POWERbyDAciaVsWERo
19 Oct 2008, 20:09
salut.. am o problema cu incarcarea de cateva zile .. am schimbat alternator.. am schimat releu.. fiindca nu imi incarca cum trebuie si dimineata mereu o porneam impinsa.. in seara asta am fost sa iau o baterie de la un amic.. cand am scos borna de la baterie .. poc.. a murit motorul ... ce sa fie ?? .. cand scot firul de la excitatie si cel de la releu ( cele cu papuci ) creste turatia motorului .. dar de ce nu sta pornita fara baterie ??
si am mai observat tot in seara asta a ramas aprins becul de la martorul semnalizator ~X(
ma dau batut... care ar avea o idee ... sa imi spuna ca maine mai tre sa plec si la muncaaaaaaaa
bateria nu se deconecteaza niciodata cu motorul pornit, cine te-a invatat sa faci prostia asta? risti sa-ti prajesti una alta cu ocazia asta.
POWERbyDAciaVsWERo
19 Oct 2008, 20:14
dar mergea .. am vrut sa scot bateria sa o shimb cu alta ...care era goala
loganfan2008
19 Oct 2008, 20:15
ai un consumator foarte mare pe undeva, posibil vr'un scurt....
POWERbyDAciaVsWERo
19 Oct 2008, 20:19
nu te contrazic.. gasil`as odata ca mor daca nu am masina !!!!!
Executron
19 Oct 2008, 20:27
pai in seara asta mare lucru n-ai ce sa-ai faci
Cand ai timp scoate pe rand sigurantele, modul clasic de verificare a consumatorilor pe baterie si apoi mergi cu masina si vezi daca incarca fara acel circuit scos prin siguranta... Altceva nu prea cred ca poti sa faci rapid...
POWERbyDAciaVsWERo
19 Oct 2008, 20:32
cu care sa incep ?? am cutie de sigurante in compartimentul motor..
bygy007
19 Oct 2008, 21:27
Daca scoti bateria din circuit cu motorul pornit iar cind o pui pe cealalta pot aparea variatii de tensiune tranzitorii foarte mari la o chestie dinasta am ars tot ce era electronic pe masina inclusiv temporizatorul .
problema ta este
alternatorul
POWERbyDAciaVsWERo
21 Oct 2008, 00:22
scuze am fost la servici... aseara .. am reanimat`o.. am facut ce iam facut .. nu stiu cum si in ce fel.. dar pana la urma a mers.. am scos toate siguratele .. si nici o diferenta.. azi dimineata a pornit spre uimirea mea ... cand am venit de la servici .. m`am urcat in masina .. am pornit`o .. iar... incarcarea OK ... pana s`a incalzit motorul ... si atunci a intrat pe rosu........... asta`i problema ...
Bygy007 sunt la al 3`lea alternator... iar temporizatorul ?? e aprinderea tranzistoriala nu ?? ca de cand cu bateria mea si lipsa incarcare .. merge ciudat rau de tot motorul.. parca merge inecat si el sarmanul nu prea are debit mare de benzina ca sa fie inecat
21 Oct 2008, 01:25:si pute`ti sa imi puneti si mie o "schema" la tabloul de sigurante .. am cu 6 sigurante in compartimentul motor..
sa imi spunetzi de exemplu .. la prima de sus .. este de la faruri .. bord semnale .. bla bla.. pana la ultima sa stiu ce sa pun pe contacte sa le opresc alimentarea la toata masina cand vreau sa nu o folosesc o perioada te timp
bygy007
21 Oct 2008, 01:07
scoti borna
POWERbyDAciaVsWERo
23 Oct 2008, 00:11
ms bygy ! .. le`am scos pe toate direct.. si le`am pus pe rand una cate una ... nici o diferenta.. dar.. merge acum .. oricum am schimbat azi si alternatorul si releul ... si .. tot asa e .. deci si celelalte erau bune.. dar era ceva ce le omorase..
treaba e ca s`a prajit aprinderea tranzistoriala .si am trecut pe clasic...
inainte datea 130 km/h.... acum doar 120 km/h ( pe o portiune de drum unde maxim am prins 140 cu o alta masina tot dacie doar ca avea motor de 1400 si cutie in 5 trepte fata de mine 1300 cu cutie in 4
)
23 Oct 2008, 01:12:si s`a prajit aprinderea si releul de semnalizare cu ocazia prostiei mele
) .. e bn ca m`am trezit la timp pana nu mai avea ce sa se prajeasca
)
Ford_V6
23 Oct 2008, 22:51
Ai avut ghinion ... am decuplat borne in mers si am schimbat baterii cu motoru mergand la zeci de masini pana acum si nu a fost nici o problema ...
POWERbyDAciaVsWERo
23 Oct 2008, 23:22
asta e .. oricum am luat azi un releu de semnalizare mecanic .. merge .. cu cadenta mai lenta putin dar nu e problema .. si aprinderea o rezolv eu
treaba e ca eu nam schimbat asa bateria scoate borna poc alta.. am turat motorul sa vad daca tine fara baterie ... si nu tinea si am facut de cateva ori asa... si .... so dus cate una usor asa
astazi am luat de la o dacie din 82 parca.. farurile.. am dacie in 4 faruri dar am observat ca geamul era diferit.. la cea veche era geamul bombat.. ca un bec.. iar ale mele care erau pe masina .. erau mult mai drepta fata de celelalte.. influenteaza?? si cum sa le montez.. adica cum sa fie "dungile" acelea dupa ele.. am vazut ca are 2 randuri de dungi pe o parte si de alta de la jumatatea farului una mica si una mia mare.. care sa fie sus care jos ..sau nu problem la astae?
Mr_Devil83
23 Oct 2008, 23:38
Deci: dacia aia cu farurile bombate, probabil ca era pentru export, eu am avut unul din faruri bombat si era "made in cehoslovacia" iar motivul pentru care l-am inlocuit au fost chiar striatiile alea de care vorbesti tu, vezi ca sunt diferite striatiile la farul de faza lunga, fata de cel de faza scurta. Alea mai "rombate" se pun in extremitati iar cele cu striatii mai drepte se pun mai spre mijloc.
Faptul ca masina turata putin, moare fara baterie ma face sa cred ca tu ai probleme mari, sau cu alimentarea releului sau a excitatiei alternatorului, dar de la releu la excitatie ai un singur fir si ala are 20 de cm, sau cu firul de la alternator la baterie. sau chiar cu papucul ala gaurit care se prinde pe alternator.
Daca te ajuta cu ceva: Motor pornit, pe la 1000 de ture, trebuie sa se poata autoalimenta din ce produce alternatorul, deci pe la 1000 de ture ar trebui sa fii capabil sa scoti bateria din circuit iar motorul sa functioneze. Daca moare eu zic sa verifici la sange alternatorul si releul de incarcare precum si alimentarea releului si cablajul ala de "semiforta" de la alternator la baterie.
POWERbyDAciaVsWERo
24 Oct 2008, 22:46
problema era alternatorul .. un carbune ramanea blocat .. firar .................................... si fabrica unde la facut si ala de la pus in cutie etc..
MS msmsmsms !!!!!!!!!
am un releu mecanic de la o dacie batrana.. cum il pot verifica acasa daca merge?
24 Oct 2008, 23:52:si mai am o chestie .. care stie cum vin firele alea la maneta aia de la stergatoare.. sa imi zica ca la "destepti" firul maro primu ..ala verde al 15`lea.. sa le pun si eu .. ca .. sunt puse aiurea .. cand dau prima treapta nu face nimik .. la a 2 merge ..si cand trag de el iar merge .. ca nelumea
)
bygy007
24 Oct 2008, 23:29
desfa maneta de la stergator si curata contactele din interior
pentru verificarea releului iti trebuie o sursa reglabila pina la 15-16V si 1 A minim
AICI gasesti detalii
POWERbyDAciaVsWERo
25 Oct 2008, 14:33
ms bygy !!!!!! esti de mare folos .. sper sa tin minte schema pana afara
)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.