Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce sa mai fac?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
CandyMan13
cu riscu sa imi sara in cap toti moderatorii o sa imi spun si eu of-urile pt ca nu mai stiu ce sa fac...si daca forum'u nu e pentru nestiutori atunci pt cine?biggrin.gif
in ideea ca am incercat cu search-ul (ca sa nu il supar pe Tiberiu) si nu am obtinut prea multe nelamuriri iar fiecare dacie e in felul ei....uitati ce se intampla cu a mea:
1.dimineata porneste destul de greu(la a 2-3 cheie cu spriturile de rigoare o tin chinuita si urca in ture greu de parca ar invarti 40 de pistoane nu 4 iar apoi dupa ce prinde un pic de inertie o tin turata constant timp de vreo 4-5 minute la ~2800 de ture dupa care o scad lin spre turatia de relanti unde sta ff frumos dar daca i'as da o pedala mai brusca ar da sa moara dupa care sa urce brusc)...socul l'am anulat din cauza ca in mom in care il trageam oricat ar fi fost de putin tras,motorul murea(se inneca cu benzina)
2.in turatie pe liber(masina stationata) dupa 4000 de ture apar rateurile(scurte si dese)
3.in sarcina(in mers) daca depasesc 4000 motoru clar pierde din avant iar acul de la turometru incepe sara de nebun(oscileaza ca si cum as tura'o pe liber)
4.carburator-curatat,spalat,reglat amestec,platina noua doduco distanta 0.4,bujii sinterom 14np21,fise,ruptor,capac,condensator;avans reglat
5.pe langa astea mai da si in nas de nu mai rezist(cand accelerez brusc in mers de pe undeva sub 2400 de ture parca am impresia ca pleaca motoru cu tot cu cutie ...iar daca merg in relanti da peste 2400 si accelerez brusc totul e okai pana la 400 unde am zis mai sus ce se intampla daca continui accelerarea)
6.la mers normal trebuie sa o "simt" ca sa nu calc cumva mai mult pedala si sa inceapa sa "galopeze" adica sa mearga in smuncituri(tre sa turez super usor si sa o tin si din ambreiaj uneori)
7.jiglorul CIOC din carb da jet constant nu dispersat
8.am aprindere electronica(daca nu ma insel e at01 e cat o cutie de chibrite rosie cu un led verde deasupra dar o trec pe clasica daca e nevoie)...cu toate astea am gasit platina "impuscata"
9.dupa mers vreo 3 zile prin oras apoi si un pic pe afara (deci un mers si exploatare mixta(si mai in forja is mai relanti) bujiile au electrozii de culoare maroniu spre crem
10.bobina de inductie nu mi se incalzeste exagerat de tare

tot ce am relatat mai sus a fost obtinut pe baza cautarilor repetate pe forum dar acum am ajuns in impas pt ca nici nu mai stiu pe unde sa caut si ce sa mai caut
masina e dacia1310 motor 1397cmc 1996
va rog sa nu sariti si sa ma ajutati ...multumesc anticipat(daca o sa mai imi aduc aminte vreun detaliu o sa revin asupra editarii postului)
brigada_diverse
regleaza platina
repune socul in functiune, ca deaia a fost facut
se inneaca ori ca era prost reglat ori ca nu stii sa il folosesti

2 Nov 2008, 20:14:
p.s. regleaza si avansul
asklepios
QUOTE(Adrian_Boy @ 31 Oct 2008, 06:49)
dar masina porneste pana la urma cu aceasta bobina ?
*



greu de spus.mai ales ca ai adus modificari la carburator si la aprindere.bujia spune multe dar daca spui ca sunt caramizii e perfect. cred ca si filtrul de aer e schimbat ca altfel erau mai negre.
as fi dispus sa te ajut dar fiind modificata nu ma bag.totusi iti pot recomanda sa verifici compresia sau jocul supapelor si sa il refaci daca nu e in limite normale, sa pui platinile la distantza mentionata ,apoi sa reglezi avansul prin rotire de la stanga la dreapta si semnul pe volanta pana da scanteie la fisa bobinei de inductie, si cu asta verifici si bobina inca o data.apoi bujiile sa dea scanteie mare si albastra.
si eu am avut probleme si le-am luat in ordine fara sa modific nimic.am probleme si acum cu bobina noua dar numa dupa ce se incalzeste.daca vrei detalii te ajut.o sa schimb si condesatorul ala mic si daca tot se incinge va trebui sa-i pun un variator de temperatura pe primar sau sa caut una de rezistenta mai mare de 3ohmi.
CandyMan13
okai o sa repun socul..dar sa fie doar din cauza ca am desfacut CABLUL de la soc toate astea...la clapeta de soc nu am umblat absolut de loc(am facut eu o treaba la un capac de carb cum am vaz pe un topic ca cica daca scoti clapeta aeru curge mai bine si ca ar fi performante imbunaatite...dar am renuntat la capacul de la care scosesem clapeta de soc pt ca a fost frectie la picior de lemn)...revenind la subiect :pun eu cablul de la soc la locul lui dar IN MERS acolo chiar ca nu mai are nici o vina socul...deci...:-??
G I M
Eu banuiesc ca ai amestecul prea bogat...si de ce zic asta: atunci cand tragi socul, aerul este imputinat ,deci amestecul devine si mai bogat iar atunci cand apesi acceleratai si ciocul de papagal "scuipa" jetul de benzina,motorulse ineaca si moare. Si fara soc ,atunci cand accelerezi brusc,ciocul de papagal arunca benzina,aerul este putin si daia iti merge in suturi . Si de aici ai probleme si cu pornirile greoaie dimineata. Nu vorbesc aiurea,exact aceleasi simptome le-am avut si eu acum aproximativ o luna cu un carburator dublu corp...si pornirile la cald erau foarte greoaie ( tineam cheia si 3-4 sec sa o ia) . Dupa ce i-am mai dat aer ,este alta masina ,porneste cu socul imediat (nepornita de o sapt ) ,nu mai urca in reprize si nu se mai zgaltaie cand accelerez brusc.Acum am alta problema cu socul dar o rezolv in curand si paia . Mai da-i putin aer ca nu te costa nimic!Dar mai intai regleaza platina,avansul,culbutorii,mai verifica odata bujiile si distanta dintre electrozi ,si o sa vezi ca o sa ai alta masina
CandyMan13
asta si urmaresc cu DISPERARE;vreau DACIE nu ma astept la performante de SGM sau BNZ ;acu vreau doar sa mearga normal...in sensu ca asta vara cat am stat acasa si o gadileam in fiecare zi mergea brici..de cum am inceput scoala si am lasat'o pe mana lu taicmiu(daca merge pana la piata se intoarce fara un capac de la roti sau ceva de genu:P ) si acum merge ca...de fapt nu merge...ma rog the storu of my dacia..revenind distanta la bujie 0.6 facuta cu lera(inainte faceam cu tabla de la caroserie) iar aerul l'am reglat in felul urm:dupa ce am reglat avansul(aici nu dezvolt) am reglat surubul de relanti pt o turatie de 900-1000 (dupa ce a deschis termostatul adica motorul era cald) apoi am stans surubul de amestec pana cand a inceput sa scada turatia dupa care l'am desfiletat o tura jumate-doua...lasand socul la o parte pt ca in mers nu se foloseste nu inteleg de ce pana inainte motorul tragea si "torcea" constant IN MERS pana in 5000 de ture fara nici un fel de ezitare...si aceleasi reglaje le respect de cand ma stiu(ma rog am masina de 5 ani)..okai pornirea porneste greu ,,,dar detonatiile(rateurile) si in mers si in gol de ce apar?
G I M
Rateurile apar de la : amestec nears (amestec prea bogat, aprindere varza ) ,avans dereglat ,culbutori dereglati.
CandyMan13
detonatii ca sa inteleaga toti la ce ma refer(nu ca incerc sa invatz pe cineva ceva) se aude ca o rafala de paraituri ...nu este doar un rateu dupa care o pauza si apoi peste nush cat timp iar un bum...sunt doar paraituri...si cam de la 3800-4000 in sus iar in mers tot de pe la aceleasi turatii imi apar oscilatiile pe turometru
G I M
Scz sunt cam obosit la ora asta, eu ma gandeam la rateuri(am modificat postul anterior) , tu unde zici ca auzi paraiturile alea? In evacuare?
Sorin_18
hai sa imi spun si eu necazurile aici,am reglat tachetii,0.15 admisie 0.20 ev,.a mers frumos primele 2 zile,azi am plecat pana la craiova si retur,pe drum a inceput sa imi dea in nas la accelerari mai bruste,am oprit la un service,am reglat iar tachetii,mergea bine(nu foarte mare diferenta) dar a inceput iar cu figurile, si la pe la 110km/h mi-a dat in nas rau de tot,dar nu am acelerato,nu nimic o tineam constanta,ma gandesc sa nu fie de la jiglerul acela cu bila,are vro legatura?? sau acea capsula vacumatica?
CandyMan13
nu in evacuare(tobe)..."paraiturile" se aud in carburator...se aud dupa ce indepartez filtrul de aer(scot "gatul de lebada" ca sa pot lucra mai usor)

2 Nov 2008, 23:18:
sorin18 verifica pompa de sprit daca functioneaza corect(jet constant uniform) si verifica jiglorul din cnc daca tine bila cand tragi aer prin el
Sorin_18
QUOTE(CandyMan13 @ 2 Nov 2008, 22:16)
nu in evacuare(tobe)..."paraiturile" se aud in carburator...se aud dupa ce indepartez filtrul de aer(scot "gatul de lebada" ca sa pot lucra mai usor)

<span class='edit'>2 Nov 2008, 23:18:</span>
sorin18    verifica pompa de sprit daca functioneaza corect(jet constant uniform) si verifica jiglorul din cnc daca tine bila cand tragi aer prin el
*


asa imi facea la cea veche cand erau supapele dereglate,si mai aveam si una blocata:D
G I M
Jiglerul acela cu bila sau ciocul de papagal cum ii mai zice (daca despre asta este vorba) are rolul doar de a imbogati pe moment amestecul atunci cand accelerezi, sa elimine timpii morti (ca asa fara el,ar fi intrat aer repede,benzina ajunge mai greu si aveai un timp de repaus) de la asta sigur nu este.Daca zici de capsula aceea de pe delcou,adica avansul vacumatic, el functioneaza doar la relanti (stiam ca sub 1000 rpm) ,la turatii mari intra in functiune avansul centrifugal .( cauta problema ta la aprindere ,vezi platina,ca nu cumva distanta sa se fi marit ; la delcou,sub platoul platinilor sunt niste contra greutati cu niste arculete, vezi sa nu-ti fi sarit vreun arculet dala ...)
CandyMan13
nu vreau sa par pe interesantul dar supapele nu prea au cum sa se deregleze...poate doar distanta ...sa inteleg ca ai reglat distanta si s'a remediat problema?
Sorin_18
QUOTE(CandyMan13 @ 2 Nov 2008, 22:27)
nu vreau sa par pe interesantul dar supapele nu prea au cum sa se deregleze...poate doar distanta ...sa inteleg ca ai reglat distanta si s'a remediat problema?
*


scuze m-am exprimat gresit,ma uitam prin topicuri si le-am incurcat,vroiam sa sppun tachetii,eu aveam unul care era intr-un fel blocat(nu mai inchidea/sau deschidea dreacu stie ce vorbea mecanicul)
G I M
CandyMan13 dar filtrul de aer cum este?L-ai verificat?
CandyMan13
pai filtrul de aer e cam imbacsit...nu prea mi'am concentrat atentia asupra lui...la un mom chiar am facut o proba cu masina fara filtru si nu a avut nici un impact(pozitiv/negativ)...am avut o vreme in care am circulat chiar cu el scos de tot lasat doar gatul+racord pt ca imi placea sunetul si mergea de rupea(in limitele unui motor de dacie;nu am facut'o ca sa "castig cai":)) ci doar pt sunet)....nu stiu ce sa zic daca a avut un impact in timp.....
dar ca sa raspund...filtrul nu e murdar incat sa ma faca sa imi pun semne de intrebare(sunt omu care inainte sa porneasca masina sterge intai geamurile si blablabla:)) )

2 Nov 2008, 23:44:
oare dupa ce am tot povestit ca imi face motoru...ar putea fi totusi pana la urma o cauza mai "adanca"...adica vreo supapa blocata(cu toate ca astea se verifica usor si se constata cu un reglaj al tachetilor)...sau poate chiar ceva mai grav(garnitura->dar nu bolboroseste in borcan si uleiul are consistenta ok sau sa nu inchida o supapa sau sa fie chiar din chiuloasa)...cam ce simptome ar mai trebui sa prezinte...sau ce ar mai trebui sa urmaresc?
djasu82
daca o supapa nu inchide ai bujia neagra motorul tremura rau. Reglezi si tu culbutori ce mare lucru cauti pe forum citesti cum e face devi exper la 2- 3 reglari si infinal o sa uiti de reglaj daca le nimeresti cum trebuie. Aici excludem carburatorul delcoul bobina ... sa spunem ca functioneaza cat de cat. Un reglaj un al culbutoriilor vei avea supriza sa observi ca toate bujiile au aceasi culoare maronie spre alb. Daca sunt rosiatice ai avansul prea mare.
G I M
Schimba filtrul de aer daca zici ca este imbacsit,si mai da-i putin aer si vezi cum se comporta . Relantiul este stabil?Sunt sigur ca nu este ceva grav. Cum a zis si djasu82 fa o reglare a culbutorilor (de aici pot aparea si "detonatiile"cum spui tu) ii mai iei putin si din avans (avans mare=porniri greoaie ,rateuri) ,mai saraceste putin amestecul si o sa apara schimbari garantat!
za_kristake
eu zic ca dupa reglarea jocului termic ar trebui neaparat reglat si avansul
CandyMan13
relantiul este stabil la 900 de ture(scade putin cand aprind farurile ceea ce e si normal cred)....doar ca dupa un drum mai lung(100 de km) cu o viteza max de 110...relantiul are o oarecare oscilatie(cam 1 liniuta-200 de ture)...

deci la cum arata bujiile mele nu ar trebui sa ma gandesc ca am vreo supapa blocata sau un DEreglaj imens pe la tacheti(motorul tremura dar nici chiar exagerat..adica nu sare din compartiment)
tzepesch
QUOTE(za_kristake @ 2 Nov 2008, 23:12)
eu zic ca dupa reglarea jocului termic ar trebui neaparat reglat si avansul
*


intreb si eu

ce-i aia Joc Termic? ce implica reglarea lui?
G I M
Reglarea jocului termic este reglarea culbutorilor din cate stiu.
tzepesch
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif aaaaaaaaaaaaaaa no, zi ashe.
djasu82
tremuratul poate fi din alimentarea saraca cu combustibil sau avans mare daca culbutori sunt ok.
CandyMan13
o sa mai incerc un reglaj termic(cum zicea colegul de mai sus tongue.gif) si o sa incerc o inlocuire cu denso dsw10fp-u,fise tesla,capac doduco sau electroprecizia si cu o bobina de oltcit(vad ca e destul de apreciata inlocuirea celei normale cu una de oltcit)...sa vad ce o iesi...ma mai gandesc la jicloare...le'am schimbat de atatea ori incat nici nu mai stiu de care sunt,,,,si as da orice sa am un set corect de jicloare(bune)...ce e drept de fiecare data cand cumparam(cam 1 data la 2 ani) ceream pt motor de 1.4...deci...se vede calitatea pieselor din comert inca o data....
Sorin_18
QUOTE(Neagu Ionut @ 2 Nov 2008, 22:25)
Jiglerul acela cu bila sau ciocul de papagal cum ii mai zice (daca despre asta este vorba) are rolul doar de a imbogati pe moment amestecul atunci cand accelerezi, sa elimine timpii morti (ca asa fara el,ar fi intrat aer repede,benzina ajunge mai greu si aveai un timp de repaus) de la asta sigur nu este.Daca zici de capsula aceea de pe delcou,adica avansul vacumatic, el functioneaza doar la relanti (stiam ca sub 1000 rpm) ,la turatii mari intra in functiune avansul centrifugal .( cauta problema ta la aprindere ,vezi platina,ca nu cumva distanta sa se fi marit ; la delcou,sub platoul platinilor sunt niste contra greutati cu niste arculete, vezi sa nu-ti fi sarit vreun arculet dala ...)
*


in fine o sa le schimb si pe acestea o sa le iau pe fiecare in parte si o sa elimin una cate una
CandyMan13
M'a lovit nostalgia si am reintrat pe DaciaClub...CU MARE PLACERE
Si ca sa nu fiu off topic(nu am uitat regulile),in speranta ca cineva mai urmareste topicul,imi aduc aminte problema de parca a fost ieri...Problema de fapt era amestecul SARAC,de aia aveam rateuri in carburator(admisie) si era din cauza pompei de benzina...membrana mai exact.Am descoperit dupa ce am alimentat separat carburatorul cu o pompa electrica externa.
Iar pornirea greoaie era din cauza ca peste noapte pierdea benzina din traseul de alimentare. cool.gif

om_bland
Mai ai masina?
CandyMan13
bineinteles,chiar acum 2 ani,in iunie,am mai achizitionat una,1300 din 77 care e in curs de restaurare...Sper vara asta sa o termin.
1400le sta mai mult sub prelata,sa zic asa.Functioneaza normal,doar ca intre timp am trecut la VW care a devenit masina de zi cu zi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.