Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Becul 'rezistenta' ramane aprins, la diesel
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sorin3
Salutare tuturor,
La varianta cu motor diesel,utilitara, drop-side,
Becul cu simbol de rezistenta, de la bord, in mod normal trebuie sa se aprinda cateva secunde la pornire. De la o vreme nu se mai stinge, daca continui sa invartesc cheia in contact pentru a porni motorul, acesta porneste dar merge turat si nu am acceleratie. Casa sa scap de treaba asta opresc motorul si il mai pornesc o data, dar de la o vreme i-mi iese bine abia la a treia incercare. Cu alte cuvinte problema se agraveaza pe zi ce trece. Cum remediez treaba asta, de la ce este? dry.gif
einstein1984
Releul de la bujiile incandescente, ramane cuplat pe inchis probabil. Verifici cu un multimetru si daca e nevoie il schimbi.
sorin1983
einstein zice bine... vezi ca faci praf bujiile daca o lasi asa! ala se aprinde cand incalzeste bujiile.
klausy78
Salut Sorin! firma la care lucrez are cativa papuci diesel pe care i-am condus si eu, o data trebuia sa ajung la Bucuresti cu unul si cand l-am pornit sa-i dau talpa nu avea "vlaga" ,L-am sunat pe seful de la sector transporturi si mi-a spus ca trebuie sa opresc motorul si sa-l pornesc din nou pana dispare semnalul luminos -acela portocaliu . Acel semnal daca te uiti in cartea tehnica a masinii ai sa vezi ca e de la injectie,adica de la pompa de injectie.
Toate Daciile papuc de la noi de la firma au avut aceasta problema , adica s-au defectat pompele de injectie . Ca sa inlocuiasca o pompa electronica costa in jur de 50-60 milioane lei vechi asa ca sefii au considerat ca e mai bine sa cumpere pompe mecanice (in jur de 15-20 milioane)- dar asta a afectat performantele masinii ,oricum Daciile astea faceau transport de mobila in oras ,asa ca nu le trebuiau viteza ,insa sa ma fi vazut intr-un papuc dintr-asta plecand spre Arad si masina nu atingea mai mult de 90 la ora ,95-100 la vale biggrin.gif .
stiu ca pentru tine nu e de ras ,daca e masina ta te va "ustura" un pic la buzunar.
Deci acel semn e de la pompa de injectie,incearca pt inceput sa schimbi filtrul de motorina si sa verifici daca bujiile incandescente sunt bune,s-ar putea sa fie si de la injectoare.
v_razvan_c
,,Becul cu simbol de rezistenta"

huh.gif Ala parca e cand se incalzesc bujiile, pompa are alt desen, bine.. nu la DACIA..
mar10may
QUOTE(klausy78 @ 12 Oct 2008, 20:43)
Salut Sorin! firma la care lucrez are cativa papuci diesel pe care i-am condus si eu, o data trebuia sa ajung la Bucuresti cu unul si cand l-am pornit sa-i dau talpa nu avea "vlaga" ,L-am sunat pe seful de la sector transporturi si mi-a spus ca trebuie sa opresc motorul si sa-l pornesc din nou pana dispare semnalul luminos -acela portocaliu . Acel semnal daca te uiti in cartea tehnica a masinii ai sa vezi ca e de la injectie,adica de la pompa de injectie.
Toate Daciile papuc de la noi de la firma au avut aceasta problema , adica s-au defectat pompele de injectie . Ca sa inlocuiasca o pompa electronica costa in jur de 50-60 milioane lei vechi asa ca sefii au considerat ca e mai bine sa cumpere pompe mecanice (in jur de 15-20 milioane)- dar asta a afectat performantele masinii ,oricum Daciile astea faceau transport de mobila in oras ,asa ca nu le trebuiau viteza ,insa sa ma fi vazut intr-un papuc dintr-asta plecand spre Arad si masina nu atingea mai mult de 90 la ora ,95-100 la vale  biggrin.gif .
stiu ca pentru tine nu e de ras ,daca e masina ta te va "ustura" un pic la buzunar.
Deci acel semn e de la pompa de injectie,incearca pt inceput sa schimbi filtrul de motorina si sa verifici daca bujiile incandescente sunt bune,s-ar putea sa fie si de la injectoare.
*


avem si noi papuci diesel la firma cu 200.000 de km si nu s a defectat pompa de injectie.nu numai unul.deci nu stiu daca se poate generaliza.si inca ceva.tot ce tine de motor (renault)nu s a schimbat in 200.000 de km.in afara de ulei,filtre,consumabile.si ceva pe la frane,adica piese asemanatoare daciei clasic.toate piesele care tin de renault nu prea am avut ce sa schimbam.si e vorba de 200.000 de km.
sorin1983
@klausy78 : cred ca le cam incurci... ia vezi nu cumva tu ai indicatorii astia doi din desenul meu amarat pe bord?
[attachmentid=1627476465]
ceva de genul:) scuzati desenul de clasa intai smile.gif
sorin3
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri, cheers.gif
deci, desenul pe becul respectiv este o rezistenta, o spirala, o bucatica de arc / resort. in mod normal el se aprinde o secunda inainte de pornirea motorului, problema e ca dupa ce se stinge, imediat se reaprinde si ramane asa. Daca pornesc motorul in situatia asta, el merge turat, urat si nu am acceleratie. Motiv pentru care repornesc , pana merge cum trebuie.
Becul respectiv indica faptul ca se incalzesc bujiile.
Mi-a mai spus cineva ca e vorba de pompa de injectie, desii... nu vad care ar fi legatura. sofer1.gif
dacialoganmcv
cica la masinile de generatie mai veche (dacia 1307 pick-up, clio symbol 2006 si dacia logan 2006), aprinderea becului acela de la bujiile incandescente are si semnificatia de o pana la motor adica se comporta ca si un MIL (Malfunction Indicator Light)....

a mai fost dezbatuta problema si aici: http://www.daciaclub.ro/pompa-injectie-1-9d-t92953.html
diaconuliviu
La un VW acel indicator se aprindea din cauza firelor senzorului de pe injectorul 2 (un singur injector are senzor) care erau taiate.
sorin3
QUOTE(Loganel_AG @ 14 Oct 2008, 18:22)
cica la masinile de generatie mai veche (dacia 1307 pick-up, clio symbol 2006 si dacia logan 2006), aprinderea becului acela de la bujiile incandescente are si semnificatia de o pana la motor adica se comporta ca si un MIL (Malfunction Indicator Light)....

a mai fost dezbatuta problema si aici: http://www.daciaclub.ro/pompa-injectie-1-9d-t92953.html
*



Multumesc pentru legatura,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.