Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
conservaru
salutare oameni buni...

am si eu cateva intrebari referitoare la dacia mea 1310, cum eu am avut de-a face doar cu motociclete mi-am achizitionat daciutza recent si nu prea sunt eu lamurit cu unele treburi...plus ca mi se pare ca are niste scapari suspecte.

- odata cum fac sa nu imi mai arunce benzina nearsa p teava de esapament. o pornesc si in relanti motorul nu are un mers rotund, da rateuri slabe si merge tremurat plus ca scoate benzina nearsa pe teava.

-apoi cand calc ambreiajul se aude un sunet la motor ca de diesel, un fel de carait exact ca la motoarele diesel...dar asta doar cand calc ambreiaju si la ture mai mari cand merge motoru in gol, exact cand schimb viteza...
precizez ca treaba asta nu se auzea acum 2 luni cand am cumparat-o.. dar dupa primii 600-800 km a inceput sa faca asa...

-alta treaba cand pun frana si cand plec apoi de pe loc brusc mi se aude in spate undeva k o bataie.. o busitura.. k si cum ceva s-ar lovi la roti.. punte...nu stiu. m-am uitat sa nu cumva sam a trezesc ca raman cu rotile in urma si e ok, ma gandesc sa nu cumva sa fie de la frane... sa mai ramana blocate?ce ziceti?

si ar mai fi treburi dar mai caut si pe forum cu search smile.gif

ms anticipat, si sper sa ma ajutati cu ceva idei sau sfaturi... cel putin bataia aia de la motor gen diesel e chiar iritanta... mi-e teama sa nu cumva sa fie de la cuzineti sau poate doar de la ambreiaj ceva....nu stiu, dati si voi o parere... unsure.gif
vi_escu
- ce vezi tu ca iese pe teava de esapament nu este benzina ci apa. La toate se observa asa ceva atat timp cat linia de evacuare este rece si condenseaza vaporii obtinuti din arderea benzinei. Imediat dupa ce o pornesti, la rece, nu are cum sa fie relantiul stabil. Reglajele se fac la cald.

- nu imi dau seama ce numesti tu un fel de carait exact ca la motoarele diesel, ar putea fi rulmentul, trebuie vazut/ascultat

- garniturile de frana (sabotii) uzate sau reglate prost
conservaru
nop.. e benzina...mi-am bagat deshtu in ea si am mirosit...benzina e suta la suta....plus k miroase rau fumu a benzina.

stiu si de faza cu condensu si prima data am crezut k asta este... dar nup.. nu este....plus k nu am toba...iese direct, adica o am cumparata noua dar mi s-a rupt galeria aia de care se prinde si am bagat-o in portbagaj k nu am conditii aici sa o repar.

pt faza cu caraitu asa e.. e greu sa explic p forum..smile.gif o sa incerc sa o duc la cineva care stie... aici in zona..

ms mult man ! smile.gif
vi_escu
N-are cum! Un amestec prea bogat duce la fum negru pe evacuare, dar sa arunce benzina nearsa? Ia verifica tu uleiul sa vezi nivelul si cat de tare miroase a benzina?
Tiberiu-Andrei
Colecteaza "benzina" intr-un paharel si ii dai foc.Daca arde iti fac un plin.
Bine zice colegu vi_escu,aia e apa.Daca ar fii benzina:motoru ar fii numai inecat,ti-ar da niste explozii de o marime mai ceva decat "ciuperca" unei bombe atomice, radmasa.gif ar consuma industrial etc.Si in plus de asta ai avea mereu in spate o Dacie rosie cu numar de Covasna care ar colecta benzina aia! LolLolLo.gif
Mirosul de benzina se datoreaza unei arderi mai slabe a amestecului,in cazul asta verifica aprinderea.
Fumul negru inseamna benzina nearsa,verifici nivelul CNC,cui poantou+aprindere.
Rateurile ori din cauza aprinderii,ori reglaj defectuos al culbuorilor.
Pentru restul problemelor mai detaliaza putin.
conservaru
aa.....uleiu... la mine pun ulei ca si benzina in ea ca papa de rupe, are garnitura de la chiulasa si aia de al capacu de sus duse cred k imi pierde si e motoru mereu murdar, il curat si dupa ceva vreme iar se umple de ulei....sub ea inca nu curge slava domnului smile.gif

o sa verific si ulei, dar spune-mi o chestie te rog: ceasul din bord arata ca are presiune iar la joja dimineata.. nepornita, statuta pe drept arata k nu are...eu ce sa cred...ceasu sau joja? presupun k joja.........
argon
Ti s-ar ineca cu mult inainte sa vezi tu la esapament benzina, daca prin absurd ar fi, dar e apa.
conservaru
ms tibi... am zis k nu ma pricep la conserve..biggrin.gif deci.. accept orice sugestie si nu contest nimic...

posibil sa fie apa...da cata frate.. blink.gif

tare faza cu paharelu.. ii dau de lucru lu fratimiu radmasa.gif
Tiberiu-Andrei
Presiunea nu are treaba cu nivelul.Are dar intr-o mica masura.Tu spune cat ai presiunea uleiului cu motorul cald,cu motorul rece e normal sa fie maxima.
LE:acu fiind inca necunoscator ce povestim poate ti se par lucruri extraordinar de complicate....totusi nu-i asa.Le iei cap coada,verifici cate una,mai studiezi putin forumul,mai inveti una-alta si tot asa.
vi_escu
Pe ceasu' ala verifici presiunea. Cu motorul oprit, evident trebuie sa fie 0. Pe joja verifici nivelul.
De unde sti ca ai garnitura de chiulasa ciupita, iti baga bule in borcan? Aia "de sus" de la capacul de culbutori de schimba f. usor.
conservaru
cu el cald e normala...mai scade uneori,nu cere cifre k nu am de unde sa zic...e un indicator de toata jena....pur orientativ...
yon
salut! referitor la mersul motorului rotund sa stii ca si eu am probleme cu a mea si maine voi regla tacheti sfat pe care til dau si tie pt ca cel mai probabil de acolo sa fie sau de la amestecul prea bogat fapt care duce si la mirosul de benzina la teava de esapament(ai grija ca daca nu sunt reglati tacheti bine si ai amestecul prea bogat risti sa ai o detonatie in esapament de toata frumusete)
deci regleaza tacheti parca 0,15 admisie si 0,20 evacuare eu asa tin minte dar ca sa fii sigur sunt mai multe topicuri care te vor lamuri cum se face si ce valori sunt indicate apoi daca tot nu functioneaza rotund reglezi amaestecul carburant si avansul.
conservaru
ms am studiat topicurile de reglaje tacheti, si eu intantionam maine sa ii verific cheers.gif sper sa reusesc...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.