Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Buson golire ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
blana
Salut,
Am vrut sa schimb uleiul, dar surpriza... busonul de la baia de ulei este uzat si are floarea prea larga. Cheia patrata de 10mm se invarte in gol.
Am luat un patrat de otel de 12 mm si l-am ajustat cu flexul pana la 10,5 mm, cand s-a potrivit in buson, dar metalul nu a fost suficient de rezistent si in loc sa desfaca busonul, muchiile patratului s-au indoit. Am invartit in sens trigonometric, privind din jos.
Acum trebuie sa caut un patrat mai rezistent. Alta solutie nu vad; daca as incerca cu flacara nu cred ca s-ar rezolva, poate ar lua foc ceva. Nu inteleg de ce e asa de intepenit, pentru ca filetul e sigur uleios.
Chiar daca as demonta baia (ceea ce nu am chef sa fac), nu vad cum ar iesi dupa aia mai usor busonul.
Am primit sugestii:
- sa-l desurubez lovindu-l cu dalta si ciocanul tangent in margine;
- sa-i tai un sant pe diametru si sa-l desfac cu o surubelnita mare;
- sa-l distug cu un spiral si o bormasina;
Vede cineva vreo solutie?
C a t a l i n
Încearcă să îl desfaci la cald, după un drum cu mașina.
brigada_diverse
nu vrei sa dai baia jos...
deci..daca ii faci sant pe mijloc...nu stiu daca ai surubelnita asa mare

la cald, incearca cu ciocanul si dalta...dar lasa si un loc sa faci un eventual sant, sa sa poti la final sa o prinzi si cu surubelntia, putin probabil sa mearga

daca tot nu merge....spiral si borsmasina..dar sa nu strici filetu baii
C a t a l i n
Sau sudură.
nelu_1985
il poti prinde cu un mox de buza lui, sau poti suda un surub pe el de 12 sa zicem si il desfaci cu o inelara cotita de 19....ca sa ai forta.
Adrian_Boy
Dalta si ciocanul, este o solutie buna wink.gif
ydaniel
acuma mai e o faza:unde lucrezi:pe sub masina sau in gaura/rampa/elevator:)
slaiciprian
si la mine merge greu de fiecare data. cu o mana imping cheia de desfacut in sus, sa prinda cat de cat, cu cealalta invart folosind o teava, un mox, sau o cheie franceza mare. in general se deblocheaza la miscari bruste.
p.s. stie cineva daca se gaseste busonul acela de cumparat?
G I M
Fa un "L" mai mare dintr-un patrat de otel, ia-lla flex pana la dimensiunea la care se potriveste si incearca sa calesti cumva otelul ala ...incearca sa-l inrosesti in foc si apoi il bagi intr-un vas cu ulei ars...sau ce ulei ai pe acolo...poate reusesti
adrianne
QUOTE(slaiciprian @ 25 Oct 2008, 21:14)
...stie cineva daca se gaseste busonul acela de cumparat?
*



da
ydaniel
da,e cam 7 lei unu cu magnet:)
DanielLGE
Cu un MOX mai mult ca sigur rezlvi treava !
blana
Mersi mult tuturor pentru pareri!
Pana acum am lucrat sub ea, dar ca sa-i dau jos scutul si sa am spatiu de manevra, voi folosi o rampa.
Am luat cu 6 lei un buson nou cu ambalaj Dacia + garnitura.
La sudura nici nu ma gandesc si oricum acolo unde am rampa nu am curent.
Cred ca voi incerca combinatia mops + cheie patrata + motor foarte fierbinte, sau, daca imi fac mult curaj, bag dalta si ciocanul. Dar ma gandesc serios sa apelez la ajutor profesionist.
sorin1983
se gasesc si busoane cu cap de cheie fixa(17 parca) nu cu gaura pentru patrat. se poate incerca cu un prelungitor de tubulare..model mai solid(sa mearga la chei de la 13 in sus)
argon
cu um mops de instalatori rezolvi, e suficient de lat, vezi numa sa nu faci in sensul gresit, faci invers ceasornicului. Sau mergi la un atelier sa-ti scoate uleiul pe sus.
blana
S-a rezolvat, dupa o vizita la service-ul din Floreasca, de langa podul peste lacul Herastrau.
Mesterul a fost cam nervos cu mine, dar si-a demonstrat valoarea, folosind un patrat teapan (prins intr-o cheie lunga) si santul de vizitare. Busonul s-a supus, s-a lasat desurubat si l-am schimbat. Oricum, mesteru' a respins din start sudura, dalta si mopsul. Am platit 20 ron.
Mi-a recomandat si el figura cu inrosirea la foc si calirea in ulei.
In concluzia, pentru interventii profesioniste sunt necesare scule de calitate si o rampa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.