Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum se schimba bucsele de la bascul ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
marcian
salut sunt foarte multumit de ceea ce am gasit aici in forum si in special vreau sa precizez ca masina mea merge datorita voua celor care m-au ajutat si acum problema mea cu toate ca am cautat dar nu am gasit nimic concret sper sa nu se supere nimeni ca am deschis alt topic:cum pot sa schimb bucsele de la bascula?tre sa dau tot jos?roata planetara si altele de pe acolo?se modifica in vreun fel directia unghiurile?vreau sa le schimb ca se aude o bataie si am miscat de roata de pe partea stanga pa dreapta nu face si am vazut ca se cam misca putin nu foarte mult dar cand trec peste vreo denivelare se cam aude cum troncane,astept sfaturi.


P.S. azi am schimbat cauciucurile alea care prind coloana de evacuare am schimbat doua ca atatea am vazut ca are unu pe intrmediara si unu la toba finala ca am crezut ca de acolo se aude dar asta pana sa misc putin de roata si sa vad ca de acolo e pricina.

11 Oct 2008, 17:39:
si inca ceva am vrut sa fac azi aerisirea la frane am servo si am vazut ca la etrierul de pe partea stanga nu am mustuc dinala sau cum ii zice ca nu stiu cum si nu pot sa fac aerisire m-am uitat mai atent si mi se pare ca e rupt ce as putea face?celelalte sunt la locul lor as vrea sa fac aerisirea ptr ca pedala tine tocmai jos si nu prea ingheata rotile.
Ford_V6
Schimbi etrierul sau dai afara aerisitorul rupt cu un extractor . Se gaseste trusa de asa ceva la Praktiker.

In legatura cu bucsele ... trebuie demontata doar bascula respectiva la care vrei sa schimbi. Desfaci piulitzele de la pivoti, capu de bara, piulitza de la planetara si dai fuzeta afara.. apoi demontezi bascula inferioara de pe lonjeron si depresezi bucsele vechi si presezi unele noi ... desi nu recomand asta ... daca vrei sa o faci ca la carte schimbi bascula cu totu.

La bascula superiora ai de demontat si T-ul de amortizor de pe ea si bieleta antiruliu.

Directia sau unghiurile teoretic nu se modifica dupa operatiunea asta.
yon
in legatura cu aerisirea o poti face si pe la conducta de lichid acolo unde se prinde in etrier dar mare atentie caci nu vei reusi sa o faci tocmai ca la carte si masina va trage intro parte atunci cand franezi! dupa inlcuire bucsilor basculei eu iti recomand sa refaci si unghiurile directie deoarece nu cred ca vor mai fi la fel ca inainte.mare atentie ca atunci cand desfaci bascula sa nu strici filetul de la surubul de prindere pe lonjeron caci de cele mai multe ori acela se gripeaza si este f f greu de scos, daca nu vei reusi sa il scoti intreg il schimbi nu incerca reconditionari cu filiera sau alte minuni cheers.gif
baranga
parerea mea e ca NU ar trebui sa refaci unghiurile la directie dupa ce schimbi bucsile la bascula;mai intai asigura-te ca de acolo ai bataie sau jocuri;sa nu le schimbi degeaba wink.gif unghiurile le faci daca trage directia dupa schimbi capete de bara,bielete de directie,bucsi la tiranti cool.gif

si referitor la aerisirea pe la conducte,e un fel de n-ar mai fi;cauta la "tips and trick" pe forum cum scoti un niplu rupt(aerisitor);sau daca nu te descurci ia alt etrier;
pe viitor cand mai te apuci de aerisit si umblii la nipluri,dai cu spray degripant,lasi 5 minute,iar apoi le bati usor cu un ciocanel sa-si dea drumul;la remontare pe langa ele dai cu vaselina ca sa nu mai ai surprize ca se rupe niplul wink.gif
brigada_diverse
daca schimbi bucsele la bascula sa nu strangi piulitele de prindere ....le distrugi din start cand pui masina pe roti

mai intai doar prinzi bascula inferioara cu suruburile, o ridici cu cricul la nivelul de rulare, dupaia strangi suruburile si montezi restu.

marcian
au fost schimbate capetele de bara si pivotii si maitot in afara de bascula care nu prezenta nimic rau la vremea respectiva(masina a fost data la cineva sa o ingrijeasca in timpul care propietaru era plecat din tara eu cred ca nu prea si-a dat ala interes
so faca calumea acu juma de an si azi cand mam uitat sub ea inca erau suruburile ca noi acea culoare de surub nou,eu mai am o dacie la un vecin si el o tine ptr piese da nu stiu sigur de care e daca schimb bascula cu totu trebuie sa fie neaparat de 1310?ca daca ar merge sa nu fie neaparat de 1310 basculele pe masina donatoare sunt aproape noi vopseaua dupa ele nu sa luat si nu sunt puse demult pe ea pe donatoare daca are 500Km facuti cu ele acuma sa ma duc maine sa intreb d care e masina ce tip e sa vad cum negociez
brigada_diverse
negociaza de niste semne de punctuatie.....nu am inteles nimic....

500km....nici nu au fost umblate, dar v-am atentionat la punerea basculei inapoi(aducerea la nivelul de rulare, dupaia strangerea suruburilor, altfel cand puneti pe roti(cu suruburile stranse), se rup bucsele....
yon
sunt de aceiasi parere cu tine Baranga dar pt moment functioneaza , pana schimba etrierul sau pana reuseste sa schimbe aerisitorul.
marcian
pentru cristitranca aseara nu am mai avut timp sa analizez textul pentru ca ma grabeam sa plec cu prietena si de aceea am lasat ,,neterminat textul,, nu o sa negociez niste semne de punctuatie pentru ca deocamdata am alte ,,probleme,, in loc sa faci remarci de profesor , parerea mea este sa te rezumi la un sfat dat de la un cunoscator catre un novice,eu cred ca ar conta mai mult decat unele rautati din partea ta,fara suparare.Revenind la subiect,nu eu am rupt acel niplu dar ma bucur sa aflu cum pot sa-l scot o sa incerc maine sa fac cum mi-a zic BARANGA , sper sa reusesc fara complicatii.Din ce am citit pana acum nu conteaza pentru ce fel de Dacie e bascula ,nu?se potrivesc intre ele?oricum nu se aude foarte tare cand trec peste denivelari dar totusi se aude ceva si ma gandeam sa nu fie ceva mai grav.Maine cand ma apuc de treaba,si dupa ce rezolv treaba cu aerisitoru va spun si voua cum am procedat,multumesc tuturor pentru bunavointa.
SSilent
nu cred ca a facut-o cu rautate din moment ce din prima instanta te-a ajutat cu un sfat, si semnele de punctuatie ti le-a cerut pentru ca sa te poata ajuta in continuare, dar daca esti atat de redus incat sa nu intelegi atata lucru nu meriti nici un pic de ajutor din partea nimanui excl.gif
marcian
nu am zis-o cu nici un fel de rautate, imi pare rau daca a sunat asa, sper sa inteleaga si pe aceasta cale imi cer scuze daca am suparat p cineva, eu sunt un tip sociabil si stiu de gluma, si imi dau seama cand se vorbeste serios,eu multumesc tuturor celor care ma ajuta,si,dupa parerea mea ,nu cred ca nimeni e asa de redus incat dupa ce a cerut ajutor sa inceapa sa arunce cuvinte ,,corectoare,, asupra celor care i-au intins o mana de ajutor,mi-as fi dorit ca sa existe un site (in special acesta) in care lumea sa se poata auzii astfel incat cuvintele si lucrurile sa fie interpretate cum trebuie si nu in mod invers cum se intampla de obicei in ,,lumea scrisa,,e greu sa scrii ceva ce simti sau, e si mai greu sa exprimi in scris anumite lucruri care le simti si astfel apar aceste neplaceri.Imi mai cer scuze inca o data daca am suparat pe cineva cu limbajul meu,pentru ca avem fiecare o personalitate si un temperament diferit ,apar aceste bariere,mai ales in cazul ,,vorbirii scrise,, .Va rog sa-mi acceptati scuzele.
brigada_diverse
am mai ajutat pe mecanic sa schimbe bucse la bascule, cum se face, ce greseli se pot face si ce consecinte au, si am vrut sa te avertizez.

ca sa inteleg textul scris de tine m-am chinuit un pic, si ti-am sugerat doar, fara rautate, sa mai pui niste semne de punctuatie....daca aveam chef sa fac teoria chibritului.....o faceam..dar doar am dat un sfat.....
ydaniel
cea mai buna alegere:ia bascula noua de uzina:) cam 100lei.smile.gif
marcian
ramanem prieteni cristitranca ?
nelu_1985
are si bucsele si pivotul?
brigada_diverse
ramanem prieteni, eu nu m-am suparat, sper ca nici tu

bai fratilor , de ce sa cumperi bascula noua? daca bascula nu e indoita sau rupta..si trebuiesc schimbate doar bucsele, ce ai cu ea? ce e mai comod? sa iei una noua sau sa dai 15 lei pe 2 bucse si 20 de min de lucru?
marcian
P.S nu prea m-as baga la o bascula noua ca au aparut alte cheltuieli de casa ,dar cum asta p care o am nu are un joc foarte mare ,cred ca mai merge ceva timp.Acum alta problema:cum imi dau seama ce fel de pompa de frana am?am servofrana si pompa are 3 tevi care ies din ea,pe partea stanga in spate a inceput sa curga lichid de frana si am luat niste garnituri pentru pompa dublu circuit,acuma sincer eu nu stiu ce fel de pompa am,or fi bune garrniturile astea pe care le-am luat?pompa are doua camere acolo unde pun lichidul de frana,adica bazinul acela e impartit in doua,o parte mai mare si una mai mica cu legatura intre ele,sper ca am explicat bine.

12 Oct 2008, 21:28:
bucsele si pivotul si tot ce e acolo sunt noi,in afara de bascula pentru nelu_1985.


Cristitranca iti raman dator pentru intelegere un adevarat domn.respectele mele
brigada_diverse
pai pompa de frana e dublucircuit(zici ca are 2 camere, eventual o fi si alb cum e la toate) cu 3 conducte(una din fata, 2 in lateral, nu?) deci fara bypass
marcian
cristitranca,sunt toate trei in lateral numai ca una e putin mai sus decat celelalte mi se pare,nu pleaca nici una din capatul pompei

12 Oct 2008, 22:29:
da e alb bazinu ala

12 Oct 2008, 22:36:
am gasit niste garnituri AUTOROLAST si scrie pe ele: set cilindru frana dacia dublucircuit 4 piese,sunt intr-o punga transparenta.
baranga
QUOTE(cristitranca @ 12 Oct 2008, 21:38)
pai pompa de frana e dublucircuit(zici ca are 2 camere, eventual o fi si alb cum e la toate) cu 3 conducte(una din fata, 2 in lateral, nu?) deci fara bypass
*



....deci CU bypass cool.gif
Ford_V6
QUOTE
bai fratilor , de ce sa cumperi bascula noua? daca bascula nu e indoita sau rupta..si trebuiesc schimbate doar bucsele, ce ai cu ea? ce e mai comod? sa iei una noua sau sa dai 15 lei pe 2 bucse si 20 de min de lucru?


Pentru ca asa este "nemteste" sa repari o masina si pentru ca basculele romanesti sunt de kkt si se largesc urechile cand depresezi / presezi bucsa noua ... si de aici realizezi ce se intampla biggrin.gif

Ca sa nu mai zic ce se intampla cand pui pivoti cu suruburi de 6 pe bascule ....
Mr_Devil83
QUOTE(baranga @ 13 Oct 2008, 17:53)
....deci CU bypass cool.gif
*



Deci FARA nici un bypass mestere, din capatul pompei pleaca o teava spre spate si din fata la etrieri.
Stii ca si pompa de frana simplu circuit are tot 3 conducte si nu are bypass? Diferenta este ca are o sinugura pompa, nu 2 cum sunt la cea dublu circuit.


Cu bypass e aia in 4 conducte, pompa aia de e asa de urata pe aici pe forum. Eu nu am testat-o nu o cunosc, asa ca nu ma pot pronunta. Dar cred ca in caz de probleme aia franeaza in X, ma rog, cred ca e mai avansata decat cea dublu circuit in 3 conducte/

P.S. baranga, sper ca nu te-ai suparat pe mine pe postul asta dar pompa de frana dublu circuit in 3 conducte nu are bypass.

Ford_v6: ce se intampla cand pui povoti cu suruburi de 6 pe bascule? Si eu sunt obsedat cand ma gandesc la pivotul inferior si in prinderea lui dar incerc sa ma calmez zicandu-mi ca prezoanele alea de la el sunt dintr-un material super dur. Recunosc faptul ca si eu am schimbat bucsele si pivotii si am folosit bascula veche.
ydaniel
desi si eu schimbam bucsele si pivotii separat,dupa ce mi-a zis Ford_v6 de atunci am luat numai bascule noi-de uzina:) si e mult mai bine asa.
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 13 Oct 2008, 23:40)
Stii ca si pompa de frana simplu circuit are tot 3 conducte si nu are bypass? Diferenta este ca are o sinugura pompa, nu 2 cum sunt la cea dublu circuit.

*



Mi-s convins ca ai dorit sa zici un singur cilindru si nu 2 cilindri cum sunt la cea dublu circuit ... smile.gif
tzepesch
mai nu stiu ce are lumea cu pompa dubla cu bypass. eu d-aia am de 2 ani, luate de la piese de origine si functioneaza foarte bine.

imi fugea de fund masina doar ca era repartitoru blocat pe deschis... acu merge execelent.

doar ca la pompa nu pot sa-i desfac aerisitorul.... si fac aerisirea pe la conducta de sus
marcian
scuze ca nu am mai postat de mult,am facut alta prostie ,am avut un aerisitor rupt in etrier si nu am putut sal scot si acum tre sa cumpar altu,am facut o improvizatie la aerisitor si vad ca tine binisor,dar asta e o solutie de scurta durata pana iau un etrier nou.
ydaniel
ia etrier nou.cand gasesti piese noi e mai bine sa dai cativa lei in plus decat sa umbli cu suruburi:)
Mr_Devil83
QUOTE(Minel @ 14 Oct 2008, 07:25)
Mi-s convins ca ai dorit sa zici un singur cilindru si nu 2 cilindri  cum sunt la cea dublu circuit ... smile.gif
*



Domne depinde cum vrei sa te exprimi, poti sa zici ca e o singura pompa cu 2 circuite sau 3 pompe simple. Eu consider in corpul ala ca sunt 2 pompe distincte cu un rezervor aproape comun tongue.gif

marcian e vreo 50 de lei un etrier, schimba-l urgent sa nu fi o bomba cu ceas pentru tine si cei din jur.
brigada_diverse
acu ati dat-o pe pompe....
ma rog..bascula n-aveti decat sa dati banu daca vreti sa aruncati bani degeaba...bascula e buna..dar hai domne sa luam alta...
treaba nemteasca spui? tu ai salariu de neamt?
Mr_Devil83
Are dreptate la partea cu largitul gaurilor dar nu stiu cat de mult se simte daca scoti bucsa aia cu o presa si nu cu ciocanul si levierul si daca pe bucsa aia a fost dat initial cu vaselina. Oricum si eu am schimbat bucsele pe bascula si aia de pe bratul superior si desi am uns bucsele cu vaselina au intrat destul de greu, deci concluzia mea este ca de 2 ori cel putin pot fi schimbate.
marcian
neatza,am fost ieri la un ,,mecanic,,si l-am intrebat ce parere are despre cum face bascula( acel mic joc pe care il are),raspunsul lui este ca sa stau linistit ca nu arata asa rau pe cat cred eu,ca el a vazut altele mai rele ca a mea, si tot mergeau ,a mea este inca,,virgina,,se referea la bascula,si sa nu-mi fac griji ca ma mai duce mult timp.Asta e parerea unui mecanic pe care nu il cunosteam pana ieri ,dar despre care am auzit lucruri bune,si am vazut si cateva masini la care a mesterit el.
Acum sa vad ce fac cu etrierul ca stau cam pe ace,cu toate ca ce am facut eu acolo seamana perfect cu un aerisitor, dar numai ca e mai gros.Am simtiti ca tine si nu pierd deloc lichid pe la improvizatie,am fortat-o un pic mai mult si inca nici un semn ca ar ceda,oricum tre sa ma pregatesc de un etrier nou,dar asta la salariu.
motanpaul
Astazi, m-am pus si am masurat distantele pe rotile din fata dintre cele 2 bascule( inferioara, superioara).
Problema este ca nu sunt egale distantele.Pe partea stanga am o distanta de 17 cm. Pe roata dreapta este 15 cm. Masina mea sta lasata in jos pe roata fata dreapta cu 2 cm mai jos decat stanga fata.
Distantele dintre bascule nu ar trebui sa fie egale?
Din ce cauze aceste distante dintre bascule nu sunt egale?
Multumesc anticipat sad.gif

4 Nov 2008, 18:43:
Chiar nu stie nimeni. Haidati va rog cu un sfat, ca maine vreau sa ma apuc de masina si nu vreau sa montez suspensia, si sa stiu ca am problema la bascule.
De ce nu are distantele egale intre cele 2 bascule. Se vede daca te uiti sub masina, se vede o bascula mai jos, si una mai sus.
Va rog, de unde vine problema aceasta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.