Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ocnareasa
Vreau sa stiu si eu cum se face reglajul la carburator la o dacie 1300 .. cu motorul rece sau cald .. ma ref la aer si benzina + delcou.
mihai0070
toate reglajele la dacie se fac cu motor cald
ATM
Fara a fi mare profesionist, si deci cu riscul de a nu pica buza-n buza cu manualul - incalzesti masina pana la temperatura normala de lucru (82-95 grade, depinde ce termostat ai). Presupunand ca ai totul in stare buna (platina, fise, bujii, jiglere desfundate, carb izolat care nu trage aer, furtun de capsula vacumatica intreg etc) te legi prima data de delcou - invarti usor de el pana cand gasesti punctul in care motorul prinde cea mai mare turatie, constant, fara rateuri sau variatii, si in care nu da in nas la acceleratii bruste. Fixezi pozitia strangand cu o cheie de 11 piulita din stanga delcoului, sa nu se miste din vibratii. Numai dupa ce ai terminat cu delcoul, te legi de carburator - insurubezi putin surubul de relanti, sa-ti stea turatia pe la 1200 rpm (adica la ureche, usor turata, daca n-ai turometru) si apoi ataci surubul de emulsie aer-benzina - insurubezi/desurubezi respectivul usor-usor pana cand gasesti plaja in care motorul are cea mai mare turatie. Atentie, plaja, adica turatia cea mai mare o prinzi de obicei nu intr-un singur punct, ci intr-o perioada cuprinsa de obicei intre o insurubare - o insurubare si jumatate a respectivului. apoi, desurubezi surubul de relanti pana cand stabilizezi o turatie in jurul a 800-900 rpm, dupa plac...si cam asta e. O parere babeasca, daca masina totusi are intreruperi dupa aceea in orice turatie, cel mai probabil e de la delcou (=aprindere), deci iei iar procedura de la capat. Daca intrerupe doar la relanti, mai probabil sa fie din surubul de amestec, si te legi iar doar de carburator. Daca ai sucit si invartit mult si bine si tot nu-ti iese, poate o fi altceva ...si atunci incepi sa te uiti la bujii, platoul de platini, etanseitate talpa carb etc...
Evident, astea sunt reglaje pur dupa ureche, pe care si le face proprietarul in fata blocului, reglajul ca la carte se face cu lampa de control, stroboscop, avansul la 0 grade RAC etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.