alexutzu_arte
10 Oct 2008, 13:13
salutare tuturor.....sunt inscris de putintel timp pe forum si acum am si eu o problema la daciuta mea. mai exact....la franari un pic mai bruste sau accelerari mai tari se aprind becurile de la ulei si alte pericole.....stau aprinse 2-3 secunde si apoi se sting. faza cu becurile buclucase se intampla si la pornit dimineata...dupa ce dau cheie mai dureaza vreo cateva secunde pana sa se stinga. mentionez ca la mine in bord pt ulei am un singur bec, nu am indicator gradat cum au alti posesori de dacie. am auzit fel si fel de pareri ca ar fi de la lichidul de frana, ca e de la ulei, ca e una ca e alta... voi ce credeti ca ar fii?
QUOTE(alexutzu_arte @ 10 Oct 2008, 14:13)
. am auzit fel si fel de pareri ca ar fi de la lichidul de frana, ca e de la ulei, ca e una ca e alta... voi ce credeti ca ar fii?
In primul rand ce ulei ai in motor ??
Si un topic cam cu aceleasi probleme , spor la citit ...
http://www.daciaclub.ro/Bec-ulei-t121556.html
ArtVandelay
10 Oct 2008, 13:35
(!) nu inseamna alte pericole, ci probleme la sistemul de franare (pompa de frana)
alexutzu_arte
10 Oct 2008, 13:40
am ulei 15w40 lukoil si are cam 2500 km. motorul are cam 8000 km de cand a fost segmentat, etanseitatea baii de ulei e foarte buna, semeringul de palier a fost schimbat la ultimul schimb de ulei pt ca am pierdut tot uleiul intr-o noapte dupa o goana nebuna( forja maxima la motor- 145 km/h la 4000 si ceva de ture), pompa de ulei e in stare foarte buna....joja o iau de cateva ori pe saptamana si nivelul e constant(adica e bun dupa parerea mea).....
sunt incepator in ale mecanicii si ale condusului....
Merced
10 Oct 2008, 14:05
Asta pateam si eu rar, cand ramanea putin ulei in motor, pentru ca-mi manca din el, si cand franam mai brusc sau demaram repede se aprindea becul de ulei. Cu RO3 20W40 am patit asta dupa 2500km, cum ai patit si tu.
Dupa ce am trecut la un ulei cat de cat, s-a intamplat mult mai rar. Am mers cu un schimb de BP vreo 6000km pana sa-mi manance atat de mult cat sa se aprinda. Eu zic sa pui un ulei decent, nu Lukoil, si vezi apoi cum se comporta.
Daca tot ai facut motoru', ar fi pacat sa bagi in el jeguri d-astea ordinare. Ia 10W40, care e semisintetic, orice producator decent, de la Elf in sus e foarte ok.
daca esti incepator in ale condusului dc ii dai 145? cu dacia?
tantaru
10 Oct 2008, 20:46
colega... fii atent ce poti pati... si eu am patito dar mai rau....mai intai e ceva normal k la pornire sa ramana becurile pe presiune de ulei si pe (!) aprinse cateva secunde....iar cat la faza de aprin becuri aiurea la franari sau modificari bruste de viteze e uleiul de vina si poate fi si pompa de ulei....deoarece ulei fiind un pic cam subtire si semisintetic se deplaseaza usor prin baie + uleiul care e prin motor si de aceeaia pompa se dezamorseaza si de aia sta aprina martorul de ulei aprins vreo 2-3 sec.... alta problema poate fi si pompa de ulei care sa scape pe la ax presiune, asa am patito eu
....iar cat despre ce ai auzit k ar avea vreo legatura k frana nici pe departe nu e adevarat....schimba uleiul pune un 20w40(cauta ceva mai bun) si vezi ce se mai intampla.....asteptam raspuns
10 Oct 2008, 20:49:si un sfat pt tine nu o mai alerga asa tare mai ales k e cam batranica masinuta ta....si in plus e pacat de setul nou pe care il distrugi....si dacia nu e masina cu care sa alergi.....k doar na stiti k totii ce inseamna DACIA!!! nu???
Daca Ai Cap Iati Alta(nici mie nu mi convine vorba asta dar iubesc masinuta mea si in general daciile )
Merced
10 Oct 2008, 21:50
Bagi omu' in ceata aiurea. Una la mana n-are ulei semisintetic(ar fi mult superior orice semisintetic spalaturii de putina de la Lukoil care costa probabil mai putin ca uleiu' de floarea soarelui per litru) in masina acum, ci mineral. Si chiar daca ar fi fost un 10W40 semsintetic, la temperatura optima de funtionare ar fi la fel de vascos ca al lui(vezi W40), doar la rece ar fi mai subtire, si ar interveni(nu cred ca e cazul dupa r.k.-ul facut recent de el) problema aia pe care o auzi de la batrani, ca pierde mai repede pe la baie sau vreun semering, desi e mai mult vrajeala si asta.
Si nu e normal sa ramana becurile aprinse cateva secunde, nu e normal deloc. Ce e peste 2 secunde deja indica o problema, ori uleiu' praf(cel mai probabil in cazul asta), ori pompa cu belele(sper sa nu fie cazul).
adrianne
11 Oct 2008, 05:24
Ulei subtire si putin, merg pe mana lui Merced.
Ca incepator e putin riscant sa dai 145 la berlina (chiar daca real aveai 125-130) din motive de stabilitate (punte spate - barca).
Forja la berlina (si la altele) inseamna turometru dus pe zona gri sau rosie. Cand iei o curba cu 6000 rpm si scartai gumele poti spune forja. Nu e nimic anormal 4000 rpm la drum intins (am venit Bratislava-Viena-Budapesta-Bucuresti asa).
LE: Uleiul se pierde pe la:
- semeringuri vibrochen (pompa apa si cutie viteze)
- segmenti
- delcou
- pompa benzina
- garnituri (baie ulei si chiuloasa)
- semeringuri supape
- buson golire ulei (
pe A1 a cazut
)
- or mai fi si alte locuri...
tantaru
11 Oct 2008, 16:53
deci cum sa ti spun ....intelege k uleiul pe masura ce se incalzeste se subtiaza..nicidecum nu se ingroasa ....iar cat de becuri ti am tiz 1-2 secunde la pornire e ceva normal.... se intampla si la masinile luxoase mercedez (unde lucrez eu) pina isi intra motorul in parametrii de ci nu te speria daca dimineatza iti stau un pic beculetele aprinse...
iar forja asa e in jur de 5000 rpm...dar la astea mai vechi e cam riscant sa le duci in asemenea ture mai ales daca ai vibrochenul original pe ea si mai multe piese deoarece is invechite de timp si in plus is proaste calitativ... eu stiu k motorul de dacie e un motor cam turat adica k isi atince maximul de putere pe la 4500 ceva genul sau cuplu maxim pe la 4300 rpm dar masuratorile astea sunt facute pe masini noi care nu prea au cum sa cedeze de noi....pe cand astea vechi sar putea sa ti faca o surpriza nu tocmai placuta
dar na faceti cum vreti asta e o parere de a mea(aaaa si motorul la a mea e facut de mine personal acum 5000km si vedeti k merge destul de bine.... deci cred k ma pricep un pic la motoare
)
Ford_V6
11 Oct 2008, 17:06
Am pus la foarte multe masini ulei LukOil ... am fost extrem de multumit de el ... este cu mult peste noroiul ala de ELF.
Nu inteleg cum a-ti ajuns voi la concluzia ca e nasol uleiul de la LukOil . . ..
Cine a demontat un capac de culbutori la un motor mers mult timp cu ELF stie ce pamant de flori se afla pe acolo
tantaru
11 Oct 2008, 17:09
ma ford nu am am zis k e naspa doar k sa incerci ceva mai bun k ar fi mai bine pt motor ceva mobil k ar fi mai bine si il protejezi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.