Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Anvelope de iarna
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Piese auto - Dacia Sandero
Pages: 1, 2, 3
billbobdoe

Fiind in vizita la un dealer Dacia, mi-am luat inima in dinti si am intrebat de anvelope de iarna. Surpriza mare...au o oferta demna de luat in calcul:

Continental TS810, care din ce am mai citit sunt foarte bune (inclusiv la testele adac), la 250 ron/buc, cu montaj gratuit (+echilibrarea rotilor 28ron).

Mai aveau si Michelin-uri de iarna, dar imi scapa modelul, la 253 ron.

Ce ziceti, se merita?
costyr81
Contintental de iarna (nu stiu modelul) au si la Metro, si chiar arata super, la 200 ron
Kojak
QUOTE(billbobdoe @ 27 Oct 2008, 23:20)
Fiind in vizita la un dealer Dacia, mi-am luat inima in dinti si am intrebat de anvelope de iarna. Surpriza mare...au o oferta demna de luat in calcul:

Continental TS810, care din ce am mai citit sunt foarte bune (inclusiv la testele adac), la 250 ron/buc, cu montaj gratuit (+echilibrarea rotilor 28ron).

Mai aveau si Michelin-uri de iarna, dar imi scapa modelul, la 253 ron.

Ce ziceti, se merita?
*



NU se merita! parerea mea tongue.gif
Preturile sunt nesimtit de scumpe la astia de la dacia.
Eu am gasit la o vulcanizare mai "de doamne-ajuta", dunlop wintersport m3 (care sunt o idee peste continental si michelin) cu 220ron (inclusiv montaj si echilibrare gratuita)
YR-ZBG
Preturi cam mari...parerea mea.
Montaj si echilibrare gratuita ofera majoritatea magazinelor, fie ele supermarket-uri (Carefour, Praktiker, Metro, etc.) fie mici magazine de piese auto sau vulcanizari.
bion
QUOTE(Kojak @ 29 Oct 2008, 08:14)
NU se merita! parerea mea tongue.gif
Preturile sunt nesimtit de scumpe la astia de la dacia.
Eu am gasit la o vulcanizare mai "de doamne-ajuta", dunlop wintersport m3 (care sunt o idee peste continental si michelin) cu 220ron (inclusiv montaj si echilibrare gratuita)
*


Dunlop SP Winter Response sunt cotate ca f. bune ca si TS 810 ,dunlop wintersport m3 nu apar in topul gumelor de iarna 2008.
vladpc
Ca fost angajat Michelin va pot spune ca Dunlopul de cand au fost preluati au scazut mult de tot calitatea. Daca vreti calitate la bani putini luati un eschimo 3 de la sawa. Are zgomot mai mare decat restul dar se tine bine pt o anvelopa de iarna, sau un vredestein.
Alpinul de la michelin e scump dar te tine cel putin 6 ani.
Alte marci interesante mai sunt BF Goodrich si Kleber, amandoua tin de michelin. Una mai scumpa una mai ieftina. Acu depinde ce vrea fiecare.
gabylzr
Ai mai lucrat si in domeniu zici si tu recomanzi cauciucuri care ti 6 ani?
vladpc
daca le folosesti numai iarna da.
Nu se deterioreaza in timp ca restul de anvelope. Banuiesc ca stii ca orice anvelopa in timp chiar si nefolosita isi pierde calitatile, curba de vulcanizare si alte alea. Iar ca numar de km care pot fi parcursi baietii de la arhitectura anvelopei ziceau un plus de 30% fata de orice alt competitor.
Ti se pare putin?
bion
Io nu vand gume da cam peste tot unde am citit despre ce si cum e cu anvelopele scria ca dupa max. 4 ani chiar si neutilizate nu mai prezinta nici o siguranta in exploatare. Subiectu` s-a mai discutat pe forum cu` ceva ani in urma.
vladpc
Nici eu nu vand anvelope, am lucrat la ei in fabrica atata tot. Intradevar inainte situatia era asa cum zici tu.
bobo77
Pai si de cind s-a schimbat aceasta situatie? asa peste noapte arata ceva, unde scrie...
vladpc
Nu am cum sa arat nimic fiindca tot ceea ce am afirmat sunt din discutii avute cu cei de la arhitectura anvelopei de la Michelin Romania, in perioada cat am lucrat la ei. Iar situatia s-a schimbat dupa ce au inceput sa cerceteze un nou tip de amestec de cauciuc.
nambanidealtceva
Parerea mea ar fi sa nu va aruncati la gume scumpe de iarna.. Eu am fost in Metro sa vad ce gasesc.. si am gasit Eskimo.. care, in afara de faptul ca fac zgomot, au o aderenta uimitor de buna, anul trecut am fost la munte exact cand a dat cu zapada si mi-au prins excelent. Am dat 120 de RON pe bucata. Cu diferenta de bani mai bine va luati inca 3 jante, ca sa economisiti timp si bani, sau schimbati anvelopele cu unele noi la fiecare 3-4 ani, ca sa nu se mai puna problema de imbatranire a cauciucului.
romanvs
Am vazut ieri Fulda de iarna in Selgros la oferta 200 ron/buc(185/65 r 14).
Ca floare sunt asemanatoare cu Dunlop de iarna si la fel de adanca.Mie unul mi-au placut.Dunlop sunt 250 ron/buc.
Kojak
Cum spuneam, mi-am schimbat si eu gumele cu unele de iarna. smile.gif

Gumele cu pricina sunt dunlop wintersport m3 (185/65/R15) la pretul de 210ron/buc. x 4 bucati = 840ron in total, cu tot cu montaj, echilibrat si valve noi gratuit.
Sunt produse in oct. 2008 (scrie pe ele), cica in jermania. tongue.gif

Am facut deja vreo 500km cu ele, sunt incomparabile fata de kormoranele vechi cu, care am mers cca. 55000km, confortul si tinuta de drum sunt net superioare, zgomotul la rulaj fiind chiar mai mic decat la cele vechi, de vara.
Ceea ce ma necajeste, ca sa zic asa, este faptul ca desi au fost echilibrate bine (am fost atent cand s-a realizat), peste 120km/h, incepe sa-mi vibreze volanul destul de tare, lucru care nu se intampla cu cele vechi nici la ...170km/h.
Ma gandesc ca inca nu "s-au lasat" deajuns fiind f. noi, ptr. ca defecte (vizibile) de fabricatie nu par a avea. dry.gif

Ce ziceti, sa le mai trag o echilibrare cand fac o mie si ceva de km?
81mat
Trebuia sa lasi vreo 500 km,sa se aseze cauciucu si dupa echilibrate.
bion
Pai daca sunt echilibrate merg bine din primul metru daca nu nu stiu cum e aia sa se aseze. Guma isi redistribuie greutatea in fctie. de plumbii de pe janta?? ohmy.gif wacko.gif
tarzy
QUOTE(Kojak @ 9 Nov 2008, 22:35)
...

Ce ziceti, sa le mai trag o echilibrare cand fac o mie si ceva de km?
*




asta e solutia .....
de fapt echilibrarea nu trebuie facuta imediat ce ai luat guma si-ai pus-o pe janta .... ci dupa cca 5-600 km .... sa se "aseze"

dar cum ar fi cam complicat sa respecti politica de marketing care spune ca-n pretul gumei intra si serviciile de montat&echilibrat => ca ti le echilibreaza din prima

alexandrusiri
eu mi-am pus pe masina cauciucuri de iarna TIGAR,cica sunt facute sub licenta micheline.tot asa am avut montajul si echilibratul gratuit,dar cel care s-a ocupat de astea a zis sa le mai fac o echilibrare dupa 500 km.evident ca nu am apucat inca sa fac asta dar o voi face cu prima ocazie.de mentionat ca comporta bine pana acum,sa vad la iarna.
vi_escu
Eu mi-am tras dunlop sp wintersport 3d si am facut cam 700km si nu tremura mimic. Inca.
"de fapt echilibrarea nu trebuie facuta imediat ce ai luat guma si-ai pus-o pe janta .... ci dupa cca 5-600 km .... sa se "aseze" "
Nu prea cred ca aia din uzina procedeaza cum spui. Alea cu care a venit masina (continental) au vreo 30 de mii si nu au trebuit reechilibrate.



Insa am constatat alta dracie la ele, revin cu poze cand/daca le gasesc.
vladpc
@ alexandrusiri cauciucurile Tigar sunt facute in Serbia dar nu sub licenta michelin.
Michelin nu este proprietarul firmei Tigar. Este un parteneriat. Tigar produce anvelope Tigar care sunt design si compozitie cauciuc proprii dar si anvelope Michelin Kleber Kormoran care sunt design si compozitie michelin.


@ vi_escu Anvelopele prima echipare sunt diferite fata de cele care le iei de la magazine. Standardele de calitate sunt mai ridicate pentru cele prima echipare.
vi_escu
QUOTE(vladpc @ 11 Nov 2008, 09:25)
@ vi_escu Anvelopele prima echipare sunt diferite fata de cele care le iei de la magazine. Standardele de calitate sunt mai ridicate pentru cele prima echipare.
*



Chiar?
vladpc
garantat 100% vb emisiunii biggrin.gif
vi_escu
Asa deci, nu stiam.
Am revenit cu pozele. Am constatat o diferenta la interiorul anvelopei. Sunt din acelasi lot, saptamana de fabricatie, etc. Au fost luate din austria, prin curierat. Cum am mai spus, sunt pe masina si nu par a avea nicio chestie.
vladpc
ce vezi tu ca diferenta e numai de la matrita, santurile alea au rol de lipi mai bine stratul de cauciuc special (butil) de restul straturilor. Cauciucul e permeabil la aer numai butilul tine aerul in interior. Restul de straturi asigura integritatea anvelopei. Nu stiu de ce au folosit doua matrite diferite dar asta e problema lor. Nu ar trebui sa ai vreo problema cu ele din cauza diferenelor din interior.
vi_escu
Cred ca am inteles. Pana acum sunt OK. Astept cu interes prima zapada/gheata.
billbobdoe
QUOTE(vladpc @ 11 Nov 2008, 09:25)
Anvelopele prima echipare sunt diferite fata de cele care le iei de la magazine. Standardele de calitate sunt mai ridicate pentru cele prima echipare.
*



Adica vrei sa spui ca exista doua linii de productie, una pentru anvelope de prima echipare si alta pentru restul? Sau ca se fac in loturi separate?

Ce parametri sunt superiori la cele de prima echipare?
vladpc
este aceasi linie de productie insa loturi diferite. Parametrii diferiti ar fi cat de mult se suprapun imbinarile la fiecare strat inparte, sau marja de eroare mult mai mica la pozitionarea anumitor straturi. Difera si calitatea amestecului de cauciuc din care este facuta banda de rulare. Si mai sunt mici detalii. Dar asa este peste tot, toate piesele care le cumperi din magazine sunt de calitate inferioara decat cele livrate pentru prima echipare. Este vorba de economie. De ce sa livrezi piese care tin foarte mult? Daca toata lumea ar avea piese care tin foarte mult timp atunci firmele ar ajunge in scurt timp sa faca stocuri, vanzarile ar scade rau de tot. Totul se rezuma la bani. Calitatea este scazuta intentionat astfel incat sa ai nevoie de ei incontinuare cel putin odata la 3 ani sau chiar mai des, in cazul anvelopelor care nu sunt prima echipare.
namidee
Pai in cazul asta de ce prima echipare ar trebui sa fie diferita? Cumva fac producatorii de masini teste suplimentare si le impun producatorilor de anvelope anumite standarde? Mira-m-as...
vladpc
Crede-ma ca vb din experienta. Nu stiu motivele exacte pt care prima echipare sunt facute mai bune. In general da, producatorii de autovehicule impun anumite standarde furnizorilor lor.
Serje
Pai daca cedeaza ceva repede, dai vina pe producatorul piesei respective sau pe producatorul masinii? Asta ar putea fi unul din motive.
anpop
Salutare,

E primul an in care m-am decis sa nu mai folosesc allseason si am luat de iarna pt caruta mea: BF-Goodrich G-Force Winter 185/65 R15 88T (golan), iar pt a nevestii : Dayton DW510 155/65 R13 (matizache). Alegerea imi apartine, nu ma intereseaza aspecte legate de pret, montaj etc.. Daca este cineva avizat in domeniu, as avea rugamintea sa-mi zica la ce sa ma astept de la ele...bune si rele.
Multumesc anticipat.
vladpc
BF Goodrich este marca de traditie in state. Apartine de Michelin, sponsor principal al WRC, anvelope bune cu care iti faci treaba. Ca si calitati sunt incadrata in mediu catre top quality. Puncte rele nu prea stiu despre ele, iar cele care le stiu nu deranjeaza un utilizator normal.
Iar de Dayton nu stiu ce sa iti spun. Poate cineva care a avut te poate ajuta cu date despre ele.
anpop
Multumesc. smile.gif
billbobdoe
Am luat pana la urma Dunlop WinterSport M3 din Metro cu 197lei/buc.
Am mers azi vreo 60km cu ele si la 120km/h nu se simte nici o vibratie in volan...in acest caz mai este nevoie sa fac si echilibrarea rotilor?

Am uitat sa precizez ca ma asteapta in 3 zile un drum de vreo 800km.
vi_escu
Mai mult ca sigur au fost echilibrate la montare. Sau ai un noroc teribil, dar nu prea cred.
vladpc
eu am niste vredesteinuri care nu au fost echilibrate cand le-am montat si pana la 130km/h (mai mult nu am mers) nu au tremurat deloc si am facut 400 km cu ele. Mai stau 100 km si le duc la echilibrat ca sunt tare curios de rezultate wink.gif
billbobdoe
QUOTE(vi_escu @ 26 Nov 2008, 17:15)
Mai mult ca sigur au fost echilibrate la montare. Sau ai un noroc teribil, dar nu prea cred.
*



Nope...nu au fost echilibfate la montare...am stat langa mecanic.
De fapt problema mea e urmatoarea: se fac echilibrarea dupa 100km sau dupa 800km...cale de mijloc nu prea am.
maciu
daca ai schimbat caucioacele neaparat trebuie echilibrarea rotilor. Gumele au greutati diferite. Alea de la fabrica sunt echilibrate de uzina.
gogota_69
Ptr cei ce si-au luat gume din metro (Dunlop WS 3D/3M) ce DOT au si de cine sunt facute? Multumesc
billbobdoe
DOT N5 AD 2A3R

Facute in Germania, in saptamana 33 anul 2008
EinarN
QUOTE(billbobdoe @ 26 Nov 2008, 21:16)
Nope...nu au fost echilibfate la montare...am stat langa mecanic.
De fapt problema mea e urmatoarea: se fac echilibrarea dupa 100km sau dupa 800km...cale de mijloc nu prea am.
*

Se echilibreaza īnainte de montare. Nu la 100 nu la 400 sau altele.
Eu am KLEBER pe a mea si au venit gata echilibrate din fabrica ca am luat cu jante cu tot (roti complete). Ttusi ia-m rugat pe cei de la Renault sa l-e mai verifice o data īnainte de montare si au fost OK.
Nu trepideaza nimic nici la 185 km/h
bobo77
QUOTE(EinarN @ 29 Nov 2008, 13:10)
Nu trepideaza nimic nici la 185 km/h
*


Nu-i buna nici de gluma radmasa.gif poate pe ceas...masora viteza cu un gps si o sa te convingi.
EinarN
Nu e gluma. Citeste AICI
Acuma daca vrei sa-mi spui ca tahometrul are o eroare de 25 km/h sa sti ca te si cred. Uite acu imediat radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

De masurat nu trebuie sa masor cu GPS ca m-a masurat si RADAR-ul acu cīteva zile asa ca ............las-o moale.

si hai sa-ti mai spun una:

Pīna acuma n-am auzit pe NICI UNUL care sa nu se vaite despre dacii Logan / MCV / Sandero ADUSE DIN ROMĀNIA de importatori privati (adica NU importatori reprezentante oficiale RENAULT) , care sa nu se vaita ca au probleme cu ele. Fiecare se vaita ba ca nu-i trage motorul, ba ca are erori de naiba mai stie ce, ba ca i se opreste motorul din senin, ba ca trebuie sa-l tureze ca dracu sa nu-i moara motorul la plecarea de pe loc, ba au fel de fel de defectiuni electronice nejustificate si alte deastea. Dracu stie eu de cīnd o am pe a mea nu face nici un fel de fite. Nu am nimic de obiectat. Nu am si nu am avut nici cel mai mic defect dar, eu am luat-o de la RENAULT importator OFICIAL DACIA.

Nu stiu acum ce diferente sīnt īntr-e productiile pt piata autohtona si export dar se pare ca sīnt si astea sīnt enorme. Oricum ca sa curm discutiile inutile si mistourile, īn functie de timpul pe care-l am, am sa dau 50 EURO s-o pun pe standul de test la DEKRA unde se testeaza motoare etc. īn general capacitatile unei masini pe computer sa vedem atunci ce si cum cu eroriile astea de care tot se povesteste pe aici.
Rezultatul testului mi-l poate scoate pe imprimanta īn asa fel īncīt sa am dovada negru pe alb.
jcdenton
Dom'le EinarN pune mana pe un GPS si demonstreaza ... sau pe ACOLO nu sunt? Sau nu sunt camere video? Sustine cu argumente ceea ce spui radmasa.gif
bobo77
Pai am citit (acolo scrie ca doar posesorii de sandero pot raspunde) si nu vreau sa stric acest topic dar nu te aprinde asa, problema asta s-a mai discutat de multe ori pe forum,dupa o anumita viteza apare o eroare de kilometraj, da-i o cautare pe forum, problema este intilnita atit la sn , slz si logan dar cum tu esti mai nou poate nu stii.Aia cu radarele las-o ca macane, cind doi iti zic ca esti beat te duci si te culci, cam asa suna un proverb romanesc...
EinarN
QUOTE(jcdenton @ 29 Nov 2008, 20:16)
Dom'le EinarN pune mana pe un GPS si demonstreaza ... sau pe ACOLO nu sunt? Sau nu sunt camere video? Sustine cu argumente ceea ce spui  radmasa.gif
*

citeste completarea la mesajul de mai sus.

Pe standul DEKRA nu am nevoie de GPS. Ala-i mai exact ca orice GPS

Se face ASTFEL:


@ bobo77

Nu uita ca radarele din DE nu sīnt radarele din RO. Īn ceea ce priveste erorile astea am citit destule iar īn cea ce priveste GPS-ul ala, ala are si el tolerantele lui.
Ti-a venit oare idea sa legi un OBD de conectorul tester si sa-i dai bice pe autostrada selectīnd pe OBD citirea impulsurilor ce merg de la cutie la taho ormarind astfel daca apar diferente de semnale īnrtr-e datatorul de impuls si taho si daca taho (vitezometrul) reactioneaza corect?

Asa ca chiestie.

Eu l-as lega dar n-am la lucru OBD ci numai OTC 4000 E pt. masini americane si cu asta n-am ce face la dacie.

Uite un caz avut la un Camaro din 1999:
Pe taho īmi arata 70 mp/h (130 km/h) pe OTC 4000 E īmi dadea eroare PLUS adica 73 mp/h. Deci masina mergea cu 3 mile mai mult decīt īmi arata pe taho.

Ca atare, erorile astea pot apare dar nu trebuie īntot deauna sa fie īn MINUS. Pot fi si īn PLUS iar erorile sīnt de regula NEGLIJABILE si nu erori utopice cum se sustine prin forumuri. Hai sa revenim cu picioarele pe pamīnt.
Serje
Da mai bine spune-ne cum depasesti viteza maxima a masinii cu 24km/h si cu 5 persoane in masina.
Nu crezi ca daca prindea masina 185 treceau astia de la Dacia in fisa tehnica 185 nu 161? Sunt multi care se uita la cifrele astea si i-ar atrage mai mult sa vada 185 si nu 161 ... Sau or fi chiar asa de prosti astia de la Dacia sa nu stie sa profite de un avantaj, nu?
EinarN
@ Serje

La toate masinile se noteaza īn fisa viteza maxima DE SIGURANTA si nu viteza maxima de de test limita care de regula este mai mare iar īn ceea ce priveste diferentele la parametri tehnici de la tara la tara la acelasi tipt de masina, am patit-o nu o data.

Am scris si īn celalalt topic de BMW-ul adus din SUA Care la 180 se "sugruma" singur cu toate ca putea lejer peste 200.

La Dacia clasica (1300) si aici am avut o surpriza cu cītiva ani īn urma.
Īn timp ce o Dacie 1300 pe strazile romānesti nu ducea mai mult de 135 km/h si daca īncercai sa-i dai mai mult se "sugruma" singura si nu mai tragea, o Dacia clasica (1300) facuta pt fosta DDR tragea lejer 155 km/h (testat pe autostrada Berlin - Leipzig) dupa care nu mai putea.

Ca atare eu nu ma pot lua dupa ce povestesc cei de la Dacia si ce scriu ei īn fisa tehnica la masinile facute pt. piata romāneasca si asa pe līnga asta ma gīndesc si la alternativa ca cele produse pt. intern sīnt (POATE) īncuiate electronic exact asa ca BMW-ul adus din Sua.
jcdenton
Ia si vezi ce zice tanti UE de vitezometre, pe scurt un vitezometru nu indica mai putin decat viteza reala sau mai mult decat viteza reala*1.1+4; altfel e defect... Ca si al tau de altfel
http://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer

QUOTE
nu ma pot lua dupa ce povestesc cei de la Dacia si ce scriu ei īn fisa tehnica la masinile facute pt. piata romāneasca


Sunt sigur ca la masinile pentru export nea Vasile nu mai face totul plin de miserupism ci cu simt de raspundere si precizie nemteasca, ba mai mult ii arunca si fo 5 cai putere bonus de la el.

Ma asteptam la mentalitatea asta (e facut pentru export) de la vreun cocalar parlit, dar se pare ca ea exista si la altii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.