Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: radiatorul de incalzire bord CN
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
z y x
am dat de dr.... miroase in masina numai a antigel . sub bord exista un surub care se prelinge pe el antigel..cd'ul era plin de antigel ..ce'i de facut? excl.gif
ydaniel
1-opresti caldura
2-cumperi calorifer de romradiatoare brasov
3-schimbi caloriferele
4-bagi antigel daca ai pierdut mult
5-aerisesti

argon
spune-i macar si cum se schimba la CN, ca restul stie toata lumea.
Minel
QUOTE(z y x @ 11 Nov 2008, 12:22)
am dat de dr.... miroase in masina numai a antigel . sub bord exista un surub care se prelinge pe el antigel..cd'ul era plin de antigel ..ce'i de facut? excl.gif
*



In primul rand , pierzi antigel ??


Vezi ca ,carcasa de la radiator de incalzire are un stut de evacuare , si pe acel stut are un furtun care se scoate din habitaclu pt evacuarea acelor resturi , condens ,etc

Tu ai acel furtun , sau lipsa lui iti cauzeaza tie aceste batai de cap ?? huh.gif

Am insemnat in atasament locul unde ar trebui sa ai acel furtun
MIRKEA
bun gasit
am o dacie berlina pe injectie dec 2001 cu bord CN, am schimbat de curand radiatorul, deoarece in cel vechi am pus de ceva ori pasta de lipire si tot nu am reusit mare lucru, dupa cateva saptamani incepea sa curga iar si nici caldura in masina nu am.
deci: am schimbat radiatorul, am pus antigel, am aerisit instalatia, dar spre surprinderea mea, se incalzesc (pot spune ca frig) furtunele pana la intrarea in calorifer cred(nu pot sa-mi dau seama ptr ca nu vad caloriferul), apoi furtunul care iese pe langa cel care intra este aproape rece. pe langa asta, de cand dau prima cheie, imi bolboroseste ca dr in borcanul de expansiune.
ce s-a intamplat oare si ce este de facut?

multumesc
yon
salut! am si o problema aceiasi problema ca si voi, am caloriferul spart si trebuie sa il schimb. astazi am cumparat piesele necesare
1 calorifer- 40 de ron
1buc. comanda climatizare-32 de ron
1buc. supapa dubla-35 de ron
1buc. cablu robinet-2 ron
1buc. temporizator-16 ron(nu aveam si daca tot merg la electrician sa desfac bordul pun si temporizator)
4buc.coliere-2ron
2litri antigel(nu mai tin minte ce marca e blush.gif ) 14ron
si la toate astea se adauga manopera pe care o voi plati in jur de 150 de ron.
de schimbat mi-a zis electricianul ca nu va da tot bordul jos cio doar o parte acum cine stie voi vedea. dar in mare cam astea sunt preturile pt inlocuirea caloriferului la bordul cn
MIRKEA
multumim yon
dar zi-mi te rog ce are masina ta
cum ai depistat ca este caloriferul?
eu am scris mai sus ce face a mea si nu stiu sigur daca este caloriferul
yon
calorifer spart am descoperit dupa ce am bagat antigel , de fapt cred ca atunci sa gaurit, primele simpome sunt aburirea geamului fata(parbrizului) apoi scaderea nivelului din vasul de expansiune si nu in ultimul rand am tras furtunul de scurgere de sub aeroterma si am observat ca se scurge un lichid dulce la gust (antigel) si la mine atunci cand e frig si pornesc aeroterma ies aburi de sub bord de zici ca esti la sauna. oricum ieri am luat piesele si saptamana viitoare sper sa il inlocuies.
si daca tot am sa desfac bordul voi reconditiona si instalatia acea cu supape care la mine nu fuctiona, imi baga caldura doar pe la geam si prin gaurile alea din bord

14 Nov 2008, 15:38:
QUOTE(ydaniel @ 11 Nov 2008, 14:20)

2-cumperi calorifer de romradiatoare brasov

*




eu am luat de asam este 40 de ron pe cand cel de romradiatoare este 84 de ron
nu cred ca este mare diferenta intre ele si daca ma tine iarna asta si cea viitoare sunt multumit oricum nu cred ca voi mai vea masina peste 2 ani
MIRKEA
oameni buni, revin si eu cu problema care ma doare:
adica treaba cu caldura si cu bolborosirea din borcan, cand motorul este oprit si ridic borcanul de expansiune sus, iese antigel fara nicio treaba pe la aerisitoare, eeeee... toate bune
pornesc motorul, si de la prima cheie incepe sa bolboroseasca ca naiba in borcan, (zici ca-l tin pe unul cu capul in borcan, va dau cuvantul de onoare ca face ca in ultimele clipe de viata ale uni om scufundat, numai ca face in permanenta, cred ca si cand pun capul pe perna ma streseaza bulburucii astia) si mirare, nu mai ajunge apa sus sad.gif

fratilor..CE ESTE DE FACUT ?????, NU MAI POT, am ajuns la capatul rabdarilor
tester
garnitura de chiuloasa arsa.... ?
MIRKEA
mdaaaa, se pare ca asta era
am dus-o la service, garnitura ciupita sau arsa se pare
MIRKEA
GATA PRIETENI, AM IAR MASINA

am schimbat garnitura de chiuloasa, rectificat putin chiuloasa schimbat unele garnituri si unele furune terminate de la instalatia de racire, schimbat stut din chiuloasa pe unde pleaca returul care era infundat complet, antigel, ulei, filtru, aerisitorul de la pompa de apa, vas de expansiune= 300 ron
am scapat ieftin zic eu
sunt fericit,

AM MASINA care spre fericirea mea scoate si CALDURA

MIRKEA
caldura mai pe spongi, dar baga ceva
cred ca o iau pe urmele lui yon
yon
iti recomad sa faci operatiunea si vezi vedea ca vei avea alta masina, dar sa nu te zgarcesti la bani si sa reconditionezi si sitemul ala de capsule vacumatice pt ca merita credema, la mine de acum 2 ani de cand am masina nu au functinat dar acum pot sa spun ca a meritat toata osteneala si chinul mancat pe frigul de afara.
MIRKEA
deocamdata, sistemul vacumatic imi merge super bine
vreau sa schimb numai caloriferul
cum fac?
Minel
QUOTE(MIRKEA @ 28 Nov 2008, 07:28)
deocamdata, sistemul vacumatic imi merge super bine
vreau sa schimb numai caloriferul
cum fac?
*




Se rezolva simplu cu un SEARCH wink.gif

http://www.daciaclub.ro/Supape-directionar...ml#entry1626306
MIRKEA
UUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!
am caldura beton. am schimbat caloriferul, nici nu va imaginati plaja pe care o fac acum in masina:))
MULTUMESC TUTUROR PENTRU SFATURILE DATE

o singura precizare:
nu a fost nevoie sa demontez nici macar un surup sau piulita de la bord
a mers foarte bine si a durat cam o ora cu totul
inca odata va multumesc smile.gif
yon
stiu mirkea e alta viata in masina dupa recondtionarea sistemului de incalzire.
de care calorifer ai cumparat, da detalii? smile.gif
MIRKEA
am cumparat calorifer de ASAM = 60 RON, am desfacut cutia casetofonului, iar cutia de la schimbatorul de viteze, am intors-o pe orizontalaca sa am loc sa scot partea de jos a cutiei in care sta caloriferul. am scos furtunele de tur si retur din calorifer in care am bagat cate un dop de cauciuc ca sa nu imi curga antigelul in masina.
aaaa...sub bord in dreptul furtunelor am pus un mare lighean unde s-a scurs o parte din molozul din calorifer biggrin.gif
am scos clemele de la cutia neagra, am dat caloriferul afara impreuna cu acea parte a cutiei. am spalat-o am bagat-o la loc fara sa o prind, apoi caloriferul l-am bagat orizontal in cutie iar apoi l-am indreptat si l-am introdus cu tevile in orificiile acestora.Am pus furtunele , le-am legat cu colierele iar apoi am ridicat cutia pe care am prins-o in cleme
cam atat a fost, si fara nici-o julitura a durat o ora si nimic mai mult
yon
felicitari! ai avut norok la mine partea de jos a aerotermei nu a vrut sa iasa de acolo sub nici o forma, o tinea acolo acea bara de sub bord care la mine este prinsa si in bord deasupra casetofonului si undeva in partea din spatele aerotermei.
calorifer de asam 60 de ron ohmy.gif , este cam scump eu l-am cumparat cu 40 de ron
mai sunt curios daca clemele din spate ai reusit sa le mai pui? dar caloriferul l-ai imbracat in burete pe capete si margini(mie acel electrician mia pus burete deoarece se misca in acel suport f tare , a zis el ca ajuta si la etansare sa nu treaca aerul pe langa el) cheers.gif
MIRKEA
stai sa ne intelegem YON, eu nu am umblat la aeroterma, ptr ca nu am avut de ce sa o fac, dar din cate am vazut si pe mine ma incurca acea bara pentru a da jos partea posterioara a aerotermei. Am umblat numai la partea de jos a cutiei in care este bagat caloriferul
da, am pus acel burete pe care l-am avut in cutia caloriferului, pe partea de sus de jos si laterale.
apropo, atata a fost 60 ron, acum ce sa fac, peste tot era 60 si la unii 65:D
dar cred ca mi-a pus mai mult burete de diferenta radmasa.gif
yon
da mirkea ai dreptate la parte de jos se umbla pt a schimba caloriferul, poasibil sa ma fi exprimat eu gresit blush.gif
oricum inca o data, felicitari!!! , si eu as fi schimbat caloriferul singur sau cel putin as fi incercat dar nu am stiut mai nimik despre cum se face si nu m-am incumetat sa ma apuc de treaba fara nici macar un reper.
ca sa iti povestec de ce spun asa, electricianul care mi-a schimbat caloriferul imi ceruse initial 150 de ron dar in acesti bani intra si manopera pt schimbatul comenzi climatizari si a supapei duble. apoi cand am mers la el sa schimbat treaba nu a mai vrut sa mi le schmibe si pe alea motivand ca este mult de munca si eu ii dau prea putini bani wacko.gif el mi-a schimbat caloriferul si a ramas ca de restul sa merg la altcineva. norok cu forumul unde ma documentasem bine ianite despre acele supape si m-am incumetat sa le schimb eu lucru bun de altfel pt mi-a reusit si sunt f multumit, a meritat munca si chinul luat pe sub bord si asa am scutit si niste bani pe care ii voi folosi pt a baga gaz sa ma plimb mai ales ca acum este o palcere sa mergi cu ea biggrin.gif
MIRKEA
eu m-am dus la niste nesimtiti la service si mi-a zis ca ma costa cel putin 300-400 ron, pai ma omora
eu sunt de principiul: pai ala are mai mult de 2 maini, 2 picioare si un creier?????

categoric NU
asa ca ma documentez inainte si pun mana eu, daca ma incurc, mai vorbesc cu prietenii de pe forum si o facem noi impreuna:))
pai am injurat toata ziua si in acelasi timp le-am multumit celor de la service ca mi-au cerut asa mult, numai asa puteam sa ma ambitionez sa fac eu schimbarea
paul_damian
QUOTE(MIRKEA @ 5 Dec 2008, 07:43)
le-am multumit celor de la service ca mi-au cerut asa mult
*


Hehe, eu am avut alta motivatie, am mai spus-o in alta parte: mie mi-au spus "nu ne pricepem, da' aduceti-o aici, si ne descurcam noi" biggrin.gif Pai daca ei voiau sa invete pe banii mei... eu de ce n-as putea, nu?
MIRKEA
super Paul., numai cine nu vrea nu face
tin sa-ti multumesc inca odata pentru ajutorul dat smile.gif
Paulorossi
Salut prieteni,

Am ajuns si eu sa suspectez radiatorul de incalzire in momentul in care dadeam drumul la caldura si ma izbea un miros de antigel.In tot acest timp tot disparea antigelul din vasul de expansiune.Completam intr-o veselie,am tot facut investigatii,am stans la coliere pana am tampit.Intr-u final m-am resemnat ca poate curge f putin si in timp ce ma deplasez zona umeda este uscata de ventilatorul de racire.Se pare insa ca mirosul de antigel din habitaclu m-a determinat sa suspectez radiatorul de incalzire.In mod gresit,am crezut ca daca este spart acel radiator va picura in masina,abia dupa ce m-am uitat pe schema si in realitate, am vazut ca este capsulat intr-o carcasa de plastic care are in zona inferioara un furtun de drenaj care duce direct sub masina si daca e spart acel radiator practic nu-mi dau seama decat daca desfac acea carcasa.Sambata am desfacut-o si evident era spar.Toata partea din spatele radiaotrului era sparta,umeda.Intr-un final o sa-l schimb,dupa ce mi-am belit toate degetele incercand sa dau jos sigurantele metalice de la carcasa,ca deh...romanu nu a putut gandi un sistem mai inteligent.
As vrea sa pun un radiator de calitate sa nu mai fiu nevoit sa-l schimb in viitorul apropiat.
Aveti recomandari pt calorifer calitativ?
Multumesc anticipat
ct-03-tvy
Radiator calitativ fabricat in serie nu prea exista , daca vrei calitate, faci unu la comanda ,integral din cupru /alama/aluminiu.
Romradiatoare aveau anunt pe mercador,ca ar face radiatoare la comanda ,dupa desen.
Incearca sa iei legatura cu ei ,si vezi ce zic.
Sau incerci sa adaptezi altul de la alta masina.

Problema celor orginale o reprezinta capacele din plastic ,plasticul cedeaza in timp, incep a curge.
Primele masini cu borduri cn ,aveau radiatoarele de incalzire din alama/cupru.
Paulorossi
Salut,
Multumesc pt informatii.
Ieri l-am montat.Am gasit la magazin pe stoc doar ceva din import facut in Germania la pretul de 85 ron.Pentru alti furnizori trebuia sa astept pana la sfarsitul saptamanii.L-am cumparat si l-am montat.Sper sa ma tina ceva
giuscam
Am si eu o problema: imi curge lichid pe la fanta de jos stinga [ pe unde baga caldura la picioare], sa fie caloriferu spart? Pe acel furtun din partea de jos a aerotermei nu curge nimic, am suflat pe el si nu e infundat
nikuniku
tu ce crezi?
doar nu vine spiritu masinii dacia si-ti toarna apa pe picioare.
apa mai ai in vasu de expansiune?
rezolvarea problemei este alt calorifer si vreo cateva galeti cu injuraturi pana reusesti sa-l schimbi
dai bordu jos si vezi aici cum se face
https://www.youtube.com/watch?v=TZWrn1WHt2U
giuscam
Am rezolvat-o foarte simplusi fara injuraturi: am bagat in instalatie un tub de STOP PEAK [faina de in], am lasat masina sa mearga 30 min. si acea faina a astupat gaura din calorifer, nu mai da o picatura, garantat 100 la 100
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.