Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme ralanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
zflorin
Salutare. Am o pb cu Dacia 1300, la ralanti moare motorul. Daca-i dau ralantiul mare, merge, dar daca-l reduc la turatie cat de cat normala, moare. Am curatat filtrul de la carburator, jiglerul de ralanti, capacul de delcou verificat, platini, fise, bujii, etc. Motorul functioneaza doar cand ralantiul si avansul sunt aproape la maxim. Vre-o parere?
vi_escu
Verifica si duza pe furtunul care vine din T-ul da la carburator la galerie.
zflorin
Nu-i ala baiul. Banuiesc ca doar la carburator poate fi, dar nu-nteleg ce anume. Apropo, metoda cu saiba la jiglorul de ralanti, desi pe forum nu e recomandat, a dat ceva rezultat, merge mai bine, dar totusi nu cum ar trebui.
mishujkl
QUOTE(zflorin @ 8 Nov 2008, 14:44)
Apropo, metoda cu saiba la jiglorul de ralanti, desi pe forum nu e recomandat, a dat ceva rezultat, merge mai bine, dar totusi nu cum ar trebui.
*


...si consuma de rupe.
uite aici: http://www.daciaclub.ro/Probleme-mari-carb...or-t107434.html
vi_escu
Daca merge cu saiba insemna ca ai la carburator canalizatiile infundate. Curata-l.
motanpaul
Am si eu problema, azi am plecat cu masina si cand se incalzeste motoru in relantiu are un mers neregulat.Trepideaza.
Bujii noi, fise aproape noi, in delcou nou.
Am scos acel furtunas care face legatura dintre delcou si carburator(vacumu). Si masina merge in relantiu la cald de zici ca nu ii adevarat.Nu mai trepideaza, e stabil relantiu.
Cand pun furtunasu la loc iara trepideaza dar de ce?
Multumesc
Minel
QUOTE(motanpaul @ 9 Nov 2008, 18:47)

Am scos acel furtunas care face legatura dintre delcou si carburator(vacumu). Si masina merge in relantiu la cald de zici ca nu ii adevarat.Nu mai trepideaza, e stabil relantiu.
Cand pun furtunasu la loc iara trepideaza dar de ce?
Multumesc
*




Daca scoti furtunul de la capsula vaccumatica si il obturezi si se rotunjeste, avans mare; daca se rotunjeste cu el neobturat, aer putin-adica ceva jicloare aer infundate(cel din carb sau duza )
- Daca crestea turatia cand scoti furtunasul de la delcou se prea poate sa fi avut reglajul prea bogat la ralanti. Adaugand aer prin furtunasul scos se corecta amestecul si crestea turatia.
-La relanti, unde motorul merge constant, avansul vaccumatic, are valoarea maxima. Pe masura ce clapeta de acceleratie se deschide, valoarea avansului vacumatic, scade. La turatii mai mari, intra in functie avansul centrifugal.


motanpaul
Eu cred ca e stricata acea capsula vacumatica de la delcou.De aproape un an de cand masina a fost luata in relantiu trepideaza.A fost reglat avansu cu stroboscopu,reglat tacheti,platina reglata,buji noi(denso),fise noi(urziceni),capac delcou bosch,lulea noua,condensator bosch nou, platina beru.Orice reglaje iai face in relantiu trepideaza si la rece dar mai ales la cald.
Bobina de inductie a avut Bosch tot asa facea, am pus Iame la fel.
Voi ce ziceti?
Minel
QUOTE(motanpaul @ 10 Nov 2008, 15:07)
Eu cred ca e stricata acea capsula vacumatica de la delcou.
*




Schimba acea capsula vaccumatica si gata ...... dry.gif

Normal la o capsula vaccumatica functionala ,cand scoti acel furtunas , sa scada turatia si sa functioneze neregulat motorul . excl.gif
La relanti, unde motorul merge constant, avansul vaccumatic, are valoarea maxima. Pe masura ce clapeta de acceleratie se deschide, valoarea avansului vacumatic, scade
motanpaul
Mersi Minel. Chiar nu stiam ce sa ii mai fac.O sa incerc sa ii schimb acea capsula. Am probleme cu dacia mea la greu. Mai nou vreau sa o fac sa nu mai stea intro parte lasata, franele. icon_mrgreen.gif Mersi mult, ma apuc de treaba



11 Nov 2008, 12:01:
Azi m-am pus sa schimb capsula vacumatica.
Dar nu vad cum pot sa o scot.Am desfacut cele 2 suruburi, si o siguranta.Dar nu iasa afara capsula.Cine stie cum sa scot acea capsula?
Minel
QUOTE(motanpaul @ 10 Nov 2008, 15:34)

Dar nu vad cum pot sa o scot.Am desfacut cele 2 suruburi, si o siguranta.Dar nu iasa afara capsula.Cine stie cum sa scot acea capsula?
*




Dupa ce ai desfacut cele 2 suruburi si ai scos siguranta , mai trebuie sa scoti acea rotita zimtata (se scoate prin "cracanare" impropriu-spus ,cu o surubelnita ) apoi o sa iasa usor ,

Hai mai omule ,ca nu-i greu , bate-ti un pic capul tongue.gif , ca nu o sa o faci din tastatura ... dry.gif

Cand o montezi la loc pe cea noua ai mareee grija la reglarea acelei rotite ,

1. se regleaza avansul static;
comprima sau slabeste arcul cu pricina, adica ii modifica practic constanta elastica, dai in sensul acelor de ceas se intareste-scade avansul vacumatic, invers, se slabeste-creste avansul vacumatic. Daca nu a mai fost umblat la el, si are stanta de vopsea intacta, eu zic sa-l lasi asa.

2. prin intermediul rozetei dintate se slabeste arcul vacuumul la maxim;
3. se urmareste la mersul in ralanti:
- turatia motorului;
- lipsa "tusei" in esapament;
4. se comprima arcul dinte cu dinte, urmarindu-se marimea turatiei concomitent cu lipsa "tusei" ;
5. se pozitioneaza rozeta ptr. pozitia care asigura cea mai mare turatie a motorului, fara "tuse" in esapament
motanpaul
Mersi mult biggrin.gif
Minel
QUOTE(motanpaul @ 11 Nov 2008, 12:10)
Mersi mult  biggrin.gif
*



Vrem rezultate concrete excl.gif , gata cu intrebarile , pune osu' la treaba si dai bataie biggrin.gif
motanpaul
Minel esti un baiat de nota 20. tongue.gif
Am schimbat capsula, in 3 minute am puso sus.
Cand tragi aer din capsula trebuie sa iti tina limba.La cealanta nu tinea limba.
Motoru tot trepideaza dar nu asa de tare, bine era rece motoru.Apa de abia se incalzise la 40 grade.
O sa o reglez cand merg undeva si am apa la 80, ca pana se incalzeste apa la 80 grade trece mult timp.Eu am fulie normala, nu electroventilator.
Trepidatu se poate sa fie si din cauza tachetiilor, tacane tare.Si au joc destul de mare.
Se poate si de la tacheti sa tremure in realantiu?
Trebuie sa ii reglez si pe aia, numa trebuie sa caut un mecanic bun, nu carpaci care imi ia banu si ii strange prea tare.Mersi mult deocamdata
Minel
QUOTE(motanpaul @ 11 Nov 2008, 13:26)


Cand tragi aer din capsula trebuie sa iti tina limba.La cealanta nu tinea limba.


Motoru tot trepideaza dar nu asa de tare, bine era rece motoru.
Se poate si de la tacheti sa tremure in realantiu?




La cea veche , ai incercat sa tragi aer si sa ti cu degetul pe gaura aceea din capsula ? huh.gif
La fel ai incercat si la cea noua ?? huh.gif
Rolul acelei gauri ii de este de a egala depresiunea din capsula cu cea de afara (explicatia ii cam rudimentara , momentan nu imi gasesc cuvintele )

Si fi sigur ca ,culbutorii au un rol foarte important in functionarea motorului,regleaza-i ca la carte si o sa observi o schimbare ! excl.gif
motanpaul
La cea veche daca nu tin cu degetu pe acea gaurica, nu tine limba.
La cea nou, nu trebuie sa acopar acea gaurica, tine limba.
Ma gandesc ca cea care am puso pe masina e mai buna. smile.gif
Minel
QUOTE(motanpaul @ 11 Nov 2008, 14:12)
La cea veche daca nu tin cu degetu pe acea gaurica, nu tine limba.

*




Dar , tinea limba daca puneai degetul ??? huh.gif

Daca DA , ii buna si aia veche excl.gif
geopsi
am si eu o problema asemanatoare. dupa cateva minute dupa ce pornesc relantiul merge la 1000rpm si merge constant si frumos, apoi la cald relantiul scade pe la 800 si la 10-15 sec se duce putin limba de la reanti in jos si da sa moara. nu stiu ce sa ii fac, aveti ecva solutii? aprinderea e bine reglata,a m aprindere gotronic, canb e reglat!
diaconuliviu
QUOTE(motanpaul @ 11 Nov 2008, 14:12)
La cea veche daca nu tin cu degetu pe acea gaurica, nu tine limba.
La cea nou, nu trebuie sa acopar acea gaurica, tine limba.
Ma gandesc ca cea care am puso pe masina e mai buna. smile.gif

O capsula vacuumatica buna trebuie sa "tina limba" cind astupi acea gaurica si sa o tina putin apoi eliberare cind gaurica e neastupata.
Daca la cea noua tine limba permanent, posibil gaurica lipsa sau infundata.
Lunaticul
Am si eu o problema legata de ralanti. In sarcina, nu si la mers in gol, in momentul in care schimb treapta de viteza, cat nu tin apasata acceleratia motorul da sa se opreasca, uneori chiar se opreste. Turatia scade pe la 300 rpm, apoi (daca nu moare motorul) revine treptat la turatia normala. La mers in gol nu se intampla asta, dar are unele rateuri la turatii mari. Asta se intampla doar pe benzina. Pe Gpl merge ireprosabil. Am pierdut astazi jumatate de zi mangaind carburatorul si nu am rezolvat mare lucru. Acum ma intrebam daca e posibil sa fie pompa de benzina de vina.
diaconuliviu
Ori pompa de benzina, ori nivelul in CNC mic, ori surubul de amestec prea strins. Ar mai fi si alte potentiale cauze dar incearca sa desfaci surubul de amestec jumatate de tura; daca fenomenul se repeta, revii si faci reglajul nivelului.
micri
salut!

am si eu o problema si anume:
-am spalat carburatorul, i-am schimbat jigloarele cu unele de la precizia buzau, schimbat garniturasi membrana pompei de sprit.
- am curatat filtrul de benzina

dupa ce am facut toate acestea si leam montat am constatat ca:

-aseara cand era motorul cald a mers super fain.
-de dimimeata cand i-am dat cheie a plecat dar dupa un timp s-a oprit chiar daca avea socul tras,

sfatuiti-ma ce sa ii fac ca sunt tare suparat pe ea
mitu2002
pai dupa cit timp s-a oprit 1 min 5min ?
ca in 5 min trebuia sa ai socu aproape de tot bagat
la vechea dacie iarna nu statea mai mult de un min cu socu tras la max iar vara nu pornea daca il trageam mai mult de jumatatesau pornea dar se ineca imediat
geopsi
am si eu o problema asemanatoare. dupa cateva minute dupa ce pornesc relantiul merge la 1000rpm si merge constant si frumos, apoi la cald relantiul scade pe la 800 si la 10-15 sec se duce putin limba de la reanti in jos si da sa moara. nu stiu ce sa ii fac, aveti ecva solutii? aprinderea e bine reglata,a m aprindere gotronic, carb e reglat!
ce am ami observat este ca totusi si daca este frig nuprea da in nas....
diaconuliviu
Desfa putin surubul de amestec, jumatate de tura si vezi daca-ti creste turatia. Daca da, desfaci pina obtii un maxim, nu mai mult. Dupa care reduci relantiul la 800 rpm din surubul de deschidere clapeta. Asta cu motorul CALD, la 80 grade. Daca nu se simte nimic, vezi si CNC - nivel mic sau pompa.
geopsi
pai surubul e reglat la maxim de turatie. m-am uitat la cnc cum este si cred ca ramane bine. la pompe nu am umblat. si mai spusai cu motorul cald bine e neregulat relantiul. cubultorii sunt reglati, aprinderea este. nu stiu ce sa ii mai fac!
diaconuliviu
Furtunul cu duza e in galerie? daca da, in ce stare e la stutul ala?
Acolo se coace si crapa. Apoi, strangulind furtunul servo (daca ai) se stabilizeaza? Avansul nu e cam mare?
Acel reglaj pe "maxim turatie" e facut la cald sau la rece?

Daca toate astea is in regula, ramin cauzele: mizerie/apa in benzina sau canalizatii infundate partial.
Lunaticul
Referitor la postul meu. Am reglat nivelul in cnc. Nici un rezultat. Am incercat cu surubul de amestec in orice pozitie. La fel, in sarcina, in momentul in care schimb vitezele moare motorul. Asta numai pe benzina, pe GPL nu se manifesta asa.
djasu82
Ai avansul mic de aceea iti moare motorul. O sa inebunim cu toti repetam aceeleasi simtome alceleasi tampeni si tot nu functioneaza cum trebuie motorul ... Nu recomand schimbarea jicloarelor daca sunt originale ! Recomand sa se monteze filtre de benzina inainte de pompa su dupa pompa de benzina recomand filtru separator de gaze se ia de la un magazin de piese oltcit.
Cum a spus si Liviu si alti aduceti motoarele la temperatura de89 de grade se vede pe ac si dupa aceea treceti la reglajele carburatorului avansului si retusiuri mici dupa aceea .
Daca capsula de vacum care face legatura intre furtunul care preia vacum din galerie si alimenteaza pompa de frana ... va poate pacali fiindca trage aer pe acolo si suntei nevoiti sa-i dati gaz din carburator.
Deci aerul fals trebuie eliminat daca exista .
Capsula vacumatica se verifica dand jos capacul de delco observand rozeta dintata si arcul , se optureaza orificiul de pe capsula vacumatica si se trage aer prin furtunul care alimenteaza capsula se tine cu limba vacumul . Daca arcul revine la loc capsula e defecta , daca arcul nu revine si atunci cand eliberati orificiul unde tineti cu degetul pe capsula capsula vacumatica e buna.
Lunaticul
Am incercat cu avansul mai mare. Capsula vacuumatica functioneaza. La fel face. O sa fac o ,,ciorba" de carburator, poate am infundat partial vre-un canal.
djasu82
se poate sa ai orificiile de progresiune infundate si trecerea de la regimulde relantii la regimul normal seface cu trepidati daca nu apesi violent acceleratia.
geopsi
QUOTE(diaconuliviu @ 14 Nov 2008, 07:51)
Furtunul cu duza e in galerie? daca da, in ce stare e la stutul ala?
Acolo se coace si crapa. Apoi, strangulind furtunul servo (daca ai) se stabilizeaza? Avansul nu e cam mare?
Acel reglaj pe "maxim turatie" e facut la cald sau la rece?

Daca toate astea is in regula, ramin cauzele: mizerie/apa in benzina sau canalizatii infundate partial.
*


da la cald este facut reglajul. daca te referi la futunul care vine de la galerie la servo e ok. acum 2 saptamani am schimbat platicul ala care face legatura intre furtun si servo iar la partea unde intra in galerie era bine.
m-am gandit ca o fi mare avansul dar e invartit sa dea maximul la relanti problema este ca se tot strica bujiile. azi mai schimbai una. si daca o las sa zice 1-2 minute la relanti o ia in 3 pistoane!
diaconuliviu
Se "defecteaza" ACEEASI bujie? Adica aferenta ACELUIASI cilindru? Daca da vezi SI de culbutorii cilindrului respectiv
Mr_Devil83
Poate una din supape nu mai inchide bine si cand motorul e oprit curge ulei in cilindru si mananca astfel bujia.

Asta era problema care o aveam eu cu vechea chiulasa, sau supapa sau scaunul, sau amandoua, naiba stie.
Hacker
Supape, curbutori, ghid supape. Exact aceeasi problema am avut si eu acum fix un an.
Lunaticul
QUOTE(Lunaticul @ 12 Nov 2008, 18:55)
Am si eu o problema legata de ralanti. In sarcina, nu si la mers in gol, in momentul in care schimb treapta de viteza, cat nu tin apasata acceleratia motorul da sa se opreasca, uneori chiar se opreste. Turatia scade pe la 300 rpm, apoi (daca nu moare motorul) revine treptat la turatia normala. La mers in gol nu se intampla asta, dar are unele rateuri la turatii mari. Asta se intampla doar pe benzina. Pe Gpl merge ireprosabil. Am pierdut astazi jumatate de zi mangaind carburatorul si nu am rezolvat mare lucru. Acum ma intrebam daca e posibil sa fie pompa de benzina de vina.
*



Referitor la postul meu. Nu am avut timp pana acum sa ma ocup de Dacioara (am mers pe GPL). Am rezolvat problema. Am facut ,,ciorba de carburator" apoi l-am lasat o noapte in diluant pentru vopsele. Am schimbat jiglerul principal (mi-a zis cineva ca ar putea fi ala de vina) si tubul dispersor cu unul cu ,,gaurelele mai mici" biggrin.gif . Am pus vaselina intre garniturile de la carburator. Acum sunt curios cat o sa-mi consume blush.gif .
Lunaticul
Am dat din lac in put. Am curatat carburatorul mai mult decat trebuie cred. Mi-a luat ieri 9% extraurban mad.gif
Ce imi recomandati ? Sa incep cu scgimbarea jiglerelor? Care influenteaza consumul cel mai mult ? Cel principal ?
PS: pe GPL imi ia cam 8% extraurban, deci pe benzina ar trebui sa ia mult mai putin de 9.
gygy
Intreb si eu aici : cand e rece motorul si franez mai tare (pana la stop) moare . De asemenea si cand schimb vitezele cade turatia si vrea sa moara .Asta se intampla numai cu motorul rece. dupa ce ajunge la temperatura optima ,nu se mai intampla nimic.O alta problema ar fi cu frana :am fost nevoit sa pun o frana mai brusca la 90 H si masina "fugea" in toate partile ,desi nu am luat deloc de volan.Pls help.
djasu82
Ai clapeta de acceleratie sub ultimul orificiu de progresiune chiar foarte stransa. Totusi verifica circuitul de relantii sa nu fie infundat jiclorul care sta in portjiclor. Ti-as recomanda un filtru dupa pompa de benzina si revizuirea nivelului din camera de nivel constant adica prescurtat CNC. Faci rost de 2 spirale unu de 7mm si altu de 12,5-12,8 si vezi ca sunt doua opritoare adica (lingurite in termeni specifici) care se opresc pe cuiul poanto cu potentul cu cioc subtire poti modifica ca sa respecte distanta la plutitor. Pentru reglaj se tine capcul carburatorului vertical cu admisia de benzina in jos ... iar intre garnitura carburatorului si plutior se introduce fiecare spiral si re regleaza linguritele care se opresc pe cuiul poanto.
lucaeugen2005
Unde este exact orificiul acela pe capsula?
mstaniloiu
Am si eu o problema aparuta recent ... Motorul moare subit la orice franare si a inceput sa nu mai stea deloc la relanti. Jiclorul este curatat, maisna are 2 filtre si am curatat si filtrul din carburator si inlocuit si curatat la "pompa de sprit".

Sa fie cumva aer fals de pe la furtunul de servo ?

Multumesc anticipat ,
djasu82
QUOTE(lucaeugen2005 @ 30 Dec 2008, 22:53)
Unde este exact orificiul acela pe capsula?
*


e plasat sub la 1 cm sub stutul prin care vacumul alimenteaza capsula de la carburator.
lucaeugen2005
se poate sa nu am orificiul?
Ca nu il gasesc si furtunul "tine limba" de parca ar fi infundat orificiul. Cind scot furtunasul motorul merge rotund fara rateuri.De fapt problema mea e asta http://www.daciaclub.ro/carburatoru-t134687.html
mishujkl
Se poate. Sunt si capsule fara orificiu.
Daca scoti furtunul si-ti merge rotund fara rateuri ai ori amestec bogat, ori avansul prea mare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.