Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: S-a gripat motorul, ce trebuie facut?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Mjeefo
Dupa o seara plina de turatii observ ca presiunea la ulei a scazut la jumatate, dar zic ca e doar o intamplare si isi revine asa ca stationez cam 3 ore, porma o pornesc si dau sa plec spre casa, observ ca nu mai am deloc presiune la ulei iar beculetul era rosu, masina mergea perfect urca normal in turatii nu se auzea nimic, ajung acasa opresc motoru sa deschid portile la garaj, cand dau sa pornesc motoru facea 2 explozii ale pistoanelor si se oprea am incercat de 3 ori porma deschid capota si tot comaprtimentul motorului era imprsoscat cu ulei, cred ca sa impuscat garnitura de chiulasa dar cum de a dat tot uleiu afara, tija era uscata, am incercat sa invart motoru cu mana dar era intepenit.
Deci sa gripat motoru si ce trebuie sa fac cat ma cost, ce trebuie sa schimb?

Masina este Dacia 1310 cu motor pe injectie.
nelu_1985
trebuie sa ii faci motorul, i-ai dat in gura pana ai ramas fara gram de ulei, si dupaia bineinteles ca sa gripat, si te mai si lauzi pe deasupra.......
SGM.MYKE
Daca vrei sa faci o treaba buna schimbi tot ce intra in blocul motor, cu piese de calitate te duce cam 1500RON. Baga mare. 053.gif
Mjeefo
Mersi, dupa cum banuiam
Puteti sa imi spuneti niste piese mai rezistente sau care sa ii creasca puterea putin daca tot trebuie sa le schimb, si unde pot sa gasesc?
dobre
incearca sa schimbi garnitura de chiuloasa, baga ulei si inpinge-o, poate se deblocheaza...
Mjeefo
Am dat jos scutu si am incercat din nou sa ii invart motoru cu mna dar tot nu am reusit. sa imping masina bagata in viteza sau ce vrei tu sa zici?
brigada_diverse
poti sa prinzi un levier jos, la fulia de la vilbrochen si sa incerci sa il misti...desi...daca s-a gripat si eventual...prin absurd mai porneste o sa bata la cuzineti, etc...
bogdan_90
alt set nu mai incerca ca e mort.
vallyyy
Eu sunt patit cu chestia asta ........am avut 2 cuzineti blocati si un piston .........ca sa mai fac vechiul motor ma ducea super mult ........adica set motor,cuzineti ,rectificat vibrochen ,manopera etc..........am cumparat de la dezmembrari un motor echipat cu totul in afara de alternator si electromotor cu 2 milioane (singurul defect e ca papa ulei ,nu stiu daca are setul dus deocamdata nu e nevoie sa scot furtunul pentru ca nu-mi scoate niciun pic de fum prin carter ,dar segmentii sigur ii are cam praf )............daca nu vrei sa tii dacia mult timp iti recomand sa cumperi din dezmembrari un motor ,insa un sfat cumpara un motor de-l incerci pe masina lor ca sa nu patesti ce am patit eu ...........tu alegi .......bafta
Sorin_18
poate fi doar de la cuzineti,ceva de genu asta a patit cineva la o nova,verifical inainte de a cumpara set nou
dobre
"incercarea moarte n-are", normal ca il impingi bagat in viteza, cu siguranta ceva s-a uzat pe acolo, dar cine stie, poate isi da drumul si te mai duce ceva...
vallyyy
Eu zic sa nu mai speri e de ajuns sa dai cu coarba de rac ........daca nu merge e clar e calat .........ce de am mai sperat si eu si adevarul asta a fost "calat"..............si eu am mers cu ulei, la mine nici acum nu stiu ce s-a intamplat .......dar daca tu zici ca ai mers fara ulei ca ti l-a aruncat e clar
neajiji
Decat sa se grabeasca cu cumparatu de piese mai bine l-ar face bucati pe tot si abia atunci de cumparat. Valy injectatele stiam ca nu au gaura aia ca sa bagi coarba sa invarti de motor.
vallyyy
Evident ca inainte sa cumpere trebuie sa-l desfaca pe asta sa vada cum sta treaba .........daca nu merge cu coarba merge cu cheia fixa (nu mai retin de cat).......stiu ca asa mi l-a incercat mie mecanicul cu cheia fixa .........
nelu_1985
30
Mjeefo
Va multumesc mult. Din cate aud treaba e cam nasoala.
Nu as vrea sa schimb motoru nu avea decat 36 de mii de km masina.
o sa incerc sa schimb ce trebuie prin el, setu cuzineti, pistoanele cred ca sunt ok, poate un arbore cotit...sad.gif
Mersi mult daca mai aveti iedei spunetile ca imi sunt de folos.
SSilent
cred ca la idei ar trebuii sa te gandesti tu, idei despre cum sa pastrezi un motor functional <.<
Mjeefo
Ma gandesc a un transplant, ce motor mai puternic s-ar potrivi pe masina, fara sa schimb cutia si nu prea as vrea unul de golf 2 cum am mai auzit. Adica sa pun un motor care sa nu necesite modificari mari la adaptare.
Imi dati cateva exemple?
vallyyy
Daca iti zic ca motorul meu avea 2000 de kilometri de cand era facut ma crezi sad.gif ?.............dar acum daca s-a intamplat ce sa fac, am facut transplantul ..........in mod cert o sa ai nevoie de un set motor ,pot sa pariez si apoi cuzinetul nemaiavand ulei ti-a distrus si vibrochenul(ti l-a zgariat rau in mod cert ) si trebuie rectificat ,eventual cumparat altul ........desfa tot motorul si vezi ce s-a blocat .......operatie care o faci singur nu da banii la altii sa o faca ca nu e mare scofala ........demontatul e usor ,montatul e mai greu dar aici chemi mecanicul wink.gif ..........daca vrei sa pui alt motor stiu ca merg majoritatea motoarelor de renault ........da un search ca e un topic despre ce motoare merg pe dacie .........bafta
Paca
e trist faptul ca ti-ai distrus motorul cu buna stiinta...stii..impesiile se platesc....
argon
QUOTE(Mjeefo @ 14 Oct 2008, 10:03)
presiunea la ulei a scazut la jumatate....
...
nu mai am deloc presiune la ulei iar beculetul era rosu,
*



si cu toate astea ai mai mers in continuare fara sa-ti pese sleep.gif
Muttley
Da jos baia si desfa capacele de biela. Daca ai noroc, e vreun semicuzinet de biela sudat pe fus. Caz in care-i inlocuiesti pe toti si ai cam scapat.
Daca e cuzinet de palier sudat e mai greu, trebuie dat jos motorul.
Daca e setul (ma indoiesc) e iarasi greu.

Curios tare mi se pare faptu' c-ai ramas fara ulei.
Mai mult, spui ca era tot motorul improscat cu ulei. Pe unde a iesit uleiul ala??? Buson de umplere mai aveai? E curios tare ce povestesti tu acolo...

PS: NU forta deblocarea motorului!!! Ceva se va rupe, te asigur!
neajiji
Cred ca omu nu-si da seama de schimbarile care se fac cand va pune alt motor avand in considerare ca are dacie injectata.
Mjeefo
Mai toata noaptea am facut liniutze prin oras, pentru ca numai la asta folosesc masina si o folosesc rar cam odata la 2-3 luni cand mai ajung prin orasu antal,in rest sta in garaj, busonu era la locul lui, nu am dat atentie martorului pentru ca mai imi facea cateodata fitze si se mai oprea tot la fel, plus ca motorul se comporta lafel urca in turatii nu avea treaba nu se auzea nik, uleiul era dat pe afara decat pe partea dreapta a motorului adica inspre pompa de frana, cred ca a iesit pe la chiuluoasa sau pe la capac. Problema a fost dupoa ce lam oprit. mi se pare foarte ciudat.
maine ma pun sa lucrez la el va spun ce am reusit

O poza cu motoru dupa ce a fost partial sters de ulei:
poza motor
emircea
Ighen, domnu' Matli, subscriu.

Fara desfacut si evaluat nu are nici o sansa sa-l puna pe picioare. Nr. de piese ce trebuiesc schimbate creste proportional cu cat de insistent a fost sa-l reporneasca.

Si chiar asa, cum dumnezeu i-a dat in asa hal in gura ca a ramas fara ulei??? Macar iti dai seama de ce participantii la raliuri schimba obligatoriu uleiul la fiecare etapa???
vallyyy
QUOTE(Mjeefo @ 15 Oct 2008, 16:55)
Problema a fost dupoa ce lam oprit. mi se pare foarte ciudat.
*


Pai a fost suprasolicitat ,a ajuns fier pe fier si piesele s-au dilatat incat cand l-ai oprit ...........s-a blocat sleep.gif
djasu82
QUOTE(Mjeefo @ 15 Oct 2008, 17:55)
Mai toata noaptea am facut liniutze prin oras, pentru ca numai la asta folosesc masina si o folosesc rar cam odata la 2-3 luni cand mai ajung prin orasu antal,in rest sta in garaj, busonu era la locul lui, nu am dat atentie martorului pentru ca mai imi facea cateodata fitze si se mai oprea tot la fel, plus ca motorul se comporta lafel urca in turatii nu avea treaba nu se auzea nik, uleiul era dat pe afara decat pe partea dreapta a motorului adica inspre pompa de frana, cred ca a iesit pe la chiuluoasa sau pe la capac. Problema a fost dupoa ce lam oprit. mi se pare foarte ciudat.
maine ma pun sa lucrez la el va spun ce am reusit

O poza cu motoru dupa ce a fost partial sters de ulei:
poza motor
*


radmasa.gif si zici doar pentru liniute , alti daca ar avea acest motor nu ar mai sti cum sa-l ingrijeasca dar in fine te credem ca poate castigi foarte bine si nu te intereseaza asa de mult de motor. Ai multe de schimbat la el o sa vezi cu siguranta camasile si segmenti sunt in prima linie ... Daca tot participi la curse ia un ulei foarte bun pentru regimuri foarte inalte plus un filtru . Oricum nu dai tu cox cu acesta dacie.
bogdan_90
ce aveti ma cu omul? daca lui asta ii place sa faca? face pe banii lui. stai linistit ca duce si motorul ala mai stiu eu unu cu o dacie pe injectie de ii dadea de o rupea si l-a tinut 100 000 km motorul.
badboy_marius
dar asta nu inseamna ca toate or sa duca 100.000 km. stilul de condus si intretinerea contaeza. daca conduci ca un barbar si schimbi uleiul la 5000 in loc de 3000....
vallyyy
De la multe liniute o sa revii si cu topicuri de genul "imi bate ceva .......ce sa fie ? planetara ?...........nu-ti recomand dacia 1310 pentru liniute in general dupa ce dai in ea .......da si ea in tine ,mai incepe sa troncane ceva ,mai bate cate ceva si tot asa
SiloS
Matli, ti-as da un plus la reputatie, pacat ca nu mai exista reputatie !

Eu cred ca uleiul a sarit pe la filtrul de ulei . S-o f. garnitura !

QUOTE
daca conduci ca un barbar si schimbi uleiul la 5000 in loc de 3000....


Mai avem putin si il schimbam saptamanal !
Mjeefo
Uleiul l-am schimbat mereu la timp, am incercat si ulei sintetic care intradevar este mai bun dar il papa imediat, asta normal rezista mult.
Si masina e destul de buna pt ce am facut cu ea, motorul a fost ingrijit, iam schimbat mereu tot ce credeam ca a inceput sa fie prea uzat.
De troncanit planetara nu prea are dc nu merg pe drum agricol si nici nu o bruschez.
Merg sa vad ce pot sa ii fac:), tineti-mi pumni wink.gif)
Muttley
QUOTE(Mjeefo @ 16 Oct 2008, 09:13)
tineti-mi pumni wink.gif)
*


Fii linistit, ii pastram pentru tine. Pe toti!
baranga
QUOTE(vallyyy @ 15 Oct 2008, 11:57)
l ........desfa tot motorul si vezi ce s-a blocat .......operatie care o faci singur nu da banii la altii sa o faca ca nu e mare scofala ........demontatul e usor ,montatul e mai greu dar aici chemi mecanicul  wink.gif ..........daca vrei sa pui alt motor stiu ca merg majoritatea motoarelor de renault ........da un search ca e un topic despre ce motoare merg pe dacie .........bafta
*



da crezi ca se mai baga cineva daca il desfaci tu singur??? mai iti face vreun mecanic motorul daca il vede desfacut??aaaa..... si in cazul in care il face si se iveste o problema sa zicem,imediat se va absolvi de orice vine: "da ce am lucrat numai eu???"
asa ca mai bine daca nu te pricepi sa il faci singur mai bine o duci la un mecanic care il lauda lumea(nu rudele lui) si nu se lauda singur;cea mai buna alegere cool.gif
vallyyy
Nu vad ce poti strica dand chiulasa jos si baia ...........apoi dai blocul jos cu totul.......si gata motorul ......apoi il chemi si pe nenea mecanicul sa-ti dea verdictul .......eu zic ca mai scutesti ceva bani asa ........acum nu stiu fiecare face cum crede ca e mai bine ........dar avand in vedere ca o sa-i trebuiasca set si eventual vibrochen nu vad ce ar putea sa strice blink.gif......daca eu am un bloc motor,set ,vibrochen ,chiulasa si i le duc mecanicului crezi ca refuza sa-mi faca motorul ? eu nu cred
dani_devito
Bah eu nu inteleg ceva in legatura cu schimburile de ulei ... eu aveam castrol 20w40 , era garantat 10.000 il schimbam al 9.000 km ( nu conta ca era vara/iarna ) motoru l-am luat cu 0 km si a ajuns la 60.000 si nu avea nici ep draq , mergea ca nou ..... voi de ce tot schimbati atat uleiu ....??? cumparati ulei klumea+filtru si lasa sa mearga ... cum zice varu de mai sus ... o sa ajunge-ti de schimbati uleiu saptamanal ........
Paca
liniute cu dacia popa.gif
djasu82
se admite liniute cu o dacie preparata o noua cutie un alt motor frana pe discuri fata spate si eventual o turbina.
In 2 ore dai jos motorul iar in alte 2 ore il desfaci poate si mai repede si vezi ce are , nu cred ca e gripat totul sa nu fie de la injector sau calculator dupa cate vad eu masina e pe injectie.
Daca nu invarte sa nu fie eletromotorul de vina asa ne insiram aiurea pe forum la depanat de cuvinte...
argon
QUOTE(dani_devito @ 16 Oct 2008, 19:18)
... eu aveam castrol 20w40 , era garantat 10.000
*




Garantat atat la ce masina? Intervalul de schimb e dictat de motor, nu de ulei, si in al doilea rand nu cred ca exista Castrol 20w40.
Mjeefo
Am reusit sa ii pun in miscare motorul mai ramane de vazut daca troncane ceva prin el cand merge. Tot uleiul l-am pierdut pe la filtru de ulei din cauza ganituri si a temperaturi ridicate sa dilatat garnitura si a tasnit tot uleiul pe afara.
Sper sa imi mearga smile.gif

Acum chestia cu " liniutze cu dacia" da pentru ca mam dat cu multe masini si cu masina personala o fabia si asta are modificari majore la motor, dar cu nici una nu simt ca conduc cu adevarat, parca ma conduc ele pe mine, cu servo directie pedale si toate altele, cu daica simti ca conduci simti ca se zbate pentru tine, huruie; la dacie nu ai nevoie de toba sport ii auzi motoru care are un sunet puternic zici ca cine stie ce bestie de motor ai sub capota. Tin minte cand mi-am pierdut toata partea de evacuare de la toba mica in colo, facea parca era masina de nascar si culmea tragea si super bine, pentru mine dacia 1310 e muscle car roamnesc si multi prieteni miau ziso, uni dintre ei nu au fost niciodata cu o dacie, au fost "nascuti in bmw" dar au ramas putin impresonati pentru ca au auzit numai vorbe de rau despre dacie dar cand au simtio si au vazut cum e nu au mai gandit lafel.
Fiecare dacie are personalitatea ei, nu o sa gasesti niciodata doua dacii care sa fie lafel, sa se conduca sau sa sune lafel. Dar spuneti-mi mie ce masina e mai ieftina mai puternica mai economica la consum mai spatioasa mai practica, etc , etc decat dacia asta.
Orice roman ar trebui sa aiba o dacie, asta inseamna sa fii cu adevarat roman.
Nu lasati sa dispara toate daciile la remat, luatio cate una praf si reconditionatio cat puteti sa mai pastram traditia asta, da.. defapt cred ca e o traditie sa ai dacie rolleyes.gif
SiloS
QUOTE
Eu cred ca uleiul a sarit pe la filtrul de ulei . S-o f. garnitura !


QUOTE
Tot uleiul l-am pierdut pe la filtru de ulei din cauza ganiturii


Vreau doar sa ma laud !!
Mjeefo
Ai avut dreptate, era si absurd sa pierd tot uleiul pe la garnituira de chiuloasa sau pe sus pe la capac.


Off topic: facem o campanie "Reinvie o Dacie" ?
Hacker
Am patit-o si eu cu kkt ala de filtru de ulei. Aveam ulei 15W40 valvoline. Asta iarna la Busteni, cand am dat sa o pornesc ( afara -15 grade cred ) a facut poc, si totul uleiul jos . Am oprit-o , am dat 3 picioare in ea, am injurat de toate cele.. Am desfacut scutul, am gasit filtru in scut. Am cumparat ulei si filtru si aia a fost. Bine, de atunci nu mai folosesc 15w40. Bag nu mai 10w40 valvoline. Si nu ma probleme cu motorasul.
De la mersul brutal, la o Dacie pica mai intai : planetare, chit disc ambreiaj, si pe ultimul loc motorul. Eu stiu, pt ca am facut liniute cu dacia pana mi-au picat toate. Acum am inceput sa o menajez, sa schimb totul prin ea. Dar am mult de munca.
Mjeefo
Cu ambreajul ai dreptate il schimb cam odata la 8 luni.
Cu planetarele nu am nici o problema..momentant.
Minel
QUOTE(Mjeefo @ 17 Oct 2008, 10:47)
Cu ambreajul ai dreptate il schimb cam odata la 8 luni.

*




La 8 (opt ) luni , phuuuii ph34r.gif ,dar tu chiar asa de mult vrei sa iesi in evidenta ?? wacko.gif
Mjeefo
Nu e vorba de iesit in evidentza, pur si simplu asta e pasiunea mea, stiu ca costa mult, dar ma ajunge mult mai putin pe dacie decat daca faceam pe oricare alta masina.
Ford_V6
Cu cine faci liniutze cu dacia cu motor stock ???? ... Adversarii stiu ca e cursa ???
djasu82
cred ca aversari habar nu au sa schimbe vitezele daca el cu dacia da cox biggrin.gif si mai e si Break tongue.gif mai sti si a mea avea nebuni pe cap cand ma dam la ea ziceai ca nu e dacie dar in fine sa nu ne laudam ca ia ceilalti foc tongue.gif Zic poate modelele 99-2000 au avut ceva oricum e dacie.
Daca tot te tin bani de ce nu cumperi un disc de ambreaj sport de 200 costa in jur de 600 de euro si nu mai ai treaba 100.000 km .
Pasiune avem toti sa sti mai ales cei care posteaza acici cred ca fiecare i-a dat cox la o dacie nici unu nu e sfant biggrin.gif si nici eu fiindca de multe ori am probat dupa n modificari dacia pe cheiul damboviti sa vad cat de repede urca si la ce viteza se mentine tot Break aveam.
Daca in curba iti bat planetarele cand accelerezi ai grije ....
Ford_V6
Prietene ... vorba lu Mircea Badea ... cum sa coste un disc de 200 atat... un disc de ambreiaj de performanta pentru un V6 Cosworth de 240 diametru costa 1000 lei cu tot cu transport .... sa revenim cu picoarele pe pamant wink.gif

QUOTE
o fabia si asta are modificari majore la motor


Fa putin OFF TOPIC si delecteaza-ne wink.gif
SiloS
QUOTE
Cu cine faci liniutze cu dacia cu motor stock ???? ... Adversarii stiu ca e cursa ???


Ahahahha, ce amuzant ai fost !!!

QUOTE
Nu e vorba de iesit in evidentza, pur si simplu asta e pasiunea mea, stiu ca costa mult, dar ma ajunge mult mai putin pe dacie decat daca faceam pe oricare alta masina.


Daca schimbi si alte piese la fel de des ca ambreiajul nu prea as crede .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.