Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum va porniti motorul
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
Pages: 1, 2
Woland
Sint curios fiindca initial faceam exact ca-n carticica albastra (tineam in pozitia D pina pornea) si apoi am observat ca porneste la sfert de cheie daca lasi cheia sa revina din pozitia D imediat ce demarorul a facut o cursa.
Watchful snake
M-ai făcut curios! Deși am votat că țin în poziția D pînă pornește singur, uite n-am fost niciodată cu adevărat atent cum pornește Solenza, poate că o ia și la mine la sfert și eu nu-mi dau seama?!
Vlad Georgescu
Unele chestionare de pe forum imi amintesc de povestea cu omul ala care avea o barba foarte mare si foarte frumoasa.



Din curiozitate, o tipa l-a intrebat daca doarme cu barba deasupra paturii sau sub patura. El n-a stiut ce sa raspunda.



Seara, in pat, dupa ce s-a culcat, si-a pus barba pe deasupra paturii, dar ... parca nu era bine. Asa ca, si-a pus barba sub patura, dar ... parca iar nu era bine!



Omul nostru s-a chinuit toata noaptea sa afle cum prefera sa isi tina barba: sub patura, sau pe deasupra paturii.



In final, si-a ras barba, pentru ca nu mai putea sa doarma noaptea.
Marty
Las demarorul sa faca doua curse dupa care las cheia sa revina. Asta nu inseamna ca imi si porneste motorul de fiecare data laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
MoneyTalks
Eu bag cheia, pun contact, astept sa apara OK scris pe bord si invirt putin de cheie. Totdeauna a pornit din prima.



Nu m-am uitat sa vad daca am o pozitie "D" :shock:
Wolfmark
QUOTE
Unele chestionare de pe forum imi amintesc de povestea cu omul ala care avea o barba foarte mare si foarte frumoasa.



Din curiozitate, o tipa l-a intrebat daca doarme cu barba deasupra paturii sau sub patura. El n-a stiut ce sa raspunda.



Seara, in pat, dupa ce s-a culcat, si-a pus barba pe deasupra paturii, dar ... parca nu era bine. Asa ca, si-a pus barba sub patura, dar ... parca iar nu era bine!



Omul nostru s-a chinuit toata noaptea sa afle cum prefera sa isi tina barba: sub patura, sau pe deasupra paturii.



In final, si-a ras barba, pentru ca nu mai putea sa doarma noaptea.


Super icon_twisted.gif
Uncle-Sam
depinde si ce masina avem. a mea porneste la buton wink.gif
Slider
Eu, cu manivela! wink.gif
cristimm
Cand este extrem de frig (-15 sau mai jos) merita aplicata metoda.
tarzy
iarna este indicata metroda II, in rest cred ca-i bine sa nu-ti faci pb-e de acest gen.
banuiesc ca ai o masina mai noua (Logan, solenta, SN) ca daca ai avea Dacie cu carburator ar trebui sa aplici cu totul si cu totul alt algoritm de pornire
RIon
Care e ideea cu manivela? EU nu am la Nova mea manivela...si porneste intr-adevar greu, o ajut si cu sprey pornire, dau pedale, soc, si apoi o ia, dar moare, trebuie sa repet de 3-4 ori programul...
Slider
Eiii Ioane, eu am glumit mai sus....dar la berlina se poate porni motorul si cu manivela. Manivela este cea de la cric (cel original de pe dacia berlina). In fata la fulie ai un rac in care se introduce aceasta manivela, contactul pus si uite asa poti porni motorul de la berlina. Dar trebuie sa fii atent sa nu iti sara manivela in fata.
Ideea cu pornitul iarna asa este ca nu mai consumi curentul din baterie cu electromotorul si ai curent mai mare la platini, scinteie mai mare s.a.m.d.....

P.S. acu' nu mai stiu daca si berlinele de fabricatie mai noua mai au asa ceva (rac-ul pe fulie) ....
sever
greu, domne
SYL
QUOTE(Slider @ 22 Dec 2004, 12:39)
P.S. acu' nu mai stiu daca si berlinele de fabricatie mai noua mai au asa ceva (rac-ul pe fulie) ....


Berlinele mai noi nu au asa ceva. Cred ca pana la modelu cu 4 faruri exista posibiltatea pornirii la manivela.
paulp
Iar la Nove doar daca iei bormasina si faci o gaura in aripa dr. poti s-o pornesti la manivela wink.gif
St
QUOTE(Slider @ 22 Dec 2004, 10:39)
P.S. acu' nu mai stiu daca si berlinele de fabricatie mai noua mai au asa ceva (rac-ul pe fulie) ....
*






M-am uitat acum la a mea si nu mai are asa ceva.
driver
eu de obicei deschid usa din partea aia in care e volanul, dupa aceea ma urc in masina tot in partea aia in care e volanul, bag cheia acolo undeva in dreapta volanului, si porneste numai dupa ce invart de ea....

PS: niciodata n-am tinut cheia prea mult "invartita", cea mai mare putere care o da bateria e in prmele 1-3 sec dupa ce incepe sa invarta demarorul, dupa aia degeba mai tii contactul pe el, ca nu faci altceva decat sa incalzesti cablurile si implicit sa consumi bateria "deageaba". Mai bine astepti 10-15 sec sa-si revina putin bateria si mai dai o cheie... (succes garantat)

late edit: demarorul poate face si 3-4 curse intr-o sec
RIon
Revin cu superrrrrr voiosie!!!
Aveam urmatoarea problema:
in vara porneam cu 1-2 sprituri, putin soc si gata , la sfert (aprindere el.)
de vreo 4-5 saptamani - cu slujbe... 4-5 sprituri, soc keie pornit -mort, apoi iar ucideam prin innecare...pana la urma mergea.
Vorbesc cu geniul Iasilor, brother Paul... fa aia fa cealalata etc.
Nimic. Iata si geniul: vezi ca e posibil sa iti fie indoita sarmulita aia de la soc la acceleratie (la carb.), si in mom cand tragi socul, taie aerul, SI NU DA BENZINA... a avut dreptate, acum sta socul al 2000 ture ok, inainte statea la 1200 cu chiu cu vai...
poate recunoasteti si voi simptomul...sper sa ajute.
Multumesc PAUL.
B-34-SGM
Cum o pornesc eu, e pe carburator.Are soc automat.
Mentionez de la inceput ca am baterie buna.
Nu apas deloc acceleratia la pornire,sa nu porneasca, las demarorul sa invarta motorul cam 15-20 secunde.Dupa 15 secunde apas doar de 2 ori pedala pana la capat, sa vina un pic de benzina, demarorul invarte in acest timp. Motorul porneste, nu accelerez de loc, il las sa mearga asa tremurand, la turatie extrem de mica, cateva minute, pe urma il accelerez.
Daca as apasa la inceput pedala de acceleratie,inainte sa dau la cheie,ar pornii la sfert, dar totusi nu fac asta!
De ce pornesc eu motorul asa? raspunsul este simplu: uleiului ii ia cam 30 secunde cel putin, din cate am observat eu, pentru a face circuitul complet in motor.
Cand porniti, nu mai accelerati, si nu mai tineti motorul in 2000 ture pentru a se incalzii, ca apar uzuri premature, motorul merge fier pe fier!
Asta e valabil la carburator, la injectie nu prea poti proteja motorul de aceste uzuri,ca porneste la sfert, si oricum poate sitemul de ungere este concept mai nou, nu ca la dacia berlina.
Wolfman
Eu de obicei o pornesc din telecomanda pentru a scuti cateva minute de asteptare, dar cand am benzina mai dubioasa se intampla sa se opreasca dupa 2 sec de la pornire; atunci, daca sunt la volan o pornesc cu ambreiajul calcat, daca sunt in casa si observ ca s-au stins semnalizatoarele de pozitie (acestea stau aprinse atat timp cat motorul este pornit si cheia nu este in contact) mai apas o data butonul de pornire motor de pe telecomanda... Mi se pare excelenta optiunea de remote starter, recomad tuturor celor ce-si monteaza alarme noi sa aiba in vedere si acest lucru; ganditi-va ca vara nu mai trebuie sa suportati 50 de grade in masina, ci o porniti cu cateva min. inainte (binenteles, daca a ramas AC-ul cuplat) si gasiti un aer respirabil...
RIon
QUOTE(Wolf @ 29 Dec 2004, 08:53)
Eu de obicei o pornesc din telecomanda pentru a scuti cateva minute de asteptare, dar cand am benzina mai dubioasa se intampla sa se opreasca dupa 2 sec de la pornire; atunci, daca sunt la volan o pornesc cu ambreiajul calcat, daca sunt in casa si observ ca s-au stins semnalizatoarele de pozitie (acestea stau aprinse atat timp cat motorul este pornit si cheia nu este in contact) mai apas o data butonul de pornire motor de pe telecomanda... Mi se pare excelenta optiunea de remote starter, recomad tuturor celor ce-si monteaza alarme noi sa aiba in vedere si acest lucru; ganditi-va ca vara nu mai trebuie sa suportati 50 de grade in masina, ci o porniti cu cateva min. inainte (binenteles, daca a ramas AC-ul cuplat) si gasiti un aer respirabil...
*



Deh, boierule... biggrin.gif
GeorgeB
ar trebui sa vi-l prezint pe domnul doctor de sub mine . tot cartierul stie cand acesta pleaca acasa . de ce ?

pai metoda lui de pornire a masinii, fie vara , fie iarna este urmatoarea :
dat la cheie , dat sprituri, a pornit tinut piciorul in acceleratie la fund. masina turata pe la 5000 de ture - 6000 timp de vreo 2 minute blink.gif

incredibil .
Wolfman
QUOTE(RIon @ 29 Dec 2004, 09:14)
Deh, boierule... biggrin.gif
*




Nu-s boier de loc, masina mea am cumparat-o SH anul trecut in mai cu 110 milioane cu dotarile pe care le are acum - eu i-am pus doar jante si eleron...M-a surprins in mod placut insa remote starterul de care am aflat de-abia dupa ce cumparasem masina. smile.gif
RIon
Fuse o gluma... biggrin.gif
Wolfman
Stiu, de aia am pus si smile.gif la urma...
ydaniel
dacia la cheie.tractorul(renault)la ger mare ii scot apa+antigelul , le incalzesc si apoi o ia la prima cheie!!!
GeorgeB
errrrrrrrrr, detalii despre masini in profil se poate ?
RIon
cum le scoti antigelul si apa mai???????????????????????
GeorgeB
desface busonul , gal gal gal , si gata.
RIon
Adica le pune intr-un recipient si le incalzeste.... aleluia!!!
Ca la gal, gal se face ingeras...
GeorgeB
pai gal gal gal , face lichidul cand coboara in recipient wink.gif

alcohooolistule tongue.gif
Wolfman
Stiu eu un tip, inginer la Distrigaz care nu-si punea antigel iarna (din cauza de scump) si golea apa cand ajungea la serviciu, cand pleca punea o oala de apa clocotita, idema acasa, idem dimineata si zicea ca asa porneste la sfert (avea un Kadet de 1.4 ). Pana intr-o zi cand stiind ca pleaca pe la 10.00 de la serviciu n-a mai golit apa si a photoot motorul ca a dat un ger naprasnic de vedea pistoanele prin chiulasa; l-a invatat dupa aia cineva sa sudeze blocul da el gandinduse ca-i scump a preferat sa-l lipeasca cu rasina epoxidica ce-a tinut pana a dat prima cheie... Odiseea-i minciuna pe langa pataniile tipului respectiv.
GeorgeB
am citit de 4 ori mesajul si tot nu -mi vine sa cred :blink blink.gif
RIon
...si multi sarira gardul...
Wolfman
It's really true! Inainte de Kadett tipul a detinut un Passat de prin '86 pe care s-a apucat sa-l segmenteze in spatele blocului; a gasit segmentii si la montaj unul s-a rupt, la care tipul zice ca da-l in ma-sa ca-i pun unu' de dacie... Tot cu passatu', nu-i inlocuia placutele de frana din cauza de pret si mergea fara frane, doar cu frana de mana, am mers odata cu el si una-doua tot tragea disperat de protapul franei de mana de m-am uscat cand am auzit ca nu-i tin franele de loc (mergeam pe-un drum forestier, pe langa lacul de acumulare de la Bicaz) .
GeorgeB
blink.gif incredibil. auzi , vezi ca spitatalul de nebuni accepta si inscrieri wink.gif
Wolfman
Io om mai "econom" ca asta n-am vazut, toamna merge tocmai prin Covasna sa cumpere cartofi mai ieftini cu cateva sute de lei pe kg si consuma benzina dublu cat face economie de la cartofi... Intr-o toamna s-a nimerit sa cumpere varza pt. murat si el si nevasta-sa dar cea cump. de el era mai ieftina cu 20 lei/kg; nu va spun ca a stat nevasta-sa doo zile in piata sa vanda varza cea scumpa cumparata de ea?
Odata a vazut la un coleg un ornament de al de 100 k lei de pus la toba si a ramas cu okii lipiti de obiect; colegul i l-a dat cadou ca sa scape. Peste cateva saptamani, tot pe drumul acela forestier nevasta-sa fiind la volan a pierdut pe undeva ornamentul, nu va spun ca tipul a batut 20 km inapoi noaptea sa caute ornamentul cu nevasta-sa in fata masinii cu lanterna in mana? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Wolfman
De Revelion isi lua nevasta si fiica (prin clasa a IV-a atunci) plus o sticla PET de 2 litri cu vin sub brat si pleca pe la cunoscuti. La usa incepea sa-i dea ghionturi fetei: "Ura, da ura tu!" Dupa ce fetita recita plugusorul si-si primea banii, se infiltra printre musafiri manca bine o ora-doua dupa care-si lua sticla cu vin la subsuoara si familia si pleca la urmatorii cunoscuti...
GeorgeB
mai ai ??? blink.gif

deja e la limita imposibilului
Wolfman
Am ce povesti doua ore cu "amicul" in cauza... Dar suntem cam OFF TOPIC!
La mare m-am nimerit odata in acelasi timp si statiune cu ei; nici bani de buda nu-i dadea lui nevasta-sa si fiica-sa : "Pentr-un pipi intra-n mare, ce draku". Mai naspa ca si seara facea la fel cand mai iesea pe la terase, de se ducea una doua biata nevasta-sa pe plaja...
S-a bagat la Kadett sa-i regleze consumul si-i consuma 16% dupa aia; bateria la masina niciodata n-are (adica are una luata de la gunoi) si parcheaza mereu in panta sau el impinge cu umarul in stalp si nevasta-sa din spate... In schimb tipul are atatia bani ca si-a luat apartament de vreo 500 milioane acum doi ani cu bani in mana... Momentan am vazut ca are un Astra model 2000, da-l phoote rpd si pe esta la cat de "inventiv" este!
GeorgeB
eu sunt deja blocat. un moderator sa faca split sa mai auzim patanii happy.gif
Wolfman
N-ar strica un topic din asta cu faze reale dar incredibile, sa ne mai destindem...
GeorgeB
pai baga aici , pana vine vreun moderator sa faca split laugh.gif

cred ca sunt pe partie acum . ce bine ca nu prea e zapada hihihihihi
Wolfman
Mai am un "amic" care se ocupa cu de toate - geambas de masini, bani cu camata, combinatii diverse - care-mi tot da beep pe fix acasa(am caller id) ca sa-l sun io, cand nu-i merge calculatorul; pana-mi sar dracii odata si-l iau la poola: "Asculta, ce puii mei ma suni odata si-nchizi?" , la care el foarte senin: "Pai ce, nu-ti mai merge identificarea apelantului?" Eu : "Coane, tu-mi DAI BEEP PE FIX, esti intr-o dunga?" De-atunci nu mai face...
Tot asta are un Passat din 2000 pe care se chinuie sa-l vanda fix de un an si nu i-a schimbat niciodata uleiul... Il mai intreb daca mai are ceva prin baie si-mi zice ca ce sa-l mai schimbe, sa mai bage bani in masina, ca si-asa o vinde. Mai cumparati masini de la geambasi!!!
RIon
In manual la SLZ scrie ca trebuie tinut apasat ambreiajul la ponire, voi asa faceti??
Zippy
QUOTE(RIon @ 23 Jul 2005, 00:38)
In manual la SLZ scrie ca trebuie tinut apasat ambreiajul la ponire, voi asa faceti??
*



Da, clar! Si la pornire si la oprire.
Kunzite
Nu-i vorba ca trebuie, dar e mai bine asa (mai ales iarna). In plus, risti mai putin sa o patesti daca cumva ai uitat sa scoti din viteza.

Asadar: cum pornesc eu masina? Ca la carte: daca motorul e rece, socul tras la maxim (urmand a fi impins pentru a tine motorul la putin peste 1000rpm, apoi treptat dupa cum se incalzeste). Daca motorul e cald, las socul in pace si apas nitel pedala de acceleratie. Daca e proaspat oprit, doar dau scurt de cheie (porneste la sfert).
Aaa... masina ailalalta? Pai bag cheia, o sucesc nitel, astept sa se stinga beculetu' si invart mai departe (prima metoda asadar). N-am reusit sa fac SNova sa plece la sfert, dar nici nu m-am chinuit prea tare.

Intotdeauna cutia de viteze e in punctul mort si ambreiajul apasat la podea. Dupa pornire eliberez pedala de ambreiaj si stau cateva secunde inainte de a pleca.
bogdan_o
La pornire apas ambreiajul ca nu are rost sa-i pun in carca electromotorului si angrenajele din cutie. la oprire il tin apasat dar asta dintr-un motiv foarte simplu. Ca eu las tot timpul masina in vit 1 (fara frana de mana trasa) si atunci e musai sa apas ambreiajul. DE asemnea la pornire apas ambreiajul numai atunci cand am vazut ca s-a stins becul de la antidemaraj ( la SLZ) sau dupa vreo 30 de sec (la break).
TibiCraciun
Nu raspund la intrebarea din poll ca nu mi se pare chiar logica, dar va povestesc cum si-a pornit frate-meu Mercedesul Cobra diesel din '80 acu' vre'o cativa ani. Eram la revelion la munte si dupa vre-o trei zile de chef vine vremea sa pornim masinile sa plecam. Afara -25 de grade, masinile nepornite de trei zile. In afara de un Vectra 1.7 D nici una n-a luat-o din prima (unele deloc). Frate-meu zice: va arat ca a mea porneste din prima cheie, si pune cheia pe "M", se stinge becu' de la bujii, pune pe "D" si zum-zum-zum fix 85 (optzecisicinci) de secunde si porneste. Din prima...Noi lasam din maini zapada pe care o pregatiseram in caz de incendiu si rasuflam usurati. Nu mai stiu ce baterie avea ca i-as fi facut reclama.
argon
Cand eram mai mic, ai mei aveau un Cobra(Mercedes) si iarna era aceasi poveste, e ceva normal, dar dura numai vreo 60 de secunde, si facea un fum negru si gros.
Masinile alea erau practic indestructibile, cea de care vb eu a murit pe la 600 kkm reali...cu motorul original...asta spune tot.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.