shaq_rose
1 Feb 2005, 17:11
masina mea are 37.000 km, cand am fost cu ea in service mi-au zis ca sa am noroc sa ma mai tina chiulasa vreo 5.000 km. Maxim. Gazul termina chiulasa ! Concluzie ce iei pe mere, dai pe pere.
37000 pe gaz???
stiu masini care au 60000si pe gaz si inca functioneaza fara probleme!!!
se poate sa nu fie gazu de vina!
shaq_rose
1 Feb 2005, 17:59
QUOTE(seb @ 1 Feb 2005, 19:24)
37000 pe gaz???
stiu masini care au 60000si pe gaz si inca functioneaza fara probleme!!!
se poate sa nu fie gazu de vina!
asa mi-a zis mecanicul de la Meridian cand mi-a reglat culbutorii caci tremura. Cand i-a vazut asta mi-a zis. Ca si taximetristii schimba chiulase la greu pe la 40 mii km
altceva nu vad ce ar fi de vina la o dacie care a vazut reviziile corecte la servie, schimburi de consumabile la timp exact si asa mai departe...
TheSaiLor
1 Feb 2005, 18:16
Gazul mananca de fapt supapele mult mai repede. La schimbul supapelor se face si rectificarea chiuloasei sa inchida bine supapele. La vrei 3 rectificari maxim schimbi chiuloasa. Doar asta sa fi vrut sa spuna si nu i-a iesit cum trebuie. Tu stai linistit ca te tine chiuloasa destul.
shaq_rose
1 Feb 2005, 18:20
QUOTE(TheSaiLor @ 1 Feb 2005, 20:16)
Gazul mananca de fapt supapele mult mai repede. La schimbul supapelor se face si rectificarea chiuloasei sa inchida bine supapele. La vrei 3 rectificari maxim schimbi chiuloasa. Doar asta sa fi vrut sa spuna si nu i-a iesit cum trebuie. Tu stai linistit ca te tine chiuloasa destul.
mersi pentru incurajari dar ala s-a referit clar la chiulasa, mi-a zis ca cu totul m-ar duce pe la 12 mil (materiale + manopera). Ca cica 7 mil e chiulasa + ce mai intra ca piese, antigel, etc si manopera si iese pe la 12 mil. Asta mi-a zis.
TheSaiLor
1 Feb 2005, 18:27
Pai ce treaba are chiuloasa? la aia nu are e sa se arda decat sa zicem canalele prin care se plimba supapele. Dar crede-ma ca asa ceva nu am auzit. Toti care se plang se plang de supape. Eventual la primul schimb al supapelor cauti unele de import mult mai bune si ai mai scapat de o problema. Si eu am daciile pe gaz si m-am interesat cam tot ce ar putea sa cada. Nimeni nu a zis de chiuloasa.
shaq_rose
1 Feb 2005, 18:33
QUOTE(TheSaiLor @ 1 Feb 2005, 20:27)
Pai ce treaba are chiuloasa? la aia nu are e sa se arda decat sa zicem canalele prin care se plimba supapele. Dar crede-ma ca asa ceva nu am auzit. Toti care se plang se plang de supape. Eventual la primul schimb al supapelor cauti unele de import mult mai bune si ai mai scapat de o problema. Si eu am daciile pe gaz si m-am interesat cam tot ce ar putea sa cada. Nimeni nu a zis de chiuloasa.
sa dea Domnu' sa ai dreptate si in cazul asta cam la cat ar duce costurile de schimbat supape si supapele in sine?
TheSaiLor
1 Feb 2005, 19:02
pai eu cand am schimbat acum un an am dat cred ca 200.000 supapa iar pretul depinde unde faci
. Eu am dat 500.000 pe manopera la un mecanic de cartier.
Gabriel Paduraru
1 Feb 2005, 19:54
Eu am 47.000 pe GPL si nu tremura culbutori sau supape... Chiuloasa n-are nici o treaba cu gazul. Supapele nu se distrug din cauza gazului pt ca gazul are o putere calorifica mai mica decat benzina. Supapele se distrug ca-s facute dim otel de 2 lei ca sa tina pana iesi pe poarta fabricii. Asa sunt Daciile, cum ti-i norocul.
TheSaiLor
1 Feb 2005, 20:53
Hmmm. Da-mi voie sa te contrazic:
"GPL are o putere calorica raportata la masa superioara benzinei, astfel un Kg de GPl produce mai multa energie decat un kilogran de benzina. Totusi densitatea GPL-ului fiind inferioara densitatii benzinei, pentru a avea acelasi raport este necesar a se consuma mai mult cu 10% pentru parcurgerea aceleiasi distante parcursa pe benzina."
Citat din cartea tehnica a instalatiei de gaz, sa nu zici ca vb din auzite.
QUOTE(shaq_rose @ 1 Feb 2005, 17:11)
masina mea are 37.000 km, cand am fost cu ea in service mi-au zis ca sa am noroc sa ma mai tina chiulasa vreo 5.000 km. Maxim. Gazul termina chiulasa ! Concluzie ce iei pe mere, dai pe pere.
nu este adevarat.eu am facut 150000km pe gaz si dupa aia iam facut setul motor.
chiuloasa nu avea nimik.depinde de meseriasul care o face
shaq_rose
1 Feb 2005, 21:41
QUOTE(axel @ 1 Feb 2005, 23:36)
nu este adevarat.eu am facut 150000km pe gaz si dupa aia iam facut setul motor.
chiuloasa nu avea nimik.depinde de meseriasul care o face
meseries sa faca ce? masina e din 2002, km reali aprox 37.000, revizii la timp, ce sa faca meseriasul? sa stie sa schimbe uleiul? amanunte...nu-mi dau seama la ce te-ai referit
TheSaiLor
1 Feb 2005, 23:11
S-a referit ca in general cu 1310 nu prea te duci in service. O faci in parcare sau la coltul blocului.
QUOTE(shaq_rose @ 1 Feb 2005, 21:41)
meseries sa faca ce? masina e din 2002, km reali aprox 37.000, revizii la timp, ce sa faca meseriasul? sa stie sa schimbe uleiul? amanunte...nu-mi dau seama la ce te-ai referit
la cati km ai pus gazul?asta e un factor foarte important.
inca o chestie eu fac masina in service
shaq_rose
2 Feb 2005, 20:00
QUOTE(axel @ 2 Feb 2005, 13:59)
la cati km ai pus gazul?asta e un factor foarte important.
inca o chestie eu fac masina in service
gazul a fost montat cand masina avea cam 300 km
ydaniel
3 Feb 2005, 12:01
hai ca asta a fost tare rau de tot!gpl mananca chiloasa!stiu dacii 1300 care avea instalatii italienesti (acu 20 de ani)si mergeau cam 80-90 mii km pna la un set nou si la ce uleiuri erau pe vremea aia...
oricum acu 4 luni am vazut un chevy pick -up cu 200.000km pe gpl si nu avea nimic!
QUOTE(ydaniel @ 3 Feb 2005, 13:01)
hai ca asta a fost tare rau de tot!gpl mananca chiloasa!stiu dacii 1300 care avea instalatii italienesti (acu 20 de ani)si mergeau cam 80-90 mii km pna la un set nou si la ce uleiuri erau pe vremea aia...
oricum acu 4 luni am vazut un chevy pick -up cu 200.000km pe gpl si nu avea nimic!
Ce-i asa de ras? E foarte posibil ca la motoarele pe gaz supapele si scaunele sa fie din altfel de materiale!
shaq_rose
3 Feb 2005, 15:51
QUOTE(AC @ 3 Feb 2005, 16:07)
Ce-i asa de ras? E foarte posibil ca la motoarele pe gaz supapele si scaunele sa fie din altfel de materiale!
una e cand masina pleaca din fabrica cu instalatie gpl si alta gen dacia unde nu e decat o inventie ulterioara.
QUOTE(shaq_rose @ 3 Feb 2005, 15:51)
una e cand masina pleaca din fabrica cu instalatie gpl si alta gen dacia unde nu e decat o inventie ulterioara.
ia spune-ne tu noua,relantiul balabie?de ce crezi ca ar trebui facute supapele?poate vrea sa te manareasca cel de la service
shaq_rose
3 Feb 2005, 21:41
QUOTE(axel @ 3 Feb 2005, 22:52)
ia spune-ne tu noua,relantiul balabie?de ce crezi ca ar trebui facute supapele?poate vrea sa te manareasca cel de la service
la relanti merge excelent dupa ce mi-a reglat culbutorii si a inlocuit bujiile
Shaq_rose dupa spusele tale si calculele mele trebuia sa schimb de cel putin 3 ori chiuloasa.. dar am cu GPL 120.000 km si inca nu am schimbat-o... cred ca maine o schimb asa preventiv:D
Iti dau un sfat nu te m-ai lua dupa toti prstii de mecanici care predomina majoritatea service-urilor
cristimm
4 Feb 2005, 10:53
Este adevarat ca la GPL se duce mai repede chiulasa. Acum la cati km este greu de spus si depinde de mai multi factori.
QUOTE(shaq_rose @ 3 Feb 2005, 21:41)
la relanti merge excelent dupa ce mi-a reglat culbutorii si a inlocuit bujiile
pentru linistea ta sufleteasca cand ai o supapa dusa nu mai poti regla relantiul ca balbaie rau.cel putin eu asa stiu.eu cred ca vor sa te manareasca aia de la service
shaq_rose
4 Feb 2005, 20:13
multam de raspunsuri... am vazut multe variante... incep sa ma linistesc, m-am mirat f f f tare cand mi-a zis dobitocul ala asa ceva !
Intrebare: in afara de acesti mecanici "de cartier" voi pe unde ati recomnada un schimb de supape la chiuloasa?Ca am si eu probleme si n-am nici cel mai mic chef sa dau 7mil pe ea noua....
Dar sa faca si treaba buna baietii nu sa aruncam cu banii aiurea in service...
Mai sa fie....ce mecanic dastept....daca poate el sa vada starea chiulasei numai din reglajul culbutorilor....asta-i paranormal? mutant? poate ca face gamagrafie cu ochii....
adostar
2 Mar 2005, 11:07
QUOTE(Lexy @ 2 Mar 2005, 09:45)
Intrebare: in afara de acesti mecanici "de cartier" voi pe unde ati recomnada un schimb de supape la chiuloasa?Ca am si eu probleme si n-am nici cel mai mic chef sa dau 7mil pe ea noua....
Dar sa faca si treaba buna baietii nu sa aruncam cu banii aiurea in service...
Eu iti recomand sa le schimbi tu singur daca nu ai incredere in mecanicii de cartier.
La service te rupe de lovele !
QUOTE(cristim @ 4 Feb 2005, 12:53)
Este adevarat ca la GPL se duce mai repede chiulasa. Acum la cati km este greu de spus si depinde de mai multi factori.
ai putea sa ne explici si noua care sint procesele care duc la uzarea chiulasei daca folosesti GPL?????
ButySoft
2 Mar 2005, 15:19
QUOTE(shaq_rose @ 1 Feb 2005, 19:11)
masina mea are 37.000 km, cand am fost cu ea in service mi-au zis ca sa am noroc sa ma mai tina chiulasa vreo 5.000 km. Maxim. Gazul termina chiulasa ! Concluzie ce iei pe mere, dai pe pere.
eu am o dacie din '96 cu 110.000Km am pus gaz pe la 50.000km am 1 sau 2 supape arse dar merge.
pe benzina cand o turez brusc da sa moara motorul, pe gaz nu se simte nimic.
marksman
2 Mar 2005, 15:55
Am GPL pe D1300 si am facut peste 10.000 km. Motorul merge foarte bine, nu am avut nici o problema. La ralanti "toarce", e foarte silentios. Nu are chiulasa nici pe dreaq daca mergi cu GPL.
andreiprodan
4 May 2005, 23:39
QUOTE(cristim @ 4 Feb 2005, 10:53)
Este adevarat ca la GPL se duce mai repede chiulasa. Acum la cati km este greu de spus si depinde de mai multi factori.
din cate stiu eu de pe la lume cu masina pe gaz nu chiulasa se duce ci acea garnitura de chiulasa
QUOTE
din cate stiu eu de pe la lume cu masina pe gaz nu chiulasa se duce ci acea garnitura de chiulasa
Io nu pricep ce legatura are garnitura de chiuloaa cu gazul
.
Cred ca in general motoarele pe gaz se distrug datorita reglajului prost sau datorita soferului, care merge cu dacia si isi inchipuie ca sta la volanul unui BMW cu 300 de cai... Cand o birjelesti, cand iti bati joc de ea, e normal sa se duca, daca mergi frumos, finut, atunci nu se mai duce asa de repede.
Daca mergi cu masina pe GPL se duce chiulasa, da motorul nu are nimic? Sa fim mai realisti! Eu merg de aproape un an cu masina pe GPL! Amu vo 2 luni cand am desfacut motorul am observat ca era ceva calamina adunata in capul pistoanelor, da nu mare lucru. Chiulasa si nici motorul nu am de suferit daca se merge pe GPL! O chestie ce am mai obs la GPL e ca masina consuma ceva ulei pe langa GPL, nimic de speriat, si probabil de acolo a aparut si calamina din capul pistoanelor. Chesti asta cica nu e standard. La cele pe injectie cica nu se intampla chestii de astea, numai la cele pe carburatie.Ciudat , nu?
to_the_limit
5 May 2005, 16:17
ok,nu ma pricep,dar am un tovaras care la vreo 60mii sia pus GPL,si avea set motor nou de 20mii de km,iar in 2000 de km de cand a mers pe GPL s-a trezit ca ia aruncat filtru de ueli si joja afara..
a facut segmentare si in continuarea pierde apa la greu...mecanicii de la service nu stiu ce sa-i faca..si iau pus 2 garnituri de chiuloasa...dar degeaba..deci..eu cred ca are ceva legatura
ydaniel
5 May 2005, 20:55
pierde apa?
garniturile de la baza camasilor
e disperare mare cu garniturile de toate felurile la Dacii de toate felurile!!!
ccristian
5 May 2005, 22:55
Am 12.000 km pe gpl, nici o problema la motor. Imi consuma niste ulei, dar la drumuri intinse, unde o tin in 2500 - 3000 rpm constant.
QUOTE
ok,nu ma pricep,dar am un tovaras care la vreo 60mii sia pus GPL,si avea set motor nou de 20mii de km,iar in 2000 de km de cand a mers pe GPL s-a trezit ca ia aruncat filtru de ueli si joja afara..
To the limit...
Din ce spui tu, cred ca prietenarul tau nu prea isi menajeaza masina. Adica masina = 60 de mii, cu set nou la 20 mii. Adica setul original l-a tinut 40.000 km... hmmm cam putin
!
Deci nu trebuie sa te miri ca i-a aruncat joja afara... Trebuie sa te miri DE CE i-a aruncat filtrul de ulei afara
. Sincer, si io ma mir... adica de bujie aruncat aafara - am mai auzit, de joja aruncata afara - iarasi am auzit, da de filtru aruncat - pana acum nu am mai auzit
! Cred ca fie nu a fost strans ca lumea, fie a fost filetul prost.
Nu cred ca aruncatul jojei sau al filtrului au vre-o legatura cu GPL - ul.
Iar faptul ca pierde apa iarasi nu e relevant... adica poa sa fie radiatorul fisurat sau vre-o conducta, sau pe la imbinari sa se mai evapore. Daca in vasul de expansiune NU are urme de ulei, iar nivelul uleiului din motor NU creste, atunci banuiesc ca nu pierde apa din cauza garniturii de chiuloasa.
Numai bine!
dadu221
19 Nov 2005, 09:10
io stiam ca gazul duce la uzura prematura a simeringurilor de la supape in cazul motoarelor de 1,4 cele de 1,3 avand avantajul ca nu au asa ceva. Prematur nu inseamna in 10-20 000 km ci doar mai devreme .. mai mult sau mai putin. Conteaza si cine umbla cu dacia si cine umbla la dacie
QUOTE(to_the_limit @ 5 May 2005, 16:17)
ok,nu ma pricep,dar am un tovaras care la vreo 60mii sia pus GPL,si avea set motor nou de 20mii de km,iar in 2000 de km de cand a mers pe GPL s-a trezit ca ia aruncat filtru de ueli si joja afara..
Ca arunca filtrul nu e sigur de la GPL, nici eu nu stiu sigur de la ce e, dar am un coleg(1310Li) la care i-a aruncat 2 filtre unul dupa altul unul romcarbon si unul Bosch, la al treilea nu a mai avut nici o problema, si nu era pe GPL.
Cand l-am intrebat ce ulei pune a zis Super 1 de Peco...cred ca asta spune tot...
Si la motoarele pe GPL eu am auzit ca uleiul se schimba de 2 ori mai repede, deoarece se uzeaza mult mai tare ca la benzina, desi el ramane curat si clar(deaia lumea are tendinta de a-l lasa mai mult)..deci uleiul romanesc la 1500-2000 km, si cel scump starin la maxim 4000 km...daca se respecta treaba asta nu o sa se mai termine motorul asa repede.
Asa ca daca bagati Lubrifin & Co si-l schimbati la 5000 km sa nu va mirati ca trebuie sa faceti setul la 30 000 km
onyx-20
19 Nov 2005, 12:21
Dupa 90.000 km cu gpl... sincer motorul n-are nimic. Aud si eu tot felul de speculatii cum ca pe la 50.000 se duc supapele, ba se uzeaza motorul, ba se duce chiulasa... concluzia e ca depinde de talpa fiecaruia, de felul cum este intretinut un motor si de cunostintele sale de mecanica (e usor sa faci presupuneri de tot felul de unde rezulta diverse mituri, care se amplifica exact ca un bulgare de zapada dat de-a dura intr-o vale)
andu911
19 Nov 2005, 19:45
cifra octanica la gaz e mult mai mica decat la benzina si se ard supapele mai repede.
ydaniel
19 Nov 2005, 22:10
la gpl asta ro e cam 88-92
llaure
19 Nov 2005, 23:16
Mosule, daca ti-a reglat tacheti ti-a strins si chiulasa? Da' asa la meserie, cu cheie dinamometrica, adica asa cum nu o fac 99% din mecanicii din Romania. Pai normal ca se arde chiulasa daca nu este bine strinsa. Masina are 37k, dar ti-a strins cineva chiulasa de cand ai luat-o? Este prima operatie care se face la prima revizie la o Dacia noua. De o supapa arsa am mai auzit la cei care merg pe GPL, dar daca nu are scaunul bine rectificat este normal sa se intample, fie ca merge pa gaz, fie pe benzina.
Tonyus
22 Nov 2005, 00:49
Nu e un lucru neobisnuit arderea supapelor/scaunelor supapelor, la motoarele cu instalatie GPL.Am vazut chiuloasa cu scaune lipsa (!), sau de cativa milimetri dupa aproximativ 50.000 km facuti (masina fiind de nou nouta "inzestrata" cu instalatie GPL).Probabil material de proasta calitate.
ady_KPK
22 Nov 2005, 11:00
Cum iti dai seama ca ai supapele sau scaunele supapelor arse fara sa desfaci chiuloasa... Care sunt simptomele, cum se manifesta?
ionutctn
22 Nov 2005, 11:20
Pai daca ai supapa dusa sau mai multe nu mai poti regla ralanti-ul neam. iti bataie rau oricat ai regla din aprindere si culbutori.
Eu am foarte putin cu instalatia (cam in jur de 5000 km asa ca nu ma pot pronunta (nu e relevant la mine).
Oricum merge foarte bine masina.
Am si eu o problema offtopic: mentionez ca masina merge f bine pe gaz in regim de sarcina dar la ralanti am se intampla utmatoare treaba: daca calc frana stand pe loc de 3-4 ori apasat puternic imi creste ralanti-ul cu vreo 200 rot/min, in rest sta constant. Asta numai pe gaz pentru ca pe benzina daca faca asa imi scade turatia cu foarte putin tot la ralanti fiind.
Multumesc anticipat de raspunsuri.
hadrian_
24 Nov 2005, 00:54
inseamna ca ai unamestec usor bogat cand esti pe gaz,calcand frina in aduci la normal si turatia creste.Cand esti pe benzina,amestecul e normal,bagand aer il saracesti si turatia scade putin.Nu stiu f exact,dar la gaz poti sa reglezi ori pt economie maxima,si ai o scadere destul de simtitta de putere,ori pt o economie mai mica dar fara pierderea de putere asa pronuntata.Daca nu simti diferente de cuplu si putere cand esti pe gaz,nu vezi si o economie semnificativa,inseamna ca e reglata nu tocmai economic si e loc de mai bine....
flyjohn
27 Nov 2005, 22:59
Baieti, daca vreti sa mearga mai mult de 200.000/set va recomand sa folositi aditivul METABOND OLD, o sa fiti surprinsi de performantele motorului si de durabilitatea lui!
Ciombe
28 Nov 2005, 08:35
Daca tot e sa o dam pe aratura, io recomand sa folositi ulei de cea mai buna calitate, de ex Castrol GTX III 15 W40 si nu mai aveti nevoie de metazbong din ala...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.