woden665plus1
6 Nov 2008, 12:20
Desi am gasit un Topic in care se descria amanuntit cum se schimba setul motor la o Dacia nu am gasit nimic despre rodaj.
http://www.daciaclub.ro/cum-am-schimbat-se...ici-t83956.htmlAs fi interesat deoarece in aceasta iarna voi schimba setul motor dar nu vreau sa ii fac un rodaj necorespunzator, ceea ce ,din auzite
, ar afecta fiabilitatea si performantele motorului.
Daca este cineva care detine cunostintele necesare as ruga sa posteze aici si pentru cei care vor avea aceeasi problema.
multumesc anticipat.
E la fel ca la oricare alta masina.
Nu fortezi (pedala la fund), nu mergi subturat, nu mergi supraturat (peste 3000)... adica: cu bun simt.
ionutctn
6 Nov 2008, 13:08
Scrie in cartea lui Mondiru un paragraf despre mersul cu masina pe perioada rodajului. Din cate imi amintesc prima mentiune era: "se va incredinta masina unui sofer cu multa experienta" iar mai departe preciza cam ce si cum ai voie sa faci. Sunt niste recomandari atunci cand motorul este in rodaj. De exemplu la pornire trebuie sa il aduci la temperatura de lucru si pe urma sa pleci de pe loc; nu se pleaca cu socul tras; nu se pleaca de pe loc daca masina nu sta la ralanti. Sunt cateva recomandari pentru un motor in rodaj. Scrie in cartea lui Mondiru.
Andy_ACS
6 Nov 2008, 13:12
"se va incredinta masina unei persoane cu multa experienta" - cred ca asta ar fi cel mai prost lucru. Sa dai masina altuia sa iti faca rodajul
Regula e asa: combustibil bun, fara a forta motorul (supraturat, subturat, pedala la fund), mers in regimuri variate - adica nu 200 km pe autostrada cu 90.
Bafta!
bogdan_90
6 Nov 2008, 13:39
QUOTE(Andy_ACS @ 6 Nov 2008, 14:12)
"se va incredinta masina unei persoane cu multa experienta" - cred ca asta ar fi cel mai prost lucru. Sa dai masina altuia sa iti faca rodajul
Regula e asa: combustibil bun, fara a forta motorul (supraturat, subturat, pedala la fund), mers in regimuri variate - adica nu 200 km pe autostrada cu 90.
Bafta!
eu stiam ca se merge in regim constant adica de preferat sa se mearga pe autostrada.
Si chestia cu statul pe loc pentru incalzirea motorului e o mare prostie, discutata si ras-discutata pe forum. Motorul trebuie sa ajunga cat de repede (dar cu bun simt, nu cu supra sarcina sau tinut in 5000 ture) la regimul termic normal de functionare.
Se recomanda plecarea de pe loc imediat, cu mentiunea de a se conduce usurel pana se incalzeste.
teoretic ai dreptate, dar daciotii nostrii cu motoare varza sau reglate aiurea dupa ureche, sau la 'consum' nu pot pleca imediat dupa, ca le da macaitoarea in nas, prin urmare asa stiu ei din tata-n fiu ca trebuie sa o incalzeasca.
ag02cws
6 Nov 2008, 14:06
Ar fi chiar culmea ca un motor in rodaj sa nu fie reglat cum trebuie.
IRONICK
6 Nov 2008, 14:30
QUOTE(argon @ 6 Nov 2008, 14:02)
asa stiu ei din tata-n fiu ca trebuie sa o incalzeasca
ionutctn
6 Nov 2008, 14:37
QUOTE(roland @ 6 Nov 2008, 14:59)
Si chestia cu statul pe loc pentru incalzirea motorului e o mare prostie, discutata si ras-discutata pe forum. Motorul trebuie sa ajunga cat de repede (dar cu bun simt, nu cu supra sarcina sau tinut in 5000 ture) la regimul termic normal de functionare.
Se recomanda plecarea de pe loc imediat, cu mentiunea de a se conduce usurel pana se incalzeste.
Nu trebuie sa incalzesti motorul jumatate de ora pe loc sau pana ajunge la 90 de grade apa. In nici un caz asa ceva dar la o masina pe carburatie fara autosoc este normal sa se recomande sa se incalzeasca motorul pe loc cat sa stea la ralanti.
IRONICK
6 Nov 2008, 14:40
Si ce, te doare mana sa il tragi si cand merge motorul normal, sa il impingi la loc?
motanpaul
6 Nov 2008, 15:16
Eu asa am invatat de la cineva. Pornesc masina , si o las vreo 30 secunde in relantiu sa ajunga uleiul in tot motoru. Si dupaia pot sa plec, dar fara accelerari la blana, mai usor pana se incalzeste.
Vad uni oameni, o porneste si pleaca si le tureaza de le sar capacele. Si dupaia se plang ca se strica motoru,dar de ce oare....
Muttley
6 Nov 2008, 15:22
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Sear...&highlite=rodajSi mai debitati si ineptii (sofer experimentat, incalzire pe loc...)
woden665plus1
6 Nov 2008, 17:48
Sa sintetizez: combustibil bun, condus cu "bun simt" (sau "ca mosnegii" citandu-l pe instructorul meu auto cu care am facut scoala) fara acceleratii brustesu motor turat. Daca am uitat ceva imi cer scuze de pe acum. Dar dilema mea cea mai mare este: dupa ce ai bagat motorul in gaoace ii dai direct talpa sau se face un rodaj cu masina pe loc, dupa care se pleaca la drum, respectand, evident, recomandarile voastre de mai sus???
Muttley
7 Nov 2008, 08:44
PRIMA PORNIRE
- pui ulei Elf 20W50 sau 15W40 si filtru de ulei, antigel, aerisesti, filtru de aer nou
- reglezi toate (culbutori, avans, carburatie)
- scoti fisa centrala din bobina si dai la cheie pana se sting becurile la ulei sau pana observi (cu capacul culbutorilor dat jos) ca ajunge uleiul in rampa culbutorilor
- pornesti
- reglezi relantiul din surubul clapetei la aprox 1500 - 2000 rpm
- astepti sa ajunga la 80 de grade apa
- daca depaseste 80 de grade deschizi robinetul de incalzire habitaclu, temperatura va scadea (daca ai facut aerisirea corect)
- daca apa depaseste iar temperatura de 80 de grade pornesti aeroterma la viteza maxima
- daca depaseste in continuare 85 de grade, reduci turatia la aprox 1500 rpm
- motorul trebuie sa mearga asa aprox 20 - 30 minute.
ULEIUL
- primul schimb de ulei il tii 500 km
- dupa 500 km, faci schimbul de ulei si schimbi si filtrul. Pui Elf 15W40 sau, daca iti permiti, Elf 10W40 (e mult mai bun, merita fiecare leu)
RODAJUL
- "dureaza" 3000 km
- relantiul il reglezi la aprox 1200 rpm, pentru a avea ungere buna
- mergi normal si civilizat, nu prea incet, nu prea tare
- nu incarci masina cu bagaje, n-o-ncarci cu persoane, mergi tu si inca o persoana (macar primii 500 km), apoi, pentru urmatorii 2500 km, maxim 3 persoane sau masa echivalenta (parerea mea).
- regim de turatie - 1500 - 2000 - 2500 - 3000 rpm. Te stradui totusi sa te restrangi la intervalul 2000 - 2500 rpm.
- sarcina - nu calci pedala la fund decat daca e necesar, nu o fortezi, iti imaginezi ca ai in locul pedalei un pui de matza, de cotetzar, de gasca (ce animal iti place tie)
- eviti aglomeratiile urbane
- eviti mersul constant cu viteza constanta (autostrada, europeana)
- eviti drumurile dificile (drum de tara, drum de munte)
DUPA 3000 KM
- schimbi uleiul si filtrul
- te duci la liniute, la carat cartofi, la tractat vecini, la ce vrei tu (rodajul e terminat)
mishujkl
7 Nov 2008, 18:28
Cipiotul
7 Nov 2008, 18:37
QUOTE(Muttley @ 7 Nov 2008, 08:44)
RODAJUL
[...]
- eviti aglomeratiile urbane
[...]
- eviti drumurile dificile (drum de tara, drum de munte)
[...]
-
asta ar insemna s-o plimbi prin casa ... ca in alta parte e aglomerat
- drumuri dificile - tre sa mergem in tarile cu apa calda
QUOTE(Muttley @ 7 Nov 2008, 08:44)
- sarcina - nu calci pedala la fund decat daca e necesar, nu o fortezi, iti imaginezi ca ai in locul pedalei un pui de matza, de cotetzar, de gasca (ce animal iti place tie)
[...]
DUPA 3000 KM
- te duci la liniute, la carat cartofi, la tractat vecini, la ce vrei tu (rodajul e terminat)
- ai uitat sa mentionezi ca trebuie eliminat animalul
woden665plus1
9 Nov 2008, 17:23
Multzam "Muttley". Asta incercam sa aflu. Si vesti proaste pt Stalin (pisoiul meu)
Muttley
10 Nov 2008, 09:08
Iti imaginezi ma!!! Lasi pe Stalin acasa, ca miorlaie a paguba daca-l bagi sub pedala.
baranga
10 Nov 2008, 19:59
din ce am citit aici eu merg in rodaj de vreo 25000km de cand am masina;adica treaba cu regimul de turaii 2000-2500;nu car cartofi sau bagaje;ulei bunicel;fara talpa decat f.f.f. rar in vreo depasire "de urgenta";nu plec cu ea de pe loc decat dupa 3-5 minute....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.