Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme treapta a-2-a
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
petrubv
Salutare, am o dacie break din 2000 si cutie in 5, problema mea este urmatoarea:
cand vreau sa bag in a-2-a dintr-o treapta superioara nu imi intra:(face iste zgomote ca si cum asi incerca sa bag in marsarier(si nu o duc pina acolo ), si nu imi intra decat cand am incetinit foarte mult, si este foarte enervant, ca nu pot sa fac si eu o frana de motor, sau sa pregatesc treapta din timp si sa franez....
Si inca o problema tot la cutie, cu treapta 1, cand bag 1 dintr-o treapta superioara intampin o rezistenta, ca si cum s-ar fi agata in ceva, ajutati-ma si pe mine, explicati-mi ce ar putea fii!!
engime
Bagate sub masina si vezi articulatia care leaga schimbatoru de viteze de cutie si vezi acolo k sunt 2 suruburi vezi poate lipseste vreo piulita, daca nu schimba toata articulatia, SPOR LA TREABA, mie mi sa intamplat in drum spre transfagarasan dar cu o cheie am rezolavat imediat smile.gif

Sau verifica discul de ambreiaj
br17rfg
cutiile in 5 sunt foarte proaste,toata treaba este din sincroane asa ca mai bine laso asa...
am mers si eu cu o dacie din 98 si la fel facea cutia si treaba asta este la masina de vreo 2 ani si de atunci asa merge omu cu ea....
petrubv
o sa ma bag maine sa vad daca este articulatia...
pai daca ar fii discul de ambreiaj, nu ar trebuii sa imi faca la toate asa, sau sa patineze??

br17rfg- sincroanele alea merg schimbate..daca chiar ar fii ele,
Da, stiu ca sunt foarte proaste, mi-a mai zis un profesor, ca cica sunt prea inghesuite
br17rfg
da se poate..
si ca sa faci o treaba buna schimbi pinionul de a 1a si inelul sau de sincronizare si la fel si la a 2a.dar cam costa bani piesele astea....
petrubv
ce intelegi prin"cam costa"??? in jurul la ce suma pot ajunge???, si nu pot fii reparate sincroanele, daca tot sunt asa de scumpe??
br17rfg
reparate nu stiu,dar nu cred.....
pret...nu stiu dar sunt destul de scumpe
petrubv
ei atunci sper sa nu fie alea si sa fie cum a zis "engime" SI SCAP MAI USOR, poate a mai patit-o si altcineva si astie cum sa o rezolve(post here plsss)
bomba_11980
Cutia in 5 trepte destul de proasta -

Treapta a 2 a si la mine face probleme - ma rog nu caraie dar o simt fata de celelalte trepte ca nu intra cum ar trebui (mai ales iarna). Tot timpul cand bag in treapta a 2-a - dintr-o viteza superioara - sau inferioara - fac o mica pauza (sugerare de la mecanicul meu))

In treapta a 1-a ai sa intampini o rezistenta tot timpul - sa mai discutat pe forum cum ca respectiva treapta nu intra daca masina e in miscare - in multe cazuri intra...dar cica nu a fost proiectata sa intre daca masina e in miscare.

Acum nu stiu nici eu ca nu am lucrat la DACIA biggrin.gif - dar nu e singura Dacie condusa de mine si toate la fel au facut cu treapta a 1-a

Pentru a repara o cutie de viteza - wacko.gif citat mecanic: "chiar daca o desfac si inlocuiesc ce e stricat - tot o sa ai probleme cu ea in viitorul apropiat" - cica multe componente nu se 'potrivesc' intre ele (nu mai sunt fabricate dupa un anumit standard - multe firme de rahat le fac si mai de rahat) - si mai costa si mult sa o repari - la mecanicul meu numai manopera e 2.5 mil + componentele - asa ca mi-a sugerat - cand pica sa imi cumpar alta.

Acum e alegerea ta - poate mecanicul tau mai are vreo 2-3 cutii prin garaj si te poate ajuta...
br17rfg
iti zic 99% ca nu este ce a zis engime..
bogdyMND
Incearca sa faci dublu ambreaj. Posibil sa nu mai caraie.
petrubv
pffff, deja ma-ti speriat tare..., daca este asa de costisitoare reparatia, are ceva daca umblu asa cu ea??, ca daca schimb cu dublu ambreiaj, cateodata merge...
dacia_gpg
In primul rand ca sa te poti lua de cutia de viteze trebuie eliminate toate jocurile de la timonerie:bucsele de bronz de la bieleta,tampoanele de cauciuc, maneta de schimbator sa nu aiba uzura prea mare, bucsa de la cuplaj capac CV .
Daca caraie cand dai II , si de fapt intra cateodata in " marche arriere" pentru ca nu ai placuta limitatoare sau este uzata, sau prost reglata.Daca ai facut toate aceste operatiuni te poti lega de cutia de viteze care la randul ei poate avea urmatoarele defecte:sincroane uzate,furci strambe sau uzate.
Cand desfaci cutia trebuie sa fii pregatit pentru cheltuieli neprevazute:verifici kit-ul ambreiaj,daca schimbi un sincron de a II a, sar putea sa-l schimbi si pe cel de Ia si ca sa faci o treaba buna schimbi si pe cel de3,4,5.
Manopera mecanic 2,5-3 mil,kit-ul ambreiaj 1mil cel mai ieftin, silicon, garnituri, simering-uri.,ulei.
Merge si pe sprit-uri cand treci din 3 in 2 fara sa mai umbli in cutie dar asta inseamna un mers mai" mosnegesc".
br17rfg
deci mai bine iti schimbi cutia....
petrubv
da, am verificat astazi furcile, timoneria, placuta de limitare este in stare perfecta, nu sunt jocuri mari, sau deloc, deci au mai ramas sincroanele sau pinioanele, pentru asta trebuie sa merg la cineva, caci chiar daca dau jos cutia si o desfac, tot nu stiu cum arata un sincron defect, deci am pus-o...
Oare o alta cutie SH cat ar costa...
dacia_gpg
Sincer am dat 50 ron ,superocazie, dar se vand cu 1-2.5 mil.
br17rfg
una sh se duce pana in 500 ron.......
PH-06-BOA
Ar fi bine, dar e cam 4-5 mil. una cu 5 trepte. Fa o proba : porneste motorul, si baga pe rand , fara sa pleci de pe loc, in toate vitezele care te supara. Daca intra fara probleme, ai sincroanele defecte. Sincronul se poate repara ( 30 RON unul nou), numai daca nu are mutilate cele trei degajari ( alungite). Se strunjeste 2-3 zecimi din suprafata laterala, pentu a permite inpanarea(franarea) pe suprafetele conice, fara ca suprafata laterala sa atinga de pinion. Asa le poti verifica si pe celelalte, privind distanta dintre sincron si pinion, care ar trebui sa depaseasca chiar 1 mm. Daca a 1-a nu primeste din mers, si-al ei e defect.
Nu te descuraja, odata ce-ai umblat in cutie si daca ai lucrat cu grija, o mai desfaci peste 10 ani. Schimba-i sincronul de la a 2-a si pentru ca ajungi acolo, ia-l si pe cel de a 1-a , pentru ca se umbla greu la cele doua viteze, uneori le-am desfacut doar la cald. Pentru 3 si 4, e mai usor. A 5-a se poate schimba (chinuit) si fara sa dai cutia jos.
Atentie mare la montarea capacului de la cautatoare, pentru ca are niste bile sferice de blocare, si daca scapi una in cutie fara sa o vezi, pinionul( de a 1-a) , o scoate prin " burta" afara , si ramai in drum , fara ulei, asta daca nu o prinde inainte intre dantura a doua pinioane.
Intr-o zi, pana seara, daca ai ce-ti trebuie, o si repari, o si montezi.
Daca nu-ti permiti reperatia, va trebui sa te obisnuiesti cu dublul ambreiaj ( sprit).
dacia_gpg
Astai primul lucru care il faci cand desfaci cutia .Recuperezi cele 2 bile de zavorare.La montaj prima bila din carcasa se monteaza cu putina vaselina, a doua dupa ce ai montat capacul cv.Sunt doua variante de montat capacul:una cu toate furcile aliniate, sau introduci furca in a IIIa.a doua varianta.Nu se monteaza cutia pe masina pana nu se face proba la rece, adica daca intra in toate vitezele.
Teoretic daca intra in treapta de mers inapoi si a 5 a, ar trebui sa intre si in celelalte viteze.
petrubv
PH-06-BOA" asa de pe loc intra perfect toate treptele, Am vorbit cu un prieten mecanic, si o sa imi desfaca sapt. viitoare sau peste 2 sapt. cv sa vada exact ce este acolo dar o sa ii zic si asta sa se uite in primul rand la sincroane. pina atunci merg cu grija si incetinesc mai mult pt. a 2-a si dai cu "sprit-ul" tataie, ca la raba cand faceam scoala...=))
Parca imi si este frica sa las masina pe mana altuia sa o faca,
PH-06-BOA
Ai vizitzt de-ajuns Valea-Prahovei? Intreaba pe "failure60" cum e, si e din Arges.
failure60
QUOTE(PH-06-BOA @ 16 Nov 2008, 12:32)
Ai vizitzt de-ajuns Valea-Prahovei? Intreaba pe "failure60" cum e, si e din Arges.
*



Mai mult decat adevarat ce scrie mai sus.
PH-06-BOA mi-a "indreptat" masina lovita parte fata fara a ma trimite la magazin sa vin cu portbagajul plin de table, tragand masina la cote, modificare cota taler amortizor, bascula cu deport, unghiuri directie cu dispozitiv artizanal etc...Aceeasi masina care a mai fost refuzata de alti tinchigii si unu care o facea doar schimband partea fata si bani ca la balamuc ( stiti povestea - munca multa bani putini). Cum a reusit asta? - cu caietelul cu schite si cote, ruleta si aparat de sudura, fara sa cumpar nimic. Omul are strung si face si vopsitorie cu acelasi succes. Din punctul meu de vedere e mai mult decat un "schimbator" de piese, e chiar un tip talentat. Cat despre pret, mai putin decat multi alti meseriasi la curte care iti desfac 2 pivoti si ti-au luat 50ron si cel mai important, face mai mult decat pt ce te-ai dus acolo.
Ca sa nu mai vb de calitatea umana...pe mine m-a pus la masa lui si am dormit o noapte acolo si repet, in nici un caz nu m-a jupuit de bani.
Asadar celor care aveti probleme mai deosebite si credeti ca merita apelati cu incredere.
Sanatate multa si numai bune.
yotzo
Salut si eu am break din 95 pe mine ma fentat mekaniku.
Dar pana la urma adm dat de kapat .
Iti spun eu ce e baiu bara aia sau tirant intre cutie si schimbator daca numa in a 2 a nu iti intra .Io am schimbato bucsile nici nu se mai vedeau era o gaura imensa si un joc mare la schimbator.schimba piesa si va merge.
Dar vezi ca mai pot fi si sincroanele din cutie.dar fa o incercare cu bara aia ii vreo 15 lei
petrubv
am verificat deja bucsile, nu sunt defecte, nu am joc in maneta, sunt sincroanele sau pinioanele de vina,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.