot 19 ani am ........caleaza si tu motorul cum l-am calat eu desfa-l si apoi pune altul pe masina ........sa vezi ce maini o sa ai dupa ce faci astea wink.gif ........nu e problema te inveti ..........bafta
Minel
QUOTE(vallyyy @ 14 Oct 2008, 09:15)
Las ca si eu tot 19 ani am ........caleaza si tu motorul cum l-am calat eu
*




Cum ai reusit mai , huh.gif
vallyyy
Pai asa am intrat eu pe dacia club din nevoie de ajutor pentru un motor "blocat" ............sunt N topicuri care le-am deschis pe tema asta .........cum am reusit ?am dat mult in el la munte si nu prea aveam cauciucuri de iarna .......rezultatul doi cuzineti blocati si un piston.............acum am o frumusete de motor din dezmembrari care cam papa ulei ,asta e sleep.gif ...........incai am invatat multa meserie
motanpaul
laugh.gif a fost tare cu motoru blocat. Si la mine a fost schimbat motoru, deoarece cel vechi avea o bataie in el, urla de te scotea afara din masina si a gasit segment rupt in motor.
Acum am pe masina motor de la o dacie vai de mama ei, dar merge, e de dacie 1300 seria 350000 ced ca.Motoru a fost schimbat de tacamiu, eu lam spalat, si lam ajutat pe acolo.
SGM.MYKE
Eu as zice sa schimbi mai bine conducta cu tot. Nu e o avere si nu te mai chinui sa o scoti. Eu la prima masina ajunsesem sa ii schimb cam tot la frane doar conducta care duce de la pompa la limitatorul de pe spate a ramas a ei, restul nou.
soulraven
si eu am schimbat etrieri ca aveam blocate rotile pe fata rau de tot, am pus etrieri noi si placute noi, acuma e mai putin infranata, presupun ca de la placutele noi, dar cand merg se aude un sunet, ceva freaca pe disc, de la ce poate sa fie?ce poate sa frece pe disc?
Minel
QUOTE(soulraven @ 14 Oct 2008, 15:01)
dar cand merg se aude un sunet, ceva freaca pe disc, de la ce poate sa fie?ce poate sa frece pe disc?
*



Discurile in ce stare sunt ?? sa nu fie ovalizate .. dry.gif

Sau arcurile lamelare care sunt pe port-etrieri unde se monteaza placutele ,le ai ??
soulraven
arcurlile alea sunt. dar de discuti nu stiu, cum imi pot da seama..si daca chiar sunt ovalizate, de ce ating....
dacialoganmcv
sigur nu-ti atinge tabla aceea protectoare janta?
soulraven
sunetul este gol, de disc, nu metalic sau infundat...se aude ca si cum ceva freca, continu
SGM.MYKE
Tu ai facut aerisirea doar la etrieri sau si la pompa?
soulraven
la intreg sistemul adica, etrieri pe fata si pistoane pe spate, cum se face aerisirea la pompa, am simplu circuit....
SGM.MYKE
Daca e sa ma iau dupa semnatura ai dublu circuit fara ICP si servo, cu borcan lung cu doua gauri catre pompa si acolo trebuie sa ai un aerisitor pe pompa exact ca la etrieri si cilindrii de spate.
soulraven
masina este recarosata, defapt ea este din 87, un 1300, si a fost recarosata in 90
Minel
QUOTE(soulraven @ 15 Oct 2008, 09:47)
masina este recarosata, defapt ea este din 87, un 1300, si a fost recarosata in 90
*




Omu' te intreba de fapt ce tip de pompa ai ... huh.gif

Ai asa ceva, sau ?? blink.gif
soulraven
pompa simplu circuit........ce-a cu un borcan si 3 conducte.....
SGM.MYKE
La pompa ta faci aerisirea pe la conducta centrala care duce pe spate. Si respecta ordinea de aerisire la roti SS, SD, FD, FS.
soulraven
dap. Am rezolvat-o ieri, am schimbat flansa cu prezoane, si distantieru ala de vine pus dupa rulment si s-a mai departat putin, dar tot degeaba, dupa care am pus 2 seibi in spatele suportului de etrier si s-a centrat disc-ul exact pe jumatate. Pare ca acuma nu mai atinge nicaieri si franeaza si bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.