Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema Bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
bomba_11980
Pe zi ce trece mai invat cate ceva despre masina mea... asa ca:

Acum cateva zile am facut testul noxelor (montare gaz) si nea Gicu de la gaz tot se lega de bujiile mele (am un post despre noxele motorului meu).

Am analizat situatia si am ajuns la o mica 'concluzie' pe care vreau sa fiu lamurit.

Asta iarna dupa o noapte foarte friguroasa mi-am afumat/udat (nu pot zice exact ce sa intamplat) bujiile. Am chema pe nea mecanicul, ma trimis sa iau un set de bujii (am luat Bosh - mare greseala - cred) si le-a pus pe masina. Din ziua respectiva am observat un mers a motorului mai ciudat. Am fost la nea mecanicul - sa jucat el pe la reglaje si a reusit intr-un final ca motorul toarca bine - cateva zile...apoi la fel - am zis ca asta e nu ma mai duc iar la nea mecanicul si l-am reglat singur (dupa indicatiile voastre).
Masina merge bine dar din cand in cand mi se ridica putin turatia motorului la relanti (exemplu - 800 rot/min - apoi 820 sa zicem - deci nu ceva grav se simte doar daca esti foarte atent (si eu c-am asa sunt)).

De la verificarea de noxe - cand nea Gicu tot se lega de bujiile mele - am zis sa vad ce bujii aveam inainte ca e posibil ca acea mica turatie sa fie de la bujii si spre mirarea mea erau SINTEROM - 14-NP-18 5U dar (si aici vine mare mea nelamurire) :

Fiecare bujie avea cate o mica saiba (distantier etc.). Tin sa precizez ca motorul mergea excelent cu respectivele bujii si parca tot SINTEROM as cumpara.
Ieri am vazut bujii EYQUEM si am observat ca si astea au saiba respectiva - si am zis ca intai sa va intreb pe voi:

La ce e buna saiba respectiva - de ce alea aveau si astea care le am acuma nu au - ce diferenta este cu/fara respectiva saiba?

Astea sunt bujiile EYQUEM care le-am vazut:

user posted image
argon
saiba are rol de etansare/fixare, in nici un caz nu se pune bujia fara, sau cu mai mult de una.
TheKing
Si eu am avut sinterom si acuma denso ... dar cand se termina astea tot la sinterom revin numai ca :
alea 14 NP 18 ( parca asa e ) sunt pt motoare de 1.3 si nu merg bine pe astea de 1.4
i-a sinterom 14 NP 21 si o sa mearga excelent rolleyes.gif
asklepios
da intra-devar are rol de etanseizare,mai ales pt uleiul care mai curge de la capac in jos(la dacie) si ajunge in locasul bujiilor.
importantza acelei saibe consta in faptul ca bujia are o anumita lungime a filetului pt a da scanteia intr-un anumit punct bine stabilit de catre producatorul motorului daca o pui fara o sa dea scanteia prea in interior si o sa merga mai putin bine,daca pui 2 o sa fie prea in afara, cred ca intelegi
s-ar putea sa fie bujii ce etanseizeaza fara(eu nu am vazut) si atunci tre sa aibe filetul mai scurt(cu o grosime de saiba).daca e la fel de lunga partea filetata le pui cu saibele vechi.
eu sincer iti recomand sa le cumperi cu saibe cu tot.
mitu2002
ai dreptate cu 14NP21 dar .... io nu am gasit pe nici unde nici la metro in bacau nici la carefour ct si nici la magazinele mai mult sau mai putin serioase din onesti sau bacau mai mult unii au zis ca 14NP 18 sint singurele bujii care le face sinteromu desi io am una 14NP 21 ratacita de pe undeva
argon
La bujiile mai de marca saiba aia nu se poate scoate decat prin taiere.
Minel
QUOTE(mitu2002 @ 30 Oct 2008, 13:18)
.... io nu am gasit pe nici unde  nici la metro in bacau nici  la carefour ct  si nici la magazinele mai mult sau mai putin serioase din onesti sau bacau mai mult unii au zis ca 14NP 18 sint singurele bujii care le face sinteromu desi  io am una 14NP 21 ratacita de pe undeva
*



Incearca la benzinariile PETROM , acolo am vazut NP21 .
msanyix
La Bosch se poate de exemplu dezfileta, s-ar putea sa ai nevoie de un cleste ca sa-l prinzi saiba dar merge, am facut eu. Dar eu pana acum nu am vazut bujie fara saiba. Puneti un set de Bujii Denso si un set de fise siliconate albastre Tesla (se gaseste in orice magazin Auchan la 20 Ron) si ati scapat de probleme.
diaconuliviu
QUOTE(asklepios @ 30 Oct 2008, 11:27)
da intra-devar are rol de etanseizare,mai ales pt uleiul care mai curge de la capac in jos(la dacie) si ajunge in locasul bujiilor.
    [...]

Aoleuuuuuuuuuu...
Si eu care credeam ca e pentru a etansa contra pierderilor de "compresie". radmasa.gif radmasa.gif
djasu82
biggrin.gif
Cipiotul
QUOTE(argon @ 30 Oct 2008, 13:20)
La bujiile mai de marca saiba aia nu se poate scoate decat prin taiere.
*


la EYQUEM cade singura nu trebuie s-o tai (am un set in portbagaj - 2 fara saiba ... au cazut nu stiu cand si nu stiu unde wacko.gif ) radmasa.gif radmasa.gif
dacialoganmcv
QUOTE(bomba_11980 @ 30 Oct 2008, 10:11)

Tin sa precizez ca motorul mergea excelent cu respectivele bujii si parca tot SINTEROM as cumpara.

*



sincer, daca faci acum o vizita la fabrica Sinterom din Cluj si vezi cum sunt dotate laboratoarele de testare si benzile de productie, cred ca ati deveni toti fan-sinterom....se pare ca produsele de calitate ce sunt fabricate la Cluj, dovedesc ca Sinteromul si-a meritat pe deplin investitia facuta respekt.gif
PS: Poate se auto-sesizeaza baietii de acolo si posteaza si ei niste poze aici wink.gif
Mr_Devil83
Poi or fi ei dotati da eu am cumparat acu vreo luna un set de 14np18 care cica is reglate la 0,6mm din fabrica si la mine erau de la 0,6 in sus si strambi electrozii. Nu erau 2 cu aceeasi distanta intre ele.

Acum am luat 14np21 si le-am pus pe motor, cu distanta de 1,2mm reglata.
Daca dupa un drum de 20 de km bujiile mele nu au nici o urma de depunere pe izolatorul ala ceramic al electrodului e de bine sau de rau? Adica e alb ca si cand le-am scos din cartonul ala.
tzepesch
e f bine!
argon
Si normal ca dupa un singur drum de 20 de km sunt ca noi, pacat ca nu se vor pastra asa biggrin.gif 20 km e nimic, verifica-le dupa macar 100.
G I M
QUOTE
Acum am luat 14np21 si le-am pus pe motor, cu distanta de 1,2mm reglata
.
Si iti merge bine motorul cu distanta asta? blink.gif
marius.v
Bujiile Bosch W7BC merg excelent pe Dacie.
Dar pe langa ele eu am pus platine, pipa, capac delco si fise siliconice Bosch.
Credeti-ma, parca e alta masina.
Si la pornire si la mers.
motanpaul
Si la mine, se vede ca am pus bujii de calitate.Saiba de la bujie nu pica, ca la equem.Oricum bujiile equyem nu mi se par asa bune la 2000 km deja scapa ulei la filet. Cu denso vad ca nu mai scapa, dar nu stiu cat timp. happy.gif
argon
uleiul ala nu are ce cauta acolo din capul locului, nu bujiile sunt problemele tale.
motanpaul
Cum 166.gif ,Argon poti fi mai explicit. Adica din ce cauze ajunge uleiul?
Mr_Devil83
QUOTE(Neagu Ionut @ 31 Oct 2008, 10:59)
.
Si iti merge bine motorul cu distanta asta? blink.gif
*



foarte bine.
djasu82
o ia el razna daca nu ai grije de el ... supapele sunt cei mai mari dusmani ai bujiilor evident daca sunt dereglate restutine de reglajul carburatorului si al avansului daca distributia e pusa la punct .
Hacker
Distanta la bujii 0.7 - 0.6 0.8 chiar.. ce depaseste e binevenit la o aprindere cu bobina tico, etc.
baranga
QUOTE(motanpaul @ 31 Oct 2008, 14:09)
Si la mine, se vede ca am pus bujii de calitate.Saiba de la bujie nu pica, ca la equem.Oricum bujiile equyem nu mi se par asa bune la 2000 km deja scapa ulei la filet. Cu denso vad ca nu mai scapa, dar nu stiu cat timp. happy.gif
*



eu te contrazic;la bujiile eyquem nu cade saiba;ma refer la cele originale nu stifturi de la turci sau cele romanesti;ma refer la cele frantuzesti originale(10 lei bucata!!)
pacat ca nu am aparat digital sa fac poze la niste eyquem care au mers 13000km si zici ca sunt puse cu 5 minute in urma si nu le-am curatat decat o data pt ca am pus motorina in rezervor si scotea fum de zici ca era locomotiva.....
soulraven
cine are prin apropiere un magazin dasta si poate sa imi faca si mie un bine si sa imi puna prin posta un set de fisi bune si sanatoase?

QUOTE(msanyix @ 30 Oct 2008, 13:30)
La Bosch se poate de exemplu dezfileta, s-ar putea sa ai nevoie de un cleste ca sa-l prinzi saiba dar merge, am facut eu. Dar eu pana acum nu am vazut bujie fara saiba. Puneti un set de Bujii Denso si un set de fise siliconate albastre Tesla (se gaseste in orice magazin Auchan la 20 Ron) si ati scapat de probleme.
*


motanpaul
Baranga sa sti ca ai dreptate bujiile ce le-am avut eu, nu erau originale le-am luat cu 5 lei bucata din piata mehala (timisoara). Nu erau bine finisate, si o bujie avea electrodul din mijloc cel alb care era stramb. Deci cred ca erau fake-uri.
Merced
Finisate foarte ok pentru cat costa sunt si Brisk-urile. De cand merg cu masina am bagat doua seturi, asta dupa ce cu Sinterom imi tusea. Cu Brisk parca era alt motor. Am pus al doilea set cand am facut un fel de revizie generala pe la aprindere, aveam si un delcou nou si am zis sa fie treaba treaba. Cred ca o sa le prinda Rematu' pe masina.
Si de Sinteroame false e plina piata...
djasu82
mercedez pe tine cred ca te prinde 2011 pana cand dai masina ...
Merced
E posibil sa stii. Acum cu banii depusi la CEC pentru masina inainte de '89 si un credit, plus Remat la asta as putea lua si eu un Sandero, dar ma gandesc ca nu ma simt inca in stare sa intretin o masina noua, sa platesc Casco la ea, sa dau cine stie cat la revizii. Insa probabil o sa iau un SH gen Golf 3, Opel Vectra B ori cum ziceam mai demult un Espero sau Nexia de afara la pret de pomana, caz in care raman si cu Dacia, dar nu stiu cat o sa-mi mai convina s-o mai si folosesc, sa platesc si la asta asigurare, sa stau sa dau spagi la ITP, etc. Probabil o s-o duc la tara pe post de masina de carat porumb p-acolo, lemne, eu stiu ce alte rahaturi, ii gasesc eu o utilizare practica. Momentan insa, pana la anu' nu cred ca scap de ea(sau nu scapa ea de mine), daca ma supar merg la un nene pe care l-am cunoscut care-i priceput cam la toate, retusez si pe unde mi-a aparut iar rugina, pun la punct directia, bucsaraiele, suspensiile, franele care au inceput sa-mi dea batai de cap(o perioada pierdeam pe undeva lichid, acum vad ca nu mai pierd, dar franeaza cam haotic, trage stanga cam mult cand bag picioru' in ea) si alte maruntisuri gen incalzire interior, si daca ma duce la vreo 10 meleoane ma mai dau un an cu ea numai de-al dracu'. radmasa.gif Desi mi-e frica ca o sa-mi iasa iar picioarele prin podea. icon_mrgreen.gif
Scuze de offtopic...
alexisroka
Incearca Brisk, sunt facute in Cehia si ca raport calitate pret (cam 16-20 lei setul) sunt foarte bune. Pe piata vei gasi Sinterom si Bosch contrafacute la preturi gen 8-15 lei setul care tin max 2500 km si apar eternele probleme. Eu am Brisk si am facut exact 6728 km cu ele si functioneaza perfect (revizie la fiecare 1000 km), si daca merg ok nu am de gand sa le schimb pana la 10000 si tot din astea o sa iau. Atentie si la Brisk sa fie sigilate in ambalaj origina, deoarece am vazut prin targuri auto si Brisk alaturi de Sinterom si Bosch la bucata, cam 2 lei radmasa.gif Acelea sunt contrafacute.
djasu82
ba m-ati omorat voi pe mine incercati toate bujiile biggrin.gif mai uitativa si la coeficienti lor ... fiindca daca o bujie nu atinge temperatura optima de autocuratate adica isi elimina prin ardere depunerile de calmina nu faceti nimic chiar daca bujiile sunt bune dar pentru alt tip de motor.
asklepios
pai tocma asta e! toata lumea da modele dar nu spune clar ce si cum. eu stiu ca la dacia 1310 merg Sinterom M14-225 unde prima cifra e filetul si a doua temperatura.cu cat nr e mai mare bujia e mai rece deoarece dureaza mai mult pana ajunge la temperatura optima de functionare.
la astea noi cum se traduce? 14NP 21.ce reprezinta 21?
o bujie calda se monteaza la un motor de turatie modesta cu raport de compresie mic sau uzat.
izolatorul interior de culoare alba arata benzina insuficienta,supraincalzire sau bujie cu valoare termica scazuta ,negru -umed motor uzat scapari de ulei pe la segmenti.culoarea caramizie e cea care indica valoare termica corespunzatoare si carburatie corecta.

EU LA DACIA MEA 1310TX DE CARE SA PUN DUPA CODURILE ASTEA NOI?SI DE UNDE SA LE IAU CA SA FIE SIGURE? MA REFER LA SINTEROM?
Mr_Devil83
pai din cate imi amintesc 14np18 - motor 1289 si 14np21 motor 1397.
diaconuliviu
QUOTE(asklepios @ 2 Nov 2008, 18:57)
[...]Sinterom M14-225 unde prima cifra e filetul si a doua temperatura.[...]

A doua e TIMPUL in care se atinge temperatura de autoaprindere pe un motor standard, special pentru testul ala.

In cartea Dacia scrie functie de motor bujia potrivita precum si alte echivalente.
M14-225 ~ 14NP18, M14-240~14NP21.
S-au recodificat cindva.
asklepios
mersi de coduri.iseamna ca pot pune de oricare.
eu stiam ca a doua cifra reprezinta nr de secunde de la pornirea la rece pana cand izolatorul ceramic interior ajunge la temperatura de aprindere.si ca autoaprinderea se petrece la temperaturi peste 850 de grade.
argon
poti pune de oricare dar e mai bine sa pui de care iti corespunde motorului tau..14np18 la 1300, 14np21 la 1400 si 14np24 la 1600.
diaconuliviu
QUOTE(diaconuliviu @ 3 Nov 2008, 08:08)
A doua e TIMPUL in care se atinge temperatura de autoaprindere pe un motor standard, special pentru testul ala.
[...]



QUOTE(asklepios @ 3 Nov 2008, 12:07)
1. mersi de coduri.iseamna ca pot pune de oricare.
2. eu stiam ca a doua cifra reprezinta nr de secunde de la pornirea la rece pana cand izolatorul ceramic interior ajunge la temperatura de aprindere.[...]

1. Nu poti pune de oricare ci de tipul specific motorului tau sau echivalente.
2. Si eu ce naiba scriam mai sus? TU ai scris in primul post ca e TEMPERATURA a doua cifra. Nu e temperatura.
bogdyMND
Eu am mers si cu 3 tipuri diferite de bujii pana am pus un set nou si n-am simtit diferete la cum mergea. Parerea mea e ca mai mult conteaza cum folosesti motorul decat ce tip de bujii bagi. Poti pune bujii de 200lei/buc si sa le innegresti in 50 km.
bomba_11980
Le-am schimbat - SINTEROM 14NP18 - de astea am avut cand am luat masina (si mergea ok) de astea am pus si acuma.

Parca motorul merge mai acceptabil dar am sa vad pentru cat timp.

Intre timp am sa caut si niste fise TESLA - ca toata lumea le lauda.

Mersi baieti de indicatii.
soulraven
daca gasesti sa imi dai si mie de veste si pe mine ma intereseaza
bogdyMND
SINTEROM 14NP18 la 6 lei buc sunt contrafacute?
Mr_Devil83
sinterom 14np18 si 14np21 is cam 18 - 25 de lei steul de 4 bucati. Deci nu cred ca sunt contrafacute.
tzepesch
decat 25lei sinterom, mai degraba 17-20 beru z10
Mr_Devil83
Rezista mai mult cu bobina de tico ?biggrin.gif
diaconuliviu
Teoretic da, pentru ca o scinteie buna, normala, NU ARDE bujiile (nu ma refer la suduri si alte folcloristice). Bujiile mai degraba se ard de la un amestec ars aiurea, cu componente acide, etc. Restul e uzura normala.
La mine tineau mai mult bujiile desi era multiscinteie (aici mai e un aspect: in timp, bujiile isi pierd capacitatea de descarcare, scinteia devenind mai slaba, necesitind o tensiune/energie marite pt o scinteie buna, care nu se obtine cu o aprindere slaba). Adica, o aprindere buna "forteaza" bujiile sa aprinda amestecul si la o uzura mai mare.
djasu82
la cdi-ul meu bujiile aveau pe suprafata eletrodului central mici intepaturi din cauza ploi de multiscantee si am rulat cu ele 35de mii de km . Tot cu acele buji champion am vandut dacia ... Le-am fortat putin inainte cu plasma dar nu s-au sudat doar s-a depus putin praf alb dupa ce le-am scos sa vad cum au rulat pe plasma.
Eu recomand champion , ngk sau denso cu iridium care sunt cele mai bune mai ales cele cu eletrodul in forma de U.
mishujkl
Se găsesc denso iridium pentru berlină? dacă da, la ce preț și ce cod au? smile.gif
djasu82
vezi aici tongue.gif
diaconuliviu
Ce pana mea link e ala? in rusa?
asklepios
QUOTE(diaconuliviu @ 3 Nov 2008, 12:49)
1. Nu poti pune de oricare ci de tipul specific motorului tau sau echivalente.
2. Si eu ce naiba scriam mai sus? TU ai scris in primul post ca e TEMPERATURA a doua cifra. Nu e temperatura.
*


Daca autoaprindere e acelasi lucru cu apridere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.