Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: flush motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alin_xyk
Mi-a spus cineva cum ca ar fi niste solutii pe care le pui in motor sa il curete, inainte de a face schimbul de ulei... Altcineva mi-a spus ca e posibil sa fie foarte multe impuritati si calamina, si sa obtureze nu stiu ce gaurele prin motor, pe unde se scurge uleiul. Intrebarea mea este: sa curat sau nu motorul in felul asta? Am desfacut ieri capacul de la culbutori si am vazut foarte multa mizerie acolo. Multumesc
dacia_gpg
Daca are multa "mazga" nici cu mama lu flush nu cureti rampa si chiulasa.
Cumperi un L de nitrodiluant, aprox.5 ron, tai un bidon de plastic de 2l si torni jumatate din continutul de nitro,un penson cu par scurt si aspru si cureti frumos toata zona,repeti operatia pana obtii rezultatul dorit.Pornesti motorul 5 minute, apoi dai drumul la ulei,schimbi uleiul si filtrul.
motanpaul
Uitati cum arata motoru meu sub capacu culbutori.Datim niste sfaturi cum sa il fac sa arate calumea.Motoru e luat de la dezmembrari, deocamdata nu consuma ulei, motoru merge bine,nu bate.Este de dacie 1300 ani 77.As vrea sa il salvez sa ii bag un ulei bun dupa ce spal la culbutori si baia de ulei.
Multumesc
tzepesch
sau metoda batraneasca f f buna....incalzesti motorul, scoti uleiul. iei 2 L de ulei M20-40, cel mai ieftin, 7Lei/L. pui 1 L de motorina. si pornesti motorul. il tii cam 10 min l relanti apoi scoti capacul de l culb si vezi daca mai are adepuneri pe rampa si in capac. daca nu, specli cu motorina sau nitrod. cum s-a spus mai sus. boboc il faci.

apoi pui ulei f bun, semisint sau mineral, dar de firma, Castrol GTX, MAgnatec sau Elf 10W40. si filtru nou binenteles. Mann.

pt bugetul meu, Magnatecul e cam scump, 180RON/4L. GTX e 100RON/4L. Elf 80ron/4L
ydaniel
depunerile se fac din cauza uleiului de slaba calitate si neschimbat la timp.si pt capacul culbutorilor mai bine iei unu nou:D e 45lei:)
motanpaul
Pot sa iau o pensula si sa spal cu motorina sa diluant?
Si nu are nimic daca acele depuneri se duc in jos? Intreb pentru ca sa nu mi se infunde niste canaluri de ungere al motorului.
Mai bine intreb inainte sa ma apuc. 053.gif Mersi mult
tzepesch
fa intai spalatu cu amestec de motorina! daca ai acolo depuneri si si-n alta parte sigur!!!

apoi cu pensula!
motanpaul
Mersi o sa fac 053.gif
tzepesch
spor. poze dupa!
gti98
E ultima din cele 3 zile libere si e foarte posibil sa fi facut ceva. Daca inca nu, eu NU-ti recomand sa bagi motorina in ulei!
In afara unui "smac" cu slabe proprietati lubrifiante, "solventul" va pune in miscare un volum excesiv de gunoaie, care iti vor infunda canalele de ungere cele mai inguste.
Recomandarea mea era sa demontezi rampa culbutorilor si tijele impingatoare; capacul si piesele demontate se spala cu pensonul intr-un lighean (in diluant, motorina sau ce vrei tu), apoi se sterg uscate. Pe chiulasa, se aduna malul "la lingurita", iar in final se aduna resturile cu carpa (ideea e sa nu cada mal prin gaurile tachetilor) Poti sa demontezi baia si sa verifici, dar acolo nu vei gasi mal!

Recomandarea (de bun simt!) era de a folosi "solventi la penson" doar in cazul demontarii; uleiurile au aditivi detergenti si daca vrei sa fii "zelos", poti adauga un "flush" inainte de schimbarea uleiului.
Si iti recomand calduros sa inlocuiesti filtrul de ulei la fiecare schimb de ulei. (nu costa decat vreo 8 lei; decat sa pui un filtru scump, mai bine schimbi mai des unul mai ieftin, ca si ala scump se infunda la fel de repede- adesea se plateste "marca" si nu vreo diferenta de performanta!)

Eu m-am ghidat dupa aceste reguli si nu am avut probleme din 1975 pana azi, cu ungerea (de fapt din 1969, cand si-a luat taica-miu prima Dacie; din 1975 am eu permis)

Toate cele bune!
tzepesch
metoda cu motorina in ulei o folosea si bunicamiu la fr. lui. si se mentinea perfect motorul. o facea la fiecare schimb, pt ca nu circula mult cu masina. in 30 ani a facut cam 30-35.000km.

din pacate masina a fost ridicata de adp sau care se ocupa. nu intru in detalii ca ma oftic.

tin minte acu vreo 3 ani cand am pornit-o dupa 1 iarna de nemiscat, i-am curata bujiile, ca aveau ulei pe ele, de la conservarea motorului, am pus batria si a pornit la prima cheie. diferenta fata de motoarele ro.

totul sub capacul culbutorilor era perfect curat. si vb. aia ,nu se gaseau la noi mama uleiurilor sintetice si semisintetice. se bagau din cele mai ieftine.

<span class='edit'>1 Dec 2008, 16:10:</span>
acum, nu te contrazic, am relatat doar din vazute si am observat ca a functionat f bine.

eu am spalat tot motorul, inclusiv cilindrii cu alcool tehnic. rampa culb. am rectificat-o si spalat-o manual la pensula. iar capacul si baia prin racaiere cu spaclu si lingurita si pensula.
djasu82
petrol decarbusol .... iar la rampa se foloseste o lita otelita subtire si se introduce peste tot...
Ma ia cu groaza ce am vazut in pozele puse de tine biggrin.gif Uleiul s-a transformat in pacura solida tongue.gif
ct-03-tvy
QUOTE(motanpaul @ 1 Dec 2008, 10:49)
Pot sa iau o pensula si sa spal cu motorina sa diluant?
Si nu are nimic daca acele depuneri se duc in jos? Intreb pentru ca sa nu mi se infunde niste canaluri de ungere al motorului.
Mai bine intreb inainte sa ma apuc. 053.gif Mersi mult
*


pai nu are nimik ,uleiu pana ajunge la lagare trece prin filtru blink.gif
motanpaul
Rezultatu dupa o zi de munca.Mai am multa minzerie in acele canale incercuite cu rosu din poza.Am spalat si capacu culbutori,dar nu i-am mai facut poza si la ala.
In rest sa mai dus din mizeria de pe chiulasa.Astept sfaturi in continuare si multumesc pentru ajutoru acordat pana acum.
Sper ca va merge mult mai bine motoru dupa o curatenie si in baia de ulei.
CriSTI68
mai este metoda cu focul smile.gif
motanpaul
Cine stie cum sa scot acele depuneri din acele canaluri cu tijele?Acele incercuite cu rosu in poza.
As vrea sa ii bag si ulei+motorina si sa o pornesc.Dar acasa mai am 1,5 litri de ulei si cam jumate de litru de motorina.In total cam 2 litri cam ar fi de ajuns deorece este pe minim.Ce ziceti cum sa fac?
Ca maine iara ma pun sa termin o data, cat mai este timp buna ca poate iara vine frigu si atunci ii mai greu sa lucrez. sad.gif
djasu82
Pai pornesti motorul il incalzesti bine sa atinga 80 de grade torni motorina pornesti motorul si lasi 3 minute in functiune dupa aceea golesti tot continutul.
Alti puneau motorina in loc de ulei biggrin.gif asa le functiona motorul ma rog cat o fi functionat...De aceea iti spun inainte incalzesti bine si torni 1 litru de motorina ...
neajiji
dai jos chiuloasa si o suflii cu aer comprimat e cea mai eleganta metoda, o sa-ti mearga mult mai bine motorul si va porni mai usor dupa ce il cureti. Pamant d-ala am avut si eu inainte, dupa ce cureti bine e pacat sa nu bagi un ulei bun
djasu82
QUOTE(neajiji @ 1 Dec 2008, 20:19)
dai jos chiuloasa si o suflii cu aer comprimat e cea mai eleganta metoda, o sa-ti mearga mult mai bine motorul si va porni mai usor dupa ce il cureti. Pamant d-ala am avut si eu inainte, dupa ce cureti bine e pacat sa nu bagi un ulei bun
*


neajiji si ai imprumuti tu la baiat o cheie dinamometrica ?
neajiji
Bine ar fi ca toti mecanicii sa lucreze cu asa ceva cand monteaza/demonteaza un motor....
motanpaul
Am acasa de la fratele meu ulei esso 10w40 semisintetic.La pus in passatul lui si ia bagat un pic de benzina in el.El il arunca.Acel ulei nu stiu daca a functionat 20 km,ca a observat ca ia bagat un pic de benzina si la dat jos.Daca pot as vrea sa mai fac un pic de economie,deoarece e si criza asta si venturile sunt un pic mai mici.
Am stat si m-am gandit oare ar avea ceva daca as pune vreo 2-2,5 l in motor si il incalzesc,bag 1l de motorina si dupia afara?
Binenteles dupia ulei nou bun+filtru ulei.
tzepesch
2L ulei, 1L moto. preferabil ulei curata, cel mai ieftin.

daca nu, il filtrezi de 3 -4 ori cu tifon , 5-6 straturi. o sa ramai surprins de cate o sa retina.
motanpaul
Salutare revin din nou cu o nelamurire.
De la acele canaluri cu tije unde se duce uleiul direct in motor?Sau merge in filtru de ulei pentru filtrare? Sau care este traseul uleiului?
Ca cred ca am dato-n bara sad.gif
Minel
Poate te ajuta asta sa iti dai seama !

Bafta mare !!!
argon
QUOTE(tzepesch @ 1 Dec 2008, 11:43)
pt bugetul meu, Magnatecul e cam scump, 180RON/4L. GTX e 100RON/4L. Elf 80ron/4L
*




Magnatecul e 130 ron/4 litri, iar Gtx cum am luat eu e 78 ron/4 litri, sper ca nu iei ca referinta pretul teparilor de la Metro de exemplu...ia si tu ulei dintr-un magazin de uleiuri, nu hypermarket ca e mai mare adaosul ca marfa..
motanpaul
Am intrebat pentru ca am gasit pe chiulasa niste bucatele de span de fier.Si nu stiu de unde ar pute fi?
Si ma gandesc sa nu se fi dus in jos pe tijele alea.Dar habar nu am de unde sa am span acolo. rugaciune.gif

<span class='edit'>3 Dec 2008, 11:38:</span>
Gata am spalat motoru cu ulei +motorina.Cine zicea ca motoru nu are ungere cu ulei semisintetic 2l+700 ml de motorina aveam presine in relantiu de 1,6.
Motoru nu mai scoatea fum albastru, cum scoatea inainte.Si curios ca nu a iesit bucati mari de murdarie, doar mici de tot, si am mai gasit si pilitura de fier a iesit dar era mica nu mare.
Acum si inanite aveam un zgomot la distributie parca un huruit de la ce poate fi.
E scump de reparat? Mai pot merge pana la primavara asa cu ea?merg rar cu ea cum a ar fi masina de duminica? sad.gif

3 Dec 2008, 12:03:
Acel huruit e numa la relantiu.Dar din ce am citit pe forum,cred ca de la pesiunea de ulei slaba ca oricum cu ulei normal aveam 2,5 in relantiu.
Si poate de la presiunea slaba imi huruia in relantiu.Cu motorina+ulei aveam 1,6-1,7 si poate de acea.O sa vad dupa ce ii pun ulei nou cum sta treaba.Oricum numa la primavara o sa o fac.
motanpaul
biggrin.gif Gata am pus ulei nou filtru.Verificat culbutori.Ulei am pus Esso multigarde 15w 40.
Merge ceas masina, nu mai trepideaza in relantiu,nu mai scoate fum albastru,e mai silentioasa.
Deci cine a zis ca se strica motoru spalandul cu ulei+motorina,eu am observat ca nu sa stricat.Eu sunt multumit de rezultat, cu motorflush nu imi curata nici in 10 ani.Multumesc pentru ajutoru acordat in rezolvarea cazului "Spalare motor".
Un sfat: Nu mai puneti uleiuri la 20 lei-4l, binenteles daca aveti motoru bun, ca daca e unu care consuma ulei nu prea se merita.
tzepesch
glad to be at you're service...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.