masinutza mea nu are avarie de la mama ei... si de cateva ori chiar mi`a fost necesara... stie cineva trebuie sa modific instalatia electrica? sau doar un buton si un releu electronic? mentionez ca am un releu mecanic pe semnal !
daca nu-ti pui, poti sa le dai cu tifla la militieni cand te intreaba de avarie, cum face un cunoscut de-al meu cu dacia 1100
QUOTE(SOR @ 31 Jan 2005, 23:36)
masinutza mea nu are avarie de la mama ei... si de cateva ori chiar mi`a fost necesara... stie cineva trebuie sa modific instalatia electrica? sau doar un buton si un releu electronic? mentionez ca am un releu mecanic pe semnal !
Daca te intereseaza am o schema (veche si netestata de mine) de semnnalizare si avarie.
pai nu vreau sa le dau cu tifla
ca si asa nu am treaba eu cu ei... dar e chestia de nevoieeee ca nu se stie...si e bine sa ai! ca la o adica daca ma apuca gasesc eu multe sa le bag la militieni!
goguf m`ar interesa
iau foc sau nu?
da`mi te rog si mai multe detalii daca nu te stresez prea tare
shaq_rose
1 Feb 2005, 22:41
QUOTE(SOR @ 2 Feb 2005, 00:29)
goguf m`ar interesa
iau foc sau nu?
da`mi te rog si mai multe detalii daca nu te stresez prea tare
am io pe la tara instalatia veche de la 1300 ca am schimbat-o, are si legaturi de avarie din fabrica, o sa ma uit la ea cum sunt legate firele si unde duc si iti spun ce tre sa faci , instalatiile sunt identice cea veche a mea cu a ta, doar ca e mai imbunatatita oarecum.
daaaa astept sa imi dai alea! mersi anticipat
SOR uita-te daca instalatia este cam asa +12V-siguranta-fir la releu mecanic-fir la comutatorul de semnalizare-1 fir spre grupul de becuri st. 1 fir spre grupul de becuri dr. Daca da poti incerca sa faci in plus fata de ce e asa +12V-siguranta-fir releu mecanic-intrerupator avarie-anozii a 2 diode de min 2A 50V-catodul unei diode la grupul stinga catodul celeilalte diode la grupul dreapta
Important, nu am testat chestia asta !!!
Daca vrei sa inlocuiesti si releul mecanic si te pricepi un pic la montaje electronice da-mi un mp cu adresa de mail ca sa-ti trimit schema aia.(contine 2 BC 107, 1 BC 177, 1 BD136, 1 2N3055)
o sa ma uit sa vad cum arata cablajul pe acolo! tu ai zis ceva de un motanj electronic! ala ce face? daca pun un releu electronic pot sa il adaptez cumva?
Eu mi-am cumparat un buton de avarii din magazine. Nu stiu exact configuratia pinilor (papucilor), dar montajul a fost foarte simplu.
Butonul are 7 picioare:
| |
|
| |
| |
Nu mai stiu exact ce reprezinta fiecare papuc, dar cu un aparat de masura iti poti da seama.
Trebuie sa iei un + permanent (il gasesti sub bord unde sunt 2 blocuri de "papuci". Unul este alimentat direct de la baterie, unul este alimentat prin contact).
Ultimele 2 randuri sunt pentru alimentarea semnalizarilor (un pin pentru stanga, unul pentru dreapta, un pin l-am folosit pentru martorul de avarii). Circuitul acestor pini este inchis in momentul in care apesi butonul.
Primele 2 randuri sunt pentru alimentarea releului (cand apesi se inchide circuitul care alimenteaza releul). Un pin reprezinta intrarea + permanent, unul + prin contact, iar celalalt iesirea spre releu.
Firul care alimenteaza releul de semnalizare si are curent doar in momentul in care ai contactul pus il scoti din releu il montezi pe (in) buton.
P.S. Post scris din memorie.
torquemada
3 Feb 2005, 02:25
spre releu semn. | | plus prin cheie
|plus permanent
directie stanga | | directie dreapta
comun directie | | martor avarie
cam asa arata conexiunile
QUOTE(torquemada @ 3 Feb 2005, 03:25)
spre releu semn. | | plus prin cheie
|plus permanent
directie stanga | | directie dreapta
comun directie | | martor avarie
cam asa arata conexiunile
Poti sa mai spui odata cum e cu pinii ca sunt cam greu de cap si nu am inteles. Eu am semnalizare pe ambele parti dar nu merge pe avarie, nu am reusit decat sa fac sa se aprinda becul de avarii de la bord, dar avarie kanci!
Astept!
Schema este dintr-o carte de prin '80
Important, nu am testat-o
AC 180 - BD136
EFT 323 - BC 177 ( pnp )
2N3055 -ca atare sau un BD mai de putere ( sa tina curentul a 4 becuri)
BD si 2N3055 montate IZOLAT cu mica pe radiator (inclusiv suruburile de fixare), iar capsula lui 2N3055 la distanta de orice metalic (are V+)
Sir_Alex
3 Feb 2005, 15:08
Am eu o schema electrica patentata a daciilor 1300 fabricate dupa 1973...dar nu garantez ca si merge - nu e testata!
Daca nu ai rezolvat inca problema du-te la lincul asta
http://www.tehnic.go.ro/auto.htmrezolvarea e fff simpla
goguf mersi! the best scheme
inchideti topicul ca am rezolvat`o
mersi si la ceilalti pt help!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.