Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: incalzirea exagerata a bobinei de inductie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
asklepios
stiu ca s-a mai discutat dar nu am gasit nici o rezolvare alta decat inlocuirea cu una noua care prezinta aceleasi probleme si nici care ar fi cauzele.
am constatat un mers defectuos dupa 25-30 de km,intreruperi si smuncituri,bobina era fierbinte si arata 0 la primar.dupa ce s-a racit arata normal si functiona dar tot asa pe distante scurte.am inlocuit-o cu una noua care face la fel.
sa fie din cauza turatiilor mari ?merg uneori cu 110 si am doar 4 viteze(nu am turometru)am mai mers asa ani de zile.pedala nu o calc niciodata mai mult de jum din cursa.sau sunt bobinele de proasta calitate si nu au rezistentza corespunzatoare.
distantza dintre platine?am facut-o 0.5 de la 0.4 daca conteaza
cat tre sa aiba primarul ca la asta noua arata 3ohmi.nu e prea putin pt o masina cu patru viteze.?
G I M
Verifica fise ,capac delcou,platina,condensator ,izolatia de la delcou (prin care trece surubul care prinde papucul de la platina mobila ).
asklepios
platina e in regula si noua,izolatorul e in regula la fel si capacul distribuitorului,fisele par in regula, condensatorul e nou(ala de pe distribuitor)care elegatura cu supraincalzirea bobinei?ca nu inteleg.
trebuie sa schimb si condensatorul mic de pe alternator ca ala nu l-am schimbat.
tzepesch
n-are absolut nici o treaba primarul bobinei cu numarul de viteze al cutiei. radmasa.gif scz... la fel condensatorul de deparazitare de la alternator.

daca bobina noua face la fel, si e de calitate, nu ragalie de conex, asam, iame contrafacuta sau mai stiu eu ce, e clar ca nu-i din bobina.

ai grija ca firele sa fie f bine stranse pe ea, vezi, firul de contact se incalzeste?
bobina poate fi calda-fierbinte, dar sa poti tine mana pe ea, nu sa-ti lasi pielea acolo.

sa nu tii bobina la orizontal sau cu capul in jos! niciodata clasicele nu se tin asa.

daca atunci cand e calda arata 0 e groasa, si-a traiat viata.

ai de grija ca firele care se leaga pe ea, contact, delcou, aprindere el, daca ai sa fie sanatoase, 2-2.5mm. nu lite. daca suspectezi ca nu se leaga bine la masa, de unul din suruburile de prindere, intre caroserie si clema bobinei leaga-i o tresa de masa, pe care o dirijezi catre firul de masa al alternatorului. si au am patit asta la oltcit. nu se oprea dar incepea sa merga f prost,

fisa centrala masoar-o, si misca de ea, sa nu aiaba intreruperi. desi daca ar fi asa nu ti-ar mai merge sau s-ar opri. schimba-le pune tesla daca ai d-alea de urziceni.



Treci pe bobina de tico, fise tesla, platini beru-deduco,condensator beru, rotor deduco, capac beru-deduco/bosch, bujii beru ngk, denso, brisk. si aprindere electronica At011 cu senzor.

2 Nov 2008, 21:50:
f platina chiar la 03.5, bujiile la 07
djasu82
Schimba bobina cumpara una noua recomand de tico platina laso la 0.4mm condensator nemtesc deduco bujiile oricare ar fi ele le reglezi la 0.7mm si cam atat.
sobolan
reteta asta o prescrii la toti pacientii doctore?
deci....daca se incinge bobina....puneti-va de tico.... ohmy.gif
tzepesch
pe principiul: daca-ti cade roata pe drum, punem bobina de tico!
asklepios
tzepes daca spui ca incalzirea bobinei nu are legatura cu turatia(adica cu masina in 4 trepte turata la -6000) tre sa vi cu explicatii.
ea e costruita sa faca pauze nu sa mearga incontinuu;pe care le face datorita ruptorului.cu cat pauzele sunt mai mici(turatii mari) curentul trece pt o perioada mai scurta prin ea (scanteie mai proasta deci) si nu apuca sa se incalzeasca.sau e invers?daca e parcursa de multe ori pauzele sunt prea mici si se supraincalzeste?
fi mai explicit te rog
spune sa iau una de rezistentza mai mare (primar) sau cum se monteaza un variator de temperatura.
tzepesch
pauzele si nivelul incarcarii ti-l da distanta la platina. pauzele tre sa fie mai lungi ca sa se incalzeasca putin. teoretic ar trebui ca la turatii mari sa fie mai rece sau invers? ma rog... daca e prea mica distanta, sub 3 nu ti-o incarca suficient, daca e peste 4 o suprasolicita si se incinge

mai, ideal e ca secundarul, valoarea in kO sa fie mai mare. iar primarul, valoarea in Ohm. sa nu depaseasca 3.2 sau 3.4Ohm parca. si nici sub 2Ohm.

din ce bob am masurat pana acum, am vazu asa: IAME 5.6kO-6kO, Beru 8.7kO, master-sport 5.5ko, bob de oltcit IAME 8kO, iar de tico-Denso 12.9kO
Mr_Devil83
da te-ai gandit ca aia de tico are rezistenta ohmica mare pentru ca are sarma din secundar mult mai subtire? Te-ai mai gandit ca poate totusi in sarcina nu face fata la inca un cilindru in plus? Te-ai gandit ca poate fisele la tico au cu totul alta impedanta si poate si bujiile sunt diferite? Asa poti pune orice bobina si ai sa fi uimit ca functioneaza.

Pe la imbunatatiri mai e unu care o facut un topic de genu" sfaturi montare bobina tico" si apoi ceva de genul "sfaturi bujii bobina tico pe dacie".

Daca distanta e prea mica, bobina va fi parcursa de curent un interval mai mare de timp si se va incalzi mai tare iar daca e prea mare distanta exista riscul sa scape cate o scanteie.
ydaniel
ce marca e bobina ta actuala?
daca vrei sa o schimbi cumpara una de IAME Sf. Gheorghe da sa fie noua:)
tzepesch
Mr_Devil83

c-o fi c-o pati.

functioneaza f bine! daca nu ai incercat ca ne tot omori cu teoria. nu zic ca nu e corect ceea ce spui, dar in practica functioneaza f bine!
diaconuliviu
Pt initiator: spui ca bobina noua arata la primar 3 ohm. Masurata cu ce? Cu digital? daca da, pe aceeasi scala (200ohm banuiesc daca-s digitale din piata) pune si sondele fiselor in scurt, caz in care iti va arata rez fiselor, pe care o scazi din aia 3 ohm. Ca urmare vei avea 3-0,5 (cam asta e rez fiselor, 0,4-0,5)=2,5-2,6 ohm, cam mica.
Apoi, ia fa rost de un condensator SH de imprumut de la un vecin, astia noi pot fi de capacitate mai mica sau cu pierderi.
djasu82
QUOTE(asklepios @ 3 Nov 2008, 13:34)
tzepes daca spui ca incalzirea bobinei nu are legatura cu turatia(adica cu masina in 4 trepte turata la -6000) tre sa vi cu explicatii.
    ea e costruita sa faca pauze nu sa mearga incontinuu;pe care le face datorita ruptorului.cu cat pauzele sunt mai mici(turatii mari) curentul trece pt o perioada mai scurta prin ea (scanteie mai proasta deci) si nu apuca sa se incalzeasca.sau e invers?daca e parcursa de multe ori pauzele sunt prea mici si se supraincalzeste?
  fi mai explicit te rog
  spune sa iau una de rezistentza mai mare (primar) sau cum se monteaza un variator de temperatura.
*


cum vine asta cu cat creste turatia curentul se reduce la perioade mai scurte biggrin.gif ia sa montezi un ampermetru in serie cu bobina asa pentru tine de curiozitate sa vezi si tu asa se intampla ? Si dupa aceea vi si ne confirmi ...
Sobo vezi te alint biggrin.gif recomand bobina de tico fiindca e mai ieftina decat una mastar sport si e mult mai buna si fata de bosche ! Plus are miezul inchis nu ca cele rotunde si lungi care au miezul deschis ... pierde randament consuma mai mult si da o scanteie foarte slaba.
chris1
buna ziua domnilor,

Doresc sa achizitionez o bobina de tico dar nu gasesc.La un sg magazin poate sa-mi aduca la comanda dar nu stiu de pe ce masina este(carborator/injectie) adica rezistenta din primar:0.3 sau 3.4 ohmi.
de bobina de 3.4 ohmi sunt interesat(original este Nippon Denso si pe motoarele F8B au fost montate).

Puteti sa-mi dati un cod produs.

Multumesc anticipat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.