Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Raportul de compresie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Stalin
Salut tuturor, acum cateva zile am inceput reparatia capitala a unui motor de 1400 cc de tipul 102-14. Proprietarul motorului vrea sa il faca de 1600 cc pt ca deja are un arbore si un set motor de 1600 si ar reduce semnificativ costul reparatiei. Problema a aparut dupa ce am masurat volumul camerei de ardere a chiulasei (vrem sa o folosim pe cea dupa motorul de 1.4) si am comparat rezultatele cu un tabel de valori. Motorul de 1.4 avea raport de compresie 8,5:1 si volumul camerei de ardere trebuia sa fie de 41.8 cc ceea ce la noi nu e cazu fiind rectificata de cel putin 2 ori au mai ramas aprox 40.5 cc. Motorul de 1.6 are alezaj 77 mm si cursa 83.6 mm deci volum de aprox 389.5 cc pe cilindru. Asta inseamna ca daca vrem sa pastram chiulasa veche dupa rectificarea de 0.5 mm nu ar mai ramane nici macar 40 de cc si dupa montare (netinand cont de grosimea garniturii de chiulasa care mai mareste putin volumul) ar insemna un raport de compresie de aprox 9.75:1 ceea ce mi se pare foarte riscant. Intrebarea mea este urmatoarea a mai marit cineva in asa hal rap de comp la un motor de dacie ? sau macar daca stiti pe cineva care s-a apropiat de aceasta valoare. Vreau sa stiu daca scot cheia din contact motorul va continua sa mearga ? Am citit pe undeva pe aici ca cica s-ar putea merge pe benzina de 95 cu un raport de compresie de pana la 10:1 este adevarat ? va multumesc anticipat.
dizzy
Din cate cunosc eu, un raport de 10:1 e ok, mai sus necesita benzina cu CO mai mare!
Stalin
Un singur lucru nu inteleg daca intradevar motorul ar merge fara probleme cu rap de comp 10:1 atunci de ce toate motoarele fabricate pt 1310 au maxim 9:1 ? cand se stie ca marind aceasta valoare pana intr-o anumita limita creste eficienta motorului.
C a t a l i n
Există motoare cu raport de compresie 11:1 ce merg cu CO 95, dar nu cu carburator.
Muttley
QUOTE(Muttley @ 5 Jul 2008, 22:28)
Aveam nevoie de 39.5cmc volum, i-am obtinut fara nicio abatere.
*


Iar acesti 39.5 cmc ai camerei de ardere se traduc printr-un raport de comprimare de 9.8:1 dupa a doua strangere a chiulasei. E vb tot de 1.6.
Personal mi-as dori mai mult, as vrea un 10 - 10.2.
Momentan merg cu benzina CO95 fara plumb. Dar cu o observatie... Am o aprindere care permite o reglare fina a avansului la toate turatiile. Dar cred ca un avans mai mic la o aprindere clasica ar trebui sa fie ok.


Maximul la motoarele de 1310 este de 9.25:1 in cazul 1.6.
Nu s-a urcat la valori mai mari din motive evidente... Nevoie de fiabilitate la niste motoare slabe.
emircea
QUOTE(Stalin @ 18 Oct 2008, 18:20)
[...]ar insemna un raport de compresie de aprox 9.75:1 ceea ce mi se pare foarte riscant. Intrebarea mea este urmatoarea a mai marit cineva in asa hal rap de comp la un motor de dacie ? [...]
*



Si eu, si userul stoianovmi avem pe motorul de 1600 cmc pusa chiuloasa de 1300 cmc, cu supapele de admisie de la 1600 cmc. Probabil mai sunt si altii, dar nu ii stiu. Raportul volumetric calculat si masurat la mine este de 10,5:1.
Eu merg preponderent pe GPL, iar pe benzina prefer sa folosesc benzina mai buna (98), setarile de avans sunt apropiate in aceste cazuri.
M-am ingrijit sa am radiator de cupru, varianta mare, preventiv, sa nu am problema ca motorul se incinge prea tare.
Masina imi merge ok. Am pus si bujii cu filet lung si, cu reglajele corespunzatoare, nu am si nu am avut probleme cu detonatiile.
Stalin
Multumesc mult pt. sfaturi, o sa revin cu detalii dupa ce terminam de asamblat motorul, chiar sunt curios ce o sa iasa.
Stalin
In sfarsit dupa o perioada mai agitata am gasit timpul necesar sa terminam de asamblat motorul. Concluzia, merge excelent ! pt. toti cei care vor sa mareasca raportul de compresie 10:1 este o valoare sigura pt benzina de 95. Motorul merge rotund fara detonatii cu avansul reglat normal, ce nu prea imi place este ca se cam supraincalzeste dar asta se rezolva cu un radiator mai mare.
Muttley
QUOTE(Stalin @ 5 Nov 2008, 16:07)
pt. toti cei care vor sa mareasca raportul de compresie 10:1 este o valoare sigura pt benzina de 95.
*


Nu-i adevarat.

Ori mergi cu avans normal si cu benzina superioara, ori micsorezi avansul.
argon
si 11:1 merge cu 95 bine mersi fara sa umbli la avans, chiar putin marit.
Muttley
QUOTE(LuluMOB @ 6 Nov 2008, 15:29)

Cine si ce sa vada acolo?

QUOTE(argon @ 6 Nov 2008, 15:35)
si 11:1 merge cu 95  bine mersi fara sa umbli la  avans, chiar putin marit.
*


De unde stii? Ce fel de masina?
pcostica
QUOTE(Stalin @ 5 Nov 2008, 17:07)
... Motorul merge rotund fara detonatii cu avansul reglat normal, ce nu prea imi place este ca se cam supraincalzeste dar asta se rezolva cu un radiator mai mare.
*



eu zic ca ai avansul prea mic!
Bafta!
einstein1984
Ori micsorezi avansul, ori maresti dozajul. Amestecul bogat face minuni in prevenirea detonatiilor,
LuluMOB
QUOTE(Muttley @ 6 Nov 2008, 15:40)
Cine si ce sa vada acolo?
*


În general oricine, informații despre problema ridicată în titlul topicului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.