Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire Dimineata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nelu25osan
Salut !

As avea si eu o intrebare :


dinmieata la pornire daca trag socul mi se uda bujiile si motorul merge parca in 3 pistoane. Mentionez ca,cursa cablului de soc este foarte lunga !

Astept sfaturile voastre ! Multumesc
G I M
Incearca sa pornesti motorul fara soc,doar din acceleratie si vezi cum se prezinta...Bujiile ti le uda cu socul tras din cauza amestecului prea bogat ,regleaza carburatorul .
tzepesch
desfa surubul de relanti cat masina merge, cu motorul cald.

desfa-l la maxim. apoi amestecul insurubeaza-l pana incepe sa tremure si desfa-l putin dupa aceea. insurubeaza relantiul pana atinge parghia si mai da-i 1 tura.

cat merge motorul desfa-i usor jiglerul de relanti, ala care se infunda uneori. daca da sa se opreasca imediat ai maestecul bine reglat.

apoi treci la aprindere, fa-o la 0 si mai ridica f putin avansul.

apoi probeaza cu motorul cald ca la accelerari violente sa nu-ti dea in nas. daca da mai cresti putin relantiul si desfaci juma de tura amestecul. eventual ii mai dai un bobarnac la avans sa-l cresti.



ia vezi acum, ti le mai uda? dimineata, pune contactu, cat ai contactu pus da-i 3-4 sprituri, trage socul porneste-o. las-o cateva secunde sa stea la 1500-1800-2000 ture si apasa usor socul pana la jumate. dupa 20-30 secunde apasa-l iar usor pana la capat. las-o putin sa mearga oana se incalzeste la 70-80gr. si vezi-i bujiile.


eu asa mi-o reglez, nici cu socul tras la maxim n-am bujiile ude, si nici la relanti nu se afuma. se inchid putin la culoare, dar se pastreaza caramizii. la drum aproape se albesc. consum f bun si amestec reglat excelent.

<span class='edit'>15 Nov 2008, 13:24:</span>
binenteles, vezi daca si nivelul in CNC este optim.

masina pe plan drept, dupa ce sta la relanti, o opresti si-i desfaci capacul la carb. daca benz este in partea de jos a pantei, maxim 1-1.5mm peste marginea de jos e in regula.

eu am 7 si 12 nivelul si e f bine, cu plutitor de alama.
nelu25osan
am facut asa cum mi-ai spus si merge ! mi-am pus aprindere electronica cu senzor si bobina de olcit si pe alternator mi-am pus fulie mai mica.Motorul toarce foarte frumos la 750 de ture.

Multumesc pt. sfaturi biggrin.gif
mishujkl
Ce fulie ai pus? De oltcit? Am citit pe undeva ca ar merge si aia de tractor de la alternator. E adevarat?
Minel
QUOTE(nelu25osan @ 15 Nov 2008, 17:08)
am facut asa cum mi-ai spus  si merge ! mi-am pus aprindere electronica cu senzor si bobina de olcit si pe alternator mi-am pus fulie mai mica.Motorul toarce foarte frumos la 750 de ture.

Multumesc pt. sfaturi biggrin.gif
*




La bobina de Oltcit ( ii din aceea neagra ?? huh.gif ) ai si rezistenta aditionala ??? blink.gif
djasu82
bobina de oltcit cea adevarata e cea din metal si cu rezistenta plata montata pe bobina. Cea din ebonita se folosea la daciile 1300. Nelu daca aprinzi faza scurta nu mai toarce frumos la 750 de ture biggrin.gif. Ah ca imi aduc aminte cum torcea la 500 de ture :X nici nu auzeam motorul in habitaclu . La mine la super nova relantiul sta la 750 de ture cu sau fara faza lunga.
tzepesch
Ma bucur ca ti-am fost de folos. acu multi km.

chiar sunt curios cum merge cu bob de oltcit.
Minel
QUOTE(tzepesch @ 15 Nov 2008, 23:15)


chiar sunt curios cum merge cu bob de oltcit.
*




Iti spun eu azi , numai sa o montez rolleyes.gif
djasu82
topul bobinelor cele mai bune sunt cele de pe tico , de pe oltcit , Iame , si ultimele montate pe dacie modelul 98-99-2000.
Am dat dacia cu bobina ei originala valorile rezistentelor de pe primar si secundar erau la fel ca in fabrica scanteia alba la 1 cm nu se incalzea bobina . Bobina a fost folosita si cu aprindere malvina , aprindere CDI multispark si aprinderea gotronic .
Comparatiile el-am observat dupa ce am montat si ultima bobina de tico sincer ma repet si spun cu bobina de tico o loa motorul instantsi sta la 500 de ture fara sa o accelerez fara soc cu gotronic sau cu cdi.
PH-06-BOA
Clapeta de acceleratie ,la relanti, trebiue sa fie inchisa total, pentru ca amestecul pentru mersul in gol , vine pe sub clapeta.Nu trebuie sa fie actionata deloc, consumul ar fi ridicat (cu oricat, dar e).Surubul va actiona putin, atat cat sa nu se blocheze clapeta de peretii difuzorului, ralantiul stabilindu-se din surubul de amestec. Daca nu merge asa, e datorita jiclorului de relanti , care e prea mic(facut de oricine), si de aceea unii gresesc, punand o saiba , care nu-i mai da voie sa se aseze pe scaunul lui,si benzina nu va mai trece prin orificiul calibrat. Cu o sarma oteloasa, mariti putin cate putin gaura ( e vorba de sutimi), pana cand se poate regla din amestec (numai) un ralantiu impecabil.

Clapeta de soc, daca se inchide prea mult la actionare, la rece, va intra numai benzina, deci mers balbait, aer strangulat.
Se stabileste prin tragerea cablului, o pozitie in care motorul nu ar depasi 1500 de ture, si cu un patent se actioneaza asupra parghiei de sarma care leaga clapeta de acceleratie , de clapeta de soc, in ideea de a o intinde, facand ca la inchiderea celei de soc la jumatate, cea de acceleratie sa nu depaseasca pozitia corespunzatoare turatiei de 1500 , si ar fi bine ca aceasta turatie sa fie stabilita aproape de cursa maxima a cablului, pentru a nu fi nevoie sa ghicesti la fiecare pornire la rece, care-ar fi pozitia. De multe ori, nu e suficienta intinderea la maxim a sarmei, apelandu-se si la parghia de tabla, inconvoind-o catre in sus, in scopul prelungirii aceleia de sarma, asa fel ca ,la actionarea cablului de soc, foarte repede sa inceapa si actionarea clapetei de acceleratie, si mai tarziu cea de soc, pentru a nu obtura total aerul. Are ea un arc acelo , dar actioneaza tarziu. Sper sa se fi inteles ideea.
nelu25osan
bobina e din aia cu rezistenta. Scrie sf. gheorghe pe ea.

Relantiul l-am reglat cu faza scurta aprinasa.

Merge excelent.Fulia e de olcit si am pus o curea de 1175.
djasu82
eu recomand cureaua cu dinti nu cum spune ydaniel cea cu dinti nu se rupe ... si tine foarte mult plus cureaua cu dinti se muleaza perfect pe fulie.
Minel
QUOTE(djasu82 @ 16 Nov 2008, 18:29)
eu recomand cureaua cu dinti nu cum spune ydaniel cea cu dinti nu se rupe ... si tine foarte mult plus cureaua cu dinti se muleaza perfect pe fulie.
*




Curea cu dinti am si eu , ii BOSCH , de la fostul proprietar .....aproape 2 ani de atunci si nu am treaba !!! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.