aitilop
22 Nov 2008, 00:46
AM avut un CYCLON de 55 si nu pre am fost multumit de ea
as vrea sa-mi iau ceva mai bun si sa nu arunc cu multi bani in ea
the fast and furious
22 Nov 2008, 00:55
Ia Fulmen Intense cu o eticheta galbena de 60Ah . Am dat 220 ron pe ea in primavara. Inainte am avut tot Fulmen si a tinut 7 ani si a mers brici pana a dat coltu .
tzepesch
22 Nov 2008, 08:22
cauta de la 60A in sus. 72 preferabil
momentan Rombaturile sunt cotate binisor fata de caranda care sunt niste nenorociri. deocamdata. sunt patit. la 2 sapt duap exp. garantiei s-a scurtcircuitat si s-a sulfatat. am ramas cu ea pe munte, in curtea cabanei. nici pe panta de 15% data drumu' la vale nu a pornit.
ydaniel
22 Nov 2008, 08:46
rombat premier 65ah.
eu am Rombat de 55A de 18 luni, inca merge brici, dar am auzit ca Topla este cea mai buna, a zis un electromecanic, Topla de 60A
Mr_Devil83
22 Nov 2008, 16:58
rombatul meu care are 2,5 ani de zile e pe duca, daca las masina o zi fara sa o ating cand cuplez electromotorul am maxim 4v pe ea si trebuie sa ii pun redresorul ca sa porneasca.
ydaniel
22 Nov 2008, 17:33
sau atunci un bosch silver S5.
djasu82
22 Nov 2008, 17:37
care face un top al bateriilor sa stim sa ne ferim de gunoaie ... eu la dacie 1310 am avut rombat a tinut 5 ani dupa aceea caranda a tinut 1 an si 1 luna dupa aceea am schimat-o fiindca am avut garantie ... certuri drumuri injuraturi ... si in final mi-au dat una buna direct din uzina .Eu am folosit baterie de 80A . Momentan am pe super nova tot caranda de 50A care imi face probleme sta la 12,4V ma rog de pornit porneste incarca dar a doua zi o gasesc tot la 12,4V cred ca ai ajunge 4 ani
. Pe opel e originala bateria de opel nu am probleme.
Ma gandesc la o varta sau ceva pe gel....
petrysorr2006
22 Nov 2008, 17:58
recomand caranda;)
))). am cumparat o baterie caranda de 70 Ah si dupa 5 luni e varza. si mai scrie ca e durabila, de diesel, cu vreo 640 a la pornire.am fost la garantie si ziceau k e buna bateria, ba ca e electromotorul. are densitate 1.20. mi-au mai zis aia de la garantie ca sa o incarc, mi-am luat baterie noua sa o incarc la 3 zile:))))). orice altceva in afara de caranda cred ca e mai bun
ydaniel
22 Nov 2008, 18:02
chiar asa de nefiabile/neperformante sunt caranda?
pe masina unui forumist e o caranda care a fost montata in oct 2003...si inca merge(spre mirarea mea)>
petrysorr2006
22 Nov 2008, 18:04
eu am luat caranda am zis ca e mai buna decat rombat da e varza. si trebuie acuma eu sa ma rog de ei sa imi schimbe bateria. bataie de joc.intr-o dimineata aveam 12.3v
djasu82
22 Nov 2008, 18:25
descarca tot acidul spalo cu apa distilata si repune din nou acidul asa am incercat eu dar a fost prea grea si am varsat cam totul
am completat pana la urma doar cu apa distilata
Am pus-o pe incarcator si am dus-o la ei ... cica nu e buna ca nustiu ce ca umblasem la sigiliu si le-am spus domne scrie in contract ca pot desface si ca pot pune apa distilata daca se elimina si nustiu ce cica da... Mi-au verificat releul abia il facusem pe ala cu invertor care era foarte stabil la relantii cu faza lunga si in turatie
Pana la urma tipi au loato si au puso la incarcat dupa 4 zile m-am dus din nou la ei cica domne nu e buna bateria ce i-ati facut cica le eletrician zic eu nimic domne nu ati observat ca o celula din 6 nu se incarca are densitate 0 si asa era si inainte sa o vars pe mine bateria. Pune inginerul de acolo testarul si observa ca avea un element in scurt de aceea nu putea sa acumuleze energie
Cica domne sunteti norocos va dam alta baterie noua de la noi cica va marim si garantia ... bine ca ati venit la noi asa am mai gasit o greseala
Pana la urma l-am lasat pe eletrician masca zic cum e domne a fost ca mine ... ci da aveti dreptate si zic drumul pana aici la voi cine mi-l plateste nervi si draci... cica va marim garantia
In fine asa sunt astia de la caranda mai bine o varta cu gel dai un ban dar sti ca nu ai probleme de genul .
Mr_Devil83
22 Nov 2008, 22:41
Cine imi explica si mie care e faza cu bateria mea? Rombat de 66A/h, cu ochi magic si calciu.
Daca se raceste bateria cand pun un consumator nici 6V nu mi mai da, culmea, daca de exemplu pun redresorul pe ea, pot sa pornesc linistit motorul si bateria isi revine miraculos.
Deci face asa sa zicem daca las masina 10 ore in frig, o pornesc cu redresorul pus pe baterie, redresorul imi da vreo 10 amperi, motorul porneste, sau da un rateu iar apoi pot sa scot linistit redresorul si sa ii dau 20 de chei si sa le tin lungi ca am baterie.
djasu82
22 Nov 2008, 22:51
Mr vezi in loc sa te iei cu mine in gura mai bine iti pui masina la punct .
Ia un densimetru si verifica fiecare celula daca ai densitatea 1,2 chiar si dupa incarcare bateria nu mai poate acumala curent . Asa iti poti da seama care celula e buna sau care nu. Mai poti pune un voltmetru pe baterie atunci cand pornesti motorul si urmaresti voltmetrul daca scade sub 9,8V schimba bateria sub 10 V nu are voie sa scada.
ydaniel
22 Nov 2008, 23:31
n-am auzit de Topla.pacat ca nu se mai fabrica la acumulatorul....
aitilop
23 Nov 2008, 00:48
Deci in concluzie tre sa ma feresc de CARANDA
eu ma gandeam la un bosch de 62 a
dar am sa cat una de min 70
bygy007
23 Nov 2008, 00:51
Aici este inca un topic care in general vorbeste de electrolit (cum sa masoara , densitati , etc)
mar10may
23 Nov 2008, 19:15
la recomandarea unui electrician de la dacia service am luat topla.acum exact un an am dat pe ea 380 de ron.pana acum a mers f bine.la banii astia ar trebui sa tina mult si bine
ydaniel
23 Nov 2008, 20:14
pe site-ul lor nu apare dacia:((
luati de la rombat.nu sunt cu nimic mai prejos.
mihai0070
23 Nov 2008, 20:52
eu am un ROMBAT de vre-o 4 ani 66 Ah
o recomand , am descarcat-o accidentasl de vre-o 3 ori si tot tine.
chair daca ma mai tine si iarna asta o schimb ca na 4 ani nu sunt de colo , si tot ca asta in iau .
Eu am rombat 66 Ah de 6 ani, am avut un scurt la electromotor si mi s-a descarcat de vreo 3 ori complet . Dupa ce am rezolvat problema am verificat acidul si unde a fost nevoie am completat cu apa distilata,am pus-o pe redresor si merge brici!
Vad ca multi va plangeti de caranda, nush ce sa zic.. eu am un caranda de 75Ah, "second hand" la mana a treia
, nu stiu cati ani are, cel putin 4 dupa cum arata
).. o foloseam incercand sa pornim un v8, unde se descurca la invartit motoru binisor, si descarcandu-se ca avea alte probleme masina, am urcat-o pe dacie, unde "sfaraia" la pornire ca sa zic asa, fata de v8 unde nici electromotoru nu-l mai putea alimenta bine.
Acum o am de un an, n-am avut probleme, chiar ca o vreme nu mi-a mers alternatorul, in sensul ca baga mai putin de minimul de 13.8V, si nu mai reincarca bateria, si pana l-am schimbat, am mers ceva vreme numai pe baterie
, ce-i drept dupa o vreme m-a lasat, dar n-am dus-o la reincarcat, am schimbat alternator, pornit cu inca o masina, si n-am mai avut probleme.
Asa ca de Caranda-ul meu la mana a treia sunt multumit, desi la cati va plangeti de ele, probabil ca acum sunt de ocolit.. Ce am montat pe alte masini (si pe v8 unde e nevoie de real power
), si mi-au lasat o impresie foarte buna
, sunt Varta-urile.. mai scumpe, dar serioase.
bygy007
23 Nov 2008, 23:31
Depinde cit de bine e intretinuta bateria si tensiunea reala de incarcare daca stai la semafor sau un coloana si ai farurile aprinse stergatoarele si aeroterma sigur se descarca la cei 11,5 chiar si mai putin care ii da alternatorul la 900 rpm in schema clasica cu fulie mare , eu am avut o caranda 5 ani dar am avut grija de ea , din cind in cind desfaceam dopurile si masuram densitatea (o data la 4 luni eventiual completam cu apa cind trebuia) , si eu avind pornirea destul de grea (GPL) nu mai folosesc benzina de ceva timp nici la pornire eu am fost multumit , acum am tot caranda de 1 an si nu am avut probleme pina acum
Florin_d_1300
23 Nov 2008, 23:54
Eu am Varta de 55 si nu am avut probleme cu ea pana acum.
Eu am pe a mea un Rombat de cel putin 4 ani(nu stiu exact cat , dar cert este ca are mai mult de 4 ani) si n-am prea avut probleme cu ea . Asta desi am descarcat-o cu amplificatoru de n ori , a suportat un an un releu ce-i dadea vreo 16 V si multe altele . Si inca duce saraca , dar ma astept sa cedeze cat de curand ca de cand a dat frigu dimineatza duce cam greu
A , si veci n-am pus-o pe redresor dupa ce o descarcam , luam prietenii cu care eram si haidetzi la impins dragii mei . Apoi 10 minute la relanti si gata , back in business . (faza asta nu mai merge ca deja cand e suspecta bateria ca e descarcata , aud comentarii de genu "no io ma palmez repede pana nu-i loc de impins
)
Hacker
24 Nov 2008, 11:42
Am avut varta de 66 Ah parca ( nu mai tin bine minte ) Cu bateria aia am pornit si un buldoexcavator. Foarte buna bateria, am avut-o timp de 4 ani, dupa care am vandut masina, cu tot cu baterie. Bun. Acum am un Rombat de 75 Ah ( sau 72 Ah ) cu surplus de energie cica. Bateria o am de 2 ani si jumatate. Saraca, am avut un accident, sa dus releul de incarcare si imi incarca vreo 15- 16 , pana a facut scurt papucul de la borna + si sa oprit tot. Aproape toata apa a dat-o afara ( din baterie ). Asta sa intamplat anul trecut. Bateria e pe masina si acum, si merge brici ( cu faruri lasate aprinse, muzica data drumu , nu am treaba ). Un lucru nu l-am inteles, sta tot timpul pe negru, nu revine la verde, dar bine asta nu ma deranjeaza atata timp cat merge brici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.