Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema grava motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alin_xyk
Se intampla urmatoarele. Am desfacut carburatorul sa-l curat si cand l-am montat NU MERGE ca inainte. Era normal sa nu mearga ca inainte daca asta era spre bine, dar a fost din rau in mai rau! Cand accelerez brusc, se opreste motorul! Porneste foarte greu. I-am schimbat la aprindere: platina, condensatorul, bujiile, capacul delcoului, rotorul de la delcou, bobina de inductie. Toate noi! Am incercat sa pornesc, si a facut presiune la ulei, sau ceva de genul cred, ca mi-a aruncat joja. Plus ca garnitura de la capacul culbutorilor era iesita intr-o parte. Am tot desfacut bujiile, si mereu le gasesc ude de ulei. Ce sa fie? Merge foarte urat motorul, abia am mutat-o 100 metri. Ce sa fac?

Si inca ceva. Daca ii dau aer mai mult, mai merge sa o accelerez, dar are o intarziere foarte mare pana sa ajunga la turatia care trebuie. Si revine de asemenea greu la turatia de ralanti cand nu mai accelerez. Si am mai observat ca atunci cand o accelerez brus, la a 3-a si a 4-a bujie (de la cutia de viteze inspre radiator), se vad scantei in exterior. Probabil ca din cauza ca sunt mai mereu ude, nu?
G I M
L-ai mai si reglat dupaia?Jigloarele le-ai pus pe toate inapoi si bine? Verifica bine fisele ca pe la ele ai probleme si vezi daca le-ai bagat corect!Mai verifica si avansul
alin_xyk
Am pus totul inapoi cum a fost. Am reglat din nou avansul. Aveam probleme cu ciocul de papagal, ca nu datea jet compact si pierdea pe langa, dar l-am rezolvat. Cum imi dau seama daca trage aer fals? Am verificat si fisele, sunt puse bine:1-3-4-2. Pe mine m-a speriat bubuitura si faptul ca a sarit joja. Si garnitura de la culbutori. Si inca ceva: cand pun contactul, dureaza cam 3-4 secunde pana sa se aprinda becurile rosii de la apa si ulei. E de bine sau de rau?
G I M
Hm...normal cand puneai contactu nu se aprindeau si becurile imediat?Eu asa stiu...CUm iti dai seama daca trage aer fals ...opturezi cu podul plamii "gura" carburatorului.Daca motorul se opreste imediat inseamna ca nu trage,daca el tot continua sa functioneze ,mai prost sau sa se opreasca dar mai greu inseamna ca iti trage aer fals pe undeva! Nivelul la ulei l-ai verificat?Cum este?La culbutori ai umblat?
alin_xyk
Asa e, cateodata se aprind becurile imediat, alte ori se aprind dupa 3-4 secunde. La culbutori am schimbat jocul, la admisie 0,25 mm si la evacuare 0,30 mm, dupa ce am vazut undeva pe aici pe forum. E drept, parca se aude ca un diesel. E bine sa le reglez din nou la 0,15 si 0,20?Dar din asta sa fie toate problemele? Nu inteleg de ce cand accelerez brusc moare motorul!!
G I M
Deci banuiesc ca ai ceva probleme si cu contactul sau vreun scurt(dar nu prea are legatura cu ce zici tu).Prin ce metoda ai reglat culbutorii? Eu prima dat ii reglasem printr-o metoda(nu stiu ce denumirea avea) si trebuia sa stau cu masina sa se incalzeasca vreo 10 min pe loc,ca altfel cat as fi turat-o de tare murea motoru instantanetu.Ce mi-a placut si a dat rezultate :metoda evacuare deschisa,jocuri A 0.20 E 0.25 (la cald) ,masina merge perfect,nici o tacaneala nimic!
alin_xyk
Asta e metoda folosita de mine...
G I M
radmasa.gif asta e prima metoda folosita de mine....e nasoala rau ...cauta pe net cum se regleaza prin evacuare deschisa si ai sa vezi diferenta...cu aia m-am pacalit si eu ,mi s-a parut mai usoare,era prima data....si o facusem de oaie blink.gif

Uite eu asta am gasit pe net in graba ,dar sunt altele si mai detaliate,cauta si ai sa gasesti
Mr_Devil83
Auzi, ne faci si noua o poza cu fisele? Am un sentiment ca le-ai pus anapoda...
ionut.tanase
Prietene, vezi ca ai condensatorul impuscat. Pune-l la loc pe cel vechi si o sa vezi ca o sa mearga.

PS: Sfatul de mai sus se aplica daca:
- distanta platini corecta;
- bujiile reglate corect (si functionale);
- fisele de la bujii sunt puse corect;
- carburatorul si componentele lui au fost curatate si montate corect.
dacia_gpg
Nu-i sarita de la punct?
Muttley
Cand desfaci carburatorul ca sa-l cureti si-i schimbi plutitorul, noului plutitor i se regleaza distanta fata de capac. Distanta trebuie sa fie de 7 mm in pozitie verticala a capacului si cu garnitura pusa. Tu ai o distanta prea mica si un nivel al benzinei in camera de nivel constant enorm.

Alta varianta - ai spart plutitorul cu ocazia interventiei tale, astfel incat acum ti se inunda CNC-ul.
alin_xyk
Acum o sa cobor si o sa schimb condensatorul. Nu m-am gandit sa-l schimb din nou cu cel vechi. O sa incerc si asta si o sa fac si o poza cu fisele. Maine am sa reglez jocul culbutorilor dupa metoda data de Ionut. Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Dar daca am ulei pe bujii, asta nu inseamna ca trebuie segmentat motorul? Intreb si eu, sunt incepator...

5 Nov 2008, 20:17:
Sa iau un set nou de jicloare? daca da, ce marimi? Am verificat plutitorul, e buna distanta si nu e spart.

5 Nov 2008, 23:38:
Pozele cu fisele... E bine?
G I M
Fisele sunt bine puse. Daca ai putea sa faci o poza mai clara si la o bujie ar fi bine...eu nu cred ca este ulei, presupun ca sunt afumate si umede
alin_xyk
Ai dreptate. Sunt afumate si umede. Am reglat avansul. Dar observ ca la bujia 4 (cea dinspre radiator), cand accelerez brusc, apar scantei in exterior. Probabil de la umezeala. Ma gandesc sa schimb si fisele.
G I M
Si cum ti-am mai zis...refaci reglajul culbutorilor dupa o metoda buna , dar iti fura si curent pe undeva si asta cred ca pe la fise,ia un set de fise siliconate dalea albastre si mai discutam dupaia sa vedem cum se mai prezinta ... daca ai posibilitatea acum sa incerci sa pornesti masina si sa ridici capota ,s-ar putea sa ai surprize si sa vezi o multime de scantei . Dar de buji nu te-am intrebat ?De care ai ?Hai sa-ti spun ce am patit eu acum in vara cand aveam amestecul reglat bogat...am incercat intr-o dimineata sa pornesc masina,am tras socul si nu a vrut sa porneasca...l-am impins,a pornit dar facea ingrozitor ...tractorul suna frumos...am curatat bujiile ,le-am uscat dar degeaba...asa ca am schimbat bujiile ,am reglat amestecul si a mers ok apoi.
alin_xyk
Am luat eyquem, dar le-am schimbat azi cu cele vechi. Nu m-am uitat astea de care sunt, dar se pare ca ce tine de ele e de bine. Adica e o mica diferenta in bine. Oricum, trebuie sa reglez carburatorul si jocul de la culbutori dupa o metoda mai buna. Asta e sigur. Cam cat o costa la un service sa imi faca toate reglajele?

6 Nov 2008, 01:21:
Am inteles ca pe un furtun pe la carburator trebuie sa fie o diuza. Pe cel de la capacul culbutorilor? Daca da, ce rol are ea? Ca eu nu am asa ceva.
Mr_Devil83
alin, diuza aia este pe furtunul de la galerie la carburator. Daca aia nu e acolo motorul tau nu o sa tina relantiu veci. Fara furtunu de la capacul culbutorilor mere masina da daca alalalt e rupt sau diuza aia lipseste no sa o poti conduce decat daca esti nebun ca mine biggrin.gif

Fisele aparent sunt puse bine. conditia este sa nu fie defazat cu 180 de grade axul delcoului. daca totusi motorul porneste si ai miscat-o de pe loc nu cred ca este cazul.

Hai sa vedem carburatorul tau ce probleme are. Din ce am citit pe aici ai bagat si calti in el si tot felul de minuni. Nu este cazul. De asemenea sper ca nu ai strans prea tare suruburile de la pompa de sprit ca urgent termini filetele din corpul carburatorului.

Du-te si ia un set nou de jiglere, sau curata-le bine pe cele vechi. Eu am tot schimbat la ele si acuma am pe masina un amestec din seturile noi si din cele vechi. Am vreo 4 carburatoare asa ca am avut de unde alege. Cel mai najpa e ciocul ala de papagal care se strange intre 2 saibe de cupru. Daca il desfaci dupa ce strangi odata jiglerul ala o sa te chinui sa il faci sa etanseze calumea pe la saibe.

eu cred ca tie iti trage aer fals sau ai nivelul de benzina in carburator prea mare, dar daca totusi este prea mare motorul ar trebui sa aiba forta in el.
verifica asa:

Prinderea galeriei pe chiulasa, garniturile de la carburator, alea prin care e prins de galerie, alea de obicei se schimba cand desfaci carburatorul si sper ca ai facut asta.
N-ai servofrana? Ok, atunci o grija mai putin, daca ai servo vezi daca nu trage pe acolo aer.

Apropo, daca zici ca urca greu in ture schimba bujiile alea. Daca is umede si afumate alea nu mai dau scanteie intre electrozi decat daca le duci la biserica sa faca preotu slujba de pomenire. Dar poti sa le pui la uscat si sa le ti in portbagaj de rezerva biggrin.gif

Jocurile culbutorilor sunt mai putin importante in faza asta, chiar daca ai un tacanit enervant de la motor, totusi trebuie sa stea la relanti si sa se miste bine masina, chiar daca e enervant zgomotul.
ionut.tanase
QUOTE(alin_xyk @ 6 Nov 2008, 01:04)
...
Am inteles ca pe un furtun pe la carburator trebuie sa fie o diuza. Pe cel de la capacul culbutorilor? Daca da, ce rol are ea? Ca eu nu am asa ceva.
*



Asa cum ti-a scris si colegul Mr_Devil83, daca nu ai acea diuza nu are cum sa iti mearga motorul in veci.
Exista doua tipuri de carburatoare:
- cu diuza in talpa carburatorului => nu mai este nevoie de diuza pe furtunasul acela care vine in T-ul de la carburator;
- fara diuza in talpa carburatorului => in acest caz este obligatoriu sa ai diuza in furtunasul care intra in T-ul carburatorului. In cazul acesta este impetuos necesar sa pui diuza cu orietarea corecta (nu se pune la intamplare ci are o "polaritate" ca sa zic asa).

Dat fiind ca tu ai masina din 1985 (asa apare la semnatura) tu trebuie sa ai diuza pe furtunas.
Ai schimbat cumva si furtunasele acelea cand ai schimbat si celelalte piese din postul 1?? Daca da ... inseamna ca ai aruncat furtunasele cu diuza cu tot iar pe cele noi le-ai pus fara.

Daca aveai servo frana putea fi supapa de vina. Supapa este prinsa in tulumba servo franei si din care pleaca un furtun spre motor.
Daca supapa nu tine si trage aer fals iarasi ai probleme in sensul ca o sa ai relantiu de tractor, trage ca dracu de prost si cand pui frana tinde sa se opreasca motorul.

Inteleg ca ai schimbat condensatorul! Nu ne spui si cum a mers pe urma? Sau nu l-ai mai schimbat? Da-ne detalii sa putem sa te ajutam!


alin_xyk
Multumesc pentru raspunsuri. Nu am continuat discutia ca ajung acasa cam pe la ora 18 si atunci pot intra pe net. Am schimbat condensatorul, si tot la fel face. Am observat ceva: cand accelerez mult si astup gura carburatorului, imi intra multa benzina pe la garnitura. Am pus 2 garnituri, dupa ce in prealabil am indreptat suprafetele dintre capac si corp. Oricum, nu sunt eu multumit cu carburatorul asta. Chiar si cu 2 garnituri, tot e umed in exterior.
Cipiotul
daca zici ca l-ai indreptat nu cred ca ar mai fi trebuit 2 garnituri ... daca totusi zici ca au trebuit 2 inseamna ca nu l-ai indreptat cum trebuie ... si daca tot curge l-ai deformat iar cand l-ai strans ... parerea mea
alin_xyk
Sa ma duc cu ea la un service? Ca cat m-ar costa sa imi regleze jocul la culbutori, avansul si carburatorul?
G I M
Nu am idee...dar cred ca ai putea economisii niste bani facand chair tu acele reglaje...cu putina indemanare se rezolva . Acum depinde de tine... Nici in service nu cred ca o sa-ti ia foarte multi bani ,in max 15 min se rezolva toate .
Mr_Devil83
alin, incearca sa fi mai explicit unde curge carburatorul? Pe la garnitura dintre corp si capac sau pe la axul clapetei de acceleratie?

Omule, daca motorul merge in 2 sau 3 pistoane urca greu in turatie, nu are motorul forta. Cam simtomele care le ai tu.

Daca carburatorul chiar curge, merge motorul rotund dar mananca prea multa benzina.

Inainte sa dai bani multi pe benzina de teste verifica bujiile. Daca poti eventual pune o poza pt ca vad ca ai aparat foto, cu toate cele 4 bujii. Dar ai grija, daca le scoti cu moitorul cald astepti sa se raceasca cand le pui la loc si nu le mai strangi asa tare.
alin_xyk
Curge pe tot perimetrul unde se imbina capacul cu corpul carburatorului. Se vede umed tot timpul, de benzina. Plus ca si inauntru, cand privesti pe sus, se vede de asemenea umed pe la garnitura. Nu curge pe la ax. Am modificat din nou jocul culbutorilor. 0,15 admisie, 0,20 evacuare. Intrebare: o supapa este deschisa daca e arcul apasat la maxim, nu? Cand se refera la metoda cu evacuarea deschisa, se invarte motorul pana cand supapa de la evacuarea respectiva e maxim apasata? Sau cand arcul de la respectiva supapa e liber?
motanpaul
Eu am avut un carburator pe masina nu curgea, pornea. Dar dupa vreo 15 min de mers, se oprea si nu mai pornea.Pornea dupa 5 minute daca il lasai.
Am mers in piata am luat un bourget de 1400 cm nou cu 1.5 milioane.Gata reglat carburatoru. Stiu ca e turcesc dar sper sa mearga un timp.
Eventual ia unu de la remat, sau de la o masina care o duce la remat.Il iei si ieftin si gasesti unu bun.Bafta
alin_xyk
Imi iau maine un solex. De fapt, merg sa-l vad si daca se potriveste. Cica e de pe o dacie din '97. Ma intreb daca merge pe a mea din 1985, model 4 faruri. Momentan am pe ea un Carfil IRMA 32
nelu_1985
sa pui o poza cu carbelitoru inante sa-l iei, sa ne dam cu parerea sa nu faci vreo gafa, in sensu ca sa mai dai si bani pe vre-un fier vechi, ca degeaba porneste, nu sti ce consum are nu sti de eventuale piese de schimb, nu sti daca se potriveste etc...oricum eu te sfatuiesc sa iti iei un carburator din dezmembrari sa de la remat si il faci nou...si te tine de nu umbli tu cu masina ata.ta
CriSTI68
chiuloasa aia este vopsita sau noua ?
G I M
Vopsita mai mult ca sigur
alin_xyk
E vopsita. Mi-am luat un spray cu bronz. Si am dat si pe jenti si pe chiulasa. O sa pun o poza cu carburatorul.
Hacker
In primul rand umbla la curbutori. Apoi pune avansul pe 0 ( cauta si vei gasi metoda ) .Dupa ce ai terminat cu astea, schimba urmatoarele :
condesator
platina ( pe care o pui la distanta 0.35 mm )
fise neaparat
capac bosch sau deduco
lulea bosch sau deduco
E foarte important sa pui la aprindere lucruri de calitate.
Apoi treci la carburator si :
verifici plutitorul. in special cuiul pountou daca inchide sau deschide.
treci la surubul de amestec aer, il strangi la maxim si dai 2 ture inapoi.
cresti relantiu.
verifici daca ai duza in furtun.
pornesti motorul, il lasi sa se incalzeasca si incepi cu reglajele..
Foarte important, in momentul cand e pornit motorul si relativ cald incearca cu o surubelnita sa desfaci umpic jiglerul de relantiu. Daca nu moare motorul si se tureaza trebuie sa schimbi carburatorul, daca moare e bine. Te apuci sa ii faci reglajele si ai sa vezi ca merge.
Daca ai un tacanit in partea spre radiator, un tacanit tare, vezi sa nu ai distributia.


9 Nov 2008, 07:30:
succes...
alin_xyk
Multam fain Hacker. O sa cobor acum la ea sa fac asa...
baranga
QUOTE(Hacker @ 9 Nov 2008, 09:30)
treci la surubul de amestec aer, il strangi la maxim si dai 2 ture inapoi.
*



stiu ce ai vrut sa zici si imi dau seama ca ai vrut sa zici corect dar ai scris gresit;strangi pana moare motorul si desfiletezi 2 ture;se poate si 2 ture si jumatate wink.gif

zic asta ca daca il strange la MAXIM si da 2 ture inapoi sigur va deschide alt topic si va zice ca nu merge bine...
Hacker
Cer scuze.. Obisnuinta...
Minel
QUOTE(baranga @ 10 Nov 2008, 00:24)
stiu ce ai vrut sa zici si imi dau seama ca ai vrut sa zici corect dar ai scris gresit;strangi pana moare motorul si desfiletezi 2 ture;se poate si 2 ture si jumatate wink.gif
*



Cum nici un motor de dacie nu functioneaza ca altul , reglajele propriu-zise(aprindere si carburatie in special ) difera de la motor la motor ... wink.gif

QUOTE(Hacker @ 10 Nov 2008, 10:46)
Cer scuze.. Obisnuinta...
*



Deci nu ai de ce sa iti ceri scuze .. tongue.gif
baranga
QUOTE(Minel @ 10 Nov 2008, 11:29)
Cum nici un motor de dacie  nu functioneaza ca altul , reglajele propriu-zise(aprindere si carburatie in special ) difera de la motor la motor ... wink.gif
*



daca 2 dacii respecta pasii pe care i-a descris hacker si regleaza amestecul la mers in gol cum am zis eu nu o sa mearga la fel dar o sa fie stabile la ralanti;
regula asta cu desfiletatul 2 ture sau 2 ture si jumatete se aplica la motoare ce au apriderea si carburatia si culbutori bine reglati si fara probleme de compresie(segmenti sau supape) deci pe de o parte ai si tu dreptate minel biggrin.gif
alin_xyk
Stiam ca se strange surubul pana se opreste motorul. Am schimbat ciocul de papagal si se pare ca merge mai bine. Oricum, merg miercuri la cineva sa se uite la ea. Si poate imi spune daca e nevoie de o segmentare. Am facut tot ce mi-ati recomandat, si degeaba. Trebuie sa fie ceva mai complicat. In mers, cand o las la ralanti, mi se opreste. Indiferent daca e motorul cald. Se pare ca nu a mai ramas decat mecanicul. sad.gif

11 Nov 2008, 15:01:
Cam cat sa fie un set de jicloare pt Carfil 32 irma?
Mr_Devil83
cam 10 - 15 lei ce gasesti prin magazine.
alin_xyk
Mai baieti, am gasit meseriashu'. Nu ca-i fac reclama, dar e baiat de treaba si stie meserie. Mi-a rezolvat problemele la motor, si acum parca as dormi in ea la cat de frumos se aude motorul si la cat merge de bine. E vorba despre Sorin Marian, de aici de pe forum. Noroc cu netul asta, ca altfel... Problemele la motor au fost in principal din reglaje, dar cred ca am avut noroc si cu faptul ca am nimerit (corect spus nimerit) un set de jicloare bune, la 15 lei. Imi tragea si aer fals, aveam si distantele la bujii mari... In fine, mai multe. Ei bine, Sorin a folosit un turometru digital si o bujie colortune pt reglaje. Acum sunt multumit. Forumul si-a atins din nou scopul. wink.gif
Multumesc tuturor pentru ajutor.
G I M
Totul este bine cand se termina cu bine...
Pai asta este si scopul acestui forum
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.