Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimb lichid de frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Mad MAX
salutare.
In ultima luna am avut ceva probleme cu franele. Tine pedala jos, iar dupa 2 pedale tine si mai sus. in prima faza am crezut ca pierd lichid pe undeva,desi nivelul era acelasi si am schimbat garniturile de la cilindrii de frana si problema nu a disparut. Mi-am dat seama ca trebuie schimbat lichidul de frana, dar problema e ca nu am facut asta niciodata. Daca puteti sa ma ajutati ..... as vrea sa stiu cum se realizeaza aceasta operatiune. multumesc mult.
TheSaiLor
Ai incercat intai de toate sa aerisesti instalatia de franare? Sigur asta e problema ta iar cum se face e un forum mai vechi pe aici.
Al Cap0nE
Nu ai de ce sa schimbi lichidul. In afara de a schimba garniturile la pompa de frana fa si o aerisire si mai mult ca sigur problema ta va fi rezolvata.
Mad MAX
din 2 in 2 ani se schimba lichidul de frana.
Al Cap0nE
Si ai 2 ani cu el ?
TheSaiLor
Poti sa il folosesti si 10 ani ca tot o sa ai frana. Crede-ma pe cuvant. Tata a avut prima masina din 83 pana in 95 si nu a schimbat decat de 2 ori lichidul, si atunci ca se pierduse.
SOR
nici eu nu am lichidul de frana schimbat de cand am luat masina in vara 2004 si tind sa cred ca avea el ceva timp si dinainte smile.gif dar am zis daca am frana beton de ce sa ma bag in seama? smile.gif) cateodata insa se intampla cand stau cu piciorul pe frana(la mine tine sus) sa se mai duca pedala spre fund! am vb cu un mecanic si mi`a spus ca pompa de frana e cu probleme si mentionez ca nu pierd pe nicaieri presiune si nici lichid! deci ceva se intampla in interiorul pompei!
Mad MAX
lichidele de frana de tip dot 3 si dot 4 absorb apa, care apa face ca performantele sistemului de franare sa scada, asa ca cei care spun ca nu au schimbat lichidul de frana de 20 de ani si masina lor tot franeaza o sa fie foarte suprinsi de modul cum va frana masina lor dupa ce o sa ii schimbe lichidul de frana. Deci .... va rog frumos daca poate cineva sa ma ajute cu niste detalii despre cum se realizeaza practic schimbul de lichid de frana sa posteze aici, iar cei nu stiu sa se abtina de la alte comentarii. exista si sectiunea Cafenea pe forum ......
disaster
ai nevoie de inca inca un om pentru a face asta.se incepe cu cea mai indepartata roata de pompa(dreapta spate,apoi stanga spate,apoi dreapta fata si stanga fata).se slabeste surubul de pe etrier si se face pedala pana lichidul iese fara goluri de aer,in acel moment se tine pedala de frana apasata pana se strange surubul inapoi.apoi se fac cateva pedale ,pana se intareste si se reia procedeul la rotile celelalte in ordinea mentionata mai sus.
ydaniel
iti recomand sa speli instalatia de franare cu alcool tehnic pt a indeparta eventualele mizeriii!
tatabobu
Sor, tu trebuie neaparat sa-ti schimbi pompa centrala de frana. S-a ovalizat pistonul din cilindru, si din cauza asta iti "scapa" pedala.

Mad Max, cumperi juma' de litru de lichid de frana, il scurgi pe al tau, strangi la loc suruburile de aerisire de la etrieri si de la repartitor (deasupra puntii spate, il vezi pe sub masina). Apoi iti chemi un prieten si te apuci de aerisit franele. Nu uita sa aerisesti si pompa centrala de frana. Asa se face: unul stra in masina si face pedala, o tine apasata, iar celalalt desface surubul de aerisire. Lasa sa curga, pedala ajunge l;a tabla, se strange la loc surubul si apoi se elibereaza pedala. Se repeta la fiecare surub pana cand nu mai ies bule de aer odata cu lichidul. Ultima aerisire se face la pompa de frana. Sa nu uiti sa completezi nivelul in borcanas, in timpul aerisirii, sa nu traga aer smile.gif.

Ce vreau eu sa va intreb este asta: s-a gandit/ a facut cineva schimbarea lichidului de frana cu lichid hidraulic? Ala de citroen, pentru suspensii?
paulp
Distractiv cu omu intreaba ceva si i se raspunde altceva smile.gif

Max, ca sa schimbi lichidul de frina (eu am facut asta), procedezi in felul urmator: golesti borcanul de lichidul vechi, scoti ICP de la pompa, umpli borcanul cu alcool tehnc, dai drumul la aerisitoare pe rind si faci pedala la fiecare pina curge doar alcool (completezi cu alcool borcanul din cind in cind), apoi dupa ce ai facut asta si cu aerisitorul de la pompa, golesti borcanul si repeti operatiunea, dar de data asta doar cu aer.
Apoi pui lichid de frina nou (DOT 4), si te apuci de facut aerisirea clasica.
La urma montezi ICP la loc, completezi nivelul lichidului si gata.
Asta ar fi teoretic.

Practic, eu cind am schimbat lichidul de la DOT 3 la DOT 4, pur si simplu am golit borcanul de lichid vechi, am pus DOT 4 in el, si am facut pedala la fiecare aerisitor pina a curs lichid curat.
wink.gif


Totusi la problema ta nu ai spus nimic de limitator (pe acolo trage cel mai frecvent aer la rotile spate). E 200K si nu e o mare filosofie de schimbat wink.gif.
andrei_radu
disaster, sa stii ca ai dreptate cand spui ca aerisirea se incepe cu cea mai indepartata roata de pompa. DAR NU AI DREPTATE CAND SPUI CA ROATA CEA MAI INDEPARTATA ESTE DREAPTA SPATE ! ! ! Cea mai indepartata este roata STANGA spate. De ce ? Pentru ca distanta dintre limitatorul de presiune si roata STANGA spate este mai mare decat distanta dintre limitator si roata dreapta spate. Asa ca mai intereseazat-e despre anumite lucruri, mai ales cand ii sfatuiesti pe altii sa le faca si mai ales cand e vorba de FRANA ! ! !

DECI, ORDINEA ESTE STANGA SPATE, DREAPTA SPATE, DREAPTA FATA, STANGA FATA ! ! !
Mad MAX
pana la urma am avut ceva probleme si cu pompa pe care am schimbat-o. Am schimbat si lichidul(cu lichid "de origine" DOT4) si acum face la fel: prima pedala aproape de fund, a doua - frana impecabila.Mentionez ca am schimbat garniturile de la un etrier si verificat la cele de pe spate care sunt ok si nu au trebuit schimbate. Refacut aerisire, rezultat: frana tine sus de tot, dupa care in 3-4 zile iar aceeasi problema. Cea mai pertinenta explicatie a fost cea a lui paulp.Vreau mai multe detalii.Ce inseamna ICP? Limitatorul trebuie sa fie ud daca pierde presiune pe acolo,nu? crezi ca daca o sa schimb limitatorul ala o sa se rezolve treaba? Multumesc anticipat.
Dyda
ICP - indicator de cadere presiune in circuit frinare
Este alcatuit dintr-un set de pistonase gen cele din pompa , dar mult mai mici incorporate in pompa , cu circuit separat de cel al pistoanelor mari si un manocontact alaturat ( infiletat in corpul pompei). In momentul cind circuitul fata sufera o avarie ( cu pirdere de presiune implicit lichid), acele pistonase blocheaza circuitul catre fata si dirijeaza lichidul prin conducta a 4 a la circuitul spate.
Cum a spus si paulp scoti acel manocontact ptr a nu ramine pompa avariata ( nu va pierde lichid ) si incepi sa faci aerisirea. Dupa ce ai terminat , faci f energic 3,4 pedale si insurubezi la loc manocontactul.
Circuitul tau de frinare nu este bine aerisit.Pentru a face o aerisire cmpetitiva trebuie sa folosesti metoda prin cadere libera, dar asta o vorbim miine daca te intereseaza caci acum o zburd catre casa.
paulp
QUOTE(Dyda @ 31 Mar 2005, 15:44)
Circuitul tau de frinare nu este bine aerisit.Pentru a face o aerisire cmpetitiva trebuie sa folosesti metoda prin cadere libera.
*


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=16778318

wink.gif

Metoda e foarte buna mai ales cind esti singur si nu are cine sa te ajute la facut pedale smile.gif
Mad MAX
paulp ajuta-ma te rog in treaba cu limitatorul. cum pot sa imi dau seama daca trebuie schimbat? multzam mult.
paulp
Iti dai seama astfel.
Masina prinde aer pe rotile spate aparent fara motiv, pompa buna.
Garniturile si pistonasele de la tamburi bune.
Ramine singurul vinovat: LIMITATORUL.
Care chiar daca nu e umed, tot poate prinde aer.
Avantajul e ca nu e foarte scump, cca 200 de mii. La schimbat trebuie mai multa atentie sa nu strici filetul la conducte.
Bafta.
valioglu
QUOTE(Mad MAX @ 30 Jan 2005, 14:36)
salutare.
In ultima luna am avut ceva probleme cu franele. Tine pedala jos, iar dupa 2 pedale tine si mai sus. in prima faza am crezut ca pierd lichid pe undeva,desi nivelul era acelasi si am schimbat garniturile de la cilindrii de frana si problema nu a disparut. Mi-am dat seama ca trebuie schimbat lichidul de frana, dar problema e ca nu am facut asta niciodata. Daca puteti sa ma ajutati ..... as vrea sa stiu cum se realizeaza aceasta operatiune. multumesc mult.
*


Revenind la subiect, sunt sigur ca ai probleme cu garniturile de etrieri sau pompa, cu pompa in sine etc.
Cauta bine, chiar daca nu pierzi lichid in cantitati importante.
Ov
QUOTE(paulp @ 4 Apr 2005, 21:46)

Avantajul e ca nu e foarte scump, cca 200 de mii.
*



Dezavantajul e ca din 10 repartitoare, toate 10 sunt proaste 04.gif
lucianwwl
problema este urmatoarea:
trebuie schimbate garniturile la pompa de la cilindrii si foarte important, garniturile de la etrier!
eu aveam frana la a 3-a pedala, nu facea presiune,nu puteam sa aerisesc, presiunea scapa pe la garniturile de la etrier!
dupa ce le-am schimbat situatia s-a schimbat, am frana foarte buna, singura problema este ca am schimbat garniturile doar la un etrier, pe dreapta si imi tine mai mult dreapta dar o sa schimb si garniturile la etrier pe stanga si atunci totul o sa fie ok!
nu am auzit pe nimeni ca ar vrea sa schimbe lichidul de frana, eventual umpli borcanelul cu lichid nou si aerisesti mai mult pana dai afara o cantitate semnificativa din cel vechi!
cu ocazia asta esti sigur ca nu mai ai nici aer pe conducte!
franati prompt!

ps - garniturile nu le schimbasem niciodata si aveam masina de 2 ani, cine stie de cand erau tinand cont ca masina functiona o data la 3 luni .......... pana sa o cumpar eu!

avatarul meu indica exact momentul cand i-am schimbat ferodourile pe spate, furtunele pe fata si vrei nu vrei lichidul de frana, garniturile la pompa si nimic......... pana in momentul ce am hotarat sa schimb si garniturile la etrier pt. ca pur si simplu nu mai stiam ce sa-i mai fac!
Dyda
Pentru a verifica daca circuitul fata sau spate tine sau nu tine, adica circuit spate/ fata pompa, conducte fata / spate, etrieri fata si cilindri impreuna cu limitator spate, se purcede la urmatoarea operatie ffffff simpla si la indemina oricui.
Se confectioneaza un dop dintr-un capat de conducta, se ruleaza conducta la capatul unde s-a taiat de 2-3 ori dupa care se bate ( taseaza cu ciocanul - lungimea rulata ).Dopul respectiv se monteaza in locul fiecarei conducte si se actioneaza pedala
Mad MAX
pompa de frana am schimbat-o, garniturile pe spate sunt in stare buna(verificate)
aly
Nu stiu cum e la Nova dar eu la Dacia 1300 am avut probleme cu frana si cand orificiul de legatura cu atmosfera din capacul borcanului cu lichid era infundat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.