Adrian_Boy
28 Oct 2008, 18:49
Am pus mana pe aceste ceasuri, sunt noi noute, cred ca se vede si din poze
pana sa le montez pe masina (de fapt electricianul meu) vreau sa stiu daca dau mult pe ele, anume 30 de lei, sunt de la un nene de incredere
Se vede pana si vopseaua rosie pe la piulite la locul ei.
[attachmentid=1627479377][attachmentid=1627479378][attachmentid=1627479379]
motanpaul
28 Oct 2008, 20:52
Si eu mi-am pus asa ceasuri pe masina, exact la fel. A mele nu sunt noi, aproape noi, dar arata bine. Eu le-am luat gratis
. Deoarece duceam masina a unui mos la fier, si m-am oprit si pe la mine acasa vreo 30 minute in care am luat piese de pe acea dacie ..... Oricum frumoase ceasuri.
Adrian_Boy
28 Oct 2008, 21:15
Merci, un pret in magazin, noi ???
motanpaul
28 Oct 2008, 21:24
Preturi nu stiu.........
Victoras2001
28 Oct 2008, 21:29
Vezi ca se cam incalzeste apa.
nelu_1985
28 Oct 2008, 22:01
Adriane, nu cumva ai ceasuri cu turometru la masina momentan, dupa semnatura asa ar trebui sa ai (TLX), daca vrei sa pui si ceasurile astea, nu o sa-ti indice bine decat daca le deconectezi pe celelelte, nu poti lega cate 2 ceasuri pe o sonda ca o sa apara niste nereguli la indicatie, a explicat liviu undeva pe un topic exact, nu gasesc acum topicul.
L.E. nu iti indica bine cesurile actuale, sau de ce vrei sa le inlocuiesti?
QUOTE(nelu_1985 @ 28 Oct 2008, 22:01)
Adriane, nu cumva ai ceasuri cu turometru la masina momentan, dupa semnatura asa ar trebui sa ai (TLX), daca vrei sa pui si ceasurile astea,
L.E. nu iti indica bine cesurile actuale, sau de ce vrei sa le inlocuiesti?
Nu o sa ii indice corect fiindca ii se injumatateste semnalul dat de sonda
Si poate monta si acele ceasuri daca mai monteaza 2 sonde , una de apa si una de ulei
, ca la mine !!!
Adrian_Boy
29 Oct 2008, 09:00
@nelu
indica oarecum bine ceasurile actuale, dar vreau sa vad si presiunea uleiului
si am vazut masini care au asa ceva montate impreuna cu ceasurile standard
@minel
stie ce stie, a rasfoit bine topicurile
QUOTE(Adrian_Boy @ 29 Oct 2008, 09:00)
si am vazut masini care au asa ceva
montate impreuna cu ceasurile standard Adica asa ....
Cipiotul
29 Oct 2008, 11:40
@Minel ... si niste poze cu sondele(2) montate ai ?
intreb ca si eu am montate acele ceasuri ... in bord merge cel de ulei (nu merge apa)... cele suplimentare invers (merge apa nu merge uleiul) :|
sfaturi ce si unde sa verific ? mersi
QUOTE(Cipiotul @ 29 Oct 2008, 11:40)
@Minel ... si niste poze cu sondele(2) montate ai ?
intreb ca si eu am montate acele ceasuri ... in bord merge cel de ulei (nu merge apa)... cele suplimentare invers (merge apa nu merge uleiul) :|
sfaturi ce si unde sa verific ? mersi
Fiecare sonda cu ceasul sau , si ai rezolvat problema
Cipiotul
29 Oct 2008, 12:07
ma interesa cum ar trebui sa arate sondele alea montate (adica sonda si ceasul) si ce modificari ar trebui aduse ... daca trebuie aduse modificari ...
QUOTE(Cipiotul @ 29 Oct 2008, 12:07)
ma interesa cum ar trebui sa arate sondele alea montate (adica sonda si ceasul) si ce modificari ar trebui aduse ... daca trebuie aduse modificari ...
Pt a avea toate ceasurile functionale , am montat 2 sonde pt indicarea presiunii uleiului ,
-una langa pompa de benzina , o aveam deja din fabrica
- a doua langa filtrul de ulei , (aveam doar manocontact) acolo am montat un "T" ca la cele mai de tip vechi , sonda + manocontact , astfel am rezolvat problema cu indicatoarele de presiune ulei
La apa se vede clar un "T"- montat pe chiuloasa pt a ingloba cele 2 sonde pt indicarea temperaturii si atat .. si in poza nu se poate vedea , si manocontactul de la apa (dupa acel T )
Ma rog cablajul l-am facut dinainte pt ceasurile aditionale , apa-ulei , iar pt cele din bord era deja existent din instalatie
Atasez poza , pt o mai buna exemplificare
bomba_11980
29 Oct 2008, 14:43
off-topic: Minel - WAW
cred ca e cel mai curat motor vazut vreodata - cum reusesti ???
nelu_1985
29 Oct 2008, 17:38
Minele, adrian nu are locasul ala pentru montarea sondei de ulei langa pompa de benzina, el are model vechi de bloc, si langa filtru deja are T-eu unde are manometru si sonda, ar trebui sa mai puna un T-eu sau sa faca o adaptare la cel existent sa il gaureasca in mijloc si sa mai puna un manometru, cat despre cel de temperatura se rezolva rapid.
Adrian_Boy
29 Oct 2008, 18:31
Hmmm, ma intreb cum au altii care au modelul meu
poate gasim pe unul sa ne zica, pana ajung cu masina la electrician
Adrian_Boy
4 Nov 2008, 13:57
Nu-mi da si mie nimeni o rezolvare cum pot sa montez ceasurile suplimentare?
Intradevar, la apa i-mi mai trebuie o sonda in plus, pentru ca am doua, una pentru ac si alta pentru led, asa mi-a zis electricianul.
Schimb chiuloasa ?
QUOTE(Adrian_Boy @ 4 Nov 2008, 13:57)
Nu-mi da si mie nimeni o rezolvare cum pot sa montez ceasurile suplimentare?
Intradevar, la apa i-mi mai trebuie o sonda in plus, pentru ca am doua, una pentru ac si alta pentru led, asa mi-a zis electricianul.
Schimb chiuloasa ?
Si ce rezolvi daca schimbi chiuloasa ??
Ai nevoie de un
T-eu , pt a monta 3 sonde pe chiuloasa , cum am eu montat
, tocmai de aceea a si postat poza de mai sus ,
Tu ai acum pe chiuloasa 2 sonde , una pt indicarea temperaturii (la indicatorul de pe ceasuri ) si una (manocontact) pt aprinderea becului (ledului )
ydaniel
4 Nov 2008, 14:10
nu schimbi chiulasa.daca e nevoie doar capacul pt sonde;) la cele tip vechi era o singura gaura pt sonda.,la cele tip nou sunt 2 gauri:)
QUOTE(ydaniel @ 4 Nov 2008, 14:10)
la cele tip nou sunt 2 gauri:)
Ele are 2 gauri .....
la capacul de la chiuloasa , doar ca vrea sa puna 3 sonde si cauta solutii !(2 pt temperatura si una becu' )
CriSTI68
4 Nov 2008, 17:54
o schema de montare se poate ?
ca sa stiu si eu cum sa le montez
Adrian_Boy
4 Nov 2008, 19:54
Asta e capacul cu sonda pe care il am, deci trebuie sa-l schimb, in spatele acelui capac ce gasesc, pe acolo circula apa ?
Se gasesc, capace noi de cumparat, dar sonde noi ?
La partea cu uleiul cum se procedeaza mai exact ?
bygy007
4 Nov 2008, 20:23
Pentru ca cele 2 noi ceasuri sa functioneze trebuie inca 2 sonde legate in circuitul de apa ulei cu T ceva , schema de legatura este asta[attachmentid=1627481091]
QUOTE(bygy007 @ 4 Nov 2008, 20:23)
Pentru ca cele 2 noi ceasuri sa functioneze
trebuie inca 2 sonde legate in circuitul de apa ulei cu T ceva ,
Exact , asa am si eu , tocmai asta incerc sa TOT scot in evidenta , am postat si o poza pt a exemplifica postarile mele de mai sus ......
Recomand citirea sau recitirea
postului 13 ...am scris (ma gandesc ) swatul de clar si detaliat ce si cum ..
CriSTI68
4 Nov 2008, 21:14
eu renunt la ceasurile din bord de dragul unuia de injectie
Adrian_Boy
5 Nov 2008, 07:15
Pare clar, mai ramane sa intreb de un T de apa, in concluzie nu mai trebuie sa schimb capacul ?
QUOTE(Adrian_Boy @ 5 Nov 2008, 07:15)
Pare clar, mai ramane sa intreb de un T de apa,
in concluzie nu mai trebuie sa schimb capacul ? Tu ce crezi ,
..
Aaa si nu intreba de T-ul ala de apa , confectioneaza-l
iar cu sonda de la ulei ce faci ???
Adrian_Boy
5 Nov 2008, 09:52
Am fost azi la magazin sa intreb de acel T, dar mi-au zis ca nu prea ar exista asa ceva si mi-a sugerat, sa-mi schimb capacul de acolo, sa fie cu 2 gauri, care costa 3-4 lei si nu-l aveau la vanzare
Minel, cum sa confectionez acel T-eu ?
PS- greu de gasit si acel T de la ulei
QUOTE(Adrian_Boy @ 5 Nov 2008, 09:52)
Am fost azi la magazin sa intreb de acel T, dar mi-au zis ca nu prea ar exista asa ceva si mi-a sugerat, sa-mi schimb capacul de acolo, sa fie cu 2 gauri, care costa 3-4 lei si nu-l aveau la vanzare
Ce capac sa cumperi mai , ca tu il ai cu
2 gauri
T-ul de la apa trebe sa il confectionezi tu , nu sa il cumperi ca nu exista de cumparat , eu l-am gasit la REMAT ,doar l-am curatat si vopsit si montat pe masina
Iar T-ul de la ulei , il gasesti la dezmembrari ,etc ..
Apropo , tu nu ai acel T-eu, langa filtru de ulei ???
nelu_1985
5 Nov 2008, 11:18
Asta ii explicam si io Minele in primele posturi, T-eu la apa isi poate pune, ca are 2 gauri in capac la chiulasa, ii mai complicat la ulei, ca el are deja un T-eu (pentru sonda si manometru de presiune), ar trebui facut un alt T-eu cu 3 ramificatii sa poata conecta si al 2-lea monometru...o idee...[attachmentid=1627481215]
QUOTE(nelu_1985 @ 5 Nov 2008, 11:18)
ar trebui facut un alt T-eu cu 3 ramificatii sa poata conecta si al 2-lea monometru...o idee...[attachmentid=1627481215]
Nu are cum sa mearga ceea ce ai desenat tu deoarece mai trebe sa montezi acele sonde si pe blocul motor ,
Sti foarte bine cu ii acel T-eu de la ulei , pe laterale sunt montate indicatorul de presiune (bulbul ) si manocontactul iar in mijloc este acel surub gaurit pt infiletarea ansamblului (T-ului ) in bloc ....
Ar mai fi sa sa gaureasca si sa fieteze locasul din bloc de langa pompa de benzina (cum sunt la masinile ale noi ) dar si acolo ar presupune o gramada de munca ...
Daca nu vrea sa se complice atat , ii mai simplu , deconecteaza mufele de la ceasurile indicatoare din bord si le monteaza pe cele clasice apa-ulei...
Din pacate cam asta e...
Pt apa am postat mai jos cu arata acel T-eu ..
nelu_1985
5 Nov 2008, 22:18
ai dreptate, bine ca s-ar putea da o gaura in T-eu mai sus sau mai jos pentru sonda, dar o alta varianta posibila ar fi 2 T-euri normale...al doilea infiletat intr-o pozitie a celui infiletat in bloc
QUOTE(nelu_1985 @ 5 Nov 2008, 22:18)
ai dreptate, bine ca s-ar putea da o gaura in T-eu mai sus sau mai jos pentru sonda, dar o alta varianta posibila ar fi 2 T-euri normale...al doilea infiletat intr-o pozitie a celui infiletat in bloc
Sau , cel mai simplu si fara batai de cap , renunta la manocontact (martorul din bord de la ulei ) si monteaza inca o sonda pt indicarea presiunii si gata ..
Ca nu o sa i se mai aprinda martorii apa-ulei la punerea contactului, ii alta treaba ...
eu nu inteleg.. unde se leaga firele de la martorii de apa si ulei la motor?
Imi cer scuze dar sunt mai nou in d'ale Daciei..
ro0ter
13 Oct 2009, 08:20
Uite, eu am o problema de cateva saptamani: mi s-a ars becul (sau a zburat vreun fir) de la ceasul de apa. Cum se dau jos ceasurile astea?
bomba_11980
13 Oct 2009, 08:53
QUOTE(ro0ter @ 13 Oct 2009, 08:20)
Uite, eu am o problema de cateva saptamani: mi s-a ars becul (sau a zburat vreun fir) de la ceasul de apa. Cum se dau jos ceasurile astea?
Pentru a schimba becul de la apa nu e nevoie sa dai ceasurile jos - daca ai o mana mai subtire se pot schimba - eu avand born CN mi-a luat ceva timp sa ajung pana acolo..dar l-am schimbat cu injuraturile de rigoare
BH 59 FIF
13 Oct 2009, 12:07
Indicator temperatura ulei a montat cineva? Am cautat prin diferite magazine sonda pentru temperatura ulei dar nu am gasit. Asa ca am achizitionat o sonda de temperatura apa. De asemenea am achizitionat si un buson de scurgere ulei. Ochiometric, par sa aiba aceleasi dimensiuni iar pasul filetului e la fel. Cand ajung acasa le masor cu sublerul. Ce ziceti, daca montez sonda in locul busonului de scurgere va indica corect? Adica este asta pozitia optima?
Adrian_Boy
13 Oct 2009, 12:26
Cu ce te ajuta sa stii ce temperatura are uleiul, care sunt beneficiile ?
nelu_1985
13 Oct 2009, 13:29
am mai vazut la un batranel pe o dacie 1310 o sonda de temperatura montata in locul busonului de scurgere; ma gandesc ca n-are cu ce sa influenteze faptul ca se scalda-n ulei nu in amestec apa-antigel, oricum lichidul de racire e si el putin uleios.
BH 59 FIF
13 Oct 2009, 16:58
QUOTE(Adrian_Boy @ 13 Oct 2009, 13:26)
Cu ce te ajuta sa stii ce temperatura are uleiul, care sunt beneficiile ?
In primul rand, am un indicator de temperatura ulei cu care nu prea am ce face
. In al doilea rand, tot timpul am avut o curiozitate in legatura cu temperatura uleiului in motor in diferite ipostaze/turatii/regim de mers. Cam atat.
baranga
14 Oct 2009, 20:16
demult vroiam sa fac acceasi treaba;aveam un ceas temperetura ulei motometer si sonda doar ca am pierdut ceasul;sonda tot la buson vroiam sa o prins.
mult succes
BH 59 FIF
17 Oct 2009, 17:02
Revin cu noutati. Am montat ceasul indicator insa am amanat montarea sondei de temperatura pe saptamana viitoare. Am luat decizia asta pe considerentul ca am preferat sa montez sonda de temeratura pe care am primit-o odata cu indicatorul - poza 3 -, renuntand la cea de apa - poza 5 -. Asta presupune realizarea la strung a unei piese cu diametrul si filetul busonului de scurgere - poza 4 -, dar in care sa infiletez noua sonda. Teoretic suna bine, acum sa vedem ce va iesi. Am legat indicatorul pe contact. Are functie de auto testare la pornire, deci tind sa cred ca am nimerit-o.
BH 59 FIF
19 Oct 2009, 20:50
Am ajuns azi si pe la strungar. Piesa m-a costat 12 Ron (cu toate ca am crezut ca va fi mai mult). Sunt totusi cam nelamurit. Nu stiu daca in forma actuala sonda va inregistra corect temperatura avand in vedere ca "iese" doar vreo 2 mm din corpul surubului. Cu alte cuvinte, doar acei 2 mm vor intra in contact cu uleiul. Ar mai fi inca o chestie: toata lumea ma sfatuieste sa pun si saibe/garnituri de cupru. Cica s-ar impune sa fac asta pentru a nu avea scurgeri de ulei. Nu prea imi vine sa schimb uleiul de doua ori in doua zile asa ca ii rog pe cei care au mai facut asa ceva sau pe de alta parte care inteleg mai bine decat mine chestiile astea sa ma lamureasca. Raman dator baieti. Pun si niste poze pentru eventualitatea in care nu m-am facut inteles.
baranga
19 Oct 2009, 21:17
iti va indica corect si bineinteles ca vei folosi saibi de cupru pe care le decalesti(le incalzwsti pe aragaz si le racesti in apa rece;
bygy007
19 Oct 2009, 21:59
tai o sticla de 5L un pic pe lungime (o pui culcata ) de preferat cele patrate ii tai o fata , desfaci busonul scurgi uleiul , pui dopul nou , apoi ii pui uleiul la loc ,
e greu?
BH 59 FIF
19 Oct 2009, 22:02
N-ar fi foarte greu, da' nu prea am timp de stat sub ea in perioada asta. Asa ca daca pot sa evit asta, mi se pare varianta oportuna
bygy007
19 Oct 2009, 22:47
pai nu dureaza mai mult de 5 minute operatia , ce tu astepti sa se scurga de tot (picatura?)
BH 59 FIF
22 Oct 2009, 18:57
Am finalizat "operatiunea". In seara am montat sonda de temperatura (si cu ocazia asta am schimbat si uleiul). Multe multumiri userului JWF pentru sprijinul acordat. Concluzia: in regim de trafic urban relaxat (am mers cam 20 de minute) temperatura uleiului ajunge la 80 de grade.
L.E: Urmatorul pas, modina si radiator de ulei
BR-10-TCM
24 Oct 2009, 20:45
Salut, eu nu am sonda langa pompa de benzina, am numai ceal de la filtru de ulei si vreau sa pun in functiune ceasul rotund adaugat in bord, deocamdata functiuneaza numai beculetu, martoru. Am auzit ca imi trebuie T-ul acela ca sa functioneze si ceasul, e adevarat? Vreau detalii va rog.
25 Oct 2009, 14:57:
Am cumparat T-ul si acum imi trebuie sonda de la ceas de presiune, manometrica. E cumva aia rotunda si mare ???
QUOTE(BR-10-TCM @ 24 Oct 2009, 20:45)
<span class='edit'>25 Oct 2009, 14:57:</span>
Am cumparat T-ul si acum imi trebuie sonda de la ceas de presiune, manometrica. E cumva aia rotunda si mare ???
De unde ai gasit T-ul acela pt ulei, as vrea sa pun si eu la masina, l-ai cumparat de la vreun magazin, vad ca esti tot din Braila
, poate imi spui si mie de unde ai facut rost de el.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.