Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sistemul de franare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rusu_i
Salut.
La dacia mea am pompa dublu circuit cu servofrana. pana acum nu am avut probleme cu franele (acum 1 luna am schimbat puntea spate dar am montat cilindri, conducte si ferodouri noi, iar acum 6 luni am schimbat ambii etrieri si racordurile alea flexibile ce intrau in ei). Azi dimineata dupa ce am plecat de pe loc am vazut ca nu mai tine frana de loc si am zis s-o aerisesc, doar frana de mana functiona. am pus-o pe groapa, ma bag sub ea si taicamiu se pune sa dea la pedala dar pedala nu se intarea (altadata dupa 3-4 apasari de pedala aceasta se intarea) in schimb aproape de sfarsitul cursei pedalei la fiecare apasare se aude un pufait. am zis sa vad daca merge aerisita si daca nu se intareste...4-5 pedale apoi o tine apasata, desfac aerisitorul dar aerul sau lichidul nu tasneste cu presiune pe acolo ca altadata...deci nu se creaza presiune.nici dupa ce nu mai borboroseste aer si incepe sa curga lichid incet pe la fiecare roata nu tine frana. nici cu motorul pornit (ca sa intre servofrana in actiune)nu se creaza presiune mare in circuit (iese lichid incept, nu tasneste pe la aerisitoare) si se tot aude un pufait aproape de final de cursa a pedalei. iar pedala de frana cu motorul oprit merge la fel de usor ca si cu motorul pornit, nu se intareste deloc.

care ar fi solutia?
Adrian_Boy
1. pufaitul e de la servo, membrana e solicitata aiurea
2. pai, daca tu zici ca ai terminat cu tot ce este pe la roata, nu-ti mai ramane decat pompa de frana sa vezi ce este cu ea.

- desfilteaza conductele, dar nu de tot, si dai pedale, ia vezi are presiune, iale pe rand, cu ocazia asta faci si o aerisire a pompei, daca nu presiune, treci si schimba garniturile, sau/si pistonasele
- dupa ce ai verificat asta, faci o aerisire ca la carte, pe spate consumi 1l de lichid, iar pe fata mai putin, sa fi sigur ca ai terminat cu aerisirea wink.gif
rusu_i
pai inainte de roti aeriseam pompa ca are un purjator acolo, dar nu iesea aer, numai lichid, iar dupa ce terminam cu rotile mai aeriseam o data pompa si tot lichid iesea. ciudat este ca atunci cand ridic orice roata pe cric, o invart si apas frana se blocheaza, dar in mers nimic, iar cand apas frana in mers se aude cum freaca placutele pe disc si ferodourile pe tamburi dar nu ma opreste, si nici cu apasari repetate de pedala in mers nu tine frana.
stycky
Garniturile din pompa de frana. Se schimba usor si sunt si ieftine. dry.gif , Demontejiz pompa de pe servo, si o desfaci, are cateva garnituri, un arc, mai multe. Mare grija cum o desfaci sa nu uiti ordinea!!
POWERbyDAciaVsWERo
omule scoate tamburii si uitate pe la garniturile pistonaselor si vezi daca sunt uscate.. daca este un ceva.... schimba pistonasul (ele ) ( am patit`o )
rusu_i
sunt uscate si la cilindri spate si la etriere, nu se prelinge lichid pe la ele
Lunaticul
Am si eu o problema asemanatoare. Am schimbat aseara sabotii si garniturile pe spate. Am strunjit tamburii. Acum daca apas frana o data nu tine cum trebuie. Daca apas frana de doua ori la interval scurt de timp (ca si cum ai face pedala) la a doua pedala tine bine (mult mai bine decat inainte). Trebuie sa mai aerisesc odata sau mai trebuiesc reglati sabotii de la dintii aia ? Mentionez ca frana de mina tine foarte bine si putin mai jos decat inainte.
Multumesc
Adrian_Boy
1.anul din care e masina, ai cu autoreglare
2. trebuie sa mai aerisesti wink.gif
cristi87
aerisirea...fir-ar ea sa fie....
Paca
am mers cu un papuc nou la care frana tinea la a doua pedala totdeauna,proprietarul zicea ca asa e normal,oare? blink.gif
si inca ceva...ce inseamna "am strunjit tamburii" ?
rusu_i
se pare ca e pompa de vina. pompa e dublu circuit cu ICP si 4 tevi (2 pt rotile fata, una pt circuitul spate si una pt circuitul de by-pass spate). mi-a recomandat cineva sa schimb pompa cu una faca icp incorporat; exista dinaia tot cu 4 tevi?sau e cu 3 si va trebui so anulez pe aia de by-pass?
slaiciprian
QUOTE(Paca @ 1 Nov 2008, 18:01)
am mers cu un papuc nou la care frana tinea la a doua pedala totdeauna,proprietarul zicea ca asa e normal,oare?  blink.gif
si inca ceva...ce inseamna "am strunjit tamburii" ?
*




am folosit anul asta un papuc nou la care frana bloca rotile dupa vre-o 2 cm. absurd. de fiecare data cand il conduceam la primele frane era dezastru, diferenta fata de dacia mea (care blocheaza undeva la 3 sferturi din distanta pana la podea) era uriasa.

dar nu asta e important, am si eu o intrebare. furtunul care duce de la motor la servo pare uzat, cum se schimba? pur si simplu se inlocuieste? operatia prezinta riscuri, eventuale efecte nedorite?
Mr_Devil83
Se cumpara furtun nou, se desface cel vechi din coliere, se pune furtunul nou in locul celui vechi si se strang colierele. Cam atat.
ydaniel
mai bine cumperi pompa noua de autonova.caci garniturile astea ce se gasesc de srl sunt f slabe calitativ.
Minel
QUOTE(ydaniel @ 10 Nov 2008, 21:23)
mai bine cumperi pompa noua de autonova.caci garniturile astea ce se gasesc de srl sunt f slabe calitativ.
*




Din ce zici tu , practic cumpara pompa noua datorita garniturilor extrem de proaste din comert sad.gif , nu din cauza ca pompa de frana a suferit vreun defect iremediabil .... sleep.gif
ydaniel
da asa e.eu inainte sa cumpar pompa noua tot schimbam garnituri.tineau de la 20 la 1500km:( plus timp pierdut,bani,,,
daca mai gasiti garnituri de FARTEC sau ROLAST pt pompa de frana sa le cumparati! in rest pt cele no-name sa nu va mai deranjati.
rusu_i
n-am gasit pompa de autonova, peste tot unde am intrebat numai ciurucuri de ASAM aveau. am luat un set de garnituri si le-am schimbat.frana prinde sus, numai sa tina garniturile (sunt de Arcarm Baia Mare) si sa nu trebuiasca sa le schimb dupa un numar mic de km biggrin.gif
ydaniel
ce lichid de frana ii bagi?recomand textar sau chimopar dot 4.
verde57
am o pompa noua CIFAM, nu am nici o problema daca pun dot4?
G I M
Ca sa nu mai deschid alt topic ,imi poate spune si mie cineva daca garniturile de la pistonasele de pe spate de la dacia berlina se potrivesc si la nova? Va multumesc
Minel
QUOTE(Neagu Ionut @ 13 Nov 2008, 19:10)
Ca sa nu mai deschid alt topic ,imi poate spune si mie cineva daca garniturile de la pistonasele de pe spate de la dacia berlina se potrivesc si la nova? Va multumesc
*




Da se potrivesc si invers la fel , eu am de Nova pe spate , am punte de 228 pe spate , parca atat ii dimensiunea tamburilor ,sper sa nu ma insel blush.gif
ydaniel
cifam?nu am auzit de firma asta.asa nu are nimica daca ii dot 4,dar sa fie de calitate
motanpaul
Cifam parca e o firma italiana. Daca nu e asa, corectatati-ma
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.